חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מרק פטריות

ישנן 3 קבוצות גדולות של פטריות  למאכל :

- פטריות לבנות מתורבתות  כמו השמפניון.

-   פטריות אקזוטיות מתורבתות כמו השיטאקה קו האויסטר,

-   פטריות בר כמו הכמהין.

ניתן לאכול פטריות חיות או מבושלות . פטריות לבנות גדלות על מצע מעוקר שלפעמים שדבק להן לאחר הקטיף , לכן יש צורך לנגב אותן לפני השימוש . אם הן מלוכלכות מאוד ניתן לשטוף בזהירות אך לא להשרות במים כדי שלא יספגו מים ויהפכו לסמרטוטיות.

כדי להכין מרק פטריות מפנק רצוי להשתמש במספר סוגים של פיטריות . רצוי מאוד לשלב  לפטריות הטריות גם פטריות מיובשות . פטריות מיובשות לרוב מיובאות מחו"ל והן תערובת של שיטאקה , מורל , ספ ושעלול . תעמן מרוכז ועמוק יותר , לפני השימוש יש לשרות אותן במים חמים לחצי שעה עד שיתרככו . לאחר הריכוך מסננים וסוחטים את הפטריה ומשתמשים. רצוי להשתמש גם במיי ההשריה רק לאחר סינונם .

מרק פטריות

1 ליטר מרק צח ( עוף או ירקות)

1/2 כוס יין לבן

750 ג"ר פטריות שמפניון פרוסות

200 ג"ר פטריות מיובשות שהושרו במים

2 עלי דפנה

מלח ופלפל

מעט אגוז מוסקט

1 מכל שמנת מתוקה

מעט פטריות טריות  ו2 כפות עירית קצוצה לקישוט ,

הכנה

מטגנים במעט שמן זית את פטריותהשמפניון ,  מוסיפים את הפיטריות המבושות  ו השום נטגנים עוד כדקה מוסיפים את המים והיין לסיר ומרתיחים  , מוסיפים  , ועלי הדפנה  מלח פלפל ואגוז מוסקט ומבשלים כ 30 דקות. מצמצמים כ 1/4 מכמות הנוזלים. צוסיפים את השמנת , מהיאים לרתיחה ומתקנים תיבול.

מעבירים לקערות מרק יפות מקשטים בכמה עפרוסות פטריות טריות ומעט עירית קצוצה . להגשה מאוד אלגנטית כמו של שף פרטי ניתן לקרוץ עיגולים של בצק עלים הגדולים בכ 3 ס"מ מקוטר הצלחת . יוצקים מהמרק הקר לצלחת , מורחים מסביב לסף הצלחת ביצה טרופה, מכסים את הפתח בעיגול בצק ומהדקים היטב. מורחים את פני הבצק בעדינות בביצה וחותכים בו חריצים קטנים ודקים  על ידי סכין חדש לשיחרור האדים . אופים  בתנור בחום בינוני גבוה עד להשחמת הבצק. מנה זו מתאימה לארוחה רומנטית במיוחד .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איריס לוי  - שף פרטי

קולינריה עילית במיטבה

0544944205

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איריס לוי שף פרטי

מאת: איריס לוי שף פרטימתכונים ואוכל - כללי07/04/121653 צפיות
אומנות הכנת ביצים פשוטה ביותר לאחר שלומדים את העקרונות. ביצה יכולה להיות מבושלת במים, מטוגנת בשמן רדוד או שמן עמוק, לעמוד בזכות עצמה או עם תוספות מתוספות שונות. אומלט שמקורו במטבח הצרפתי שונה מהפריטטה האיטלקית והפריטטה הספרדית הנבדלים בשיטת הבישול ובחלק מהתוספות.

מאת: איריס לוי שף פרטימתכוני ירקות10/03/128798 צפיות
כשאני מבשלת אני מקפידה על חומרי גלם איכותיים מאזור שפלת יהודה . אני משתמשת בשמן זית איכותי מכבישה קרה למנות שלי. שמן זית איכותי מכבישה קרה עשוי בדרך כלל מהכבישה הראשונה של הזיתים,מעט לפני הבשלתם הסופית. בכבישה זו לא מחממים את הזית ולא משתמשים בכימיקלים. אין בו כמעט חומציות - פחות מ 1% .

מאת: איריס לוי שף פרטימתכוני בשר08/02/128814 צפיות
כדי ליהנות מנתח בשר כבוש דרושים מספר ימים של הכנה אבל המחשבה המוקדמת משתלמת בגדול. בתהליך ההכנה המתואר כאן מתקבל בשר נהדר עם הרבה אפשרויות לכריכים, למנות חמות וקרות, לסלטים ובעצם למה לא ?!

מאמרים נוספים בנושא מתכוני מרקים

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"מתכוני מרקים22/11/152211 צפיות
מרק קישואים קצת אחר, טעים ומנחם.

מאת: vodplaceמתכוני מרקים12/10/151914 צפיות
מרק הוא תבשיל נוזלי פופולרי שמורכב ממרכיבים שונים שהתחממו ביחד בתוך סיר. מרק הוא מזון פשוט וזול שאפשר להכין מכל דבר בבית והוא מוגש בדרך כלל חם, אך בימי הקיץ אפשר למצוא מתכונים למרק טובים ויעילים קרים.

מאת: משה אלוןמתכוני מרקים27/06/135836 צפיות
בניגוד לאלו שמסתפקים בכוס התה הקטנה, ישנם אחרים שמעדיפים קערת מרק גדולה. גם בתחום המרקים לא חסר מגוון. החל ממרק עגבניות, דרך מרק עדשים או מרק תירס ועד למרקים הוותיקים והמוכרים של עוף עם שקדי מרק או סתם ספל של נמס בכוס. גם מתכוני מרקים הם סיבה טובה להוריד את טמפרטורת המזגן או לעטות לבוש מינימלי בדרך לכיתת הלימוד. ואולי בכלל עדיף ללכת על המקרה הקלאסי ולהיות חולה - כך גם תוכל ליהנות מקערית מרק עם כוס תה מהביל וגם לקוות שמישהי תבוא להכין לך אותם..

מאת: יעקב קובי עזראמתכוני מרקים27/10/0910354 צפיות
ג'פניקה - סניף בת-ים המקום: ישנה אפשרות ישיבה בחוץ מול הים והטיילת או בתוך המסעדה הממוזגת / על הבר, אוירה נעימה, מוסיקת רקע עכשווית מעט רועשת. התפריט במסעדת ג'פניקה: כמו במסעדות האחרות מכיל מנות רבות עתירות קלוריות ושומנים אך ניתן לדלות ממנו ארוחה דלת שומן ואנרגיה. - אני כהרגלי מזמין סלט ירקות יפני המכיל: כמות נדיבה של אצות העשירים ביוד אשר חיוניים למטבוליזם תקין, כמות של 150 גר' טופו העתיר בפיט ואסטרוגנים יחד עם שאר ירקות כגו

מאת: FRUMAמתכוני מרקים06/09/098456 צפיות
מאמר המסביר בהרחבה את חשיבת המרק כמנה בתוך הארוחה, הן כמנה מזינה ומשביעה, והן כמנה חשובה לבריאות הגוף,

מאת: רונן חואן רזניקמתכוני מרקים24/01/099344 צפיות
מרק גולאש בסיסי עם בצקניות
מתכון של אמא


מאת: רונן חואן רזניקמתכוני מרקים19/01/099886 צפיות
השמיים השחירו וקדרו מעל התל הנרחב עליו פרשו יצחק ובני ביתו את אוהליהם ומטענם,למרגלות התל,מסביב,רעו העדרים תוך גילויים ברורים של פחד וחשש לשמע הרעמים המתגלגלים ובאים.האופק האפיל והחל עוטף את המדבר הגדול.
בתוך אוהלו סיים יעקב לקצץ את שני הבצלים היבשים רבי הערך אשר היו באמתחתו.על המדורה בפינה הניח קדרת חימר רחבה,ולתוכה הטיל גוש של שומן כבש.הקדירה החלה רוחשת,ואד קל של חמימות החל פושט.


 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica