חפש מאמרים:
שלום אורח
19.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיוס השקעה לאחר פיתוח אב טיפוס.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית28/11/2011754 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום שמי אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא פיתוח ועיצוב המוצר, או לחילופין, נושא העיצוב התעשייתי של המוצר, וחשיבותו בתהליך גיוס הכסף בשלבים מאוחרים יותר.

לאחרונה פונים אלנו יותר ויותר יזמים שבצעו פיתוח מוצר בדרכים כאלו ואחרות ו'נתקעו' עם נושא גיוס הכספים למיזם. רק היום פנה אלי יזם שנמצא בפיתוח של אב וטיפוס שלישי למיזם/ לפטנט שלו ועכשיו הוא צריך עזרה בגיוס כספים כדי להביא את המוצר לשוק.

אז קודם כל אני חושב שחשוב להבין שאם נתייחס לתהליך של גיוס השקעה – לאחר שנמצא המשקיע שמעוניין להשקיע המוצר/ בפטנט כמובן – התהליך יכיל מספר רב של פגישות, חלקם רלוונטיות לעיצוב ופיתוח המוצר, חלקם רלוונטיות לאופי המוצר הסופי וקהל היעד וחלקם מתייחס לנושא המשא ומתן או לחילופין לפן המסחרי כפי שמכנים אותו.

אם ניקח את היחסים בין הזמן של הפגישות, לזמן שבו יושבים ומדברים על הפטנט/ המוצר עצמו, ביחס לזמן שמושקע בפגישות על שאר הנושאים ניתן יהיה לאבחן שכ 90% מהזמן יעסוק המשקיע בנושאים עסקיים/ שיווקיים ורק כ 10% מהזמן יושקע במוצר/ באב הטיפוס/ בפטנט שפותח.

נכון חשוב מאוד להראות למשקיע את אב הטיפוס וחשוב מאוד להוכיח את ההתכנות שלו – ולכן חשוב מאין כמוהו לפתח אב טיפוס ולהראות התכנות מכאנית/ פטנטביליות וכ"ו ולהראות למשקיע שהיזם יודע על מה הוא מדבר, הוא עשה שיעורי בית והשקיע כספים/ זמן כדי לעשות עבודה יסודית.

אבל אם נתייחס ליחסים של הזמן שמושקע בפגישות לעומת ההשקעה הדרושה בפרויקט – אז אם מקדישים 10% מהזמן על בדיקת אב הטיפוס וההתכנות של המוצר, אז מה צריך לעשות כדי למלא את שאר ה 90% מהזמן??

התשובה לשאלה זו (וזוהי אגב התשובה לשאלה מדוע רוב היזמים לא מצליחים לגייס השקעה!!) היא שעל היזם לבצע במקביל לפיתוח אב הטיפוס תהליכים רבים אחרים, כדי להכין אותו לפגישה עם המשקיע, כדי להגיע מוכן עם תשובות לשאלות שישאלו ע"י המשקיע. חלק מהשאלות הללו יהיו: כמה זמן ייקח לפתח מוצר סופי, כמה כסף צריך?, בשביל מה?, מה היעדים ואבני הדרך?, מה עלויות ייצור?, אחוזי חדירה?, חוות דעת קהל?, מחיר יעד?, שווקי יעד?, אסטרטגיה לחדירה?, וכו וכו וכו...

לסיכום – מה שאני רוצה להגיד לכל היזמים בינינו (גם אני יזם סדרתי J) זה שאת התהליך חשוב לבצע בצורה יסודית, סכמתית ותבניתית שתובל את הרעיון שיש לכם לידי ערך כספי אמתי שלפיו ניתן יהיה לנהל משא ומתן עניני שיוביל לאחוזי הצלחה גבוהים.

את התהליך הזה אנחנו מעבירים ב B-focus, נכון התהליכים הם ארוכים, מסובכים ומחויבים בניהול מקצועי – אבל בשביל זה אנחנו כאן...

אתם מוזמנים להעיף מבט באתר שלנו ולקרוא את המאמרים הרבים בנושא יזמות ופיתוח מוצרים ופטנטים וחשוב לא פחות לבדוק את התהליכים שאנחנו מעבירים ליזמים כדי לקדם את המיזם שלהם בדרך הנכונה.

תעיפו מבט בקישור המצורף – הסכמות מתארות איך בונים ערך כספי לרעיון ומשלבת בתוכה את תהליך חיפושי ורישומי הפטנטים, סקרי שוק והכנת אנפורמציה עסקית רלוונטית - כל התהליכים האלה באים, וחייבים לבוא, במקביל לפיתוח המוצר אותו היזם מעוניין לפתח.

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

למשל - אין טעם לפתח מוצר לפני שהתבצעו חיפושי פטנטים + ניתוח דוח הפטנטים לגבי מה יש ומה ניתן לפתח יותר טוב ממה שיש.

קצת עלינו.

חברת B-focus בנוייה משתי מחלקות.

מחלקת עיצוב ופיתוח - מספקת מענה משלב הרעיון ועד מוצר מוגמר, כולל תכנון וייצור אבי טיפוס ודגמי התכנות, תכנון לתבניות ועד ייצור המוצר בסדרות ומשלוח לביית הלקוח

מחלקה עסקית - מספקת מענה בתחומי בניית אסטרטגיה עסקית ליזמים, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבה והכנה של אנפורמציה עסקית/ שיווקית רלוונטית - בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה בתחילת התהליך.

אנו עובדים במקביל לסכמות בקישור שצרפתי ומלווים את היזם לאורך כל הדרך ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל!!!

בנוסף, אנו מגובים בבית השקעות ולקוחותינו מקבלים הזדמנות לגיוס השקעה ע"י מספר קבוצות השקעה שאנו עובדים איתם (ההפניה והליווי לאותם משקיעים נעשת רק לאחר בניית הערך לאותו רעיון – כדי לאפשר סיום של התכנית העסקית שתשמש ככלי לניהול משא ומתן עם המשקיע הפוטנציאלי).

שיהיה בהצלחה לכולם. אשמח לשמוע תגובות/ הערות על הנקודות אותם העלתי במאמר.

בכבוד רב

אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית,  B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525-449558

077-5508737

**.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלום

שמי אמיר - אבא לרועי וגיא, ונשוי למוניקה

בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום יש לי שני מיזמים שעברו כל אחד סבבי גיוסים שונים ובנוסף אני עוסק כמנהל המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אב טיפוס, סקרי  שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה.

אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם

בכבוד רב

אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775508737

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת amir@b-focus.com

מאת: amir@b-focus.comעיצוב תעשייתי 15/10/171287 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17585 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17504 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית23/01/12813 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית12/12/11812 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית02/10/11833 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית16/02/111391 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/2045 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/2048 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/2047 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: אלעד אוחנהיזמות עסקית28/08/19690 צפיות
להוביל עסק להצלחה ולרווחיות זו משימה מאתגרת. אומרים שאין מעלית לקומת ההצלחה ושחייבים לעלות במדרגות. צודקים! אבל בפורמט של זכיינות תוכלו לעלות במדרגות מהר יותר, ואפילו לדלג על חלקן בדרככם אל ההצלחה העסקית עליה אתם חולמים.

מאת: ישראל רף יזמות עסקית11/02/191303 צפיות
פסח בא! האביב בפתח, ועמו מתחילה עונת הפריחה והלבלוב זה הזמן האידיאלי לחבר את לקוחותיכם וצוות העובדים שלכם אל הטבע, כיצד? באמצעות עציצים ממותגים מתנות לפסח. מתנות ממותגות לפסח לא רק מעמיקות את הקשר עם הלקוחות שלכם, תורמות לשיווק שלכם ולזכירת המותג שלכם. בעזרת מסרים ממותגים בעציצים

מאת: ישראל רף יזמות עסקית28/06/18393 צפיות
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה לשמח את הלקוחות והעובדים ולפרסם את העסק לטווח ארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציצים ממותגים כמוצרי פרסום זו דרך היעילה ביותר לעסק שלך. עציצים ממותגים עם לוגו ומסר אישי שלכם, מתנה לראש השנה שתמיד ישמחו לקבל, יוצג שנים רבות על שולחן הלקוחות

מאת: shlomy יזמות עסקית25/03/18529 צפיות
קניתם דירה חדשה? תתחדשו! לפני שאתם נכנסים לגור בדירה מומלץ לבצע מספר בדיקות תחילה בכדי לוודא שהבניה נעשתה כמצופה וקבלתם את מלוא התמורה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica