חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פטנט כחלק מתהליך יזמות עסקית

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/20171207 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יזמים רבים פונים לחברות רבות בתעשיה על מנת לפתח פטנט או רעיון ייחודי שעלה בראשם. יוזמה זו היא מבורכת ובזכותה העולם ובהתאם אנחנו הממציאים הגענו לאיפו שאנחנו היום.

הבעיה – או יותר נכון להגיד דפוס התנהגות ודפוס חשיבה – אצל רוב היזמים המתחילים היא חוסר הידע בתעשיית פיתוח הפטנטים והמוצרים. דפוסי התנהגות וכיווני החשיבה נובעים מחוסר ידע בתעשיית הפטנטים, בחיפושי פטנטים ואיך בגדול מתייחסים לציפור המשונה הזו שנקראת פטנט.

הדבר מזכיר לי שכשהייתי בתחילת דרכי היזמית פניתי למספר חברות לחיפושי פטנטים – מכל פגישה יצאתי יותר מבולבל מהפגישה הקודמת – האם יותר חשוב להגיש Provisional, או האם כדאי להגיש PCT. מה ההבדלים?, מה יותר כדאי? לכמה זמן אני מוגן בפטנט?, מה קורה לאחר סיום תקופת ההגשה של הפטנט?, באיזה מדינות הפטנט מגן עלי ואיזה לא – ועוד שאלות רבות שלצערי בזמנו לא קבלו מענה הולם (ובהתאם גרמו לי להוציא סכומי עתק לשווא).

לפני שאמשיך במאמר זה ואבהיר את תהליך הפטנט ואת כוחו אני ממליץ להסתכל תוך כדי קריאת ההסבר על הסכמה לפיתוח פטנטים ומוצרים באתר: www.b-focus.com תחת העמודה 'תהליכים - תהליכים ליזמים' – תכנית בטא' תשלים את התמונה של התהליכים שלא אגע בהם כאן ועיון מעמיק בתהליכים ליזמים יאפשר לכם להבין את תהליכי פיתוח פטנט ובהתאם – פיתוח מוצר.

כפי שתראו בתהליכים ליזמים באתר www.b-focus.com תהליך פיתוח פטנט הוא תהליך שמשלב בתוכו תהליכים רבים ומגוונים שמובילים כולם ליעד משותף – פיתוח ותכנון מוצר שמיועד לקהל יעד מסויים. תפקידם של הפטנטים בתהליכי פיתוח מוצרים מתחלק לשלושה חלקים – חיפוש, ניתוח ורישום.

חיפוש פטנטים זהים או דומים: את חיפושי הפטנטים עושים כבר בשלבים הראשונים וזאת על מנת לדעת מה קיים ומה לא קיים בתחום – על מנת למנוע פיתוח של מוצר, או מערכת שכבר מוגנת בפטנט ולכן תמנע מהייזם לפתח מערכת זהה. לפני חיפוש הפטנטים חשוב (בתור מינימום) לבחור אסטרטגיה למיזם – מיהו קהל היעד, מהם נקודות המכירה, מהו יעודו של המוצר, מה אסטרטגית השיווק, מתי ואיך יוחדר לשוק. נתונים אלה הם הכרחיים לפני תחילת חיפוש פטנטים. בתכנית בטא', אליה הפנתי אתכם, ניתן לראות שחיפושי פטנטים נעשים לאחר בחירת האסטרטגיה על מנת למנוע מצב של חיפוש מוצר או פטנט שלא תואם את היעד שהוגדר.

ניתוח פטנטים: ניתוח פטנטים, או לחילופין למידה של פטנט על מנת לעקוף אותו, הוא השלב הבא בתהליכי הפטנטים. חשוב לבצע ניתוח מעמיק של הפטנטים ושל הדוח שבוצע על מנת להבין מה קיים ומה לא קיים. על מה חשבו ועל מה לא. ניתוח מעמיק של דוחות ורישומי פטנטים יאפשר ליזם, לחטיבת הפיתוח ולחטיבה העסקית לפתח את המוצר ולכתוב את התכנית העסקית כך שהמוצר יהיה בעל סיכויי הצלחה גבוהים עד כמה שניתן.

רישום פטנט: רישומי פטנטים מתבצעים תוך שלבי הפיתוח. את מיקום הרישום של הפטנט ניתן לראות בתכנית בטא'. הסיבה לכך שהפטנט נרשם בשלב כה מאוחר היא מספר סיבות, ראשית לא כדאי לרשום פטנט אלא לאחר שיש התכנות מכאנית. התכנות זו תתגלה רק בשלבי הפיתוח וכפי שציינתי למעלה – לאחר שנעשה חיפוש פטנטים וניתוח דוחות. סיבה נוספת לרישום המאוחר של הפטנט היא שהפטנט עולה כסף וחידושו ייעלה אפילו יותר ולכן המלצתי ליזמים היא לרשום את הפטנט בשלב מאוחר ככל שניתן.

לצערי במאמר זה לא אוכל להעביר יותר מידי אנפורמציה על פטנטים – מכיוון שהנושא מסובך ומסורבל ודבר שמקשה יותר על ההסבר של תהליכי הפטנטים הוא שתהליך הפטנט ופיתוח מוצר ומוצרי פטנט באופן כללי משלבים בתוכם מספר רב של תהליכים, כשתהליך הפטנטים הוא רק אחד מהם.

כפי שהמלצתי למעלה, על מנת להבין טוב יותר את תהליכי פיתוח המוצר ופיתוחי פטנטים כדאי להסתכל באתר של חברת B-focus: www.b-focus.com היחודיות בחברה ובתהליכים שהיא בנתה ליזמים זה שהיא משלבת חטיבה עסקית עם חטיבת עיצוב ופיתוח מוצרים. הדבר מאפשר ניהול כל התהליכים הדרושים בתוך החברה ומאפשר סינכרון בין המחלקות על מנת להגיע לתוצאה איכותית יותר. בנוסף החברה מספקת ייעוץ עסקי מיועץ עסקי מוסמך מאחד הגופים הממשלתיים מתחילת התהליך ועד סופו – דבר זה מאפשר ליזם להבין מה קורה בתוך כל תהליך ואיזה גורמים ישפיעו יותר או פחות על תהליכים שמתבצעים במחלקות השונות של החברה.

בכל מקרה – שיהיה בהצלחה.

כותב המאמר הוא אמיר לניאדו – יזם סדרתי ומנהל פיתוח עסקי

www.b-focus.com

amir@b-focus.com

0525449558

**. אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232430 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172029 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171051 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121278 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111297 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111438 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית02/10/111312 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232311 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232343 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231562 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232430 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222808 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221317 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221369 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica