חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצד האפל של יעדי המכירות הארגוניים

במרבית הארגונים נוהגים מנהלי המכירות לקבוע יעדי מכירות לתקופות ותקופות משנה.

לקביעת יעדי זרוע המכירה השפעות חיוביות שונות על המועסקים בזרוע המכירה, ועל הארגון עצמו.שיטה זו גם מאפשרת, בקלות יחסית ובאמצעות המדידה, למנהלי מכירות ולהנהלת הארגון לנהל את זרוע המכירות ותהליך המכירה.

אולם תכנון או קביעת יעדי מכירות הוא מלאכה מורכבת, מתמחה, ודורשת מידה רבה של אומנות. תכנון או קביעת יעדי מכירות צריך לשקלל הטיות לא רצויות על המועסקים בזרוע המכירה – הנובעות במישרין מתוכנית היעדים עצמה.

דוגמאות:

רפיון או שיתוק נציגי מכירה לא מיומנים דיים, חדשים או אלו שנעדרו מסיבות אובייקטיביות חלק מתקופת היעדים  ( מילואים, מחלה, חופשה מאושרת, אבל וכו’ )  עוצמת הרפיון בדרך כלל תהיה ביחס ישר לאחוז התמריץ או התגמול המתקבל לאחר עמידה ביעד, מסך כל השכר החודשי.

נציגי מכירות המסוגלים לעמוד ביעד המכירה נמנעים להמשיך למכור כדי לעמוד ביעד המכירות בחודש העוקב.

מתן הנחות או תנאי אשראי מפליגים וחריגים.

יצירת עסקאות פיקטיביות (כאלו שיתבטלו בחודש העוקב או לאחריו, תלוי באמצעי התשלום. בד"כ נעשה ע"י מכירה למכרים, קרובים, חברים אבל גם לאחרים )

יצירת עסקאות "גרועות" – בדרך כלל עם לקוחות במצוקה כספית, חסרי אמצעי תשלום, קטינים, לקוחות שאין דרך או אפשרות כלכלית לגבות את תמורת המכירה מהם (ישנם פלחי שוק ניכרים כאלו)

"חטיפת" לקוחות או עסקאות. בד"כ נציגי מכירה ותיקים מצעירים, הישגיים מנורמטיביים וכו’.

הסכמים "פרטיים" בין אנשי מכירות לחלוקת עמלות "פרטית".

הצעת תשלום או החזר כספי חלקי ("פרטי", מכיסו של נציג המכירה) ללקוחות בגין רכישה.

אספקת מוצרים ללא תשלום ( מעין "קונסיגנציה" ) עם הבטחה לזכות החזרה אם לא יימכרו.

הפעלת לחצים או איומים על לקוחות לסגירת עסקה.

יצירת עסקאות עתירות מהמורות ( שירות או מוצר לא סטנדרטי, אספקה או משלוח חריג, תמיכה חריגה שנדרשת וכו’ )

פנייה קבועה למנהלי הביניים ומנהלי המכירות להכרה בעסקאות שלא נשלמו סופית, כמכירות בפועל.

אנשי מכירות העוסקים גם במתן שירות ראשוני או גבייה – נמנעים מגבייה ואינם נותנים שירות כלל.

ביטול עסקאות "ישנות"  ( בנות כמה חודשים )  ויצירת עסקאות חדשות שונות במקצת (עם אותו הלקוח) או זהות לחלוטין (עם קרוב משפחה של הלקוח המקורי)

ישנן דוגמאות ושיטות נוספות, המשתכללות מעת לעת ועוברות מענף לענף, מארגון לארגון ונציג מכירות אחד למשנהו. אפשר גם שתופעות אלו, בעוצמה זהה או פחותה לזו המתוארת בדוגמאות לעיל מצויות גם בארגונים בהם לא נהוגה שיטת הניהול לפי יעדים, אולם בכל ארגון בהן נהוג לקבוע יעדי מכירות יש סיכוי גבוה להופעת נוהגי מכירה פסולים.

 



תגיות המאמר: הנעה, ניהול על פי יעדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ברוך יצחייק,

הבלוג על מכירות ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועוד

מאת: ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועודניהול21/10/091128 צפיות
להקשיב לתלונות. לאסוף אותן, ללמוד אותן, להפיץ אותן, לתחקר אותן. תלונות של לקוחות, עובדים, משתמשים, אפילו ספקים. תלונות הן כלי מעולה – והן חינם. תלונות מלמדות על פער בין הציפיות למציאות, בין הרצוי למצוי, בין המוצהר למבוצע. תלונות מצביעות על הליך או נוהל לקוי, הכשרה חסרה או לא מתאימה, עובדים שהתרשלו, ספקים או קבלני משנה שכשלו, ובמקרים חריגים – על לקוחות שיש לפטר.

מאת: ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועודניהול10/09/091043 צפיות
אחת ליום, שבוע או חודש אוסף מנהל המכירות את אנשי המכירות, כולם או לפי מחלקה, לישיבה. חלק מזמן הישיבה מוקדש לתחקיר, שיקוף, או ניתוח אירוע מכירה (אחד או יותר)של נציגי המכירות.

הנה כמה מהדרכים הנפוצות ביותר לשחיקה מהירה של נציגי המכירה כמעט בכל ענף ובכל ארגון:

מאת: ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועודניהול01/09/091037 צפיות
צאו ובדקו - האם נציגי המכירות שלכם: * מזדרזים וממהרים לעזוב את אתר הלקוח לאחר המכירה?

על הקשר שבין מיסטיקה לתגמול, ועל גישה אזוטרית ועמימות מכוונת בקביעת התמריצים הנהוגים בזרוע המכירות

בהאטה או מיתון, נחשפים מנהלי מכירות לקשיים, חולשות וקונפליקטים מסוגים שונים. אחד מהם, הוא תגמול נציגי המכירה

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201491 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201603 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201621 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201344 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201290 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201155 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201047 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica