חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאמרי מחשבים משנות התשעים

במהלך השנים 1992 ועד 1994 כתבתי טור קבוע ב"אנשים ומחשבים". מדובר בתקופה בה המחשב האישי היה בחיתוליו. מעניין לקרוא מאמרים אלה ולהתבונן בפיסת היסטוריה. הכל היה חדש ותמים, והתחום היה כמו תינוק בן יומו. נפל בחלקי להיות הראשונים אשר עסקו בתחום וכתבו עליו בטור קבוע. הטור נכתב על ידי והועבר בדיסקט לעורך, דוד גורדון אשר שימש אז כעורך המגאזין - "32 ביט". בהמשך ניתן היה לשדר את המאמר במודם 56K תוך שימוש בתוכנה בשם term (קיצור שלterminal)...

אשמח לקבל חומרים נוספים מהתקופה למי שיש לו. הייתה למשל כתבה של ניסו כהן, ז"ל, אשר צילם ותיעד את הטייס סמס הררי (וחבר יקר שלי), ואותי מנהלים קרבות אוויר בסימולטור טיסה מבוסס מחשב אמיגה. הכתבה נדדה בין מגזינים שונים ומוספים של עיתונים יומיים כגון מעריב. כמובן שיש את הכתבות על מעבד התמלילים "רשומון" אשר ידע להקריא את הטקסט הנכתב (פורסם עליו בידיעות, מעריב, ועיתון "חדשות" למי שזוכר).

הכתבות הן על נושאים שונים, החל מתוכנת "רשומון" פרי פיתוחי אותה רציתי לקדם באמצעות טור קבוע זה, וכלה בפיתוחים כאלה ואחרים למחשבי אמיגה, כגון תוכנות עסקיות או רפואיות. כדי להכין את הכתבות קראתי חומר רב. לא באינטרנט (לא היה זמין אז), אלא במגאזינים מחו"ל שהיה צריך להזמין ולהמתין שבועות עד שיגיעו, ולעיתים לגשת לשחרר מהמכס.

המייל שליhaephrati@gmail.com

והנה מספר כתבות.

אפריל 1992

יוני 1992

יולי 1992

ספטמבר 1992

אוקטובר 1992

דצמבר 1992

ינואר 1993

מרץ 1993

מרץ 1993

אפריל 1993

דצמבר 1993

ינואר 1994

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכאל האפרתי נולד בשנת 1964 בירושלים. בנו של פרופ' יוסף האפרתי , מי שהיה ראש החוג לספרות עברית באוניברסיטת תל אביב, ונהרג במלחמת יום כיפור בשנת 1974, ורות ריבה האפרתי, פסיכולוגית קלינית במקצועה. נכדו של ממציא הסטריאו, פרופ' ליאו שאודיניסקי. יזם וממציא, ומוסיקאי (קלידן ומלחין).

מיכאל היה ילד מחונן, למד לקרוא ולכתוב עברית ואנגלית כבר בגיל בגיל 5. כילד, זכה בתחרות ציור במקום ה-3 במדינה, פיסל, ניגן בפסנתר, למד תופים, ואהב להוציא עיתונים כיתתיים שהודפסו במכונת שכפול.  היה חבר בלהקת רקדני הסטפס של מאיר אלוני, ולפני הצבא סיים בהצטיינות קורס מורי יוגה בקיבוץ ברור חיל. בצבא שירת ביחידה מובחרת מסווגת אשר נטלה חלק מכמה מהמבצעים הנועזים והבלתי נתפסים (חורף 1984 ... ) אשר עד היום לא פורסמו, ובהמשך עבר ליחידת החילוץ של חיל האוויר 669 שם שירת גם במילואים. במסגרת השירות הצבאי זכה לשתי תעודות הצטיינות.

ביום השחרור מצה"ל הספיק להגיע לאולפן הקלטות ולהקליט מוסיקה שהלחין ביחד עם תומר קרמן להצגת ילדים חדשה. במקביל ללימודיו, עבד כפסנתרן במרכז ביכורי העיתים, וכמורה בבית ספר לאומנויות בתל אביב. בנוסף, לימד פסנתר, והקים להקה שהופיעה במועדוני ג'אז. שם הלהקה: Happy Family.

בתום שנת הלימודים הראשונה, יצא בשליחות ההסתדרות הציונית להדריך ילדים בארה"ב. הוא שילב לימודי מוסיקה ועיסוק במחשבים ופיתוח תוכנה. הוא עבד עם האמן יעקב אגם, בפיתוח תוכנות המשלבות מוסיקה, אמנות ומחשבים. בין השאר השתתף בפיתוח Video Wall לחברת אלביט, תכנות מזרקה בפריס, פיתוח תוכנה המשמיעה מוסיקה מקורית שנוצרת על ידי ניתוח ציור שהאמן מצייר. מיכאל היה משתמש פעיל בקרב מחשבי האמיגה שהיו מחשבי המולטימדיה והצבע הראשונים בעולם. הוא עבד בתדיראן מחשבים ביחד עם אורן פלי, שיצר את סרט האימה המצליח ביותר שנוצר בתקציב ביתי. באותה תקופה אורן עבד על תוכנת ציור בשם Photon Paint ומיכאל הקים חברה בשם HarmonySoft ופיתח מעבד תמלילים בשם "רשומון" שזכה לפרסום רב ועד היום ניתן להוריד אותו באתר:http://aminet.net/search?query=rashumon (וגם http://harmonysoft.wordpress.com).

הוא המציא פלאג הגנה למחשבי אמיגה, בשםAmiga HASP שנמכר לחברת אלאדין. הוא כתב באופן קבוע טור חודשי במגאזין "אנשים ומחשבים" ופרסם כ-35 כתבות. הוא ערך את פינת המחשב בתוכנית "זהו זה", ואף כתב מוסיקה פינת המחשב בהגשת סמס הררי, אשר נוגנה בשידור חי על ידי מחשב... בין השאר ביצע את אחת ההקלטות הדיגיטליות הראשונות עבור להקת משינה. בהמשך, עבד בחברת Amdocs, שם ניהל פרוייקטים עבור משרד התיירות בניו זילנד.

הוא עבד בארה"ב בחברת Apple, לאחר החזרה לארץ, עבד בחברת TIS כמנהל פרוייקטים. הוא ניהל את פרוייקט מחשוב מערכת סליקת כרטיסי האשראי בקפריסין (מול חברת JCC),  וכן עסק בפיתוח מערכות מחשב לניתוח מספרי כלי רכב מתצלומים, עבור משטרת ישראל (במסגרת פיילוט), ופיתוח מערכות דירוג אשראי (במסגרת חברת Target Scoring).

בשנת 2000 כשכבר היה בתפקיד סמנכ"ל חברת Target Scoring, ופיתוח את תוכנת TargetView, החליט לחזור להיות יזם.  הוא התפטר מהעבודה והקים סטרטאפ ומיזם בשם טרגט איי. שפיתח מערכת ניטור מחשבים בשם Target Eye שהיא תוכנת הניטור הראשונה בעולם. במקביל הקים וניהל בשנים 2001 ועד 2004 מיזם נוסף בשם Target Data, ביחד עם רות האפרתי, ופיתח את מערכת Data Tune לטיוב נתונים. פרוייקטי טיוב נתונים באמצעות מערכת זו, נמכרו בהצלחה לחברת בזקכל, מיקרוסופט ישראל, מכון התקנים, מכון היצוא, עלית, דאל הנדסה ואנשים ומחשבים.

בשנת 2006, במקביל להמשך פיתוח תוכנת Target Eye, פיתח עבור חברת manpower מערכת מיון מועמדים מהמגזר החרדי, ובשנת 2007 שימש כמנכ"ל חברת Interwallet .

כיום, בד בבד עם גידול שתי בנותיו, דנה ואמה, ביחד עם רות, כתיבת סיפורים קצרים, הלחנת מוסיקה (למגירה), והתמכרות לריצה למרחקים ארוכים, הוא ממשיך בפיתוח תוכנת Target Eye, ומוצרי ביון וניטור מחשבים מרוחקים, וכן מעורב במיזמים נוספים. בנוסף הוא מייעץ לחברות, גופים ממלכתיים ולאנשים פרטים, וכן כותב מאמרים בנושאי ניטור מחשבים וטלפונים סלולריים, פתרונות אבטחת מידע, הגנה בפני רוגלות, וירוסים ונוזקות וכן התמודדות מול איומים במרחב הקיברנטי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל האפרתי

מאת: מיכאל האפרתיאבטחת מידע12/01/121732 צפיות
ב-5.12 לא התעצלתי ושלחתי מכתב תלונה. שלחתי עותק למחלקת ה-PR של החברה וגם לכתובת abuse@mail.ru. בכל נושא של הטרדה, חשד לעבירה או לשימוש לא חוקי / תקין, ניתן וצריך לפנות לabuse@ של ספק השירות.

מאת: מיכאל האפרתיתוכנה30/12/111308 צפיות
כלי ניטור וריגול שהתגלה באירן ולפי מקורות זרים פותח על ידי שירותי הביון הישראלים (בשיתוף עם ארה"ב) מתגלה כבעל מורכבות שלא נראתה כדוגמתה עד כה.

מאת: מיכאל האפרתיטיולים בחו"ל30/12/111333 צפיות
צפונית לז'נבה יש כפרים ציוריים ומקסימים. טיילנו שם בזמן שהתאכסנו במלון דרכים (סיפור בפני עצמו).

מאת: מיכאל האפרתיאבטחת מידע27/12/111579 צפיות
כל המוצרים בסדרת Office, לדוגמה מעבד התמלילים Word, מאפשרים הוספת סיסמה למסמך. מדובר באמצעי מצויין למניעת קריאת מסמך באם יגיע בטעות לאדם זר.

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195892 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189097 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183056 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181955 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171659 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171764 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171774 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica