חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האושר המדעי

מאת: mashmautקבלה23/12/20111400 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדרך שלנו לתקשר בעולם שבו יבינו אותנו ושבו אנחנו נבין את האחרים, היא השפה. ובמסגרת השפה, המילים השונות באות להגדיר, עד כמה שהדבר אפשרי, תיאור כלשהו למציאות באמצעות מושגים מוסכמים שבסופו של דבר יוצרים שפה שלמה ויכולת תקשור הנקראת מילולית. ובעברית, בדומה לשפות אחרות, מילים רבות מתארות לכאורה את אותה המציאות, אך במילים שונות. כלומר, למשל מילים כמו "שמח", "עליז" ו "רגוע", הנשמעות דומות ומתארות מצבים חיוביים דומים, אך ברמת העקרון, הן שונות זו מזו. בדומה לכך ש"חיוך" ו "צחוק", עד כמה שהדמיון קיים, אלו הן מילים נפרדות העוסקות בהגדרות שונות של המציאות. וכמו שצחוק וחיוך, מצביעים על רגשות הבאים ממקומות דומים, אך שונים בהרגשתנו (ובהתאם לכך תגובתנו למצב היא אחרת), כך מושג ה"אושר", מטעה כאשר אנו חושבים שאושר, הוא שמחה, עליזות ושאר מילים חיוביות. שהרי אין סיבה שבשפה תהיינה שתי מילים העוסקות באותו דבר, אלא בכדי להסביר על ההבדל הדק והשוני שבין הגדרות המגדיר. שכן, אושר, היא אינה אותה מילה כמו "שמחה", "רוגע", "שלווה", "נעימות" ועוד מילים חיוביות לכאורה. מפני שמעבר לכך שכל המילים הללו מצביעות על רגש, מילת "אושר" כאמור, מצביעה על מצב. כלומר, על תפיסת מציאות והכרה שונים מתחושות ומצבי רוח שהם רגשות כגון שמחה או עצב. אושר, היא מילה, מושג, המתארים שמחה אחרת מהשמחה המוכרת לנו. ושמחה זו, נקראת שמחה עליונה, בדומה למושג happines ופירושו מאנגלית למושג האושר בעברית. זאת אומרת, שבהגדרת מושג האושר, ישנו עניין העליונות, המצביע על מצב קבוע, שאינו חולף ועובר בדומה למצבי רוח ורגשות. שפה המקום להבין, שהאדם שהשיג את האושר, היינו המאושר, כבר אינו תלוי ביחסו לרגשותיו ולחיי היומיום שלו, אלא הוא עוסק בדבר מה שנמצא מעליהם. ובמסגרת המצב הנ"ל, אדם מאושר, אינו יכול לחדול מלהיות מאושר, גם כאשר מצב רוחו ירוד ורגשותיו שליליים. ולכן האושר, כמילה בשפה אשר באה להגדיר תכונות כאלו ואחרות, עוסקת במהותה בעניין חוסר התלות. המאושר, הוא זה אשר לא מקבל עוד את סיפוקו מחיי החומר שבעולם הזה, שעל פי חוקם הם סופיים ונכלים, אלא שמחתו התמידת נובעת, משהייה במצב העליון, האחר, של מי שהצליח להיות "מאושר". ובהתאם לכך, יש להניח שבכדי לדעת כיצד להגיע להשגת מצב זה, יש צורך לפנות לאלו שכבר השיגו את את האושר, כתבו עליו וסיפרו על כך לאחרים בכתביהם. ובימים אלו, שבהם האושר הוא נחלתם של מסבירים רבים בפסיכולוגיה, בפילוסופיה, בתיאוריות שונות ובסדנאות למיניהן, יש צורך במידע מדויק יותר בהעמקה במושג ללא טעיות הנובעות מחוסר הבנת הנושא, מקורו ופירושיו. זה חשוב, גם בשביל הידע וגם בשביל האושר שלנו, בעיקר אם החלטנו שאנו רוצים להיות מאושרים וכל זאת ללא ספקולציות, התפלספויות ותיאוריות של חוכמות מיותרות.

אתם מוזמנים להכיר את המדע החדש, אך העתיק ביותר בעולם: מדע חכמת הקבלה

נכתב בהשראת אתר משמעות החיים - http://www.mashma.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

www.mashma.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת mashmaut

מאת: mashmautקבלה04/01/121121 צפיות
וכמו שהכותרת ארוכה, כך נראה לנו כנראה הדבר כבלתי מושג. סיפרו לנו שיש חינוך נהדר בפינלנד, ראינו שהדתיים מתפארים בחינוך משלהם וגם לחילונים לא חסר שיטות של חינוך. גם במגזר החילוני, מערכת החינוך היא כבר לא הדרך היחידה ולא חסרות שיטות ומערכות פרטיות, דתיות וחילוניות. כולם מחנכים, יודעים ומבינים ושוכחים שכל מה שרצינו זה להיות מאושרים. להבין בשביל מה אנו חיים. זה מה שהילדים רוצים וזה מה שאנו רצינו כילדים, אבל כנראה שכחנו. ואם שכחנו, כיצד נסביר לילדים משהו שאנו עצמנו לא ענינו לעצמנו עליו?

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937456 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936317 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927992 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929638 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191667 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191609 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica