חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת רכב משומש לפני קניה

מאת: רזי אהרוןרכב12/08/2009815 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קניית מכונית הינה רכישה חשובה לכל אחד מאיתנו מכיוון שמדובר ברכישה היקרה ביותר שאדם מבצע מלבד בית. המכונית אמורה ללוות את הקונה במשך מספר שנים לפחות ולכן חשוב לערוך לה בדיקה מתאימה. כאשר קונים מכונית יד שניה, גם אם מדובר בקניה מחברה המתמחה בכך (כמו אוטוסנטר למשל), ישנם כיום מכונים אשר בעלות של כמה מאות שקלים מבצעים למכונית בדיקה מקיפה ומומלץ מאד לבצע בדיקה שזכאת. אם הדבר אינו אפשרי מסיבה כזאת או אחרת, כמובן שעדיף לבצע בדיקה לבד מאשר לקנות את הרכב ללא שבוצעה בו שום בדיקה. לכאורה, את הבדיקה רצוי שיערוך אדם המבין בתחום, אך ניתן לבצע מספר בדיקות פשוטות שיכולות להצביע על בעיות ברכב גם ללא ידע רב בתחום הרכב. להלן מספר בדוקת כאלו:

סיבת המכירה

בררו כמה זמן נמצא הרכב המוצע למכירה אצל בעליו. אם מדובר בתקופה שאינה ארוכה הדבר אמור לעורר אצלכם חשד שכן יכול מאד להיות שקיימות ברכב בעיות הדורשות טיפולים יקרים ולכן בעליו מנסה להפטר ממנו. במקרה כזה מומלץ לשים דגש רב יותר על הבדיקות המוצעות להלן.

"בדיקת מאמץ"

בדקו כיצד הרכב נוסע בעליות. אם הוא "מתקשה לסחוב" הדבר עשוי להצביע על בעיות במנוע, אפילו בעיות חמורות. לחלופין, הדבר עשוי גם להעיד על בעיות בתיבת ההילוכים.

המערכות החשמליות

יש לבדוק בקפידה שכל האורות/איתותים, המזגן/מאוורר, הצופר, מערכת הסטריאו/רדיו, המגבים, לוח המכוונים ושאר הרכיבים החשמליים עובדים כשורה. בעיה באחד מהם או יותר עשויה להצביע על בעיה כללית במערכת החשמל של האוטו.

צמיגים

בלאי בלתי אחיד עשוי להצביע על בעיה במתלים או בכיוון, או שלחץ האוויר בצמיגים לא נשמר לפי הוראות היצרן (היה גבוה או נמוך מדי לעמות הוראות היצרן). במקרה כזה נסו להוריד מן המחיר את עלותם של צמיגים חדשים.

פתחו את מכסה המנוע

בדקו שהשמן ושאר הנוזלים אינם מלאים בלכלוך ולא נודף מהם ריח שרוף.

מערכת הפליטה

יש לבדוק את האגזוז ולוודא שאינו פולט עשן סמיך כהה מה שעשוי להעיד שהמנוע במצב לא טוב ועשוי להצריך תיקון, או עושה רעשים מה שעשוי להעיד על כך שמערכת הפליטה תדרוש תיקון או אפילו החלפה כוללת.

ברקסים

על המכונית לעצור ללא חריקה או רעידה.

תיבת הילוכים אוטומאטית

אם בעת העברת הילוך ישנם רעשים או שישנה עלייה במספר הסל"ד של המנוע הדבר מצביע כנראה על כך שתיבת ההילוכים אינה תקינה לגמרי.

איזון

בדקו שהרכב אינו סוטה, רועד או משייט בזמן הנסיעה. הדבר עשוי להצביע של כך שלרכב בעייה במתלים או במצמיגים או שהוא דורש כיוון פרונט (תיקון שאינו יקר) או איזון צמיגים.

לסיכום, בדיקות בסיסיות אלו הן המינימום שעל אדם הרוכש רכב יש שניה ומעלה לבצע, אך כאמור מומלץ בחום להכניס את הרכב לבדיקה במכון או שלפחות מכונאי שאתם סומכים עליו יבדוק את האוטו לאחר העלאתו על מתקן בדיקה.

 



תגיות המאמר: רכב יד שניה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רזי אהרון, אוטו סנטר אינפו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רזי אהרון

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213876 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/214003 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214186 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204655 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195620 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196313 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193518 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica