חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך נבחר מגרש לבניה

מאת: דבורה אלחדסאדריכלות03/11/2011855 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נדלקנו על מגרש בניה, בבקשה לא להיות פזיזים. בטרם נחתום על המוגמר יש לערוך בדיקות מקיפות בכדי לבצע קנייה נבונה.

שכנים - נא לא להתבייש, כן, רצוי לדעת מי הם שכנינו, בסביבה הקרובה והרחוקה, בנוסף אפשר לבדוק עם השכנים מה אופי השכונה.

שירותים - רצוי לבדוק את איכות בתי הספר, מוסדות ציבור, שירותים רפואיים, תחבורה ציבורית, נו וברור שגם מרכזי קניות.

אקלים - לבדוק מה העדפות שלנו על פי אזורי אקלים בארץ, בחרו את הרצוי לכם, החל מהצפון הקר ועד לדרום החם.


מפגעים סביבתיים - האם קיימים רעשים ההופכים למטרד כמו רכבת, צומת, מקומות בילוי. האם קיימת קרינה הנובעת מעמודי חשמל או אנטנות סלולריות. האם יש זיהום אויר ממפעלים קרובים. קצרה היריעה מלהכיל, יש לבצע מכלול של בדיקות ואין מקום לטעויות ולכן רצוי לתת את הדעת ולבדוק מבעוד מועד, במשרד לאיכות הסביבה תוכלו לבדוק את מירב הפרמטרים.


אופי המבנים - האם השכונה תכלול בנייה נמוכה? או בנייה גבוהה? במידה וקיימת בנייה גבוהה, האם היא חוסמת אוויר? מסתירה את השמש? רצוי לבדוק את ייעוד הקרקע במגרשי הבניה הגובלים למגרשכם מול הרשויות.


פיתוח אזור - האם יש או מתוכנן גינון? שטחים ירוקים באחריות השכונה או באחריות הרשות? (שפ"פ - שטח פרטי פתוח, שצ"פ - שטח ציבורי פתוח) תאורה? ולבסוף הכי חשוב, חנייה.


המצב התכנוני - כלומר זכויות הבנייה, ההיתרים והאיסורים הנוגעים למגרש, מידע זה ניתן לקבל בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.


בדיקת רישום הנכס בטבו - הנכס חייב לעבור בדיקת בעלות, בלשכת רישום המקרקעין של משרד המשפטים, רצוי לבצע תהליך זה עם עו"ד המתמחה במקרקעין.


שיפועי הקרקע - משפיעים בראש ובראשונה על עלויות הבנייה. מגרש שיורדים/עולים אליו מהכביש יצריך חציבה/מילוי, קירות תומכים ומדרגות. אמנם העלות גבוהה יותר אך היתרון הוא בנוף הנשקף.


כיווני רוח - יש לבוא למגרש מספר פעמים ולבדוק מה כיווני הרוחות ולוודא כי המגרש לא חסום בפני כיווני הרוחות המועדפים ולפיכך לתכנן את מיקום הבית במגרש הבניה.


תחבורה - נתייחס לתחבורה במידה ומגרשנו ממוקם באזור מרוחק מהעיר, נבדוק את התחבורה הציבורית.


את הבדיקות לקניית מגרש הבניה מומלץ לבצע עם אנשי המקצוע הנכונים כמו עורך דין, אדריכל, שמאי, קבלן.

אשמח לענות על שאלות נוספות
דבורה אלחדס
0522481531

למאמר המקורי והאתר : http://www.alchades.co.il/בחירת-מגרש-לבניה.htm

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דבורה אלחדס אדריכלית ומעצבת פנים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דבורה אלחדס

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222196 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222706 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222674 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222805 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213575 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213822 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212177 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica