חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביובית- פותחת סתימות במרחבים ציבוריים

מאת: רועי בניין ואחזקה - כללי12/01/20121131 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביוב- רק לא זה,רק אל תאמר לי שהוא שוב ניסתם,אבל רגע אני רואה שהמים בכיור כן זורמים,אז יכול להיות שאין סתימה,אבל רואים שמחוץ לבנין הביוב עולה על גדותיו ומציף את הרחבה והריח אימל'ה ממש צחנה אז מה עושים? זה נראה כבר עסק למקצוענים,לכלים יותר כבדים מאשר פומפה ביתית,צריך לשאוב פה כמויות אדירות של מי קולחין וצריך בשביל המשימה הזאת מכונה ששמה בישראל ביובית.

הביובית היא בעצם כלי רכב בגודל של משאית אשר עליו מקובע מיכל קיבול למי שופכין (או כל מים אחרים) בנפח של עשרות קוב מים ויכולה לשאת משקל של טונות מים.אל מיכל השאיבה מחוברות משאבות יניקה הפועלות בלחץ אדיר שנע בין 300-600 אטמוספירות,הוא בנוי לשאיבות - פתיחת סתימות גדולות במיוחד המתרחשות במוקדי צנרת של הערים הגדולות על קווי המים הגדולים ברחובות הראשיים בהם מערכת הניקוז עובדתבאיסוף מי הקולחין והשפכים אל מה שאנו מכירים בתור השפד"ן,מערכת טיהור מי הביבים בראשון לציון.

כאשר מערכת כזאת גדולה נתקלת בסתימה הדבר אומר בפועל שכמויות אדירות של מי ביוב נתקעים בצינורות ויכולה להיגרם סיטואציה מאד לא נעימה של מפגן ריחות ואף להגיע לסיכון ממשי של מחלות או דגירת יתושים בגלל הזוהמה הרבה שמתפרצת מהצינורות.

איך ביובית עובדת? מרגע הישמע הקריאה אצל נהג הביובית הזמן הופך להיות גורם מכריע במירוץ לעבר פתיחת סתימות,ככל שהנהג יגיע למקום הפיצוץ או השאיבה ייגרם פחות נזק סביבתי והתושבים יסבלו פחות לכן נעשים כל המאמצים להופיע במהירות,הנהג מאתר את מקום התקלה בצנרת וניגש לעבודת שחרור ופתיחת הביוב,הוא מחבר את הצינור שבקצה אחד שלו מחובר למשאית ואת הקצה השני מכוון לעבר הצינור הסתום ברגע שהביובית מתחילה בשאיבה הלחץ הוא כל כך גדול שהוא שואב את כל מה שגורם לסתימות ונתקע בצינור כגון:שערות,שארי אוכל,כל מיני תחבושות שאנשים נוהגים להוריד באסלה בהיסח דעת ובקיצור כל מה שאינו נמנה על נייר טואלט או צרכים.לאחר שאיבות ביוב מוכנס הצינור שוב הפעם עם מים על מנת לשטוף את המערכת מבפנים למנוע סתימות בעתיד.

בנוסף אויב גדול של הצנרת הציבורית והפרטית הוא השמן,איתו אנו מבשלים אך בתום השימוש אי אפשר לזרוק אותו בכיור (עדיף לשטוף באסלה אך גם זה לא מומלץ הכי טוב למצוא פינה נסתרת בחצר ושם לשפוך,השמן אמנם ייספג באדמה אך לא יעשה נזק של ממש) ואם חוזרים על פעולה ריקון השמן בכיור נגלה בסופו של דבר סתימה ושוב נצטרך עזרה של ביובית הפעם לצורך שאיבת שומנים תהליך שיעשה עם חומרים כימיים משחררי סתימות.

לסיכום:בין אם אתם משתמשים בשירותי ביוב ציבוריים ובין אם אתם עושים שימוש באופן פרטי כולנו שותפים ומשתמשים של מערכות ביוב גדולות מימדים אשר התפעול השוטף ואחזקה שלהן מצריך שימוש במיכלי קיבול ומשאבות ביוב בסדרי גודל,אנו יכולים להיות רגועים ולדעת שבמקרה הצורך הביובית תוכל להתגבר על הסתימה.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי

מאת: רועי מדעי הטבע - כללי09/01/122068 צפיות
העץ מהווה גורם משמעותי בחיינו,החל מהאויר שהוא מייצר ועד למוצרים שונים בתעשייה בין היתר הנייר,אנו נבחן מגוון תחומים בהם העץ משמש תפקיד

מאת: רועי קייטרינג19/12/11867 צפיות
קייטרינג כשר - פופולארי היום ורלוונטי בהרבה אירועים.קחו כמה דקות לקרוא על התחום,בתיאבון.

מאת: רועי קייטרינג19/12/11863 צפיות
קייטרינג כשר - פופולארי היום ורלוונטי בהרבה אירועים.קחו כמה דקות לקרוא על התחום,בתיאבון.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222809 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223117 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211331 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211565 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211752 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica