חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אדמת דרום סודאן + טכנולוגיות ישראליות = רווח הדדי

מאת: שמואל שיעסקים בינלאומיים27/10/2011871 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום דרום סודאן, המדינה הצעירה בעולם, עושה מאמצים כדי לפתח כלכלה, תשתיות, ממסד, מדע וכו'. תושבי המדינה, שלחמו נגד משטר חרטום האכזרי מגיל שמונה, כעת חייבים לרכוש מיומנויות אזרחיות רבות כדי להפוך בעלי מקצועות בחיי היום-יום. מלחמת האזרחים, שנמשכה 50 שנים, גבתה את מחירה שנמדד לא רק בחיי אדם, אלא גם בחמישה עשורים של חוסר התפתחות כלשהי. אם ילדים כה קטנים חייבים להילחם עם נשק בידיהם למען מולדתם, אין זה מפתיע כלל. אבל היום, כעבור ארבעה חודשים מאז הכרזת העצמאות, על דרום סודאן לגשר על פער עצום: מחבל ארץ נחשל עליה להפוך מדינה בעלת משק מתפתח בצעדי ענק שימשוך משקיעים זרים.

מיותר לציין, לא יוכלו הדרום-סודאנים לעשות זאת לבד. הם זקוקים לשותף חזק שיעזור להם לבנות את מדינתם בעצם מאפס. הגיוני שהשותף המתאים ביותר הוא זה שלא מכבר עבר כברת דרך דומה תוך זמן קצר יחסית.

הכול יודעים כי לפני כ- 100 שנים הייתה ארץ ישראל "החצר האחורית" של האימפריה העות'מאנית. הכול יודעים שכיום האזור הפך מדינת ישראל פורחת; משקה נחשב לאחד המתקדמים, וקצב צמיחתו – אחד המהירים בעולם. על כן ישראל היא המועמדת הטובה ביותר שתוכל לתרום לצמיחתו של המשק הדרום-סודאני מעצם היוולדו. לא נשכח גם את הקשרים החזקים של ישראל עם תושבי דרום סודאן שנקשרו עוד בשנות ה- 60, כשהחלה המדינה היהודית לתמוך במאבק החבל למען עצמאותו. אולם אם נתעלם לרגע קט מההקבלות ההיסטוריות, איזה עניין כלכלי יש לחברות ישראליות להשקיע בדרום סודאן?

לדברי רט באטלר, אחת הדמויות העיקריות של הספר חלף עם הרוח, ממונות גדולים נבנים עת עליות וקריסות של אימפריות. עת קריסתה של סודאן רבתי ועלייתה של דרום סודאן היא העת להקים על קרקע בתולה של המדינה החדשה חברות חקלאיות ותעשייתיות; היא העת להשקיע במשק כשהוא בחיתוליו ולהעצים אותו כדי לקצור את הרווחים שלא יתמהמהו להגיע.

חברות ישראליות מצטיינות בענפי תעשיה רבים ויכולות לייצא את הידע לדרום סודאן ולעזור להוציא אותו שם מהכוח אל הפועל. לישראל טכנולוגיות מתקדמות בתחום החקלאות, התקשורת, הרפואה וכו'. על כן מדובר כאן בהזדמנויות פז שאנשי עסקים מישראל יכולים לנצל ובכך לתקוע יתד בקרקע הדרום-סודאנית ולהבטיח לעצמם פיתוח מסחרי ארוך טווח.

על כן דווקא חברות ישראליות יוכלו לעזור לפתח את המשק הדרום-סודאני ביעילות רבה, והרווח יהיה ללא ספק הדדי.

 



תגיות המאמר: דרום סודאן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תאורת לדים העידן החדש

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל שי

מאת: שמואל שיאדריכלות פנים03/04/11911 צפיות
כולנו מכירים את צירוף האותיות LED – אחרי ה- LCD הרכישה הכי חמה בשוק המדיה היא טלוויזיית LED. יחד עם זאת תופתעו לגלות ש – LED זה הרבה יותר מטרנד של טלוויזיות שטוחות עם רזולוציית צפייה גבוהה – טכנולוגיית ה- LED היא טכנולוגית נורות מתקדמת, היעילה, החסכונית והבטוחה ביותר עולם, ואיך לא – היא אפילו ירוקה!

מאמרים נוספים בנושא עסקים בינלאומיים

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים01/11/161458 צפיות
שירותי תרגום על ידי מתרגמים מקצועיים, מאפשרים לקבל תרגום מדויק ונכון, של מסמך. תרגום מסמך משפה אחת, לשפה אחרת, כדאי לבצע בעזרת חברת תרגום, שמעסיקה מתרגמים מקצועיים, שמיומנים בביצוע עבודת תרגום.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים08/11/152373 צפיות
שירותי תרגום עבור ישראלים, מאפשרים לבצע תרגום של מסמך, או תרגום סימולטני של דברים שנאמרים בזמן שיחה. שירותי תרגום מצריכים מתורגמנים ששולטים היטב בשתי שפות שונות (ברמת שפת אם). תרגום מסמך, דורש יכולת גבוהה של התבטאות בכתב, כולל הבנה של מושגים שונים שיש במסמך המיועד לתרגום. תרגום סימולטני, דורש יכולת חשיבה מהירה, ויכולת ניסוח מהירה.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים06/07/151861 צפיות
תרגום עברית אנגלית בראשון לציון, מאפשר לתרגם מסמכים שונים, מעברית לאנגלית, או הפוך. השפה האנגלית, נחשבת כיום לשפה בינלאומית, בגלל הדומיננטיות של ארצות הברית בעולם. בעולם יש כ-400 מיליון אנשים, ששולטים באנגלית ברמת שפת אם.

מאת: Alex Admonעסקים בינלאומיים05/01/151852 צפיות
אם המילים "ספא ים המלח" מעלות בך אסוציאציות של מים חמימים, טיפולים מפנקים ומנוחה מושלמת לגוף ולנפש, אתה מוזמן להכיר את הפן האחר שלהן: הזדמנות להרוויח, והרבה. כיצד? שיווק מוצרי ים המלח בסיטונאות!

מאת: דוד כהןעסקים בינלאומיים26/04/146601 צפיות
מהו רילוקיישן, כיצד הוא משפיע על המשפחה ועל סביבת העבודה, כיצד להערך בצורה טובה לפני ביצוע רילוקיישן, ועוד.

מאת: ישראל סבאעסקים בינלאומיים13/02/148356 צפיות
תרגום עוקב שווה תרגום סימולטני, לא? אז זהו - שלא! חברה שמזמינה שירותי מתורגמנות חייבת לדעת מה ההבדל בין שתי השיטות ומהו השירות היעיל והחסכוני ביותר עבורה. המאמר נותן כמה עצות טובות בנושא.

מאת: שירי נתןעסקים בינלאומיים12/01/148411 צפיות
אוסטרליה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם כיום. מספר עולה של מעסיקים ישראלים מחפשים עובדים בתחומים רבים, החל מהייטק וIT עד למכירות ומלצרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica