חפש מאמרים:
שלום אורח
16.07.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פטנט כחלק מתהליך יזמות עסקית

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/2017475 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יזמים רבים פונים לחברות רבות בתעשיה על מנת לפתח פטנט או רעיון ייחודי שעלה בראשם. יוזמה זו היא מבורכת ובזכותה העולם ובהתאם אנחנו הממציאים הגענו לאיפו שאנחנו היום.

הבעיה – או יותר נכון להגיד דפוס התנהגות ודפוס חשיבה – אצל רוב היזמים המתחילים היא חוסר הידע בתעשיית פיתוח הפטנטים והמוצרים. דפוסי התנהגות וכיווני החשיבה נובעים מחוסר ידע בתעשיית הפטנטים, בחיפושי פטנטים ואיך בגדול מתייחסים לציפור המשונה הזו שנקראת פטנט.

הדבר מזכיר לי שכשהייתי בתחילת דרכי היזמית פניתי למספר חברות לחיפושי פטנטים – מכל פגישה יצאתי יותר מבולבל מהפגישה הקודמת – האם יותר חשוב להגיש Provisional, או האם כדאי להגיש PCT. מה ההבדלים?, מה יותר כדאי? לכמה זמן אני מוגן בפטנט?, מה קורה לאחר סיום תקופת ההגשה של הפטנט?, באיזה מדינות הפטנט מגן עלי ואיזה לא – ועוד שאלות רבות שלצערי בזמנו לא קבלו מענה הולם (ובהתאם גרמו לי להוציא סכומי עתק לשווא).

לפני שאמשיך במאמר זה ואבהיר את תהליך הפטנט ואת כוחו אני ממליץ להסתכל תוך כדי קריאת ההסבר על הסכמה לפיתוח פטנטים ומוצרים באתר: www.b-focus.com תחת העמודה 'תהליכים - תהליכים ליזמים' – תכנית בטא' תשלים את התמונה של התהליכים שלא אגע בהם כאן ועיון מעמיק בתהליכים ליזמים יאפשר לכם להבין את תהליכי פיתוח פטנט ובהתאם – פיתוח מוצר.

כפי שתראו בתהליכים ליזמים באתר www.b-focus.com תהליך פיתוח פטנט הוא תהליך שמשלב בתוכו תהליכים רבים ומגוונים שמובילים כולם ליעד משותף – פיתוח ותכנון מוצר שמיועד לקהל יעד מסויים. תפקידם של הפטנטים בתהליכי פיתוח מוצרים מתחלק לשלושה חלקים – חיפוש, ניתוח ורישום.

חיפוש פטנטים זהים או דומים: את חיפושי הפטנטים עושים כבר בשלבים הראשונים וזאת על מנת לדעת מה קיים ומה לא קיים בתחום – על מנת למנוע פיתוח של מוצר, או מערכת שכבר מוגנת בפטנט ולכן תמנע מהייזם לפתח מערכת זהה. לפני חיפוש הפטנטים חשוב (בתור מינימום) לבחור אסטרטגיה למיזם – מיהו קהל היעד, מהם נקודות המכירה, מהו יעודו של המוצר, מה אסטרטגית השיווק, מתי ואיך יוחדר לשוק. נתונים אלה הם הכרחיים לפני תחילת חיפוש פטנטים. בתכנית בטא', אליה הפנתי אתכם, ניתן לראות שחיפושי פטנטים נעשים לאחר בחירת האסטרטגיה על מנת למנוע מצב של חיפוש מוצר או פטנט שלא תואם את היעד שהוגדר.

ניתוח פטנטים: ניתוח פטנטים, או לחילופין למידה של פטנט על מנת לעקוף אותו, הוא השלב הבא בתהליכי הפטנטים. חשוב לבצע ניתוח מעמיק של הפטנטים ושל הדוח שבוצע על מנת להבין מה קיים ומה לא קיים. על מה חשבו ועל מה לא. ניתוח מעמיק של דוחות ורישומי פטנטים יאפשר ליזם, לחטיבת הפיתוח ולחטיבה העסקית לפתח את המוצר ולכתוב את התכנית העסקית כך שהמוצר יהיה בעל סיכויי הצלחה גבוהים עד כמה שניתן.

רישום פטנט: רישומי פטנטים מתבצעים תוך שלבי הפיתוח. את מיקום הרישום של הפטנט ניתן לראות בתכנית בטא'. הסיבה לכך שהפטנט נרשם בשלב כה מאוחר היא מספר סיבות, ראשית לא כדאי לרשום פטנט אלא לאחר שיש התכנות מכאנית. התכנות זו תתגלה רק בשלבי הפיתוח וכפי שציינתי למעלה – לאחר שנעשה חיפוש פטנטים וניתוח דוחות. סיבה נוספת לרישום המאוחר של הפטנט היא שהפטנט עולה כסף וחידושו ייעלה אפילו יותר ולכן המלצתי ליזמים היא לרשום את הפטנט בשלב מאוחר ככל שניתן.

לצערי במאמר זה לא אוכל להעביר יותר מידי אנפורמציה על פטנטים – מכיוון שהנושא מסובך ומסורבל ודבר שמקשה יותר על ההסבר של תהליכי הפטנטים הוא שתהליך הפטנט ופיתוח מוצר ומוצרי פטנט באופן כללי משלבים בתוכם מספר רב של תהליכים, כשתהליך הפטנטים הוא רק אחד מהם.

כפי שהמלצתי למעלה, על מנת להבין טוב יותר את תהליכי פיתוח המוצר ופיתוחי פטנטים כדאי להסתכל באתר של חברת B-focus: www.b-focus.com היחודיות בחברה ובתהליכים שהיא בנתה ליזמים זה שהיא משלבת חטיבה עסקית עם חטיבת עיצוב ופיתוח מוצרים. הדבר מאפשר ניהול כל התהליכים הדרושים בתוך החברה ומאפשר סינכרון בין המחלקות על מנת להגיע לתוצאה איכותית יותר. בנוסף החברה מספקת ייעוץ עסקי מיועץ עסקי מוסמך מאחד הגופים הממשלתיים מתחילת התהליך ועד סופו – דבר זה מאפשר ליזם להבין מה קורה בתוך כל תהליך ואיזה גורמים ישפיעו יותר או פחות על תהליכים שמתבצעים במחלקות השונות של החברה.

בכל מקרה – שיהיה בהצלחה.

כותב המאמר הוא אמיר לניאדו – יזם סדרתי ומנהל פיתוח עסקי

www.b-focus.com

amir@b-focus.com

0525449558

**. אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלום

שמי אמיר - אבא לרועי וגיא, ונשוי למוניקה

בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום יש לי שני מיזמים שעברו כל אחד סבבי גיוסים שונים ובנוסף אני עוסק כמנהל המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אב טיפוס, סקרי  שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה.

אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם

בכבוד רב

אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775508737

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת amir@b-focus.com

מאת: amir@b-focus.comעיצוב תעשייתי 15/10/171207 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17427 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית23/01/12762 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית12/12/11754 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית28/11/11709 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית02/10/11789 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית16/02/111288 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית11/02/19747 צפיות
פסח בא! האביב בפתח, ועמו מתחילה עונת הפריחה והלבלוב זה הזמן האידיאלי לחבר את לקוחותיכם וצוות העובדים שלכם אל הטבע, כיצד? באמצעות עציצים ממותגים מתנות לפסח. מתנות ממותגות לפסח לא רק מעמיקות את הקשר עם הלקוחות שלכם, תורמות לשיווק שלכם ולזכירת המותג שלכם. בעזרת מסרים ממותגים בעציצים

מאת: ישראל רף יזמות עסקית28/06/18288 צפיות
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה לשמח את הלקוחות והעובדים ולפרסם את העסק לטווח ארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציצים ממותגים כמוצרי פרסום זו דרך היעילה ביותר לעסק שלך. עציצים ממותגים עם לוגו ומסר אישי שלכם, מתנה לראש השנה שתמיד ישמחו לקבל, יוצג שנים רבות על שולחן הלקוחות

מאת: shlomy יזמות עסקית25/03/18428 צפיות
קניתם דירה חדשה? תתחדשו! לפני שאתם נכנסים לגור בדירה מומלץ לבצע מספר בדיקות תחילה בכדי לוודא שהבניה נעשתה כמצופה וקבלתם את מלוא התמורה,

מאת: שלום כהןיזמות עסקית09/11/17738 צפיות
ההתפתחות של המסחר, הכלכלה והמשק בישראל, גורמת לביקוש רב של מנהלי חשבונות בכירים, כאלה שיהיו אחראים על מערכת החשבונאות המורכבות בפירמה המודרנית שמהווים כחלק מהצוות הניהולי באותה הפירמה. לימודי הנהלת חשבונות עבור הסמכה של מנהל חשבונות מדופלם מיועדים לקדם הלאה את אלה שכבר יש להם קורס הנה"ח בסיסית של סוג 1 וסוג 2. מטרת הקורס , הינה להכשיר את התלמידים המעוניינים להתקדם הלאה לתפקידים בכירים בחום החשבונאות. על המועמדים להיות בעלי 12 שנות לימוד ובוגרי קורס הנהלת חשבונות בסיסית של סוגי 1+2. לימודים אלה

מאת: ישראל רף יזמות עסקית05/11/17354 צפיות
מתגו את עצמכם בקרב לקוחות פוטנציאליים לקראת טו בשבט תחזקו את הקשר ואת עם הלקוחות הקיימים. יש לנו פתרון מעולה עבורכם בכדי לחזק את הקשר האישי לאורך זמן עציצים ממותגים כמוצרי פרסום עם מסר אישי שלכם ממותג בעציץ העסק שלכם יצמח

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17427 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: שלום כהןיזמות עסקית29/08/171007 צפיות
תחום הנדל''ן כולל בתוכו אספקטים רבים שכולם דורשים תיאום כדי שפרויקט כזה או אחר יצאו לפועל על הצד הטוב ביותר. התיאום בין כל אותם אספקטים לא תמיד אפשרי מנקודת מבטן של חברות הנדל''ן משום שלא תמיד יש להן את הידע או יכולת הצפייה לעתיד כפי שיש לחברות שעוסקות בכלכלה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica