חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מורי נהיגה - להצלחה ולנהיגה בטוחה

מאת: גיא זקסשיעורים פרטיים24/01/2012951 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ענף מורי הנהיגה בישראל נראה כענף שלא מפסיק לצמוח בשנים האחרונות. תחת כל עץ רענן צומחים בתי ספר לנהיגה פרטיים, כאלו שלפעמים מכילים מורה אחד לנהיגה, והתלמיד הפוטנציאלי המבולבל שרק רוצה להוציא רישיון נהיגה בקלות ובמהירות – נותר חסר אונים אל מול ההיצע הגדול.

אז איך בוררים בין מורי נהיגה רבים כל-כך?

מורי נהיגה סטנדרטיים מבקשים להיות סופרמן: גם ללמד נהיגה, גם לקבוע את שיעורי הנהיגה הבאים, גם לשוחח עם הורי התלמידים, גם להכין את התלמידים למבחן התיאוריה לנהיגה וכמובן גם להספיק סידורים אישיים כגון טלפונים או קניות – והכל, תוך כדי שיעורי הנהיגה.

לצערנו, זה אכן מחזה נפוץ בקרב מורי נהיגה רבים בישראל: הם פשוט לא ממוקדים בך ובהצלחתך, והתלמידים מקבלים מעט מאוד דקות נטו ממורי הנהיגה שלהם. כאשר מורי נהיגה עסוקים בטלפונים, סידורים אישיים, ניירות ושאר ירקות – הקשב שלהם אליך יורד, ואתם מקבלים ערך יותר נמוך משיעורי הנהיגה אצלם.

למה הדבר דומה? למצב בו נהג מדבר בטלפון תוך כדי נהיגה. גם אם הוא עושה זאת כחוק ועם דיבורית, הוכח מעל לכל ספק כי הריכוז שלו בנהיגה יורד. התוצאה היא לא רק פחות תשומת לב לתלמיד, אלא גם איכות נמוכה יותר של לימוד. כך למשל מורי נהיגה העסוקים בעניינים שאינם השיעור עצמו, לא יתנו לתלמידים משימות מאתגרות מדי כגון זינוק בעלייה, חנייה לאחור, פניות שמאלה או השתלבות בכבישים מורכבים. זה לא יקרה, כי המורה עסוק בדברים אחרים, והתלמיד מפסיד.

השאלה היא האם יש אלטרנטיבה למצב עגום זה? היעדר תקנות האוסרות על מורי נהיגה לעסוק באותם עיסוקים שאינם קשורים בשיעורי הנהיגה מקשה על מציאת מורי נהיגה שיהיו ממוקדים בך ובהצלחתך בשיעורי הנהיגה, במבחן הנהיגה המעשי ובהוצאת הרישיון. זו המציאות.

ובכל זאת, יש פתרונות.

הטיפ הראשון הוא כמובן לשמוע המלצות מחברים ומתלמידי עבר של מורי נהיגה המועמדים ללמד אותך; כדאי לחקור עוד, ולשמוע גם מתלמידים שעברו אצל אותם מורי נהיגה לפני כמה חודשים, כך שתוכלו ללמוד על האיכות של לימוד הנהיגה שקיבלו לאורך זמן, עם צבירת ניסיון מעשי על הכביש אחרי הוצאת הרישיון.

הטיפ החשוב השני הוא הצטרפות לשיעור נהיגה כמשקיף. ישיבה מאחור והשקפה על שיעורים שאותם מורי נהיגה מעבירים לאחרים יכולה ללמד רבות על הדינמיקה שבין מורי הנהיגה המועמדים לבין תלמידיהם, ובכך יכולה לתרום להחלטה על בחירה בין מספר מורי נהיגה פוטנציאליים.

בהמשך לטיפ השני, כדאי גם לדרוש שיעור נהיגה חינם להתרשמות. אין חכם כבעל ניסיון, והניסיון האמיתי, בסופו של דבר, הוא ישיבה מאחורי ההגה לצד מורי נהיגה פוטנציאליים, ובחינה חופשית מהתחייבות כספית עתידית של התנהלותם במהלך השיעור והכימיה הנוצרת עם התלמיד.

הטיפ הכי חשוב בבחירה בין מורי נהיגה הוא לנסות כמה מורי נהיגה, כדי שבאמת תהיה אפשרויות בחירה ואפשרות להעריך את המעלות והחסרונות של כל מורה.

אופציה אחרת היא כמובן הגעה לבית ספר לנהיגה מסודר, שבו יש הפרדה מוחלטת בין הוראת התיאוריה להוראת הנהיגה, ובין סידורי השיעורים והקשר עם התלמידים לבין מורי הנהיגה. אם בוחרים באופציה זו, העדיפה גם כלכלית בדרך כלל, חשוב לוודא כי לבית הספר יש נהלים ברורים של התנהלות מורי נהיגה בזמן השיעורים – כך שהם יהיו ממוקדים בך ובהצלחתך.

שאלת הנהלים הנוקשים והברורים להתמקדות בשיעורים ובהצלחת התלמידים היא קריטית – היא יכולה לעשות את ההבדל בין יותר שיעורים ויותר איכות בשיעורים עצמם, לבין הוראת נהיגה בינונית ומטה, שלא מאתגרת את התלמיד ולא מכינה אותו באמת לטסט ולחיים בכביש שאחרי הטסט.

דוגמא לבית ספר כזה הינו בית הספר לנהיגה איציק אברהם, המפעיל 11 סניפים בכל רחבי הארץ: יש בו בית ספר לתיאוריה בנפרד מבית הספר לנהיגה, הניתן חינם לנרשמים בבית הספר לנהיגה; יש בו מערך פקידותי רחב שמסדר את שעות השיעורים ועומד בקשר עם התלמידים; ובעיקר יש נהלים נוקשים וברורים שנועדו לשמור על תשומת הלב של מורי הנהיגה כך שיהיו ממוקדים אך ורק בשיעור הנהיגה עצמו ובך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רשת בתי הספר לנהיגה איציק אברהם, עם פריסה ארצית של 11 סניפים, מציע קורס תיאוריה מקצועי חינם עד ההצלחה במבחן התיאוריה, ורישיון נהיגה בקבלנות ב-177 ש"ח לחודש! לפרטים: 1-800-30-66-33.

http://aizik-abraham.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא זקס

מאת: גיא זקסשיעורים פרטיים24/01/121098 צפיות
עונת הגשמים, שבה מתבטלים לא מעט מבחני נהיגה מעשיים (טסט), מעלה את השאלה האם עדיף לחכות לחודשי האביב והקיץ, או דווקא להתעקש על הוצאת רישיון נהיגה בחורף? התשובה המפתיעה: עדיף חורף

מאת: גיא זקסשיעורים פרטיים24/01/121097 צפיות
מורה לנהיגה הוא אחד המורים החשובים שיהיו לך בחיים: לא מספיק לקבל ידע כדי לעבור מבחן תיאוריה וטסט, חשוב יותר לקבל כלים להתמודדות בכביש אחרי הוצאת הרישיון

מאת: גיא זקסשיעורים פרטיים24/01/121100 צפיות
כל בן או בת 16 ומעלה מכירים את הדילמה: איפה ללמוד נהיגה? במה כדאי לבחור – במורה פרטי לנהיגה, בית ספר לנהיגה או רשת בתי ספר לנהיגה? האם בחירה ברשת בתי ספר לנהיגה לא מייקרת את העניין? התשובה – מפתיעה

מאת: גיא זקסשיעורים פרטיים24/01/121112 צפיות
המבחן התיאורטי לנהיגה, הידוע בכינויו מבחן התיאוריה, מדיר שינה מעיני בני נוער רבים. השאלות הרבות, זכירת התמרורים, החוקים ושאלות המנוע המאיימות – מלחיצות ניגשים רבים למבחן התיאוריה. בדרך להצלחה במבחן, עולה הדילמה של שיעורי תיאוריה לנהיגה: ללמוד אצל המורה לנהיגה? לקחת קורס בנפרד? לשלם כסף נוסף או לחפש מקומות לימוד חינמיים? מורה נבוכים לתלמיד המתחיל

מאת: גיא זקסשיעורים פרטיים24/01/121529 צפיות
קורס תיאוריה הינו אחד המכשולים המתסכלים ביותר שעוברים על בני נוער המבקשים להוציא רישיון נהיגה. שלושה טיפים חשובים להצלחה בקורס תיאוריה

מאמרים נוספים בנושא שיעורים פרטיים

מאת: יוסי פנסושיעורים פרטיים06/05/132387 צפיות
מורה לתופים - לאזה מורה כדאי לנו לשלוח את הבן ? זו שאלה ששאלים אותה אלפי הורים לאזה מורה לשלוח את הילדים לשיעורים בנושא מורה לתופים ובכלל. במאמר ישנם מס' טיפים שיועילו להתמודד עם האתגר .אזה מורה לתופים

מאת: גד אבגישיעורים פרטיים18/11/128551 צפיות
אם יצא לך לשאול את עצמך, מהו למעשה קורס חוזים עתידיים וסחורות, אז הגעת למקום הנכון כדי לקבל את התשובה הברורה ביותר. מדובר באחד הקורסים המעניינים והמרתקים ביותר בתחומי שוק ההון. לא מדובר בעוד איזה קורס בורסה אלא מדובר בקורס מקצועי הרבה יותר.

מאת: מירה כהןשיעורים פרטיים10/10/128421 צפיות
הבולטים שבלימוד השפה, שאליהם ניתן להוסיף לבלות בחוץ לארץ בנוחות ובביטחון ואת סיבת מיצוי הפוטנציאל

מאת: מירה כהןשיעורים פרטיים22/09/128198 צפיות
שנוכל לתקשר עם אנשים ברחבי הגלובוס, לנגישות יותר טובה לאינפורמציה ולמטרות עבודה. ואומנם, תחום

מאת: דן מזרחישיעורים פרטיים12/09/128354 צפיות
בלימוד השפה, וניתן לכלול גם את היכולת לצאת לטיול במדינה אחרת בנוחות וסיבות כגון שאיפותינו לשיפור

מאת: דן מזרחישיעורים פרטיים04/09/128252 צפיות
. התוצאה של זה היא שלחצי מהישראלים יש לפחות תואר אחד אך רק חלקם מוצאים תעסוקה בתחום

מאת: רון בן איששיעורים פרטיים10/06/128533 צפיות
באנגלית. זה בולט במיוחד באינטרנט, שבו שמונים אחוזים מבין אתרי האינטרנט מתנהלים באנגלית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica