חפש מאמרים:
שלום אורח
25.05.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית23/01/2012847 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום שמי אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא עיצוב המוצר, פיתוח המוצר וההשתלבות של עיצוב ופיתוח המוצר בניסויים ובבדיקות התכנות של המוצר.

היעדים שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה היא להגדיל את פעילויות עיצוב ופיתוח המוצר לחברות ולמוצרים שמפותחים ע"י חברות בתעשייה.

כחלק מאותם יעדים טבע הדברים הוא שנעסוק יותר בתהליכי עיצוב ופיתוח כתהליך שהוא כחלק מאותם תהליכים של הלקוחות שלנו. זאת כדי שנוכל להסתנכרן עם מצב הפיתוח אצל הלקוחות ובהתאם להתאים את עיצוב ופיתוח המוצר למצב הקיים, למסקנות מניסויים ולתקני בטיחות דרושים.

למה אני מתכוון? – באופן כללי ולא קשור אלינו כ B-focus.

תהליכי עיצוב תעשייתי, עיצוב מוצר, פיתוח מוצר או איך שלא תרצו להגדיר את הגורמים בתהליך, מחויבים להתבצע במקביל למספר רב של תהליכים פנים אירגוניים בחברה. חלק מתהליכים אלו הם נושאים כמו באיזה שלב פיתוח נמצא המוצר, האם כל הרכיבים הפנימיים הם סופיים או שעדיין עוברים פיתוח ויתכן שצורתם/ מיקומם ישתנו, האם המערכת עובדת במלואה או שיש צורך לעשות ניסויים בחלקים ממנה, מה השפעתם של אותם ניסויים על שאר המערכת, וכ"ו, וכ"ו.

אם כבר התייחסנו לתהליכים שיש לגעת בהם שרלוונטיים ליחסים בין עיצוב ופיתוח המוצר, אז אני מעוניין לגעת בקצרה בתהליכים העסקיים שגם הם רלוונטיים לפיתוח המוצר וחייבים תזכור מכיוון שגם הם משפיעים באופן ישיר על עיצוב ופיתוח המוצר וסביר להניח שישפיעו רבות על שלבי עיצוב ותכנון המערכת. בתהליכים אלו יכללו בין היתר: אופי השימוש במוצר, מי המשתמש הראשי, קהל יעד, נקודות מכירה, תהליכי שיווק המוצר, מוצרים מתחרים וכ"ו.

לסיכום אתן דוגמא של חלק ממוצר של לקוח בו אנחנו משתלבים בתהליך הבאת המוצר לשוק 'בנישה שמוגדרת' בתור עיצוב תעשייתי ופיתוח הנדסי של המוצר – עד שלב של עיצוב ופיתוח מוצר סופי, כולל ליווי לתבניות וייצור סדרתי של החלקים אותם פתחנו.

הלקוח היא החברה קיימת, כמו חברות רבות, החברה מפתחת מוצר מסוים ובכוונתה לייצר אותו באופן עצמאי ולמכור למשווקים רלוונטיים בשווקי היעד. תהליך עיצוב ופיתוח המוצר מושפע ממספר גורמים במערכת, חלקם בפן העסקי וחלקם בפן של פיתוח המוצר. לדוגמא: בפן העסקי יכללו אסטרטגית השיווק, יעדי התפעול וכ"ו. בפן של הפיתוח יכללו דרישות המוצר, מגבלות, תקני בטיחות, עיצוב ואופי שימוש וכ"ו.

כחלק מתהליך עיצוב ופיתוח המוצר חובה להתייחס לכל התהליכים שציינתי למעלה. בהתאם, התהליך הוא דינמי ומוביל לשינוי בעיצוב המוצר ובהתאמת החלקים הרלוונטיים לעיצוב החדש. ככל שהתהליך מתקדם יותר כך יתגבש העיצוב הסופי של המוצר הסופי.

המוצר אותו עצבנו ופתחנו השתנה לפחות מספר פעמים מקצה לקצה במשך תהליך הפיתוח. שכל שינוי וקונספט חדש הוביל למסקנות ולדיונים לגבי אופי התהליך, הן הפן העסקי/ שיווקי והפן בפן של הפיתוח. למשל: איך נכון מבחינת תהליכי ייצור לעצב את החלקים, מהם תהליכי המכירה של המוצר, אופי שימוש של הלקוח, הרגלים, תדירות השימוש, נתח שוק, מקום לחדירה ראשונית, פטנטים, תקני בטיחות, תחזיות לגבי נפח ייצור, ועוד נקודות ותהליכים רבים שרלוונטי לאחוזי הצלחת המוצר, כשיגיע לשוק.

לסיכום (אני אנסה להיות ציורי): תהליכי עיצוב ופיתוח המוצר הוא עיגול אחד בתהליך גדול שמכיל עיגולים רבים, כל אחד חופף בחלקו עיגולים נוספים בתהליך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלום

שמי אמיר - אבא לרועי וגיא, ונשוי למוניקה

בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום יש לי שני מיזמים שעברו כל אחד סבבי גיוסים שונים ובנוסף אני עוסק כמנהל המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אב טיפוס, סקרי  שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה.

אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם

בכבוד רב

אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775508737

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת amir@b-focus.com

מאת: amir@b-focus.comעיצוב תעשייתי 15/10/171334 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17641 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17542 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית12/12/11843 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית28/11/11786 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית02/10/11860 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית16/02/111434 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/20356 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/20344 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/20334 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: אלעד אוחנהיזמות עסקית28/08/19747 צפיות
להוביל עסק להצלחה ולרווחיות זו משימה מאתגרת. אומרים שאין מעלית לקומת ההצלחה ושחייבים לעלות במדרגות. צודקים! אבל בפורמט של זכיינות תוכלו לעלות במדרגות מהר יותר, ואפילו לדלג על חלקן בדרככם אל ההצלחה העסקית עליה אתם חולמים.

מאת: ישראל רף יזמות עסקית11/02/191364 צפיות
פסח בא! האביב בפתח, ועמו מתחילה עונת הפריחה והלבלוב זה הזמן האידיאלי לחבר את לקוחותיכם וצוות העובדים שלכם אל הטבע, כיצד? באמצעות עציצים ממותגים מתנות לפסח. מתנות ממותגות לפסח לא רק מעמיקות את הקשר עם הלקוחות שלכם, תורמות לשיווק שלכם ולזכירת המותג שלכם. בעזרת מסרים ממותגים בעציצים

מאת: ישראל רף יזמות עסקית28/06/18458 צפיות
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה לשמח את הלקוחות והעובדים ולפרסם את העסק לטווח ארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציצים ממותגים כמוצרי פרסום זו דרך היעילה ביותר לעסק שלך. עציצים ממותגים עם לוגו ומסר אישי שלכם, מתנה לראש השנה שתמיד ישמחו לקבל, יוצג שנים רבות על שולחן הלקוחות

מאת: shlomy יזמות עסקית25/03/18588 צפיות
קניתם דירה חדשה? תתחדשו! לפני שאתם נכנסים לגור בדירה מומלץ לבצע מספר בדיקות תחילה בכדי לוודא שהבניה נעשתה כמצופה וקבלתם את מלוא התמורה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica