חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדרת נשים? אדרת נשים? הרב יוסף ויצמן

בשבועות   האחרונים   סערה   וגעשה   לה מדינת   ישראל   בכל   נושא   הקיצוניות , " הדרת   הנשים ",  אחד   הפריד   והשני   הכפיש ,  זה   תקף   ואילו   חברו   ירק   על ילדה   קטנה   בת   שבע .  אבל  ל כך   נגיע   בהמשך   הטור. קודם   פרשת   השבוע   והמסר   הישיר   שאנו   לומדים   על   כל הסערה   האחרונה .

בשבוע   שעבר   קראנו   על   החלומות   של   יוסף   שעוררו   את   כעס   אחיו.   אותם   חלומות   שגרמו   למכירתו   של   יוסף   לעבד במצריים ,  והביאו   לניסיונותיו   הקשים   בבית   פוטיפר   ולמאסרו   הממושך   בבית   הסוהר. כל   החלומות   התגשמו כתוצאה   ישירה   של   אותה   מכירה ...  והנה   הגיעה   שעת  " השין ",  הרגע   שבו   כל   החלומות   מתגשמים ,  כל   אחיו   עומדים מולו   ומשתחווים   לפניו   ארצה ,  בדיוק   כמו   אותן   אלומות   שראה   יוסף   בחלומו ,  החלום   התגשם,   הפנטזיה   קורמת   לה עור   וגידים   והופכת   להיות   מציאות   חייה   ומוחשית .

אם   נחשוב   לעומק   נראה   כי   למעשה ,  כל   המשתתפים   בלי   יוצא   מהכלל   היו   שחקנים   בידי   ההשגחה   העליונה ,  בדיוק כמו   בובת   פינוקיו   המפזזת   לה   על   חוטים   בידיו   הנאמנות   של   סבא   ג ' פאטו ,  האחים   שחשבו   ורצו   לסכל   את החלומות   שהפחידו   אותם   על   ידי   מכירת   יוסף   אחיהם   לעבד ,  המדיינים   והישמעאלים ,  פוטיפר ,  אשתו .  גם   אותו זבוב   שנפל   לתוך   הכוס   של   פרעה   ואותה   אבן   שמצאה   את   דרכה   אל   פתו   של   פרעה ,  והביאו   למאסרם   של   שר האופים   ושל   שר   המשקים .

חלום   השרים   וחלומות   פרעה ,  כל   אלה   היוו   אבני   דרך   ביד   ההשגחה   העליונה .  גם   העם   המצרי   זכה   לשבע   שנות שפע   שלא   היו   כמותן   בהיסטוריה   הכלל   עולמית ,  וגם התייסר   בשנים   של   רעב ,  הכול   אך   ורק   כדי   להגשים   את   חלומו של   יוסף   הצדיק !  ה ',  שוכן   מרומים   מכוון   את   אורחותינו   לייעוד   הידוע   לו   בלבד .  בסוף ,  בבוא   הגאולה   השלמה , ייפקחו   עינינו   ונראה   כמה   טובות   עשה   ה '  עמנו ,  כיצד   אחז   בידינו   והנחה   אותנו   בדרכנו !  ההשגחה   האלוקית   מסמנת מטרות ,  והמהלכים   מובילים   אליהן   בסדרת   צעדים   שתוך   כדי   המהלכים   יש   לנו   שאלות,   תהיות   על   כל   צעד   ושעל , חוסר   ודאות   מוחלט !  אבל   המהלכים   יובנו   לבני   האדם   המעמיקים   רק   למפרע ,  לאחר   סיום   התהליך .  באופן   דומה מצעידה   אותנו   ההשגחה   העליונה   לקראת   הגאולה   השלמה .

דוד   המלך   קובע   בספר   הספרים   של   עם   ישראל   בכל   הדורות   באשר   הם ,  הלא   הוא   ספר   התהילים   בפרק   קכ " ו פסוק   א ': " בשוב   ה '  את   שיבת   ציון ,  היינו   כחולמים ".  תהליך   שיבת   ציון ,  והגאולה   השלמה   יהיה   תהליך   הדומה לחלום .  בחלום   רואים   קטעי   דברים   מעורבבים ,  תלושים   מהמציאות ,  לעתים   קרובות   מוזרים   מאוד .  כאשר מתעוררים ,  מתחילים   לחשוב   על   החלום   למקם   את   הפאזל   ולחברו :  אתמול   ראיתי   דבר   מסוים ,  שמעתי   שיר   זה וזה ,  חשבתי   על   משהו ,  לאט   לאט   מתחילים   להבין   מה   פשר   החלום   ולמה   הוא   הגיע .  במקביל   לכך ,  גם   בגלות ,  גם בחיי   היום   יום   הכול   נראה   עקור   מהמציאות ,  הכל   נראה   תלוש   מהמציאות   ומעורב .  רק   בסופו   של   דבר ,  בבוא הגאולה   השלמה ,  בסופה   של   הגלות ,  יובן   כל   צעד   למפרע ,  על   מה   ולמה   הוא   בא .

בהמשך   הפרשה   אנו   קוראים   על   כך   שלאחר   הפגישה   המרגשת   בין   יוסף   והאחים ,  הגיע   הרגע   לאיחוד   המשפחתי הגדול ,  יוסף   שולח   עגלות   מפוארות   כיאה   למשנה   למלך  ( כלי   התחבורה   בימים   ההם )  להביא   את   אביו   ואת   כל משפחתו   ולגרום   לאיחוד   המשפחתי   המיוחל ,  או   במחשבה   לעומק ,  לתחילת   גלות   מצריים ,  אבל   הכול   במטאפורה עכשווית   ואנושית   של   פגישה   משפחתית   לאחר   נתק   והפרדה   כל   כך   ארוכים. כל   משפחתו   של   יעקב יורדת למצריים ,  מספר   בני   משפחת   יעקב   המורחבת   מנתה  " שבעים   נפש "  וכתב   על   כך   רבי   שלמה   יצחקי   הלא הוא   רש " י  " יעקב   שבעים   נפשות   היו   לו ,  ובפסוק   כתוב  " נפש "  וכל   זאת   למה ?  לפי   שהיו   עובדים   לאל   אחד !

שנים   עשרה   ילדים   היו   ליעקב ,  שנים   עשרה   שבטים ,  שתים   עשרה   דרכים   שונות ,  כל   אחד   ודרכו   הוא ,  כל   אחד ואורח   חייו   הוא ,  כל   אחד   ושיטתו   הוא ,  כל   אחד   והשקפת   עולמו   הוא ,  אבל   המטרה   האחת   היא   אלוקים   שבשמיים , והרי   הם  " נפש "  אחת   מאוחדת .  זה   דומה   לכל   אחד   ואחת   מאיתנו ,  יש   לנו   בגוף   מכלול   איברים ,  וכל   איבר   בגוף עושה   את   תפקידו   נאמנה .  הרגליים   הולכות ,  הידיים   פועלות ,  הפה   אוכל   ומדבר ,  העיניים   רואות ,  האוזניים שומעות ....  היעלה   על   הדעת   לתת   קרדיט   לאיבר   אחד   בלבד   בגוף ?  למרות   שישנו   במרכז   היצירה   המופלאה הנקראת   אדם   מנוע   אחד   המנווט   את   הכל   ביעילות   מדהימה ,  בהרמוניה   נפלאה ,  בתזמון   מושלם .  במרכז   עומד המוח   האנושי .  הוא   מרכז   את   כל   התפקודים   כולם   ומאחד   אותם   לכלל   שלימות   מדהימה .  וכך   הוא   כל   אחד   ואחת מאיתנו ,  למרות   שכל   אחד   הולך   בדרך   אחרת ,  למרות   שכל   אחד   חי   בצורה   שונה ,  למרות   שכל   אחד   והשפקת עולמו ,  למרות   שכל   אחד   וצורת   חייו ,  כולנו   ביחד   משלימים   את   הפאזל   הנהדר   שנקרא   עם   ישראל  –  כי   כולנו יהודים !

קוראים   יקרים   ואהובים   בואו   ונעצור   לרגע ,  ונשכח   מכל   ההמולה   התקשורתית   על   הדרת   נשים ,  על   ההפרדה והפילוג ,  על   היריקות   על   ילדות   קטנות ,  של   המעשים   הדוחים   שאותם   קיצוניים   עושים   הנוטלים   לעצמם מונופול   על היהדות   ומדברים   בשם   אותה   דת   עלומה   שמוכרת   אך   ורק   להם .  ואני   מבטיח   שנחזור   עוד   לזה !

בוא   ונתבונן   ביצירה   המדהימה   ששמה  " מדינת   ישראל "  מבלי   לפגוע   חלילה   באף   אחד !  אם   נתעלם   לרגע , מאזרחיה   הערבים ,  הבדואים ,  הדרוזים ,  הנוצרים ,  הצ ' רקסים ,  מהמעפילים   המשודרגים   והחדשים   של   שלהי   שנת 2012  הלא   הם   הפיליפינים ,  הניגרים ,  הנפאלים ,  מעשרות   אלפי   הנכרים   ששטפו   את   מדינת   ישראל   ממדינות   חבר העמים .  כל   אלו   כבודם   במקומם   מונח ,  למרות   שישנם   כאלו   שרוצים   לראות   בהם   כחלק   מהציבוריות   הישראלית החדשה ,  בואו   ונעזוב   זאת   לרגע   ונתמקד   בכל   אחד   ואחת   מאיתנו  -  היהודים   היקרים   החיים   במדינה   הקטנטנה והמופלאה   שלנו .

במשך   כל   השבועיים   האחרונים   בדרך   כלל   לאחר   כל   הרצאה   או   חוג   בית   שאני   מעביר  " בפיתוח   האישיות   והעצמה אישית   בראי   בפרשת   השבוע "  שיעורים   והרצאות   בהם   אנו   לומדים   על   פרשת   השבוע   מנתחים   מספר   נושאים אקטואליים   היכולים   לתרום   לכל   אחד   ואחת   מאיתנו   לגדול   ולהתעצם   במימד   האישי   של   כל   אחד   ואחת   מאיתנו כאדם   ושל   כולנו   כאומה ,  השאלה   הראשונה   בה   אני   נשאל   לאחר   ההרצאה   או   חוג   הבית  היא,   מה   דעתך   על   כל ההמולה   והסחף   שהולך   בכל   הנושא   של   הדרת   נשים ,  הלבנת   פני   היהדות   על   ידי   אותם   קיצוניים ,  שהם   כל   כך שוליים ,  אבל   כמו   שחכמים   אמרו  " אסתרא   בלגינא   קיש   קיש   קריא "  או   במילים   ברורות   ופשוטות :  אדם   טיפש   עושה הרבה   רעש,   שומעים   אותו   מצוין .  האומנם   לכך   היהדות   מטיפה ?  האם   זה   דרך   היהדות ?  לכולם   אני   אומר   כי בשאלה   זו   בצורה   זו   או   אחרת   כי   הם   דורכים   לי   על   פצע   פתוח ,  הם   זורים   לי   ולרבים   מאיתנו   מלח   על   הפצע הפתוח ,  וגם   אתכם   קוראים   יקרים   אשתף   אתכם   בדעה   שלי   ובאני   מאמין   שלי   פעם   אחת   ולתמיד :

אני   יודע   שבראש   ובראשונה   כולנו   יהודים !!!  מה   שאני   עוד   יודע   הוא   שהסבים   שלנו   בכל   הדורות   עונו,   נהרגו ונרצחו   רק   בגלל   שהם  היו  יהודים !  לא   עניין   אף   אחד   מי   שומר   תורה   ומצוות   ומי   לא   שומר   תורה   ומצוות ,  האם   הוא אוכל   הכשר   של   הבדצי " ם   למיניהם   או   שהוא   בוחר   כשרות   של   הרבנות   הראשית   לישראל ,  האם   זה   גבר   או   אשה , האם   הוא   לבוש   במעיל   ארוך   או   במכנסיים   קצרים ,  האם   הוא   לובש   חולצה   לבנה   או   שמסתובב   עם   גופייה ,  האם היא   יושבת   בקדמת   האוטובוס   או   בסופו .  עצם   היותנו   יהודים   הספיק   להתיר   את   דמנו,   להפקיר   את   רכושנו , ולעשות   אותנו   ללעג   וקלס   לכל   דיכפין ,  וכל   המוסיף   מוסיפים   לו .  אני   חושב   שברגע   שאנחנו   משתמשים   במושגים דתיים-חילונים,   אשכנזים-ספרדים ,  ימנים   קיצוניים-שמאלנים   קיצוניים ,  מרכז ,  נוער   הגבעות-השומר   הצעיר ,  מדירים נשים   או   מאדירים   נשים ,  אנו   בסך   הכול   מפלגים   ומקטבים   את   העם   שלנו   ואנו   עושים   לשונאים   הכי   גדולים   שלנו את   העבודה   בצורה   הכי   טובה   ובדרך   שהם   אפילו   לא   חלמו   עליה !

חשוב לכבד כל אדם באשר הוא אדם, ולדעת שזכותם של קבוצות הומוגניות כאלה ואחרות להחליט כיצד הן רוצות לנהל את חייהן ואם החליטו לצורך העניין לייחד אוטובוס כשר לטעמם ובעבורם - רצונם כבודם, אולם יש צורך לשים לב לדקויות ולעדינות הנפש, מי שלא מרגיש שייכות לקבוצה זו ומשתמש בשרותיה עליו לפעול לפי הכללים המתבקשים על ידה ולכבד את רצונה מחד, מאידך אותה קבוצה עצמה צריכה להיות ערה למצבים חריגים בהם לדוגמא כאשר קשישה עולה לאוטובוס כזה ונאלצת מאחר וההליכה קשה עליה לשבת במושב הראשון שבקדמת האוטובוס מכורח המציאות שנכפתה עליה לא לנהוג כ"חסיד שוטה" ולפגוע ברגשותיה.



ברגע שאנשים, המהווים מיעוט, משתמשים בדרך קיצונית, נבזית, ושפלה על מנת לכפות את דעותיהם הבלעדיות על כלל הציבור, כשהם בוחרים בדרך של לכפות דעתם על ידי יריקות על ילדה תמימה בגיל שבע, כאשר הם בוחרים לתקוף צוותי תקשורת, כאשר הם בוחרים לגדף ולחרף אנשים שלא תמיד מסכימים עם דעות חולניות אלו, ועוד מנופפים בגאון בדגל היהדות ומעמידים עצמם כשלוחיו של האלוקים, כאשר הם חושבים שעל ידי מלחמות, על ידי שרפת פחי אשפה, זריקת אבנים.... הם משרתים את תורת ישראל והיהדות הרי הם טועים ומטעים! אותם אנשים משניאים את הדת ואת היהדות גם על הדתיים עצמם ויוצרים פילוג בקבוצתם הם! אותם אנשים נבזים, כנראה כאשר למדו בחיידר או בבית הספר היסטוריה, וחלילה לא היסטוריה על עמים אחרים, אלא היסטוריה של העם היהודי, אותם אנשים לא הקשיבו בשיעור או שיצאו החוצה כי הם היו עסוקים בגרימת עוד בלאגן ועוד פרובוקציות, שהרי אבי האומה היהודית אברהם אבינו בחר להראות את היופי של היהדות לא על ידי מלחמות חורמה, לא על ידי פשקווילים, לא על ידי עליהום, לא על ידי כתובות נאצה, אלא בסבר פנים יפות בדו שיחמ תורבת, בעל ה"עלה שור" הרב וולבה זצוק"ל כתב בהקדמה לספרו את הציטוט הבא: ש"יכול להיות אדם שלמד כל ימיו תורה ועדיין נמצא מחוץ לעולמה של תורה", תורתנו תורת קודש היא, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

הרבי   מקוצק   אמר   פעם   רעיון   שנון   כתער   בעל   מסר   ומוסר   השכל   לכולנו : " כשם   שהנך   יכול   לסבול   שפרצופו   של חברך   אינו   דומה   לשלך ,  כך   תסבול   שדעותיו   של   חברך   אינן   דומות   לדעותיך "  זאת   אומרת  –  כמו   שכל   אחד ואחת  מ איתנו   יכול   לחיות   ולקבל   את   הזולת   גם   אם   הוא   אינו   דומה   לו   במראהו   הוויזואלי ,  גם   אם   האחד   כהה   עור והשני   לבן   כמו   השלג ,  גם   אם   אחד   מדבר   עם   מילים   של   בית   מרקחת   ואילו   חברו   מדבר   בשפת   רחוב ,  כי   כל   אחד חונך   בדרך   אחרת ,  כל   אחד   מגיע   ממקום   אחר   מעל   פני   הקוסמוס   הגלובאלי   שלנו ,  כל   אחד   גדל   בבית   אחר - כך גם   עלינו   לסבול   ולקבל   את   הזולת   גם   אם   הדעות   שלו   לא   תמיד   תואמות   את   הדעות   שלנו. אנו   יכולים   לחלוק   אחד על   השני ,  אנו   יכולים   לא   להסכים   אחד   עם   השני ,  זה   לגיטימי   לחלוק ,  לגיטימי   להחליף   דעות ,  אבל   עלינו   לדעת בראש   ובראשונה   כי   כמו   שפרצופינו   שונים   כך   גם   דעותינו   שונות !  בואו   ונקבל   את   הזולת   כפי   שהוא ,  כי   הרי פרצופו   שונה   וכך   גם   דעותיו .

קראתי   רעיון   נהדר   של   הרבי   מליובאוויטש   זצוק " ל   שכל   כך   קשור   לימים   טרופים   אלו ,  ואנסה   לתאר   את   הרעיון במילותיי   שלי.   אנשים   רבים   חושבים   שהחושך   הוא   דבר   נורא ,  שלילי ,  לעיתים   הוא   מפחיד ,  לפעמים   הוא   מרתיע , לפעמים   אנשים   חושבים   כי   את   החושך   מגרשים   על   ידי   מקלות ,  על   ידי   אבנים ,  על   ידי   הטפה ,  על   ידי   ארס ,  על   ידי פירוד ,  על   ידי   הפרדה ,  על   ידי   מחסומים ,  על   ידי   הפרדות ,  אבל   את   החושך   אפשר   לגרש   על   ידי   נר   קטנטן.   על   ידי האור   של   נרות   החנוכה   המחמם   את   הלבבות   ומאיר   את   הנפש   נזכה   כולנו   לאור   גדול ,  לאיחוד   לבבות ,  לאהבת חינם   ולראות   כל   אחד   ואחד   את   מעלת   חברנו   ולא   את   חסרונו ,  או   בשפה   היותר   מדוברת,   שנראה   את   חצי   הכוס המלאה ,  למרות   שיש   לפעמים   כמה   טיפות   קטנות   בכוסית   ולא   לנסות   את   האופציה   האחרת   להקטין   את   הזולת ובמקום   לחפש   את   חצי   הכוס   המלאה   למלאה   את   מעלת   חברנו   בכוסית   קטנטנה   במקום   בכוס ...

ודווקא   עכשיו   בימים   אלו   בתוך   מרחבי   האפור   אפור   של   ימי   החורף   החד   גוניים ,  מתנוצץ   אורם   של   שמונת   ימי החנוכה .  נכון ,  חשוך   בחוץ ,  קר   בחוץ ,  אפל   בחוץ ,  נראה   כי   מלחמת   אחים   היא   בלתי   נמנעת .  אבל   כאן   הטעות הגדולה !  בגלל   שמעל   הכיכר,   מעל   ליריקות,   להפרדה   ולפילוג   שנמצא   ברחוב ,  אי   שם   במרחק,   בשמיים ,  במקום גבוה   מאוד ,  למעלה   מן   השמש ,  כבר   פשט   האור ...  כי   עם   ישראל   חי !  ואין   כוחנו   אלא   באחדותנו.   אין   לנו   אלא   להכיר תודה   לפרעה,   לאנטיוכוס   ולחבר   מרעיו ,  על   כך   שמכוחם  " העם   ההולכים   בחשכה   ראו   אור   גדול ".

כאשר   העם   שלנו   קרוע   בין   ימין   ושמאל,   בין   קיבוצים   ועירוניים ,  בין   מעסיקים   למועסקים ,  בין   תושבי   המרכז   לתושבי הפריפריה ,  בין   דתיים   וחילוניים, וכל   קבוצה   מתחלקת   לפלגי   פלגים ,  ולקרעי   קרעים ,  ובכל   מחנה   יש   מי   שדואג ללבות   את   האש ,  דואג   להנציח   פילוגים ,  לשסות   ולהכפיש   ציבור   שלם ,  גם   אם   רוב   הציבור   הוא   ציבור   שלו   ושקט הבוחר   ורוצה   בכל   מאודו   את   השלום ,  אינו   מחפש   לריב   או   לכפות   את   דעתו   על   הזולת ,  אינו   מחפש   לעשות   המולה או   רעש   וצלצולים ,  אלא   מחפש   לחיות   את   חייו   בשקט   ובהרמוניה - כאשר   מופיע   איום   ממשי   על   קיומנו   כעם ,  אנחנו מבינים   את   המסר  –  ובצורה   מהירה   במיוחד .  אנחנו   נזכרים   בכך ,  שבעצם   כולנו   עם   אחד .  יכולנו   לראות   זאת במלחמת   ששת   הימים ,  כשכל   עם   ישראל   עמד   יחד   להילחם   על   נפשו .  בדומה ,  גם   סביב   המאבק   למען   יהדות ברית   המועצות ,  התלכדה   היהדות   כולה .  ככה   זה ,  כשאנחנו   מותקפים  –  אנחנו   מתלכדים .  השיר   הכל   כך   מוכר " הנה   מה   טוב   ומה   נעים   שבת   אחים   גם   יחד "  אינו   רק   שיר   ארץ   ישראלי ,  הוא   אבן   יסוד   ביהדות   האמיתית ,  מושג ששייך   לשני   צדדים  עם  הערכה   מסוימת   אחד   לשני .  כאשר   רואים   את   הזולת   כמסייע   לקראת   מטרה   משותפת . כאשר   השני   הוא   באותה   קבוצה  -  במשחק   של   החיים   האמיתיים ,  בדברים   שיש   להם   משמעות .

אך כאשר רצונות אישיים ותוכניות אישיות, מניפולציות, כפיית דעות על הזולת בצורה חולנית וברוטאלית הם המאפיינים הדומיננטיים שלנו כאומה, אנו בסך הכול הורסים את עצמנו ועל ידי זה גוררים את העולם כולו לתוהו ובוהו מבחינה חברתית ומבחינה אנושית. אבל אם במקום שבו הכוח המאחד והמחבר, הוא מטרה בעלת משמעות של אלוקות ותורה, של אור, של "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" אם ננהג כך נצעד כולנו כאומה לעבר השלמות והשלום וניסחוף יחד איתנו את כל הסובבים אותנו והפועל היוצא את העולם כולו, אל עולם טוב יותר, עולם בריא יותר, עולם מתחשב יותר, עולם מפרגן הרבה יותר. והמסקנה מובנת היטב גם כיום...!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הרב יוסף ויצמן שליט"א

מרצה בכיר בארגונים שונים ובמקומות ואירועים פרטיים בכל הארץ  לפי תיאום מראש.

השיחות מרתקות ומאתגרות את הקהל למחשבה ועניין.

ההרצאות מתובלות בסיפורים אמיתיים הנמסרים בצורה מעניינת ובלתי נשכחת.ועוסקים

במגוון נושאים כמו יהדות, פסיכולוגיה , רפואה ומשפטים , זוגיות וחיים יותר טובים

המסר מועבר בצורה בהירה ומובנת למגוון אנשים וגילאים מכל שכבות האוכלוסייה.

משפט המפתח של  ההרצאות הוא : גם הנשמה צריכה אוכל והמח מזון..


הרב ויצמן הינו ראש כולל והמרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת"
מחבר הספרים רבי המכר:
"ברית יצחק" - בנושא ברית המילה לפי הצד ההלכתי והרפואי.
"מערכי תורה" בסוגיות שונות בתלמוד.

רחוב אצ"ל 16 בני ברק. טלפון: 052-8144488

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הרב יוסף ויצמן

מאת: הרב יוסף ויצמןשפת האור29/01/128641 צפיות
הפעם הייתי רוצה לדבר על נקודה חשובה לכל אחד ואחת מאיתנו "צדק חברתי" לחלקינו הגדול קשה מאוד אפילו להעלות על שפתותינו את מילת ה"תודה". מדוע? האם זה משדר חולשה? האם זה משדר תלות בזולת?

מאת: הרב יוסף ויצמןהריון ולידה05/01/121160 צפיות
התפתחות המדע והטכנולוגיה סוחפים את בני דורנו לעשות הכל בצורה "יסודית", היום כמעט ואין אישה שתלד מבלי שתערוך בדיקת אולטרה-סאונד.

מאת: הרב יוסף ויצמןיהדות05/01/121178 צפיות
בחנוכה כולנו משחקים בסביבונים האם חשבנו מה טומן בתוכו אותו סביבון? מה ההבדל בין חנוכה לפורים? בין הרעשן לסביבון? מה הלקח שעלינו להפנים לחיי היום יום מהסביבון? מה שכח סמואל על שולחן ההימורים בקזינו?

מאת: הרב יוסף ויצמןרוחניות - כללי05/01/121141 צפיות
יצד נוכל לחגוג במקום את חג ההודיה פעם אחת בשנה ליום ההודיה שנחגוג אותו 365 יום בשנה? מהו תו התקן לחיים מאושרים? כיצד נוכל להגיע אל הפסגה הנכספת? כיצד נוכל להפוך לאנשים טובים יותר? נעלים יותר?

מאת: הרב יוסף ויצמןאקטואליה03/06/101469 צפיות
המושג 'שלום' פופולרי מאד בימים אלו. מכל עבר ניתן לשמוע אנשים שמדברים על השלום – בינינו לערבים, בינינו לשכנינו, בין בעל לאשתו ואפילו בינינו לבין עצמנו. יתכן והשלום הוא המושג המרכזי ביותר בכל היהדות כולה.

מאת: הרב יוסף ויצמןיהדות18/03/091486 צפיות
יש לשאול מה נשתנה חג החירות שלנו? מדוע מרבים אנו להדגיש בו דווקא את: "הא לחמא עניא", שדווקא בו אנו פותחים בעריכת הסדר? מפני מה נקבע שם החג "חג המצות" על שם לחם העוני? כמו כן, מדוע נצטוינו לספר ביציאת מצרים, בעת שהמצה מונחת לנגד עינינו? האין בכל אלו סתירה לציון חירותנו?

מאת: הרב יוסף ויצמןיהדות18/03/091474 צפיות
"בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו, כאילו הוא יצא ממצרים". על האדם לדמיין לעצמו בצורה מוחשית ביותר שעדיין הוא נמצא בארץ מצרים, בתוך מצוקת העבדות, מלא חרדה לחייו, מושפל ומוכה וכל מחשבותיו להמלט משם בדרך טבעית מתגלות כבלתי מעשיות. מצרים היתה המדינה החזקה ביותר באותה תקופה, מלך אדיר שנערץ על בני עמו כאל, שלט עליה, ובני עמו היו מוכנים לעשות למענו הכול.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206418 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204909 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204692 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192805 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182312 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182750 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181906 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica