חפש מאמרים:
שלום אורח
02.03.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צו הריסה מינהלי ניתן לבטל- אסור לחכות יש לפעול בדחיפות רבה ובצורה חכמה! בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/20222586 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
על מנת להוציא צו הריסה מנהלי כאמור צריך שיתקיימו התנאים המפורטים בהמשך: תנאי ראשון: הצהרת מהנדס אין ביכולתם של המוסמכים לכך על פי חוק להוציא צו הריסה מנהלי ללא שקיבלו תצהיר חתום של מהנדס הרשות המקומית, כולל כל מהנדס אחר או אדריכל, שבו צוין לפי ידיעתו בניית הבניין כולו או חלק ממנו בוצעה ללא היתר כדין. תנאי שני: מסגרת זמנים מאחר שצו הריסה מנהלי הוא צעד דרסטי במיוחד, בו מוטלת על אדם סנקציה כבדה ללא משפט, האפשרות להוציא צו הריסה למבנה מוגבלת במסגרת זמנים קשוחה ביותר.ניתן להוציא צו הריסה מנהלי כנגד מבנה שאינו מאוכלס רק וככל שבנייתו טרם הסתיימה או שלא חלפו 6 חודשים מסיומה.כאשר מדובר במבנה מגורים מסגרת הזמנים מצומצמת אף יותר, כך שניתן להוציא צו הריסה רק למבנה שלא אוכלס עדיין או שלא חלפו 30 יום מאכלוסו.מסגרת הזמנים רלוונטית גם בעניין אכיפתו של הצו, כך שיש לבצעו תוך 60 ימים לאחר הגשת תצהיר המהנדס, או בתוך 60 הימים שלאחר פסיקת בית המשפט בעניין ביטול הצו או עיכוב ביצועו.צו הריסה מנהלי – תיקון 116תיקון 116 הוא כינוי של תיקון לחוק התכנון והבנייה שנכנס לתוקף באוקטובר 2017. (הרבה נוהגים לקרוא לו בשם חוק קמינץ) לעניין צו הריסה מנהלי תיקון זה הרחיב את מסגרת הזמנים בה ניתן להוציא צו הריסה שכזה, כפי שפורט להלן.בנוסף לכך הוסיף התיקון כלל לפיו ניתן לבצע צו הריסה מנהלי רק בחלוף 4 ימים מהמצאתו, או רק בחלוף 7 ימים, כאשר מדובר על מבנה שבנייתו הושלמה.תוספות נוספות שנחקקו במסגרת התיקון היא אפשרות הוצאת צו הריסה הכולל גם הוראות בדבר הפסקת שימוש אסור במבנה, והוצאת הריסה צו שיפוטי ללא הליך פלילי. צו הריסה שיפוטי :חוק התכנון והבנייה טומן בחובו גם סנקציות פליליות לעוברים על הוראותיו. במסגרת הליך פלילי מכוחו של חוק זה רשאי בית המשפט, על פי שיקול דעתו, להוציא צו הריסה למבנה נשוא העבירה. מדובר בסעד שאינו עונשי בעיקרו, אלא כזה שמטרתו היא לתקן את העוולה שנעשתה כלפי הציבור.מסגרת הזמנים בצו הריסה שיפוטי נתונה לשיקול דעתו של בית המשפט, שייקבע אותו על פי איזון אינטרסים שונים המתנגשים בעניין זה, בעיקר האינטרס הציבורי המתנגש בזה הפרטי של הנאשם. צו הריסה ללא הליך פלילי :עניין נוסף שהוכנס לחוק במסגרת תיקון 116 הוא אפשרות מתן צו הריסה שיפוטי גם ללא הליך פלילי. זאת ניתן לעשות לבקשת תובע רק אם יש עניין ציבורי מיוחד בכך, ומתקיימים אחד מן התנאים הבאים:לא ניתן, בשקידה סבירה, למצוא את האדם שביצע את העבירה. לא ניתן, בשקידה סבירה, למסור לאדם שביצע את העבירה הזמנה לדין. לא ניתן להוכיח מי ביצע את העבירה. מי שביצע את העבירה נפטר, אינו בר עונשין, או שחלה התיישנות על מעשיו. התובע החליט כי נסיבות המקרה אינן מתאימות להמשך חקירה או להעמדה לדין. בקשה לביטול צו הריסה מנהלי :כאשר מקבל הצו סבור שהצו ניתן שלא כדין יש לו אפשרות לפנות לבית המשפט בבקשה לביטול הצו. את זאת יש לעשות בתוך 15 יום מעת המצאת הצו לבעלי המבנה.בית המשפט המוסמך לדון בנושא משתנה לפי זהות נותן הצו. כאשר מדובר בבעל תפקיד הקשור לוועדה המקומית יש לפנות לבית משפט לעניינים מקומיים, ככל שיש כזה באזור.כאשר הצו ניתן על ידי בעל תפקיד אזורי או ארצי, או כאשר אין בנמצא בית משפט לעניינים מקומיים, יש לפנות לבית משפט השלום שבתחום שיפוטו נמצאים המקרקעין נשואי הבקשה. העילות להתערבות בית המשפט בצו הריסה מנהלי אין בסמכותו של בית המשפט לבטל צו הריסה מנהלי אלא בהתקיים אחת העילות המנויות בחוק, ואלו הן:הוכח לו שהבנייה או השימוש בוצעו כדין. הוכח לו שלא התקיימו הדרישות למתן צו הריסה מנהלי, כגון שעברו יותר מ-30 יום מעת אכלוס הבניין. בית המשפט שוכנע כי נפל פגם חמור בהליך הוצאת הצו, כמו למשל פעולה בניגוד עניינים או בחוסר סמכות. בקשה לעיכוב ביצוע צו הריסה הדרך לביטול צו הריסה מנהלי היא הגשת בקשה כאמור לבית המשפט, אך בעצם הגשתה של בקשה כזו אין די כדי לעכב את הריסת המבנה.על מנת לעכב את הריסת המבנה בעת מיצוי ההליכים המשפטיים יש להגיש לצד הבקשה לביטול צו ההריסה גם בקשה לעיכוב ביצועו, לאותה ערכאה שיפוטית המוסמכת לדון בבקשת הביטול.אנו ממליצים והרבה פעמים מכינים חוות דעת מומחים שמוגשת כתמיכה לבקשה לעיקוב הצו. מנסיוננו חוות דעת טובה המאשרת את יציבות ואי מסוכנות הבניה, האפשרות התכנונית להסדרתה בהחלט יכולה לסייע.ניתן להגיש בקשה לעיכוב ביצוע פעם אחת בלבד, ועל כן יש להשתמש בהזדמנות זו בחכמה. בית המשפט דן בעניין על בסיס הבקשה ותגובת הרשות האוכפת בלבד, ועליו לפסוק בעניין בהקדם האפשרי.בית המשפט רשאי גם לזמן את הצדדים לדיון, ככל שהוא רואה צורך בכך, ואף רשאי לקיים דיון במעמד צד אחד בלבד, מגיש הבקשה, בתנאי שהוא מצהיר בפני בית המשפט שהודיע לרשות האוכפת על הגשת הבקשה.צו עיכוב שנידון רק בנוכחות צו אחד לא יעלה על 7 ימים, צו אחר יכול שייקבע תקופת עיכוב של עד שישה חודשים.בית המשפט אינו יכול לעכב ביצוע במקרים הבאים:העבודה האסורה או השימוש האסור מסכנים את שלום הציבור ואת ביטחונו. העבודה האסורה אינה תואמת את התוכנית החלה על המקרקעין. העבודה שלגביה הוצא הצו נמשכה גם לאחר המצאתו של הצו. ככל החלטה של בית המשפט, גם על החלטה בעניין בקשת עיכוב ביצוע ניתן לערער, אך במקרה זה מדובר בערעור ברשות, ולא בזכות.צו הריסה שלא בוצע צו הריסה שיפוטי שלא בוצע על ידי הנאשם צו הריסה שיפוטי מטיל פעמים רבות את מלאכת ההריסה על מבצע העבירה בעצמו. מכן עולה השאלה מה ניתן לעשות כאשר אותו עבריין מסרב לציית את צו ההריסה, האם ניתן להעניק את סמכות ההריסה לוועדת התכנון והבנייה המקומית?בית המשפט דן בשאלה זו בהרחבה במסגרת בקשה כזו שהגישה וועדת התכנון והבנייה המקומית של בני ברק, והתייחס ללקונה בחוק בעניין זה, אך בסופו של דבר קבע שניתן לעשות זאת, שכן לא מדובר בתיקון מהותי של פסק הדין.צו הריסה מנהלי שלא בוצע על ידי רשויות האכיפה כאשר מדובר בצו הריסה מנהלי שלא בוצע על ידי רשויות האכיפה במסגרת הזמנים שהעמיד להן החוק, הרי שכבר לא ניתן לבצעו. זאת כמובן בתנאי שלא הוגשו על ידי מוציא הצו בקשות להארכת מועד הביצוע.בשל חלון הזמנים המצומצם בו ניתן להוציא צו הריסה מנהלי כנגד מבנה או שימוש אסור, לא יהיה ניתן להוציא צו מנהלי חדש שכזה, אלא רק לפנות לאפיק הפלילי ולהוצאת צו שיפוטי. קים גם הסיכון שיוצא קנס מינהלי קצוב שאליו התיחסנו במאמרים רבים שכתבנו.זקוקים לייעוץ בעניין צו הריסה מנהלי? אשמח לסייע. ניתן גם לפנות אלי לפרטי 0523888813 בנימין קלינגר- יועץ מונציפאלי בכיר. קלינגר רישוי והתרי בניה03-6990132
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קלינגר בנימין יועץ בכיר לתכנון בנייה ורישוי נייד 0523-888813
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232177 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232312 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232403 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222615 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222304 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222370 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222153 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222071 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222545 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222684 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213451 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213693 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212155 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/08/206211 צפיות
צו מנהלי להפסקת עבודה, צו ארעי להפסקת עבודה, וצו להריסת תוספת בנייה לאחר הפרת צו מנהלי להפסקת עבודה 1. מטרה מיקוד האכיפה של חוק התכנון והבניה בשלב המנהלי והסדרת ההליכים הבאים: 1.1. הליך מתן צו מנהלי להפסקת עבודה בהתאם להוראות סעיף 216 לחוק התכנון והבניה התשכ"ה – 1965 (להלן "החוק"), לרבות מתן הנחיות והגדרת סדר פעולות ותבניות אחידות. 1.2. הליך מתן צו ארעי להפסקת עבודה בהתאם להוראות סעיף 216(ג) לחוק, לרבות מתן הנחיות והגדרת סדר פעולות ותבניות אחידות. 1.3. הליך מתן צו להריסת תוספת בנייה לאחר שהופר צו מנהלי להפסקת עבודה בהתאם להוראות סעיף 217 לחוק, לרבות מתן הנחיות והגדרת סדר פעולות ותבניות אחידות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica