חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרצית לדעת על בנייה ירוקה

מאת: עופרבניין ואחזקה - כללי25/01/2012731 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשאנחנו מדברים על בנייה ירוקה, אנחנו למעשה מתייחסים לבנייה חכמה אשר מטרתה, להקנות לדיירים בבתיהם איכות חיים וסביבה בריאה יותר, תוך צמצום כל פגיעה או השפעה שלילית של הסביבה, על תהליך הבנייה והשימוש בבניין המגורים לאחר אכלוסו.

במסגרת של בנייה ירוקה, שילובם של ההיבטים הסביבתיים, הוא חלק בלתי נפרד משיקולי התכנון והביצוע של פרויקטי בנייה ירוקה, בין אם זו בנייה רוויה, בנייה פרטית ועוד.

היעד הסופי של פרויקטים של בנייה ירוקה, הוא לאפשר לדיירי המבנים ליהנות מכל היתרונות של בתים שנבנו במסגרת של בנייה ירוקה, בין אם מדובר במיקום הבית, מבחינה גיאוגרפית, אם יש במקום עם זיהום אוויר או לא, בין אם מדובר בניצול מקסימאלי של כיווני האוויר ואוצרות הטבע הסביבתיים ונושאים נוספים הקשורים לאיכות הסביבה.

בנייה ירוקה בעידן של מודעות סביבתית גבוהה

בשנים האחרונות, אנחנו עדים לעלייה ברורה בשימוש במושגים הקשורים לאיכות הסביבה, כמו אקולוגיה, מודעות סביבתית ועוד. המושג של בנייה ירוקה אף הוא, משתלב בעולם המושגים הנוגעים לאיכות הסביבה.

אנחנו יכולים לראות ביטוי מעשי למודעות הגוברת לכל הנושא של איכות הסביבה, בהתעניינות ובפנייה לקיום של פרויקטים במסגרת של בנייה ירוקה.

למעשה, בנייה ירוקה היא גישה מערכתית, המאגדת בתוכה התייחסות למרכיבים הקשורים לתכנון, לבנייה, לעיצוב הבית ולתפעול של בתי מגורים. גישה זו מגיעה  מתוך כוונה לחסוך, למשל, בחומרי הגלם, במים ובאנרגיה שבהם נעשה שימוש בשלבים השונים של הבנייה.

בית, אשר תוכנן ונבנה על פי העקרונות של בנייה ירוקה, יהיה בית, שבו נראה, הלכה למעשה, את היעדים של בנייה ירוקה, שהם, שמירה על איכות הסביבה וניצול מקסימאלי של המשאבים הטבעיים שמסביב.

העקרונות הבסיסיים של בנייה ירוקה

על מנת שנוכל להגיע ליעדים הסופיים של בנייה ירוקה, שהוזכרו קודם לכן, עלינו לשמור על העקרונות הבסיסיים של שיטה זו.

  • תכנון יעיל וחכם של שטח הביתוניצולו המקסימאלי
  • בידוד תרמי יעיל של הקירות, הגגוהחלונות
  • בידוד יעיל לצורך קירור/חימום
  • ניצול נכון של המסה התרמית במקום

הקפדה על העקרונות הבסיסיים של בנייה ירוקה, יסייעו לנו ליצור סביבת מגורים בריאה ונוחה אשר תמנע, ככל הניתן, פגיעה בכל המשאבים הטבעיים שעם הזמן, הולכים ומתכלים.

במסגרת של בנייה ירוקה, נעשה שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, בחומרים ממוחזרים ובגישה אקונומית, ככל שניתן.

בנייה ירוקה ושימוש נכון באמצעי התאורה בבית

ישראל הינה מדינה שטופת שמש המאפשרת לנו, ליהנות משעות ארוכות של אור טבעי, בשעות רבות של היממה. אך למרות זאת, אנחנו עושים לרוב שימוש בתאורה מלאכותית ורגילה.

אחת הדרכים לנצל את השעות הארוכות של אור השמש, היא באמצעות חלונות גדולים המאפשרים מעבר של כמות של אור טבעי כמה שיותר שעות ביום. זהו פתרון חכם, אשר עושה שימוש באנרגיה הטבעית של השמש, ואף חסכוני מבחינה כלכלית ומבחינת בזבוז אנרגיית החשמל.

קיימות דרכים נוספות לניצול נכון של שעות האור הארוכות בארצנו. תכנון נכון של הצבת התאורה במקומות שבהם אנחנו זקוקים לאור במרבית הזמן, מהווה פתרון מצוין עבור חיסכון באנרגיית החשמל. אם נדע מראש, באילו מקומות אנחנו נזדקק לאור חזק ומרוכז, נוכל להתקין מראש את התאורה במקומות הנכונים, ואף לתכנן את החוזק המנורות הרצוי לנו במקומות הספציפיים שייקבעו מראש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עופר מצוות אוסטק- שמיר- מבני פלדה ואבן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222798 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223108 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211370 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211329 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211587 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211561 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211750 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica