חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסביבון, קלפים ועוד משחקי חנוכה בגולה

מאת: SEOMאטרקציות21/11/20111351 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסביבון הוא כלי עתיק מאד, הידוע אצל עמים שונים. ראשיתו גליל המסתובב על שיפודו, שבעזרתו היו מנחשים את העתיד.במצרים היה שמו "ענת", כלומר, חיים. בהודו נקרא "צ'יקארא" שפירושו גלגל העולם.

מקור הסביבון כמשחק כנראה בתקופת רומי . משם הפיצו אותו הליגיונרים הרומאים בארצות אירופה.

גם השנה במהלך ימי חנוכה 2011 ישחקו ילדי ישראל בסביבונים, אלא שהסביבונים של ימינו השתנו לבלי הכר, עד שקשה לזהות בהם את סביבוני העץ או העופרת המקוריים.

ילדי ישראל בארצות אשכנז חקקו על הסביבון את האותיות נ-ג-ה-ש ולהם פירוש הקשור בחנוכה: נס גדול היה שם.בגימטריה  אותיות אלו הן "משיח".

בארץ ישראל החליפו הילדים את האות האחרונה ש ב פ וקראו: נ-ג-ה-פ: נס גדול היה פה.

במזרח אירופה שימש הסביבון את עיקר החג לילדים. הנערים הבוגרים היו עוסקים ביציקת סביבוני עופרת: הם היו מכינים תבנית מעץ ולתוכה יוצקים עופרת בכף.

קלפים היו משחק מקובל על הילדים הגדולים יותר. הקלפים נקראו "קוויטלעך", פתקים.את הקלפים הכינו מקרטון , כל אחד בגודל כשל קופסת גפרורים ועליו נכתבה אחת מאותיות הא"ב.הקלפים חולקו לפי מספר המשתתפים. הזוכה בגורל היה מי שדעלה בחלקו המספר ל"א, אחריו בא ל', כ"ט וכו'. המשחק התנהל בכסף על חשבון דמי חנוכה.

לא כל העדות הפכו את חנוכה למשחק בסביבונים או קלפים. בעדן בניגוד לרוב הגלויות הדגישה המסורת והזכירה מדי שנה בשנה את מלחמתם של המקבים ונצחונם על היוונים.במשך שמונת ימי החג  במסגרת פעילויות לחנוכה הפכו רחובות היהודים לשדה קרב.בחצר בית הכנסת נמכרו כל מיני "פצצות" עשויות מגפרית והנדלקות כפצצה אמיתית בפתילה. השמים הוארו בלי הרף בכל מיני שזיקוקין צבעוניים .כך פעם אחת בשנה הרגישו עצמם בני עדן , כצאצאי הגיבורים שנלחמו בצבאות יוון האדירים ויכלו להם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel

הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד

https://plus.google.com/115228687043315139116

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SEOM

מאת: SEOMרפואה משלימה11/04/131421 צפיות
תרגילי מוח הם תרגילים היוצרים אינטגרציה של כל חלקי המוח והגוף כדי לשפר את הלמידה והריכוז בכל תחומי החיים.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי21/09/111558 צפיות
בשני ערבי החג ובצהרי שני הימים, עם החזרה מבית הכנסת, מתכנסת המשפחה סביב השולחן לסעודת חג. בסעודה הראשונה בשנה החדשה מקפידים שלא לאכול פרות חמוצים ומרים, ומרבים במיני מתיקה. ברוב עדות המזרח נהוג לאכול גם מיני פרות וירקות, שיש בשמם סימנים המרמזים שנזכה בדין ותתחדש עלינו שנה טובה

מאת: SEOMטיולים בארץ28/06/112116 צפיות
תילי-הגעש בגולן נראים כערמות חרוטיות גדולות, שלוע דמוי משפך בראשן. דוגמה לתהליך שזה, אפשר לראות בתילי-העפר מסביב לקיני-נמלים – העשויים גרגרים-גרגרים, שנחפרו מתוך הקן ונערמו בהדרגה מסביב לפתחו.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי06/06/111228 צפיות
האבל נקבע בעקבות מותם הטרגי של עשרים וארבעה אלף מתלמידיו של רבי עקיבא, שהיה מגדולי החכמים בדורו ומנהיגו הרוחני של מרד בר-כוכבא.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי05/06/111083 צפיות
הימים שבן פסח לחג שבועות, ימי ספירת העומר, קבלו מאוחר יותר גם משמעות של ימי אבל, שאינם קשורים כלל למשמעות המקורית של הספירה

מאת: SEOMטיולים משפחתיים24/05/111405 צפיות
קבלת התורה על ידי ישראל והפיכתו לעם סגולת ה' קשורות במאורע אחד חשוב, שקדם להן, מאורע שהשפיע בעתיד על התפתחות עם ישראל – יציאת מצרים. במשך מאות בשנים התגוללה האומה בעבדות שפלה. עובדי אלילים שלטו בהם, והטמיעו בתוך אבני טיט ובלבנים כל זיק של מרד, כל חלום על חרות של נוער, המתמרד מטבעו. אך יותר מהשוט אכלה אותם הגלות, שאליה התרגלו ואותה קבלו כטבעית.

מאת: SEOMטיולים משפחתיים15/05/111375 צפיות
עם קצת ניסיון וסבלנות מתגלה למטייל בהר מירון עולם מלא של בעלי חיים מיוחדים במינם – החל מהסלמנדרה ונמנמן העצים וכלה בסיפורי נמרים.

מאמרים נוספים בנושא אטרקציות

מאת: קוביאטרקציות08/12/195631 צפיות
כולנו מגיעים לרגע בו יש לבן או בת הזוג שלנו יום הולדת או יום נישואין ומה שבנהם ואנחנו רוצים לעשות משהו מיוחד שיתאים לשנינו גם מבחינה רומנטית וגם מבחינת התחביבים , בגדול אנחנו רוצים לקחת חופש ולארגן יום כיף זוגי יום קצת ארוך שלא מתחיל ומסתיים במסעדה או ככה בטיפול ספא וכדומה , כאשר מגיעים למקום הזה של להחליט אז קצת מתחילים להתבלבל , איזה חוויה לעשות, מה מתאים למה , ואיך באמת ממלאים יום שלם או לפחות חצי יום בפינוק זוגי מושלם.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192503 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאת: tiloniאטרקציות01/02/181987 צפיות
נער ליווי מספק שירותי מין לנשים ולגברים. נשים הצורכות שירות זה צמאות לא רק למין אלא ליחס, לשיחה, לתשומת לב. נשים לא מחפשות מין חפוז, זנותי, אלא דווקא קשב והתחשבות, אינטימיות שחסרה להן ביחסים הזוגיים שיש- אם יש להן.

מאת: articlestbdאטרקציות27/07/172125 צפיות
איך תשדרגו משמעותית את הנופש או הבילוי המשולב הקבוצתי שלכם? תשובות במאמר שלפניכם

מאת: רוני הכהןאטרקציות12/07/171738 צפיות
היום? כבר אפשר למצוא חבילות נופש בעלות של כמה מאות דולרים בסך הכל, כולל חבילות נופש הופעות בחול למי שמחפש אחר הופעה טובה של זמר או להקה מאוד אהובים שממש לא מראים סימני הגעה אל ארץ ישראל הקטנה.

מאת: SEOMANאטרקציות25/06/171851 צפיות
חדרי הבריחה נכנסו לתודעה בשנים האחרונות והפכו לאחת מהאטרקציות האהובות ביותר בקרב האוכלוסייה. היכולת לשלב משחקי חשיבה, מתח ואתגר בבילוי הפך לאהוב בקרב המשפחות השונות שנהנות כל המשפחה מבילוי יוצא דופן. סקרנו את חדרי הבריחה השונים ומצאנו את המתחם של חדרי הבריחה שכדאי לכם לבקר כל המשפחה.

מאת: אליאטרקציות24/05/171450 צפיות
מעוניינים להגיע לביקור בעיר עשירה בתרבות, אטרקציות ואפשרויות רבות של פנאי ובילוי? בירות אירופה המזרחית לשעבר – בוקרשט, פראג ובודפשט עונות לכם על הצרכים הללו. כל אחת מהערים האלו היא פנינה תיירותית בפני עצמה ובהחלט מומלצת לכל תייר מישראל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica