16.04.2024

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי מדע הרפואה מהעולם: תאי גזע ממאירים עשויים להסביר מדוע סרטני שד מסוימים מתפתחים ומתרחשים ב

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים10/11/20111100 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיקי שחם,  ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי מדע הרפואה מהעולם: תאי גזע ממאירים עשויים להסביר מדוע סרטני שד מסוימים מתפתחים ומתרחשים בשנית

ScienceDaily, 2011

מוטציות שנמצאות בתאי גזע יכולות לגרום לסרטני שד מסוימים להתפתח ועשויות להיות הסיבה להתרחשות חוזרת של המחלה. תאים חריגים אלו ככל הנראה מבקרים על פונקציות התא בגידול ואם הם לא תחת הכוונה של כימותרפיה והקרנה, הם מאפשרים למחלה להתרחש בשנית.

מיקי שחם, "בנק החיים", מוסיף - מבהיר כי מוטציות אלו התגלו במחקר שבוצע על ידי מדענים ורופאים במוסד לסרטן ע"ש נייט באוניברסיטת המדעים והבריאות של אורגון. המחקר, אשר בחן תאי סרטן השד שהוסרו במהלך ניתוח, פורסם לאחרונה באינטרנט ב-Annals of Surgical Oncology.

"על ידי חקירת תאים תקינים וממאירים שנאספו מרקמות שד שהוסרו במהלך ניתוח, יכולנו להסתכל על מה שמתרחש בגוף," אמה סואלן ג. פומייר, המחברת המובילה של המחקר ופרופסורית מחקר שותפה במחלקת לאונוקולוגיה כירורגית במוסד לסרטן ע"ש נייט באוניברסיטה.

עבודה עם דגימות שנלקחו ישירות מניתוחים הפכה את הממצאים במחקר זה לאפשריים, פומייר אמרה, בגלל שהביולוגיה של תאי הגזע של השד יכולה להיות מושווית לשותפיהם הממאירים בדרך שלא נעשתה בעבר. פסי התא המעובדים שהובאו לשימוש ברוב המחקרים לא יכולים לספק מידע מדויק לגבי תאי גזע שד תקינים.

לפי מיקי שחם, מחברת  "בנק החיים", דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר - אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

המחקר, אשר מומן בעיקר על ידי קרן אבון לנשים, עשוי להוכיח שטיפולים עדכניים מסוימים שמכוונים על מוטציות בגידול לא יהיו אפקטיביים בדגימת המחלה למטופלים מסוימים. הוצע גם שמחקר נוסף צריך להתבצע בשני תחומים:

• קביעת התפקיד של מוטציות האיתות PIK3CA/AKT1, אשר נמצאו ב-73% מהגידולים במחקר זה של דגימות כירורגיות טריות - שיעור הישנות שגבוה בהרבה ממה שהתגלה קודם לכן בדגימות מאוחסנות.
  • וחקירת החשיבות של אובדן ביטוי CD24, אשר קודם לכן נחשב כדרישה לתאי גזע של סרטן השד, אך עשוי לא לאפיין את כל תאי הגזע של סרטן השד.

הבנת הביולוגיה של גידולים אינדיבידואליים היא המשימה העיקרית של המוסד לסרטן ע"A נייט. "מחקר זה נתן לנו תובנות חדשות לגבי תאי גזע של סרטן השד וככל הנראה לגבי המוטציות המוקדמות ביותר. מידע זה הינו קריטי לפיתוח טיפולים," הוסיפה פומייר.

בנוסף לתמיכה מקרן אבון לנשים, מחקר זה מומן על ידי ורטקס פרמצבטיקה/מענק המחקר השיתופי למדעים ובריאות - אורגון.

מיקי שחם - מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי - בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

• השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
  • סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
  • טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - "בנק החיים, בלבד.

מיקי שחם - מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות ביוקורד בע"מ - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי - בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית סיטוג'ן (חברה אחות של בנק החיים), היא היחידה באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה שיכול לשרת גם:

" השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום
" סדרות השתלות של הרפואה ההתחדשותית, הדורשות מספר תאים גבוה מאוד
" טיפול במספר מחלות שונות

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.

מאמרים נוספים מאת מיקי שחם

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים29/04/161772 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: דרך חדשה של קצירת תאי גזע מפחיתה תופעות לוואי שליליות. מדענים אוסטרלים פיתחו שיטה פחות פולשנית כדי לחלץ תאי גזע ממח העצם להשתלה. תאי גזע עבור השתלות מח עצם נקצרים מתורמים בריאים ומשמשים לטיפול בחולי סרטן כולל לוקמיה, אמרו חוקרי CSIRO.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים04/04/161716 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: עיניים הופכות לעור: כיצד דלקת יכולה לשנות את גורלם של התאים מדענים מ-EPFL מצאו שדלקת כרונית יכולה לגרום להתחדשות של תאים לתוך סוגים חדשים ובלתי רגילים: הליך זה נקרא מטפלזיה, ומהווה הפרעה הקשורה לדלקת מתמשכת. המחקר מדגיש קונספט חדש שדלקת כרונית שיכולה להוביל לטיפולים טובים יותר.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/03/161732 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם-טבורי מהעולם: תאי לבלב המייצרים אינסולין נוצרו מתאי עור אדם התאים החדשים מפרישים אינסולין בתגובה לשינויים ברמות הגלוקוז. כאשר הושתלו בעכברים, התאים הגנו על בעלי החיים מהתפתחות סוכרת בצורתה הקיימת בעכברים.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים15/01/161913 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים בוגרים עשויים להיות עדיפים על מח עצם. תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים (iPSCs) בוגרים שעברו תכנות מחדש חזרו למצבם הראשוני – דמוי עוברי, עשויים להיות טובים יותר מתרומות מח עצם.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/12/152058 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: לחומר גרפן פוטנציאל אנטי סרטני טיפולים קונבנציונליים כמו כימותרפיה והקרנות לשם חיסול תאי סרטן לא תמיד הורגים את תאי הגזע הסרטני ושאריות יכולות לשרוד ולגדול. לתאי גזע סרטניים יכולת להישנות ולגדל גרורות, בהם הסרטן מתפשט לחלקים אחרים של הגוף. גרורה אחראית ל- 90% ממקרי המוות מסרטן, כך שכל טיפול שמונע את זה יעשה הבדל עצום בכל הקשור להישרדות החולה.

מאת: מיקי שחםרפואה28/08/152284 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: רקמת מוח מתפקדת יוצרה בתלת-מימד. חוקרים במרכז RIKEN לביולוגיה התפתחותית ביפן,השתמשו בתאי גזע עובריים אנושיים מושרים לארגן מבנה תלת-מימד דומה למוח הקטן במעבדה.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים27/07/151532 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: נמצא מנגנון שניתן לגיוס לצמיחת שיער שנשר. במחקר חדש, שפורסם ב- PLoS, חוקרים ממרכז הסרטן הלאומי הספרדי (CNIO) מתארים קשר שגילו בין מקרופאגים - תאי מערכת חיסון שאוכלים פתוגנים ותאי גזע עורי. "גיליתי שמקרופאגים, שתפקידם העיקרי מיוחס באופן מסורתי למלחמה בזיהומים ותיקון פצעים, מעורבות גם בהפעלת תאי גזע זקיקי שיער בעור", אומר מחבר מחקר, מירנה פרז-מורנו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ילדים

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191551 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: ליאורבריאות ילדים10/06/181050 צפיות
יישור שיניים לילדים שלכם, משפר את הדימוי העצמי שלהם. יישור השיניים, מבוצע על ידי מומחה ליישור שיניים. מומחה ליישור שיניים, נקרא אורטודנט.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים29/04/161772 צפיות

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים04/04/161716 צפיות

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/03/161732 צפיות

מאת: אבי דוידיבריאות ילדים08/02/161731 צפיות
המלצה על אלטמן ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון לילד לקראת החורף.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים15/01/161913 צפיות