חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבצעים רילוקיישן לאוסטרליה? רצוי שתדעו את חוקי השכירות המקומיים

רילוקיישן למדינה זרה מורכב מהמון משתנים שיש לקחת אותם בחשבון - מה עושים עם הנכס בארץ, כיצד מוצאים דירה בחו"ל, פתרונות שילוח ואחסנה ועוד. בעוד שחוקי השכירות בארץ ידועים לכל, במאמר הבא אנסה לתאר בפניכם את חוקי השכירות במדינת אוסטרליה על מנת לסייע לכם,ככל הניתן, להבין את חוקי השכירות ביבשת זו, בטרם תבצעו רילוקיישן לשם.

חוקי הגנת הדייר
מדריך הנכסים הגלובלי (www.globalpropertyguide.com) מדרג את חוקי בעל הבית והדייר של אוסטרליה כחוקים ניטרליים המאזנים את יחסי הכוחות בין בעל הבית לדייר. הזכויות של כל צד מוגנות היטב על-ידי חוק השכירות למגורים (Residential Tenancy Act) בכל אחת ממדינות הפדרציה. דמי השכירות נתונים למשא ומתן חופשי, אך העלאות בשכר הדירה נתונות לביקורת של בית הדין שהוסמך לכך, אם הדייר מגיש בקשה לבדיקה.


דמי השכירות
בכל מדינות אוסטרליה רשאים בעל הבית והדייר לקבוע בעצמם את גובה שכר הדירה.
העלאות והפחתות בשכר הדירה, הן בחוזים לתקופה קצובה והן בחוזים תקופתיים, נתונות לביקורת מצד בית הדין שהוסמך לכך. היוצאת מן הכלל היא מדינת טסמניה, שבה שופט-שלום מוסמך לבדוק את העלאת שכר הדירה. דייר המעוניין בבדיקה של העלאת שכר הדירה, נדרש להגיש בקשה לכך. בית הדין יבחן את טווח דמי השכירות שנגבו הניתנות בנכסים דומים באזורים דומים. שיקולים נוספים כוללים השוואה בין שכר הדירה המוצע לבין שכר הדירה הנוכחי, מצב הנכס, תקופת השכירות, הזמן שעבר מאז ההעלאה האחרונה, וכל גורם אחר הרלוונטי בעיני בית הדין.

בטריטוריית הבירה האוסטרלית אסור להעלות את שכר הדירה יותר מפעם אחת בשנה. בוויקטוריה, באוסטרליה הדרומית ובטריטוריה הצפונית רשאי בעל הנכס להעלות את שכר הדירה רק כעבור שישה חודשים. באוסטרליה המערבית אסור להעלות את שכר הדירה בששת החודשים הראשונים לתקופת השכירות, ולאחר מכן אסור להעלות אותו יותר מפעם אחת בחצי שנה.

בניו סאות' ויילס, בטסמניה, באוסטרליה הדרומית, באוסטרליה המערבית ובוויקטוריה נדרשת התראה של 60 יום מראש על כל העלאה בשכר הדירה. בטריטוריית הבירה האוסטרלית נדרשת התראה של 8 שבועות מראש. בקווינסלנד יש מינימום התראה של חודש מראש להסכם שכירות לתקופה קצובה ומינימום של חודשיים להסכם שכירות תקופתי. בטריטוריה הצפונית נדרשת התראה של 30 יום מראש עבור כל סוגי הסכמי השכירות.

פיקדונות
בדרך כלל הדייר נדרש לשלם מראש דמי שכירות ופיקדון של שטר חוב (Rental Bond) לביטחון למקרה שהוא לא ישלם דמי שכירות או אגרת שירותים או אם ייגרם נזק לנכס המושכר.
סכום המקדמה המרבי שקול לרוב לשכר דירה של שבועיים או חודש, בהתאם לסוג הסכם השכירות ולחוק הדיור עבור כל מדינה:

  • בניו סאות' ויילס המקדמה המרבית היא בגובה שכר דירה של שבועיים אם שכר הדירה נמוך מ-300$ בשבוע; אחרת, 4 שבועות.
  • בקווינסלנד המקדמה המרבית היא בגובה שכר דירה של חודש אחד להסכמי שכירות קצובים ושל שבועיים להסכמים תקופתיים.
  • בטסמניה המקדמה המרבית עומדת על שכר דירה של חודש אחד.
  • בוויקטוריה המקדמה המרבית היא בגובה שכר חודש אחד במגורים שבהם שכר הדירה נמוך מ-350$ בשבוע.
  • בטריטוריית הבירה האוסטרלית המקדמה המרבית היא בגובה שכר דירה של חודש.
  • בטריטוריה הצפונית המקדמה המרבית עומדת על שכר דירה של תקופת שכירות אחת.

בנוסף למקדמה, קיימת ציפייה כי השוכר ישלם שטר חוב לשכירות. לכל מדינה, מלבד בטסמניה, באוסטרליה המערבית ובטריטוריה הצפונית, יש משרד משלה הממונה על שטרי חוב לשכירות, והתעריפים המרביים לשטרי חוב משתנים בהתאם לשכר הדירה, לסוג הסכם השכירות ולמדינה שבה נמצא הנכס המושכר.

  • בניו סאות' ויילס שיעור שטר החוב המרבי הוא 4 שבועות לדיור לא מרוהט, 6 שבועות לדיור מרוהט המושכר בפחות מ-250$ לשבוע, וסכום בלתי מוגבל עבור דיור מרוהט שתעריף השכירות השבועית בו גבוה מ-250$. יש להפקיד את שטר החוב אצל ועדת שטרי החוב לשכירות של המשרד לסחר הוגן (Rental Bond Board of the Office of Fair Trading).
  • בקווינסלנד שיעור שטר החוב המרבי הוא שכר דירה של 4 שבועות אם שכר הדירה השבועי נמוך מ-500$. עבור מגורים ששכר הדירה השבועי בהם גבוה מ-500$, ניתן לבקש שטר חוב בסכום בלתי מוגבל. יש להפקיד את שטר החוב ברשות לענייני שכירות למגורים (Residential Tenancies Authority).
  • באוסטרליה הדרומית סכום שטר החוב לא יעלה על שכר דירה של 4 שבועות אם שכר הדירה השבועי הוא 250$ או פחות. אחרת, בעל הבית יכול לבקש שכר דירה של 6 שבועות כשטר חוב. יש לשלם את שטר החוב לקרן לשכירות למגורים (Residential Tenancies Fund).
  • בוויקטוריה סכום שטר החוב המרבי הוא שכר דירה של 4 שבועות אם שכר הדירה השבועי נמוך מ-350$. לאחר פנייה מצד בעל הבית, יחליט בית הדין מהו סכום שטר החוב המרבי עבור מגורים ששכר הדירה השבועי בהם גבוה מ-350$. יש להפקיד את שטרי החוב ברשות לענייני שטרי חוב של שכירות למגורים (Residential Tenancies Bonds Authority).
  • באוסטרליה המערבית סכום שטר החוב המרבי הוא שכר דירה של 4 שבועות.
  • בטריטוריית הבירה האוסטרלית סכום שטר החוב המרבי שקול לשכר דירה של 4 שבועות. יש להפקיד את שטר החוב במשרד לשטרי חוב להשכרה (Office of Rental Bonds).
  • בטריטוריה הצפונית סכום שטר החוב המרבי הוא שכר דירה של 4 שבועות.


סיום הסכם השכירות
ישנם שני סוגי שכירות באוסטרליה: שכירות לתקופה קצובה למשך פרק זמן ספציפי ושכירות תקופתית המתחדשת מדי שבוע או חודש.

בעל הדירה רשאי לסיים את השכירות על-ידי מתן הודעה בטופס המיועד לכך או באמצעות בית הדין שהוסמך לכך. בסיומו של הסכם שכירות לתקופה קצובה, באחריות בעל הדירה לספק התראה בכתב לדייר.

  • בניו סאות' וויילס ובקווינסלנד נדרשת התראה של 14 יום מראש לפחות. בוויקטוריה נדרשת התראה של 90 יום מראש עבור הסכם דיור לתקופה קצובה של פחות מ-6 חודשים, ויותר מ-90 יום בכל מקרה אחר.
  • באוסטרליה הדרומית ובאוסטרליה המערבית אין דרישה להתראה מראש, אבל על בעל הדירה והדייר להגיע יחד להסכמה בנידון.
  • בטסמניה נדרשת התראה של 28 יום מראש.
  • בטריטוריית הבירה האוסטרלית נדרשת התראה של 3 שבועות מראש.
  • בטריטוריה הצפונית נדרשת התראה של 14 ימים מראש.

בכל המדינות, למעט בניו סאות' ויילס, כאשר מסתיימת שכירות לתקופה קצובה והדייר אינו עוזב את הנכס, הסכם השכירות הופך להסכם תקופתי הכולל חידוש אוטומטי של תנאי ההסכם הקודם. באוסטרליה המערבית, אם הדייר אינו עוזב את הנכס בתום ההסכם, על בעל הדירה לפנות לבית משפט שלום כדי לקבל צו סיום ובעלות על הנכס בתוך 30 יום מסיום חוזה השכירות.

פרק הזמן להתראה מוקדמת משתנה ממדינה למדינה וממקרה למקרה, החל ב-7 ימים בקווינסלנד, באוסטרליה המערבית ובאוסטרליה הדרומית, וכלה ב-182 יום בטריטוריית הבירה האוסטרלית.

שינויים שנערכו לאחרונה בחוק בעל הבית והדייר
בשנת 2010 עבר בניו סאות' ויילס חוק חדש הנוגע בשכירות למגורים. הכללים והסכמי השכירות החדשים הוצגו ב-1 בפברואר 2011, ונחשבים כשינוי לטובה.

ב-2009 הציגה קווינסלנד את חוק הדיור ואכלוס 2008 (Residential Tenancies and Rooming Accommodation Act 2008). להלן חלק מהשינויים:

  • יש לפרסם את הנכסים לפי תעריף קבוע.
  • רק פיקדונות לפני האכלוס תקפים או פיקדונות מפתח.
  • על בעל הבית לספק לדייר התראה מוקדמת של חודשיים לעזוב ללא בסיס להסכמים קצובים ותקופתיים.
  • הדיירים רשאים לדרוש שינויים מהותיים בהסכם.
  • לא ניתן להעלות את שכר הדירה אלא אם עברו לפחות שישה חודשים מאז ההעלאה האחרונה.
  • שינויים שונים הנוגעים לכללי הכניסה לנכס

ב-2005 ביצעה הטריטוריה הצפונית תיקון לחוק השכירות למגורים שלה משנת 1999 (Residential Tenancies Act 1999) כדי לאפשר להכין דוחות מצב הכוללים גם תמונות או רק תמונות; סעיף המאפשר למפקח להכין את דוח המצב אם בעל הבית והדייר לא הגיעו להסכמה; סעיף המאפשר זמן התראה מרבי להפרה של הסכם השכירות על-ידי הדייר או בעל הבית; הגנה על בעל הבית במקרה שבו הדייר לא תיקן את ההפרה אחרי שניתנה ההתראה.

ב-2005 הציגה טריטוריית הבירה האוסטרלית תקנה שלפיה ניתן לסיים את ההסכם בהודעה בכתב 4 שבועות מראש אם המשכיר עוזב את קנברה; השכירות מסתיימת 4 שבועות אחרי קבלת ההודעה (או בתאריך מאוחר יותר שצוין); שטר החוב ישולם שוב למשכיר; ותקנה ל'אכיפה על תנאי' בצווי סיום ובעלות, עם תאריך תפוגה שיינתן על ידי בית הדין, אך לא יותר משנה אחת מיום הוצאת הצו.

ב-2004 אסרה טסמניה תשלומים מראש עבור כניסה, חידוש, הארכה או המשך של הסכם שכירות למגורים. כמו כן הוחלט על זמן קבוע מראש (3 ימי עבודה) עבור החזר של שטר הביטחון. למעשה הוצג הליך חדש של צו חירום המורה לבעל הדירה או לדייר לסיים את חוזה השכירות ולמסור התראה של 28 יום מראש לעזוב או לפנות את הנכס, הן לבעל הבית והן לשוכר.

ב-2002 תיקנה ויקטוריה את חוק השכירות לדיור משנת 1997 (Residential Tenancies Act 1997). בתיקון נקבע כי נדרשת התראה של 60 יום מראש לפני העלאת שכר הדירה; הוחלט שאין להעלות את שכר הדירה במרווחי זמן של פחות מ-6 חודשים; נקבעה זכות כניסה לבעל הדירה בסיום שלושת החודשים הראשונים של השכירות; ונקבע כי שטר החוב ישולם לפני האכלוס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד רן אטס, אחראי פיתוח עסקי בחברת Ocean Relocation עוסקת,

למעלה מ-65 שנה, בניהול תהליכי ניוד גלובליים לקהל לקוחות פרטי ועסקי תוך מתן פתרונותמותאמים אישית על פי צרכי הלקוח ובתוך כך: פתרונות דיור קצרי וארוכי טווח,שירותי השכרת ריהוט, שירותי התאקלמות ראשונית,פתרונות שילוח ואחסנה ועוד.

http://www.OceanRelocation.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד רן אטס

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/121062 צפיות
אמנם בעל הבית של דייר מרצון (Tenant at Will) רשאי לסיים את השכירות או להעלות את שכר הדירה ללא כל סיבה, אך הוא אינו רשאי לעשות זאת כתגובה על כך שהדייר מימש את זכויותיו החוקיות. אם בעל הבית מנסה להעלות את שכר הדירה שלך, לסיים את השכירות או לשנות את תנאיה בתוך שישה חודשים מהמועד שבו פנית למשרד הבריאות (Board of Health), הצטרפת לארגון דיירים או מימשת זכויות חוקיות אחרות, פעולותיו של בעל הבית ייחשבו כנקמה (retaliation) נגדך. אם בעל הבית לא יצליח להוכיח ששינוי תנאי השכירות נובע מסיבות שאינן קשורות לבחירתך לממש את זכויותיך החוקיות, הוא לא יוכל להעלות את שכר הדירה, לשנות את תנאי השכירות או לסיימה. אמנם החוק מציע הגנה זו, אך עליך להיות מודע לכך שייתכן כי בעל הבית ינסה לנקום בך.

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/121692 צפיות
רוב הדירות להשכרה בהונג קונג נקיות ומצויות במצב כללי טוב, והן מרוהטות באופן מלא או חלקי, או שאינן מרוהטות כלל. בהתאם למחיר ולסוג הנכס, יהיו גם הבדלים בריהוט ובעיצוב חלל הבית, ולכן חשוב להביא בחשבון את פריטי הריהוט, מכשירי החשמל והאביזרים החסרים שיהיו הכרחיים לחיי היומיום שלך. בנייני דירות נבדלים ביניהם בשירותי האבטחה ובשירותים האחרים שהם מספקים לדייריהם, כך שאם יש שירות כלשהו שאתה זקוק לו, אל תהסס לשאול עליו. כשמגיעים להתרשם מדירה בהונג קונג, חשוב מאוד לבדוק

מאת: עו"ד רן אטסעבודה וקריירה - כללי23/02/121441 צפיות
מה יש לשקול בעת בחירת נכס לשכירות? כשאתה מחפש נכס לשכירות, מעל לכל עליך לשקול מה יהיה מיקום. בחירת המיקום המתאים חשובה מאוד מאחר שכך נקבעת רמת הנוחות לך ולמשפחתך. בנוסף לכך, גודל הנכס, התשתיות, תקופת השכירות, רמת הריהוט והתקציב שלך מהווים גם הם גורמים חשובים שיש להביא בחשבון.

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/121264 צפיות
חוק ההשכרה בערים משנת 1994 (Urban Leases Act of 1994) מאז 1994 מסדיר חוק ההשכרה בערים את כל הנושאים הקשורים לחוזי השכרת נכסים למטרות מגורים, מסחר או חופשות. היעד העיקרי של חוק מקרקעין זה הוא להקנות לשוכרים בספרד, ובעיקר לשוכרים לטווח ארוך, אפשרות לתהליך משפטי ליישוב מחלוקות בינם לבין בעלי הבתים שלהם. החוק גם מעניק לשוכרים את הזכות להארכה אוטומטית מעוגנת בחוק של תקופת השכירות.

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/121133 צפיות
הסכם השכירות בצרפת (droit de bail או bail à loyer) קובע את תנאי השכירות ותעריפיה ונחתם בין בעל הבית או מתווך הדירות (בשם המשכיר) לבין השוכר. על הסכם השכירות לכלול את הפרטים הבאים: שמו וכתובתו של בעל הנכס, ובמידת הצורך גם של מתווך הדירות הפועל בשמו תאריך תחילת החוזה משך החוזה גובה דמי השכירות והתנאים לבדיקה מחודשת/העלאה שיטת התשלום סכום הפיקדון סוג המגורים (בית, דירה, בית משותף) הצהרה על רכוש משותף תיאור הנכס (מספר החדרים, מחסן, חצר, מרתף)

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי08/01/12956 צפיות
קיבלתם הצעה לעשות רילוקיישן לאחת ממדינות אפריקה וחשבתם לעצמכם שהנה, מצאתם את הנחלה שלכם, שכן המשכורת גבוהה ויוקר המחיה נמוך? אנחנו בחברת Ocean Relocation יודעים אחרת וממליצים לכם לבדוק את הדברים בעין בוחנת יותר.

מאת: עו"ד רן אטסצרכנות27/02/112147 צפיות
רילוקיישן הוא הליך מאוד מסודר. כאשר הוא נעשה על ידי חברה מנוסה ומיומנת, הכל מתנהל על מי מנוחות ועל פי רשימה ברורה ומסודרת המאפשרת תהליך רילוקיישן נוח ויעיל. לפני הכל, צריך לסגור כמה פינות. לא מדובר כאן רק על מעבר דירה מעיר אחת לעיר אחרת, אלא מדובר על רילוקיישן - מעבר ממדינה למדינה שמצריך הכנה מנטאלית, נפשית ותפיסתית.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222951 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222825 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187402 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187562 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187512 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188048 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179638 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica