חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ברסלב -עצות ודברי תורה

מאת: ברסלב חסידות ברסלביהדות02/02/2012869 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ברסלב

עצות מרבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב

המנהיג הגדול רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב מורה דרך נאמן לתורה וליראה של קהילות רבות בדורינו  המכונים "חסידי ברסלב", וגם של רובם ככולם של חוזרי בתשובה בימינו, עוד בחיי חיותו אמר על עצמו "האש שלי תוקד עד ביאת משיח",, השפיע עלינו מטובו ונתן לנו עצות נפלאות איך לתקן את מדותינו , עצות אלו נלמדות מספריו הרבים שבנהים מתבלת ספרו "ליקוטי עצות" , ספר זה כולו עצות נפלאות איך להיות יהודי כשר עובד השם באמת . בס"ד נביא מעט מעצות נפלאות אלו ...

התחזקות

עניין התחזקות אצל חסידי ברסלב הוא רחב מאוד, אפשר לומר שזו עצה הכוללת את כל חייו ויהדותו של יהודי בכלל, וחסיד ברסלב בפרט, כמאמר רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב " אין יאוש בעולם כלל " , בדיבור זה מחזק רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב כל יהודי באשר הוא שם להתחזק בתורה ובמעשים טובים , אפילו עם נפל לשאול תחתית , כמאמר הפסוק " אם אסק שמים שם אתה ואציעה שאול הנך ", שהקב"ה נמצא עם האדם גם בעליה וגם בירידה . על כן טוב לאדם לחזק עצמו על ידי " נקודה טובה " שמוצא בעצמו וכ'ו . והמקפיד בענין זה של התחזקות יזכה לטוב נצחי כדברי רבנו "עקר גדולתו של הקדוש ברוך הוא שגם הרחוקים ממנו יתברך מאד מאד גם המה יתקרבו לעבודתו, ובזה נתיקר ונתעלה שמו יתברך למעלה ולמטה. על כן אין לאדם ליאש עצמו מלהתקרב לעבודת ה', מחמת שנתרחק מאד מהשם יתברך על ידי חטאיו המרובים, אף שהרבה לעשות הרע, חס ושלום. כי אדרבא, ממנו דיקא יתעלה וישתבח ויתגדל כבודו יתברך ביותר כנזכר לעיל, אבל עקר התקרבות הרחוקים לשם יתברך הוא על ידי צדיקי הדור (שם י',א'):"

http://www.breslev-midot.com/ אתר הבית של ברסלב

אמונה

על עניין אמונה כתב רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב "שעקר הגאולה תלויה באמונה, כי עקר הגלות אינו אלא בשביל חסרון אמונה", ומי האיש שלא רוצה כבר גאולה על כן ראוי מאוד להיות חזק מאוד בענין זה של האמונה שהיא כל מהותו של איש ישראל. ועוד הוסיף רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב "כשאדם חזק באמונה מאד, זוכה אחר כך לבוא אל הושכל, וכל מה שמחוזק את עצמו באמונה יותר בא אל שכל יותר, כי הדבר שהיה צריך מתחלה להאמין מחמת שלא הבין הדבר זוכה אחר כך להבינו בשכל על ידי אמונתו החזקה, אך אחר כך יש לו דברים גבוהים יותר שהם נסתרים ממנו ואינו יכול להבינם בשכל, ואזי צריך להתחזק יותר באמונה להאמין במה שנסתר ממנו עתה, ואינו מבין בשכל עד שיזכה להבין גם אלו הדברים בשכל וכן לעולם. אבל צריך להיות האמונה חזקה מאד מאד עד שתתפשט האמונה בכל האיברים, ואזי יכול לזכות לבוא אל הושכל על ידי האמונה, כנזכר לעיל ".

התקרבות לצדיק

עיקר עבודת השם תלויה בצדיק וכמה שאדם יודע שפגם יותר נצרך לא ביותר כדברי רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב. "צריך לבקש אחר הרבי הגדול ביותר, כי צריכין לזה רבי גדול מאד, שיוכל להאיר גם בך השגות אלקותו יתברך. וכל מה שהוא קטן ביותר הוא צריך רבי גדול ביותר שיהיה אמן נפלא כזה, שיוכל להלביש שכל עליון כזה, דהינו השגתו יתברך שמו, לקטן ומרוחק כמותו, כי כל מה שהחולה נחלש ביותר, הוא צריך רופא גדול ביותר. על כן אל תטעה לומר: די לי אם אהיה מקרב אצל איש כשר פשוט המוחזק ביראת השם ונכבד קצת, ולמה לי לבקש גדולות ולחזר אחר הצדיק הגדול דיקא, הלואי שאהיה מתחלה כמו איש כשר הזה [כמו שטועין בזה כמה אנשים]. אל תטעה לומר כן כי אדרבא כל אחד כפי מה שיודע בנפשו גדל פחיתותו וגדל רחוקו שנתרחק מאד מהשם יתברך, כמו כן הוא צריך דיקא להתקרב להרבי האמת הגדול במעלה מאד מאד, כי כל מה שהוא קטן ביותר הוא צריך רבי אמתי גדול ביותר כנ"ל". על כן נוהגים חסידי ברסלב לקשר עצמם לצדיק לפני תפילות ומצות שעושים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.breslev-midot.com/torahlectures.asp הרצאות

http://www.breslev-midot.com/ אתר ברסלב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב חסידות ברסלב

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102621 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195557 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195624 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195642 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195597 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195624 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195617 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica