חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינוך ילדים לגילוי משמעות החיים והשגת האושר

מאת: mashmautקבלה04/01/20121117 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנו מציבים מטרה לכל דבר בחיים לפני שאנחנו נוקטים בפעולה כלשהי. כך למשל, אנו יודעים מה נרצה לאכול לפני שנצא אל הרחוב למסעדה הקרובה וכך אנו מסדרים את המיטה לפני שנכנס לישון ובהתאם, לובשים פיג'מה, בכדי לממש מטרה זו. אנו יצורים מטרתיים המחוייבים להבין לשם מה הם פועלים ומוציאים אנרגיה, אחרת, לא נזוז מילימטר. וכאן, כשמדובר בשאלת החינוך שאותו אנו רוצים להעניק לילדינו, נדמה שאין לנו כל מטרה ברורה ואמיתית. אין לנו מושג לשם מה אנו מוציאים אנרגיה, בטח שלא באופן הברור כמו האנרגיה שאנו מוציאים בכדי להזמין שוארמה או כל דבר אחר הנועד למילוי חסרונותינו. ואולי, פה שורש הבעיה: אין לנו חיסרון ברור לעתיד של ילדינו ולכן, אין לנו הבנה וידע מה להעניק להם וכיצד לכוונם אל הנקודה, שתספק את חסרוננו.

ובאמת, כשאנו בוחנים את הרצונות השונים בחיים שלנו, הרי שאנו מגלים שהדבר היחיד שאליו אנו שואפים הוא הרגשה טובה. תארו לכם את הילד שלכם כל הזמן מאושר, שמח ומרגיש טוב. האם לא תהיו מאושרים אף אתם בזכותו? ההרגשה הטובה שלנו, של בני האדם ולכן גם של ילדינו, היא מטרת חיינו. וכאשר באים אל חכמת הקבלה מתוך הגישה החינוכית, מובן לנו שמעבר לשמירה הפיזית והבריאותית של הילדים שלנו, לא נותר לנו אלא לכוון אותם להשגת מצב של אושר וגילוי משמעות לחייהם. ואם נצליח לעשות את זה, לא ישנה לנו מה מקצועם, כמה כסף יש להם והאם הם נישאו לאישה ממוצא כזה או אחר. הרגשה טובה, היא הסיבה שלשמה אנו חיים וכל מידה קטנה של סבל, פוגעת באיכות חיינו. וכאנשים בוגרים, אנו כבר יודעים שהחיים מכילים בתוכם סבל ולא מעט זמנים רעים ולכן, מסבירים המקובלים, שהנקודה שבה האדם משיג את מלוא המיצוי בחייו, חייבת להתרחש מעל שאלת צרות היומיום והשגרה של כולם ולהיות רוחנית. ורוחניות פירושה, מציאות של השגת האושר ומשמעות החיים

אך כיצד ננחיל לילדינו אושר ומשמעות, מבלי שהשגנו זאת בעצמנו? אנו מוקפים בערכים שקריים של נהנתנות רגעית בטלויזיה, במחשב, ברחוב ובכל מקום אחר ומתמודדים עם תחרות בלתי נגמרת של מעמד, סמלי סטטוס ושאר הבלי העולם ולבסוף, כמו כולם, גם אנו איננו מאושרים. לא אנו, לא אלו שסביבנו ובטח שלא ילדיהם כמו ילדינו שלנו. דור של ילדים שעסוק במחשב, בלהיראות טוב ובלחץ אדיר מול חברה תחרותית והישגית שמכילה לא מעט תחלואים כגון סמים, אלימות ועוד. וכאן, נוצרת דילמה קשה, או נכון יותר בעיה: אין חינוך כי אין מחנכים. אין מחנכים כי כמעט איש אינו יודע כיצד לכוון את עצמו ובטח שלא את האחרים, אל האושר. אל התכלית האמיתית שתתן סיבה לקיום מעבר לכסף ויופי. אך עם זאת, אין להתייאש. זה לא עניין של ציונים, של פינלנד או של דתיות. זה עניין שמתחיל בהבנה בסיסית של השאלה "מה הטעם לחיים שלנו" וממשיך ברצון למלא חיסרון זה. ובמידה שנרגיש את החיסרון הזה, כך נבין את החיסרון של ילדינו ונוכל לחנכם. עלינו לשאול את עצמנו, האם אנו רוצים שהם יגדלו להיות כמונו? בלתי מאושרים? גוף שחולף בהיסטוריה של האנושות? או אולי אנו רוצים שהם יהיו כל אלו, אך מאושרים... ובכדי לעשות זאת, נצטרך גם אנו לדעת כיצד לחנך את עצמנו להשגת האושר וגילוי משמעות החיים.

נכתב בהשראת הכתבה "דרושים מחנכים" מאתר משמעות החיים:  http://www.mashma.co.il/PAGE59.asp

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

www.mashma.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת mashmaut

מאת: mashmautקבלה23/12/111398 צפיות
האושר, עד כמה שהוטעינו לחשוב, הוא אינו סוג של רגש. אושר, הוא מצב תודעתי (state of mind) והוא אינו מצביע על הרגשת האדם או מצב רוחו. וכאן המקום להבדיל בין המילה האנגלית happines המבטאת שמחה גדולה ובין מושג ה"אושר" בעברית, אשר תרגומו הנכון מאנגלית יהיה "שמחה עילאית". והמילה עילאית, היא מילת המפתח, מפני שהיא באה להצביע על מקומה החדש של השמחה בחיינו: למעלה, במוח - ולא למטה בלב או למטה ממנו. תכירו: אושר מדעי - תחום המציג את הדרך להבנת משמעות החיים, פשרם וסבתם.

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937452 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936310 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927980 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929635 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191665 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191608 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica