חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבצעים רילוקיישן לספרד? דעו את חוקי השכירות שם.

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/20121262 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוק ההשכרה בערים משנת 1994 (Urban Leases Act of 1994)

מאז 1994 מסדיר חוק ההשכרה בערים את כל הנושאים הקשורים לחוזי השכרת נכסיםלמטרות מגורים, מסחר או חופשות.

היעד העיקרי של חוק מקרקעין זה הוא להקנות לשוכרים בספרד, ובעיקר לשוכריםלטווח ארוך, אפשרות לתהליך משפטי ליישוב מחלוקות בינם לבין בעלי הבתים שלהם. החוקגם מעניק לשוכרים את הזכות להארכה אוטומטית מעוגנת בחוק של תקופתהשכירות.

לפיכך, אם אתה בעל בית המתכנן להשכיר את הנכס שלך על בסיס ארוך טווח, עליךלפנות לעורך דין שיוכל לדון עמך בחוק המקרקעין הספרדי ולהנחות אותך בביצועהפרוצדורות הנדרשות בחוק ההשכרה בערים מ-1994.

חוזי שכירות לטווח קצר למטרת חופשה

לעתים קרובות עשוי חוק המקרקעין הספרדי לגרום לבלבול בקרב בעלי נכסים, כאשרהם מחליטים אם להשכיר את הנכס שלהם על בסיס חודשי רק בחלק מהשנה, כלומר במהלך עונתהשפל.

אמנם בחוק המקרקעין הספרדי לא מצוין פרק זמן מסוים שאחריו השכרה לטווח קצרהופכת בהגדרה להשכרה לטווח ארוך, אולם מקובל שחוזה לשישה חודשים עם אפשרות להארכהמבטיח כי זכויות השוכר לטווח קצר יישמרו גם במקרה של הארכה, ועל כן עליו לפנות אתהנכס בתאריך הסיום המצוין בחוזה.

עם זאת, יש לציין כי אמנם חוק המקרקעין הספרדי אינו מעניק לשוכרים לטווחקצר זכויות משפטיות כלשהן במקרה של הארכת חוזה, אבל תהליך פינוי חוקי עשוי להיותאיטי, ובמקרים מסוימים להימשך עד שישה חודשים.

רישום חוזה

בכפוף לחוק המקרקעין הספרדי, בין אם ברצונך להשכיר אתהנכס שלך על בסיס טווח קצר או טווח ארוך, מומלץ לפנות לעורך דין מוסמך לצורך הכנתחוזה השכירות. אם ניתן, כדאי שהחוזה ייכתב הן באנגלית והן בספרדית. עם זאת, אםתחליט לוותר על כתיבת החוזה בספרדית, עדיין יחול עליו חוק המקרקעין הספרדי, והואיהיה קביל בבית משפט ספרדי במקרה של סכסוך, בתנאי שתדאגלתרגומו.

כדאי גם לשקול לרשום את החוזה במחלקת הדיור הספרדית.

רישום החוזה יבטיח לך הגנה מלאה של חוק המקרקעין הספרדי במקרה של חילוקידעות. בעלי נכסים רבים בוחרים שלא לרשום את החוזים שלהם, לדוגמה, אם אין בכוונתםלהצהיר על הכנסתם מהשכרה לרשות המסים המקומית. למרות זאת, חוזה השכירות עדיין נחשבלמסמך משפטי תקף.

רשימת מצאי

בהקשר של חוק המקרקעין הספרדי, ישנו מסמך נוסף בעל חשיבות רבה הן עבור בעלהבית והן עבור השוכר - רשימת המצאי. רשימת מצאי מפורטת, חתומה בידי שני הצדדים,יכולה לתמוך בכל תביעת פיצויים בגין נזק שנגרם מול פיקדון הנזק כתוצאה משבירה (ראהלהלן).

עדיף שרשימת המצאי תהיה תמציתית ככל הניתן. במקרה של תביעה תיווכח לדעת עדכמה היה כדאי להקדיש זמן להכנת רשימת מצאי מקיפה. רשימת המצאי מהווה גם הזדמנותעבור בעל הבית להגדיר בכתב את תנאי השימוש בנכס. כמו כן, היא נחשבת למסמך משפטיעל-פי חוק המקרקעין הספרדי, ולכן תהיה קבילה בבית משפט.

החוק ובתי המשפט האיטיים מיטיבים עם השוכרים

 

דמי שכירות: האם בספרד יש לבעל הבית ולשוכר חופש מלא בקביעת גובה דמיהשכירות?

 

בעל הבית והשוכר יכולים לקבוע באופן חופשי את גובה דמי השכירות. בדרך כללנהוג שכר דירה חודשי, ומועד התשלום חל במהלך שבעת הימים הראשונים של כל חודש. בעלהבית אינו יכול לבקש תשלום מראש על יותר מחודש אחד.

הצדדים לחוזה יכולים לעדכן את דמי השכירות אחת לשנה במהלך חמש השניםהראשונות של החוזה רק על-פי השינויים במדד המחירים לצרכן (IPC - Indice de Precios al Consumo). בנוסף, על בעל הבית להודיעלשוכר בכתב על כוונתו להעלות את דמי השכירות.

לאחר חמש השנים הראשונות ניתן לחדש את החוזה תוך העלאת דמי השכירות ב-20%לכל היותר.

אם בעל הבית מבצע שיפורים בנכס, הוא רשאי להעלות את שכר הדירה השנתי עלבסיס חישוב שיעור הריבית החוקי, עם תוספת של שלוש נקודות, מתוך ההשקעה הכוללת,בהפחתת סובסידיות ציבוריות, אם ישנן. בכל מקרה, התוספת לדמי השכירות לא תעלה על 20%משכר הדירה.

פיקדונות

בעל הבית רשאי לבקש פיקדון (fianza) בגובה דמי שכירות של חודש אחדבלבד. בחמש השנים הראשונות של חוזה השכירות בעל הבית אינו רשאי לעדכן את סכוםהפיקדון.

הפיקדון יועבר לחזקתה של סוכנות שאינה תלויה בבעל הבית או בשוכר, ושלאתשחרר את הפיקדון ללא הסכמת שני הצדדים. ניתן להעביר את הפיקדון, למשל, לחזקת מחלקתהדיור של השלטון המקומי (Consejeria de la Vivienda). אם בעל הבית אינו מחזירלשוכר את הפיקדון בזמן, יחול עליו שיעור הריבית החוקי.

אילו זכויות מעניק החוק בספרד לבעל הבית ולשוכר, בעיקר בנוגע למשך תקופתהחוזה ולפינוי?

בעלי בתים ושוכרים יכולים לציין בחוזה כל פרק זמן שהוא, אולם הוא בטל מולזכותו של שוכר 'ארוך טווח' (Contrata de Vivienda, כלומר, בכל חוזה ליותר משנה)להאריך את החוזה מדי שנה במשך חמש השנים הראשונות. חובת הארכת השכירות בחמש השניםהללו לא תהיה תקפה אם בעל הבית ציין במפורש בחוזה כי בתאריך נתון בכוונתו לחזורולהשתמש בנכס בעצמו למטרת מגורים.

השוכר רשאי לסיים את החוזה לפני תום תקופת חמש השנים. לשם כך עליו לתת לבעלהבית הודעה מוקדמת 30 יום לפחות לפני סיום החוזה.

אם לא בעל הבית ולא השוכר יודיעו על סיום החוזה עד חודש לפני סיומו, החוזהיתחדש למשך שנה, וזאת עד שלוש שנים לכל היותר.

השוכר רשאי לסיים את החוזה על-ידי מתן הודעה חודש מראש לפני תום כל אחתמתקופות שנתיות אלה.

אם בעל הבית והשוכר מסכימים מלכתחילה לחתום על חוזה ליותר מחמש שנים, ישלשוכר זכות להפסיק את ההסכם בהודעה של חודשיים מראש לאחר חמש שניםלפחות.

חוזים לטווח קצר (Contrata por temporada) נועדו להשכרה למטרות חופשה,אך יכולים להימשך אף שנה.

חוק ההשכרה בערים אינו חל על חוזי השכרה לחופשות (arrienda de temporada). חוזים אלה אינם מעניקים זכותכלשהי להארכה אוטומטית, ועל השוכר להתפנות בסיומם.

ישנם כמה מקרים שבהם רשאי בעל הבית לפנות את השוכר ולהשיב לעצמו את השליטהבנכס, ובהם אי תשלום דמי השכירות (אם כי בתי משפט קובעים לעתים קרובות שלא ניתןלנקוט אמצעים כלשהם בששת החודשים הראשונים לפיגור בתשלום); נזק לנכס; שימוש בנכסלמטרות בלתי מוסריות; השכרת משנה ללא רשותו של הבעלים; וגרימת מטרד חמור לשכנים.בכל אחד ממקרים אלה, יש להשיג צו בית משפט כנגד השוכר, וייתכן כי יחלפו חודשים רביםעד פינויו.

עד כמה יעילה מערכת המשפט הספרדית?

פינוי עקב אי-תשלום דמי שכירות

60

משך הזמן עד להמצאת כתבי הדין

55

משך זמן המשפט

68

משך זמן האכיפה

183

סה"כ ימים לפינוי שוכר

בתי משפט: פרויקט The Lex Mundi


היסטוריה קצרה: השינויים האחרונים בחוק בעל הבית והשוכר בספרד

חוק ההשכרה בערים (Ley de Arrendamientos Urbanos), שנכנס לתוקף ב-1 בינואר1995, ביטל את החוק הקודם מ-1964, שאִפשר לשוכרים להאריך את החוזה ללא הגבלה והתירלכפות את הארכת החוזה. החוק החדש מאפשר לבעלי בתים להעלות בהדרגה את דמי השכירותהישנים, שהיו נמוכים באופן מגוחך ונתונים לפיקוח, לעבר מחירי השוק הריאליים, וכמוכן, בסופו של דבר, להחזיר לעצמם את השליטה בנכס. בנוסף, החוק מעניק ביטחון רב יותרלשוכרים לעומת החוקים הקודמים, ומחייב בעלי בתים לחדש חוזי שכירות למגורים מדי שנהבמשך חמש השנים הראשונות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד רן אטס, אחראי פיתוח עסקי בחברת Ocean Relocation עוסקת,

למעלה מ-65 שנה, בניהול תהליכי ניוד גלובליים לקהל לקוחות פרטי ועסקי תוך מתן פתרונותמותאמים אישית על פי צרכי הלקוח ובתוך כך: פתרונות דיור קצרי וארוכי טווח,שירותי השכרת ריהוט, שירותי התאקלמות ראשונית,פתרונות שילוח ואחסנה ועוד.

http://www.OceanRelocation.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד רן אטס

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/121061 צפיות
אמנם בעל הבית של דייר מרצון (Tenant at Will) רשאי לסיים את השכירות או להעלות את שכר הדירה ללא כל סיבה, אך הוא אינו רשאי לעשות זאת כתגובה על כך שהדייר מימש את זכויותיו החוקיות. אם בעל הבית מנסה להעלות את שכר הדירה שלך, לסיים את השכירות או לשנות את תנאיה בתוך שישה חודשים מהמועד שבו פנית למשרד הבריאות (Board of Health), הצטרפת לארגון דיירים או מימשת זכויות חוקיות אחרות, פעולותיו של בעל הבית ייחשבו כנקמה (retaliation) נגדך. אם בעל הבית לא יצליח להוכיח ששינוי תנאי השכירות נובע מסיבות שאינן קשורות לבחירתך לממש את זכויותיך החוקיות, הוא לא יוכל להעלות את שכר הדירה, לשנות את תנאי השכירות או לסיימה. אמנם החוק מציע הגנה זו, אך עליך להיות מודע לכך שייתכן כי בעל הבית ינסה לנקום בך.

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/121690 צפיות
רוב הדירות להשכרה בהונג קונג נקיות ומצויות במצב כללי טוב, והן מרוהטות באופן מלא או חלקי, או שאינן מרוהטות כלל. בהתאם למחיר ולסוג הנכס, יהיו גם הבדלים בריהוט ובעיצוב חלל הבית, ולכן חשוב להביא בחשבון את פריטי הריהוט, מכשירי החשמל והאביזרים החסרים שיהיו הכרחיים לחיי היומיום שלך. בנייני דירות נבדלים ביניהם בשירותי האבטחה ובשירותים האחרים שהם מספקים לדייריהם, כך שאם יש שירות כלשהו שאתה זקוק לו, אל תהסס לשאול עליו. כשמגיעים להתרשם מדירה בהונג קונג, חשוב מאוד לבדוק

מאת: עו"ד רן אטסעבודה וקריירה - כללי23/02/121440 צפיות
מה יש לשקול בעת בחירת נכס לשכירות? כשאתה מחפש נכס לשכירות, מעל לכל עליך לשקול מה יהיה מיקום. בחירת המיקום המתאים חשובה מאוד מאחר שכך נקבעת רמת הנוחות לך ולמשפחתך. בנוסף לכך, גודל הנכס, התשתיות, תקופת השכירות, רמת הריהוט והתקציב שלך מהווים גם הם גורמים חשובים שיש להביא בחשבון.

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי23/02/121132 צפיות
הסכם השכירות בצרפת (droit de bail או bail à loyer) קובע את תנאי השכירות ותעריפיה ונחתם בין בעל הבית או מתווך הדירות (בשם המשכיר) לבין השוכר. על הסכם השכירות לכלול את הפרטים הבאים: שמו וכתובתו של בעל הנכס, ובמידת הצורך גם של מתווך הדירות הפועל בשמו תאריך תחילת החוזה משך החוזה גובה דמי השכירות והתנאים לבדיקה מחודשת/העלאה שיטת התשלום סכום הפיקדון סוג המגורים (בית, דירה, בית משותף) הצהרה על רכוש משותף תיאור הנכס (מספר החדרים, מחסן, חצר, מרתף)

מאת: עו"ד רן אטסעבודה וקריירה - כללי12/01/121360 צפיות
רילוקיישן למדינה זרה מורכב מהמון משתנים שיש לקחת אותם בחשבון – מה עושים עם הנכס בארץ, כיצד מוצאים דירה בחו"ל, פתרונות שילוח ואחסנה ועוד. בעוד שחוקי השכירות בארץ ידועים לכל, במאמר הבא אנסה לתאר בפניכם את חוקי השכירות במדינת אוסטרליה על מנת לסייע לכם,ככל הניתן, להבין את חוקי השכירות ביבשת זו, בטרם תבצעו רילוקיישן לשם.

מאת: עו"ד רן אטסעסקים - כללי08/01/12955 צפיות
קיבלתם הצעה לעשות רילוקיישן לאחת ממדינות אפריקה וחשבתם לעצמכם שהנה, מצאתם את הנחלה שלכם, שכן המשכורת גבוהה ויוקר המחיה נמוך? אנחנו בחברת Ocean Relocation יודעים אחרת וממליצים לכם לבדוק את הדברים בעין בוחנת יותר.

מאת: עו"ד רן אטסצרכנות27/02/112146 צפיות
רילוקיישן הוא הליך מאוד מסודר. כאשר הוא נעשה על ידי חברה מנוסה ומיומנת, הכל מתנהל על מי מנוחות ועל פי רשימה ברורה ומסודרת המאפשרת תהליך רילוקיישן נוח ויעיל. לפני הכל, צריך לסגור כמה פינות. לא מדובר כאן רק על מעבר דירה מעיר אחת לעיר אחרת, אלא מדובר על רילוקיישן - מעבר ממדינה למדינה שמצריך הכנה מנטאלית, נפשית ותפיסתית.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231778 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222681 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221835 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221888 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222058 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221927 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221534 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica