חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכשיטים עשויים בידי אמן או תכשיטים מעוצבים במכונה?

תכשיטים ויופי, כמוהם כשתי מילים נרדפות; אנו עונדים אותם לגופנו בעיקרכדי לשפר את הופעתנו החיצונית ולהרשים את סביבתנו. בהתאם לכך, הערצהליופיים של התכשיטים איננה נחלת העידן המודרני והיא עתיקת יומין, ממש כמוההיסטוריה האנושית. על-כך יכולים להעיד סיפורי המקרא, בהם ישנו מקום שלכבוד לתכשיטים ולעדיים, והם משמשים לא רק כקישוט אלא גם כסמל לסטאטוס,כקמעות לשינוי הגורל ולעיתים אפילו כחלק מפולחן דתי. תכשיטים, כמוהם כיצירתאמנות בזעיר אנפין; השילוב בין המתכות השונות, האבנים והעיצוב החד-פעמייוצרים אמירה אסתטית שהיא יחידה במינה ושאין כמותה. על היופי, האצילותוהעדינות של התכשיטים אחראים, כמובן, מעצבי התכשיטים, שהפכו במהלך השניםמבעלי מלאכה לאמנים לכל דבר ועניין.

הכנת תכשיטים

הכנתתכשיטים נעשית לאחר יצירת סקיצות ומודלים, באמצעות כלי מלאכה ושימושבמתכות, באבנים ובחומרים נוספים. מלאכת הכנת התכשיט מבוססת על שימושבטכניקות מסורתיות ובטכניקות חדשניות של עיבוד ושל ייצור, הכוללות שלביםשונים, כדוגמת: חיתוך, הלחמה, ריקוע, שיבוץ אבנים, ליטוש וגימור. כך הופךהתכשיט ליצירה מוגמרת, שניתן לענוד אותה ולהתהדר ביופייה ובעוצמתה.

מייצור תכשיטים אישי לייצור תכשיטים המוני

לצדהכנת תכשיטים בעבודת יד, בעידן המודרני הפך גם ייצור תכשיטים תעשייתי, לפימודל קבוע ובכמויות גדולות ביותר, לחלק בלתי נפרד מהשוק. שכן, כמו בתחומיםאנושיים אחרים, כך גם בתחום התכשיטים חלו לא מעט שינויים והתפתחויות לאורךהשנים. התעשייה המפותחת, המנועים המשוכללים והייצור ההמוני שהגיעו לעולםבעקבות המהפכה התעשייתית, חוללו שינוי עצום בחיי בני האדם והביאו עימםקדמה, שכלולים ואינסוף אפשרויות חדשות, כאשר בשנות השלושים של המאה ה-20הגיעה המהפכה הטכנולוגית גם אל עולם התכשיטים. באמצעות המכונות ניתן היהלראשונה לבנות מודלים לתכשיטים מיציקות פשוטות, ללא מאמץ ובכמות גדולה.ניתן היה לקצר תהליכים, לייצר תכשיטים זהים ללא הגבלה בכמות, להשתמש במתכות שונות ולהוזיל בצורה משמעותיתעלויות. התכשיטים הפכו למוצר שוק זמין ביותר, ולחלק בלתי נפרד מהאופנהומחיי היומיום של גברים ונשים כאחד.

אטליית האמן

תעשייתהתכשיטים המודרנית והמשגשגת הפכה, כאמור, את התכשיט למוצר צריכה זול וזמיןמאוד גם עבור מי שידם איננה משגת להשקיע בתכשיטים מעוצבים, אך לא הציעהתחליף ראוי לתכשיטים שנעשו כמלאכת מחשבת ומתוך מאמץ, אינטימיות ואהבה,בסדנת האמן. שכן, הכנת תכשיטים בעבודת יד היא אמנות, החל מיצירת הסקיצההראשונית, דרך בניית המודלים וכלה בתכשיט המוגמר והמושלם. מלאכה זו, כפיששמה מעיד עליה, מתבצעת באמצעות הידיים, בעדינות ומתוך מחשבה, וללא שימושבשיטות מסחריות. כמו ציור או אפילו סימפוניה, התכשיט המוגמר הוא תוצאהישירה של תהליך יצירתי מתמשך, הדורש השקעה רבה ונעשה מתוך כוונה אמנותיתלייצר "משהו" חדש ומיוחד. כל עיצוב של תכשיט חדש, הנוצר מהיסוד ועד הטפחותבאמצעות הידיים, הוא אתגר עבור המעצב; בכל מודל, בכל חלק ובכל שלב בהכנתהתכשיט מושקעים מחשבה ומאמצים רבים. כך הופך כל תכשיט ליצירה יפיפייה,חד-פעמית ובעלת עוצמה רבה.

ולסיכום, יופיו של התכשיט המעוצב במלאכתיד, הוא כיופייה הייחודי של אישה, וכפי שאמר אלתרמן, אולי "...ישנן יפותיותר ממנה, אך אין יפה כמוה".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר תכשיטים קוסמיים מציג מגוון של עיצוב תכשיטים המיוצרים בעבודת יד על ידי מעצב תכשיטים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שאול - תכשיטים קוסמיים

מאת: ירון שאול - תכשיטים קוסמייםקבלה02/11/111338 צפיות
כמעט לכל אחד מאיתנו יש לפחות חפץ אישי אחד שהוא "ציפור נפשו". משמעותו של חפץ זה חורגת הרבה מעבר לשימוש היומיומי בו; טבעת ישנה שסבתא העניקה ברגע אינטימי שנחרט בזיכרון, אבן יפה שאספנו בטיול ביבשת זרה ואקזוטית או אפילו ספר שקיבלנו מאדם יקר שהלך לעולמו. לחפצים אלה ישנה משמעות רגשית עמוקה עבורנו, הם מלווים אותנו ברגעי חיינו החשובים ביותר וגם מעניקים לנו כוח נפשי עצום בעיתות משבר.

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222653 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/204954 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205026 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204875 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174164 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173441 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173448 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica