חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפקולטה למדעי החברה

הפקולטה למדעי החברה

עבור מי שמתלבט איזה תחום לימודים כדאי לו לבחור לקראת לימודי התואר הראשון, מהווה הפקולטה למדעי החברה במכללת אורנים (לפרטים נוספים לחץ כאן) אופציה נפלאה ורחבה לבחור מתוכה. למעשה הרעיון שעומד מאחוריה הוא לייצר מחקר איכותי והוראה הנוגעים לנושאים חברתיים שונים, ולהעמיק את הידע הדיסיפלינארי בתחומים מגוונים. ככל שחלף הזמן, הלכו והתפתחו המקצועות הנכללים תחת הפקולטה למדעי החברה וכיום היא כוללת בחובה כמות גדולה של דיסיפלינות, החל מסוציולוגיה וסטטיסטיקה, דרך פסיכולוגיה, מנהל וכלכלה ועד ללימודי מגדר ותרבויות. בוגר של פקולטה זו אמור להיות אדם בעל ידע מובחן, מעמיק ועדכני בתחומי התמחותו. אם יש לכם אוריינטציה חברתית חזקה ונדמה לכם, כי תוכניות הלימודים הללו יהיו המתאימות ביותר עבורכם הן כתשתית לימודים והן בתור מקצוע לחיים, קראו את המאמר הבא.

הרעיון החברתי שמאחוריה

בבסיסם של הנושאים החברתיים שנלמדים במכללת אורנים בתוך הפקולטה למדעי החברה והרוח, עומד הרעיון שמטרתו היא יצירת חברה בעלת ערכים וערבות הדדית, ולהצמיח אזרחים ובוגרים בעלי השקפות עולם הומניטריות מחד, ובעלי כלים מקצועיים לחשיבה ביקורתית ומדעית מאידך. לשם כך פועלת הפקולטה למדעי החברה ומפעילה מחלקות שונות ותוכניות לימודים מגוונות, בהן היא פועלת במקביל הן לשם הקניית ידע לסטודנטים והן על מנת לייצר את בסיס הידע בתחומים אלו על ידי עבודות מחקר ויישומים שונים. תוכניות הלימוד השונות של הפקולטה למדעי החברה משלבות לימודים אקדמיים עיוניים ברמה גבוהה, יחד עם הכרת תוכניות לימודים שנהוגות בבתי ספר, ועבודה פרקטית. עם סיום הלימודים והעמידה בכל תנאי הלימודים, מקבלים הסטודנטים תואר של בוגרי החוג למדעי החברה B.ED או B.A ובמידת הצורך גם תעודות הוראה לבית הספר העל יסודי, בתחום הלימודים הרלוונטי. הלימודים הרב גוניים שמציעה הפקולטה למדעי החברה נועדו לייצג את מורכבותם של החיים החברתיים ולהוות מיקרוקוסמוס של רעיונות, מחשבה ועשייה, וכך לייצר את דור העתיד של המחקר בתחומים החברתיים.

הלימודים בפועל

הלימודים בתוך הפקולטה למדעי החברה יכולים להתבצע באחד ממספר חוגים, או בשניים מתוכם במקביל: אזרחות ולימודי דמוקרטיה, אמנות, גיאוגרפיה ולימודי סביבה, הוראת השפה הערבית, חינוך חברתי קהילתי, סוציולוגיה, וכן תקשורת. בנוסף ישנן תוכניות לימודים מיוחדות כמו מל"ח הארץ, שהוא תואר ראשון לעוסקים בעבודה חינוכית ו/או חברתית, תכניות למצטיינים, הדרכה במחנות קיץ, רכזי איכות הסביבה, של"ח וידיעת הארץ, תוכנית לימודים לסטודנטים עובדים וכן הלאה. בתוך הפקולטה ישנו דיקן, וכן סגל מנהלי- תפעולי, וסגל אקדמי, כמו גם ועדות ומועצות שונות. הלימודים בפקולטה כוללים לימודי יסוד לפטור, לימוד בחוג אקדמי וכן לימודי חינוך והכשרה להוראה, כאשר כל אחד מהחלקים הללו בעל ניקוד שנתי משלו. כל סטודנט של הפקולטה למדעי החברה מחוייב לעמוד במכסת הנקודות, וכן להגיע לרמת פטור באנגלית בקורס מתקדמים 2, על מנת לקבל תואר ראשון. דרישה נוספת של הפקולטה מהסטודנטים היא הוכחת ידע במיומנויות מחשב ברמת פטור, הניתן לסטודנט לאחר שעמד בבחינה בהצלחה. כל סטודנט של הפקולטה למדעי החברה יכול לבחור את הרכב הלימודים שלו על בסיס לימודי החובה, הבחירה והקורסים המתקדמים המוצעים לו, כאשר עליו לצבור 60 נקודות בכל חוג, ולעמוד בתנאים ההכרחיים שקובעת הפקולטה.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיאנה אגו

מאת: דיאנה אגובידור ופנאי - כללי24/01/121295 צפיות
עד לפני זמן לא רב שירות הלקוחות של כל חברות ספקי האינטרנט היו מקבלים פניות חד-גוניות שהיו מתנהלות בפרוטוקול די אחיד. "נתק את המודם מהשקע, המתן 30 שניות וחברו חזרה". אנשים היו נהנים לגלוש באתרים עם תכנים פשוטים, לקרוא דעות וחוויות של גולשים אחרים, ואולי פה ושם אפילו להיכנס לחדר צ'ט ולנהל שיחה עם מישהו בצד השני של העולם. התום של העבר הינו זיכרון ישן ורומנטי...

מאת: דיאנה אגומוסדות לימוד23/01/121111 צפיות
האדם הוא יצור מופלא, על זה אין ויכוח. הוא עקשן, סקרן, תאב לידע ולמידע ובעיקר מעוניין שיכירו בו, ביכולותיו ובכישרונו, ולא משנה באיזה תחום או באיזה נושא. אחד הדברים המשותפים בינו לבין רוב בעלי החיים האחרים הוא הנטייה ללכת עם הראש בקיר ולנסות לעבור מכשולים, שנראים כבלתי עבירים, פעם אחר פעם, רק שבניגוד לבעלי החיים החביבים, שלרוב מוצאים עצמם מרוסקים בצורה כזו או אחרת..

מאת: דיאנה אגובתי מלון23/01/121061 צפיות
אם עוד לא שמעתם על המלון הסקוטי כנראה לא יצאתם לנופש כבר הרבה זמן, או שאתם פשוט קצת מנותקים חברתית. מדובר באחד מאתרי התיירות המדוברים, המבוקשים והמיוחדים ביותר בישראל בשנים האחרונות, המהווה מופת של יוקרה ואיכות. אם בית מלון יוקרתי, ייחודי ומפואר מדבר אליכם, ואם הנוף המרהיב של הכנרת עושה לכם חשק, אם אתם מחפשים משהו מפואר עם טאצ' היסטורי מהעבר ואם פינוק אמיתי מדגדג לכם באצבעות- המלון הסקוטי הוא הכתובת לחופשה הבאה שלכם.

מאת: דיאנה אגובתי מלון23/01/121038 צפיות
לפני שנים רבות חלום החופשה המשפחתית המושלם היה נסיעה לכינרת ולינה בקרוואן בחוף האילנות, או מקסימום שבירת תוכנית חיסכון ונסיעה למלון זול באילת הרחוקה. לאורך השנים הלכנו ונחשפנו, יותר ויותר, לאפשרויות פנאי ונופש אחרות, אטרקטיביות הרבה יותר, כמו חופשות בחו"ל, צימרים מפנקים, מלונות מפוארים ולפעמים, תלוי במזג האוויר ובמזג של האישה והילדים, גם קמפינג באוהלים ששווים כמו דירת שני חדרים ממוצעת בחולון.

מאת: דיאנה אגובתי מלון23/01/121269 צפיות
כאשר חושבים על אהבה ועל רומנטיקה מושלמת, בודאי מתכוונים למלון הבוטיק "שירת הים" בטבריה. הרי מה יכול להתעלות מעל לנוף הכנרת הקסום, מרפסת שמש ענקית ופרטית הפונה להרי הגולן ולימת הכנרת, סוויטות מפוארות עם ג'קוזי ופינוקים וכמובן, ספא מפנק עם מיטב העיסויים והטיפולים היכולים לגרום גם לשרירים התפוסים ביותר לרצות לקחת מיקרופון ולהתחיל לשיר.

מאת: דיאנה אגובתי מלון18/12/11978 צפיות
מלונות הכל כלול בחירה של מלונות הכל כלול כיום, בניגוד לימים עברו, היא כבר לא בגדר התפשרות או העדפה מודעת להיתקע במלון ולא לדאוג לשום דבר, בשל נוחיות רבה או עצלנות. כיום בחירה שכזו היא למעשה בחירה ליהנות מכל הטוב שבעולם בלי טיפת התפשרות או ירידה בסטנדרטים. לא בכדי הפכו המלונות המציעים לנופשים חבילות שבהן הכל כלול, לאטרקטיביים ומבוקשים כל כך.

מאת: דיאנה אגובתי מלון18/12/111003 צפיות
מלון בוטיק בצפון תיירות מסוג אחר חבלי הארץ היפים והפוריים ביותר בארצנו, מחיפה ועד ראש הנקרה, מהגליל ועד הגולן, הינם מוקד משיכה תיירותי לתיירות מקומית ולתיירות בינלאומית במשך שנים רבות. בשנים האחרונות ענף התיירות המקומית זוכה לעדנה מחודשת כאשר יותר ויותר אנשים, זוגות, בודדים ומשפחות בוחרים לבלות את החופשות שלהם בישראל ולא בחו"ל.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182591 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181707 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171477 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172267 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171935 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica