חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קמעות לחיזוק הנפש

כמעט לכל אחד מאיתנו יש לפחות חפץ אישי אחד שהוא "ציפור נפשו". משמעותושל חפץ זה חורגת הרבה מעבר לשימוש היומיומי בו; טבעת ישנה שסבתא העניקהברגע אינטימי שנחרט בזיכרון, אבן יפה שאספנו בטיול ביבשת זרה ואקזוטית אואפילו ספר שקיבלנו מאדם יקר שהלך לעולמו. לחפצים אלה ישנה משמעות רגשיתעמוקה עבורנו, הם מלווים אותנו ברגעי חיינו החשובים ביותר וגם מעניקים לנוכוח נפשי עצום בעיתות משבר. תכשיטי הקמעות דומים מאוד לאותם חפצים אישיים,כאשר המקור לעוצמתם איננו אישי אלא תרבותי ואוניברסאלי. הקמעות הם תכשיטים בעלי עוצמה רוחנית המובילה לשינוי משמעותי בחייו של העונד אותם, ברמה הרגשית וגם ברמה המעשית.

מקורות העוצמה

האמונה בהשפעתם של הקמעות על חיינו ועל מצבנו הנפשי היא עתיקת יומין וחוצת גבולות; קמעות קיימיםהיו במצרים העתיקה, ביוון, ביפן, אצל שבטים אינדיאנים בדרום אמריקהובמקומות רבים נוספים. לקמעות היה וישנו עדיין תפקיד חשוב גם ביהדות,בזרמים המיסטיים והקבליים. סוד כוחם של הקמעות נובע משילוב בין כמה גורמיםחשובים:

  • כוחות קוסמיים – כל עיצוב קמע הוא חד-פעמי ועם זאתמבוסס גם על סמלים עתיקים, צירופי אותיות, ברכות או כל מרכיב עוצמתי אחר.כך, לוכד הקמע בתוכו כוחות קוסמיים, המשפיעים על נפשו של העונד ומחולליםשינוי גם במישור המעשי והיומיומי.
  • מלאכת האמן – גם לאמונתו של האמן בכוחות הקמע וליכולתו להוציאם אל הפועל ישנה חשיבות רבה בקידום השינוי הנפשי המיוחל.
  • מרכיבהזמן – לזמן בו מעוצב הקמע ישנו תפקיד משמעותי מאוד והוא מהווה מעין קרקעפורייה לקראת השינוי הנפשי. עיצוב הקמע איננו נעשה בזמן שרירותי אלא ברגעחשוב מבחינה אסטרולוגית, העוצר בתוכו פוטנציאל עצום.
  • מתכות – החומרממנו מעוצב הקמע מתלכד עם הסמלים, עם רגע העיצוב המכונן ועם כוונתו שלהאומן ומשמש גם הוא ערוץ נוסף של כוחות לקראת שינוי.

הכוח לשנות

כלתכשיט אותו אנו עונדים על גופנו משפיע על תודעתנו ועל תחושותינו. באותואופן, קמע, העוצר בתוכו  עוצמות קוסמיות שונות, משפיע על הנפש. שכן, הקמעותמעוררים עוצמות חדשות הקשורות לארכיטיפים שונים המוטבעים עמוק בנפשנו.ענידת התכשיט כמוה כמפגש אינטימי עם עוצמות בראשית ועם עולמות נשכחיםהטמונים בתוכנו. הקמע מזכיר ידע עתיק ומעורר כוחות נפשיים הקשורים גםלעולמות עליונים ולעוצמות אוניברסאליות. כל אלה מתלכדים יחד, מחזקים אתהנפש וקוראים לה לצאת לקראת מסע חדש של הכרת העצמי ושל מימוש הכוחותהחיוביים הטמונים בנו.

וקצת פסיכולוגיה

המחשבותמחוללות שינוי בנפשנו, בחיינו וגם במציאות החיצונית, כמו מעגלים הנתוניםהאחד בתוך השני. האושר תלוי בראש ובראשונה בחשיבה חיובית. חשיבה חיוביתמולידה תקווה, פותחת אופקים חדשים, מעניקה כוחות ומחוללת שינויים.לחילופין, מחשבות שליליות עלולות לגרור לייאוש ולפאסיביות, ומשפיעות גם עלהמתחולל בחוץ. הקמע מעורר בנו עוצמות שנשכחו, מעניק כוחות חיוביים ומסייעלנו לפתוח אופקים חדשים בכל מעגלי קיומנו. עם זאת, הכוח לשנות תלוי באמונה.ללא האמונה בכוחו של הקמע לחלול שינוי, הוא יהפוך לפיסת מתכת סתמית.האמונה בכוח השינוי מחזקת את הנפש ומולידה עתיד חדש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר תכשיטים קוסמיים מציג מגוון של עיצוב תכשיטים המיוצרים בעבודת יד על ידי מעצב תכשיטים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שאול - תכשיטים קוסמיים

מאת: ירון שאול - תכשיטים קוסמייםתכשיטים02/11/11862 צפיות
תכשיטים ויופי, כמוהם כשתי מילים נרדפות; אנו עונדים אותם לגופנו בעיקר כדי לשפר את הופעתנו החיצונית ולהרשים את סביבתנו. בהתאם לכך, הערצה ליופיים של התכשיטים איננה נחלת העידן המודרני והיא עתיקת יומין, ממש כמו ההיסטוריה האנושית.

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937456 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936318 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927993 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929638 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191667 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191609 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica