חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צפיה ישירה מהפכת הטלוויזיה

צפיה ישירה מהפכת הטלוויזיה

עד לפני זמן לא רב שירות הלקוחות של כל חברות ספקי האינטרנט היו מקבלים פניות חד-גוניות שהיו מתנהלות בפרוטוקול די אחיד. "נתק את המודם מהשקע, המתן 30 שניות וחברו חזרה".

אנשים היו נהנים לגלוש באתרים עם תכנים פשוטים, לקרוא דעות וחוויות של גולשים אחרים, ואולי פה ושם אפילו להיכנס לחדר צ'ט ולנהל שיחה עם מישהו בצד השני של העולם. התום של העבר הינו זיכרון ישן ורומנטי, שכן היום רוב השיחות לספקי השירות הינן מורכבות עד כדי חוסר יכולת תיאור, והתוכן העיקרי שאנשים גולשים בו ברשת האינטרנט הינו סרטי ווידאו ושידורים חיים, וחלקנו אפילו עסוקים במשחקים אינטראקטיביים עם עשרות אנשים ברחבי העולם.הרשת שהייתה פעם מקום מפגש צנוע ורווי פוטנציאל למיליוני אנשים ברחבי העולם נהפכה תחת אפינו לזירת קניות ומכירות, קזינו ענקי, זירת שעשועים, מכון היכרויות ותחליף לקודש הקודשים – הטלוויזיה. לא עוד בהייה חסרת מעש ורביצה אל מול מסך מרצד עם סרטים וסדרות שכבר ראינו בעבר. לא עוד תשלומים לחברותהכבלים והלווין תוך הוספת חבילת סרטים לקיץ, תוספת לחבילת ספורט באולימפיאדה ובזמני הטורנירים הגדולים של הכדורגל העולמי. היום אנו רוצים ללחוץ על העכבר ולא על השלט הרחוק, ואנו דורשים להיות בשליטה בכל רגע על מה אנחנו צופים ומתי.מהפיכת הצפייה הישירה שינתה את פני הרשת והביאה מיליוני אנשים בעולם לנקודה חדשה שלא הייתה נתפסת אפילו לפני עשר שנים. למה לראות טלוויזיה כשאפשר לצפות במחשב, ולמה לצפות במה שמציעים לנו בזמנים שמציעים לנו כשאנחנו יכולים לבחור בדיוק במה אנו רוצים לצפות בכל רגע נתון?

רשתות הטלוויזיה הגדולות אף הן הבינו כי הזמן לא מפסיק מלכת ורובן, חלקן טוב וחלקן טוב יותר, לקחו את הצעד הנדרש ודאגו להתעדכן ולפתוח ערוצי צפיה ישירה בסדרות ובסרטים המבוקשים שלהן.יד ביד עם צפיה ישירה הגיע עידן האינטראקטיביות, והקהל איננו מרוצה יותר מבהייה חסרת מעש במסך. אנו רוצים להשתתף, להשפיע, לשנות ולהרגיש חלק מחווית החיים של אלו שאנו רואים ואשר אחרי מעשיהם אנו עוקבים, חלקנו באדיקות דתית. הצבעות דיגיטליות, זמינות של 24 שעות ביממה ואפשרויות השפעה שלא היו נתפסות כאפשריות נהיו חלק נורמאלי וסטנדרטי בחווית הצפייה של הישראלי הממוצע. וכך, בשקט בשקט, השתנתה חווית הצפייה של הצופה הישראלי, וכמובן של צופי הטלוויזיה בכל העולם, והפכה למשהו חדש ואחר שהספיק להשתרש כל כך מהר עד שלא ניתן להבין כיצד חיינו לפני-כן.בתחילת עידן הווידיאו האינטרנטי לא היו חברות רבות שהציעו את השירות, ובטח שלא בחינם. אתר יוטיוב הענק שלא מזמן נרכש ע"י מלך הרשת – גוגל, לא היה דבר של מה בכך, וציין נקודת מפנה בעידן הטכנולוגי כאשר כל אחת ואחד היו פתאום יכולים לחלוק את הווידיאו שלהם עם כל מי שרק רוצה.

נקודה זו יצרה נחשול שהביא איתו סופה של שינויים שאף אחד לא יכול היה לצפות, ועם יותר ויותר תוכן ויזואלי וזרם בלתי פוסק של סרטונים שמציף את הרשת, האינטרנט נהיה עוד יותר אטרקטיבי מתמיד, וקרנה של הטלוויזיה הטובה והישנה החל צונח לטובת המסך הקטן.לא הרבה שנים אחר-כך, והנה אנו עומדים בפני עידן בו ניתן לראות סרטים וסדרות מכל הזמנים, מכל העולם ובכל השפות בלחיצת כפתור. לא רק זאת, אלא שניתן לעשות זאת בצפיה ישירה וללא תשלום מתי שאנו רק רוצים. דבר זה שחלקנו לוקחים כמובן מאליו הוא מורכב בצורה שקשה להאמין. אנו, בני האדם, ניחנו במתנת הזיכרון הקצר, והעבר ה"נחות" חסר הטכנולוגיה נראה לנו כהזיה מוזרה, אם בכלל. לרובנו קשה לתאר איך נראה העולם לפני שרשת האינטרנט פלשה לתוכו, גדלה והתרחבה, ונכנסה לנו עמוק לחיי היומיום. כיום, עם נגישות לטכנולוגיה שמאפשרת הזרמה מהירה של סרטים ישר למסך שמולנו ברגע שאנו רק רוצים, עשרים וארבע שעות ביממה, קשה להבין האם העולם מאכלס את רשת האינטרנט, או שאולי זה הפוך, והרשת הינה התשתית של העולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיאנה אגו

מאת: דיאנה אגומוסדות לימוד23/01/121111 צפיות
האדם הוא יצור מופלא, על זה אין ויכוח. הוא עקשן, סקרן, תאב לידע ולמידע ובעיקר מעוניין שיכירו בו, ביכולותיו ובכישרונו, ולא משנה באיזה תחום או באיזה נושא. אחד הדברים המשותפים בינו לבין רוב בעלי החיים האחרים הוא הנטייה ללכת עם הראש בקיר ולנסות לעבור מכשולים, שנראים כבלתי עבירים, פעם אחר פעם, רק שבניגוד לבעלי החיים החביבים, שלרוב מוצאים עצמם מרוסקים בצורה כזו או אחרת..

מאת: דיאנה אגולימודים אקדמאיים23/01/12906 צפיות
עבור מי שמתלבט איזה תחום לימודים כדאי לו לבחור לקראת לימודי התואר הראשון, מהווה הפקולטה למדעי החברה במכללת אורנים אופציה נפלאה ורחבה לבחור מתוכה. למעשה הרעיון שעומד מאחוריה הוא לייצר מחקר איכותי והוראה הנוגעים לנושאים חברתיים שונים, ולהעמיק את הידע הדיסיפלינארי בתחומים מגוונים.

מאת: דיאנה אגובתי מלון23/01/121063 צפיות
אם עוד לא שמעתם על המלון הסקוטי כנראה לא יצאתם לנופש כבר הרבה זמן, או שאתם פשוט קצת מנותקים חברתית. מדובר באחד מאתרי התיירות המדוברים, המבוקשים והמיוחדים ביותר בישראל בשנים האחרונות, המהווה מופת של יוקרה ואיכות. אם בית מלון יוקרתי, ייחודי ומפואר מדבר אליכם, ואם הנוף המרהיב של הכנרת עושה לכם חשק, אם אתם מחפשים משהו מפואר עם טאצ' היסטורי מהעבר ואם פינוק אמיתי מדגדג לכם באצבעות- המלון הסקוטי הוא הכתובת לחופשה הבאה שלכם.

מאת: דיאנה אגובתי מלון23/01/121038 צפיות
לפני שנים רבות חלום החופשה המשפחתית המושלם היה נסיעה לכינרת ולינה בקרוואן בחוף האילנות, או מקסימום שבירת תוכנית חיסכון ונסיעה למלון זול באילת הרחוקה. לאורך השנים הלכנו ונחשפנו, יותר ויותר, לאפשרויות פנאי ונופש אחרות, אטרקטיביות הרבה יותר, כמו חופשות בחו"ל, צימרים מפנקים, מלונות מפוארים ולפעמים, תלוי במזג האוויר ובמזג של האישה והילדים, גם קמפינג באוהלים ששווים כמו דירת שני חדרים ממוצעת בחולון.

מאת: דיאנה אגובתי מלון23/01/121271 צפיות
כאשר חושבים על אהבה ועל רומנטיקה מושלמת, בודאי מתכוונים למלון הבוטיק "שירת הים" בטבריה. הרי מה יכול להתעלות מעל לנוף הכנרת הקסום, מרפסת שמש ענקית ופרטית הפונה להרי הגולן ולימת הכנרת, סוויטות מפוארות עם ג'קוזי ופינוקים וכמובן, ספא מפנק עם מיטב העיסויים והטיפולים היכולים לגרום גם לשרירים התפוסים ביותר לרצות לקחת מיקרופון ולהתחיל לשיר.

מאת: דיאנה אגובתי מלון18/12/11978 צפיות
מלונות הכל כלול בחירה של מלונות הכל כלול כיום, בניגוד לימים עברו, היא כבר לא בגדר התפשרות או העדפה מודעת להיתקע במלון ולא לדאוג לשום דבר, בשל נוחיות רבה או עצלנות. כיום בחירה שכזו היא למעשה בחירה ליהנות מכל הטוב שבעולם בלי טיפת התפשרות או ירידה בסטנדרטים. לא בכדי הפכו המלונות המציעים לנופשים חבילות שבהן הכל כלול, לאטרקטיביים ומבוקשים כל כך.

מאת: דיאנה אגובתי מלון18/12/111003 צפיות
מלון בוטיק בצפון תיירות מסוג אחר חבלי הארץ היפים והפוריים ביותר בארצנו, מחיפה ועד ראש הנקרה, מהגליל ועד הגולן, הינם מוקד משיכה תיירותי לתיירות מקומית ולתיירות בינלאומית במשך שנים רבות. בשנים האחרונות ענף התיירות המקומית זוכה לעדנה מחודשת כאשר יותר ויותר אנשים, זוגות, בודדים ומשפחות בוחרים לבלות את החופשות שלהם בישראל ולא בחו"ל.

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181609 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165764 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161981 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/161995 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161921 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162056 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162750 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica