חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסור

אסור.
למה אסור?
אסור פירושו, ציווי ו/או כפיה, שנובע מתוך הצורך והנזקקות האמוציונאלית לשלוט.
כלומר לאסור להגיד ו/או לעשות דבר מה מהנשלט.
איך האיסור משפיע על מערכת היחסים במשפחה?
עוד בהיותנו ילדים, רוב ההורים אסרו עלינו להגיד ו/או לעשות דברים בדרכנו שלנו, אם הדבר נעשה במודע או שהוא נעשה שלא במודע, גישה חינוכית זו לא אפשרה לנו את החופש המוחלט שאותו היינו צריכים ושלו היינו זקוקים, וזאת כדי לחקור וללמוד על עצמנו ולהתפתח.
אומנם על ההורים לשמור ולהגן על ילדיהם, אבל חשוב להבין את ההבדל בין שמירה והגנה, לבין הדרכה שתאפשר לילדים ללמוד ולהתפתח בדרכם שלהם.
למה? כיוון שהילדים מתבוננים, מסתכלים, חוקרים, לומדים ומחקים את הוריהם, כדרך הטבע שממנה התנתקנו, וכך הילדים פועלים באופן אינסטינקטיבי, ומתנהגים באופן אוטומטי ללא כל מודעות עצמית.
כלומר, הגישה של ההורים כלפי ילדיהם אינה מתורגמת, ואינה מבוצעת באופן הטבעי, ולכן ההדרכה לשם הלימוד שמאפשרת את ההתפתחות, לא נעשית באופן הרצוי והברור, מה שגורם לפחד ולבלבול.
כתוצאה מכך, הדבר יוצר מערכת יחסים שהיא רגשית, אמוציונאלית ושהיא אינה עניינית, במקום מערכת יחסים שאמורה להיות רגועה, רציונאלית, ועניינית, שזו גישה שונה מהיחס של ההורים השולטים והילדים הנשלטים.
עצם הגדרת אבא ואימא כדמויות שולטות, כבר יוצר אצל הילד את האנטגוניזם שהוא מפתח כלפי הוריו.
תנסו להימנע מלהשתמש במילה אסור, וגם תנסו להימנע מלהשתמש במילה לא, ותנסו אך ורק להדריך ולהסביר, וללמד, תיווכחו לדעת שלרוב אתם מתוכנתים לדפוס ההתנהגות של לאסור ו/או להגיד לא, וזאת כדי לשלוט.
לכן, דפוס ההתנהגות המקובע הזה, אינו מאפשר להורים להתנהג אחרת, כלומר הצורך והנזקקות הרגשית של ההורים הוא לשלוט, וזאת הם עושים מהפחד לאבד שליטה מלהכתיב איך ומה להגיד ו/או לעשות כלפי ילדיהם הנשלטים, וכך זה עובר לו מדור לדור.
לאחר שאנחנו הילדים בגרנו ועברנו את המסע של ה"אסור" וה"לא" במסגרת המשפחתית, וקצת גדלנו והלכנו לגן, לבית הספר, לצבא, לאוניברסיטה, לעבודה או לכל מסגרת אחרת, והתחלנו לחיות את חיינו מבחינה חברתית דתית ו/או חילונית ו/או אחרת במדינה, החל השלב הבא במסע של האסור והלא שלנו, שבו החלו לאסור עלינו אם זה באמצעות כללים, חוקים, מצוות ופקודות וכו', ושוב האנשים שאחראים על המערכות שהזכרתי עושים זאת כדי לשלוט, לחנך, לתכנת ואף לאלף אותנו.
המצב הקיים כיום הוא כזה, שיש אנשים ששולטים ויש אנשים שנשלטים, מצב זה לא מאפשר לנו את החופש המוחלט שאותו אנחנו צריכים ושלו אנחנו זקוקים כדי לחקור, ללמוד ולהתפתח, אבל בעיקר ללמוד לקחת אחריות על דברינו ו/או מעשינו.
כלומר, אם אנחנו רוצים לתכנן לעצמנו אורח חיים שלא בתחום המסגרות שאוסרות עלינו, ולבצע את רצוננו ורעיונותינו, הדבר גורם לכך שהאסור מונע מאיתנו להגשים את שאיפותינו, ובכך לא מתאפשר לנו להתפתח בדרכנו שלנו, אלא אך ורק בדרכם של אחרים, מצב זה עוצר, ואף חוסם את הניסיון שלנו להתקדם גם מבחינה חברתית, ואין דוגמה מוחשית יותר ממערכת החינוך.
כתוצאה מכך שאוסרים עלינו לממש את חיינו וללמוד ולהתפתח בדרכנו שלנו, אף הפכו את מי שמפר את האסור לעבריין, שמפר את הסדר החברתי הנורמלי, ואז העבריין נשפט ונענש.
לכן, כדי לשנות רצוי להגיע להבנה והסכמה, מה שינטרל את הלא והאסור.
רצוי לזכור, כתוב בתורה שאלוהים אסר על אדם וחווה לגעת בעץ הדעת, והם לא צייתו לו.
מסקנה: האסור שכופים עלינו הורינו, והחברה שבה אנחנו חיים, גורם לכך שאין באפשרותנו לחקור, ללמוד, להבין ולהתפתח בדרכנו שלנו, ולכן אנחנו תקועים מבחינה התפתחותית.
אין לנו את החופש המוחלט שלו אנחנו זקוקים, כדי ללמוד מהטעויות של עצמנו.
ללא האפשרות לטעות, אנחנו תקועים מבחינה התפתחותית אישית וחברתית, כלומר נהפכנו להיות רובוטים ביולוגים מתוכנתים.
אין לנו את החופש המוחלט, בעיקר בגלל הפחד מהלא מובן ומהלא ידוע שנקרא החופש המוחלט.
כלומר, הלמידה וההתפתחות האישית והחברתית, ושדרוגה לשלב התפתחותי מתקדם יותר, לא מתאפשרת לנו בגלל תפיסה שגויה.
התפיסה השגויה נובעת מעצם האסור, מעצם ההגבלה לחופש המוחלט שאותו אנחנו צריכים ושלו אנחנו זקוקים.
סיכום: האסור הוא תוצאה ישירה של הפחד, שמונע מאיתנו את החופש המוחלט, כתוצאה מכך נובע הצורך לשלוט, כי אחרת ישלטו בנו.
האסור גורם לאנשים לאנטגוניזם ולעקשנות.
ללא החופש המוחלט לא נוכל להתקדם מבחינה אישית וחברתית לשלב התפתחותי מתקדם יותר, שיאפשר לנו את מימוש מהות ומטרת חיינו מהבחינה האבולוציונית, קוסמית ורוחנית.
המסר במאמר: רצוי לאפשר לכל אחד ואחת לתכנן את החיים של עצמם בעצמם, ולאפשר את החופש המוחלט לבצע זאת, וזאת כדי שנחקור ושנלמד ונבין ונתפתח בדרכנו שלנו, ושניקח אחריות על מעשינו.
כשלוקחים אחריות, מבינים את הסבל הכרוך מאי לקיחת האחריות.
רצוי להבין, שהכלא האכזר ביותר הוא הכלא התודעתי, ולא הכלא החיצוני, לכן רצוי להעלות למודע את הנושא.
כיום אנחנו חיים, כשמנווטים אותנו באמצעות חוקים, מצוות, פקודות, ולכן רצוי לשמור שלא לעבור על החוק.
אבל חשוב להבין שיש אפשרות אחרת, ושאפשר לישמה מתוך הסכמה חברתית, לדעתי.
יוסי קרמר מייעץ ומכוון למודעות עצמית והתפתחות אישית.
לבלוג שלי http://blog.tapuz.co.il/yosikramer
טלפון 048224276.

 



תגיות המאמר: חינוך, אסור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161039 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141412 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148950 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141859 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213979 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204835 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica