חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מרקים וחשיבתם "דע היימישע קיכע" (המטבח הביתי היהודי)

מאת: FRUMAמתכוני מרקים06/09/20098456 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בס"ד

 

מרקים  וחשיבתם


מאת :  פרומה ו   www.haimishefood.com

נושא המרקים, נראה על פניו כאילו איזה שהוא מנה טפלה למנות העיקריות שבארוחה, כי הרי מה יש בו במרק ?, קצת ירקות, או קצת עצמות עוף וכו' עם הרבה מים, ותבלינים.

אבל לא כן הדבר, אנו רואים, כי חז"ל הגדירו את מנת המרק בהגדרה של "מיסעד-סעיד", ופירושו כי המרק סועד את הגוף ומשביע אותו. גם בימנו אנו, רואים במציאות, בכל ארוחה מכובדת וחגיגית, ה-מרק "מככב" כמנה מכובדת ביותר, ואולי אפילו יותר מהמנה הראשונה.

קיימים אנשים לא מעטים, שלא יגשו לארוחה מכובדת ללא מרק בתפריט, כולל כותבת השורות בתוכם.

בימות החורף, יתכן , שבן אדם מתיישב לארוחה, ומוגש לפניו מרק עוף או מרק ירקות עם גריסים או פטריות, מהביל, ועקב המזג האוויר הסגרירי הוא לא מסתפק בצלחת אחת והוא עובר לצלחת השני'ה, אולם לאחר גמר הצלחת השני'ה הוא נמצא במצב משביע ללא יכולת להמשיך בתפריט נוסף.

למרק גם נקשר סגולות רפואיות, ובמיוחד, למרק העוף החם שמשייכים לו תכונה רפואית להקלה בסימפטומי השפעת והצינון.

בימים עברו, מה שנקרא "דע אלטע היים" (בית אבא הישן), שהתפריט העיקרי הי'ה בשר בקר, וכל אחד שחט אצל שוחט באופן אישי. כשראו ילדה הולכת עם העוף לשוחט, שאלו אותה, מה אמך ילדה ?,  בן או בת, כי הי'ה מקובל לשחוט ליולדת עוף, ולבשל לה מרק עוף מרוכז מאד, בכדי להבריאה. "איך שהעולם משתנה"  ?? ! .

בלילות שבת וחגים, אצל שומרי המסורת, מקובל להגיש את מרק העוף אחרי הדגים, הלא הוא ה-געפילטע פיש, עוד לפני המנה העיקרית. כנ"ל בחגים בסעודת היום, כשהחג יוצא באחד מימות השבוע (לא בשבת), המותרת אז בבישול, מוגש מרק עוף החם, כחלק מתפריט היום, ובסעודות אלו המרק הוא כמעט בגדר חובת היום.

כך מכל כיוון שאנו מסתכלים על נושא המרק, הוא מככב בשורה מכובדת בממלכת ההסעדה.

אני מאד מקווה, כי הפתעתי אתכם, ונתתי לכם כיוון חשיבה חדש על כל נושא המרק. והתייחסות למנת המרק כבר לא י'הי'ה כמו איזה שהוא צלחת מים עם קצת תבלינים. וזה בתנאי שבמרק הושקע מוח ומחשבה, בכדי שהוא י'הי'ה טעים וגם מזין.

באתר שלי  הנושא את השם "דע היימישע קיכע" (המטבח הביתי היהודי) אני מקדישה לנושא של המרקים במה חשובה ומכובדת.


ושי'הי'ה באמת לכולנו

בתיאבון

פרומה ו.    www.haimishefood.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת FRUMA

מאת: FRUMAשיווק מגזרים23/08/099002 צפיות
עקרונות החשיפה והשווק למגזר החרדי. יוזמה עצמאית כלכלית לשווק למגזר החרדי, ע"י יצירת אתרים מסונני תוכן כלכלי-צרכני במיוחד למגזר החרדי. יצירת רשימות דיוור אלקטרוני מהציבור החרדי לאלו שאינם מעוניינים כלל להשתמש בשירותי הגלישה, לשליחת תוכן כלכלי - צרכני והודעות המיועדות לציבור החרדי. יצירת קשרים עם רשתות שותפים המעוניינים לשווק לציבור החרדי ואשר יהיו מוכנים להתאים את התוכן לציבור זה.

מאת: FRUMAבישול ואפיה09/08/091278 צפיות
כדאי להשקיע את המוח והלב במאמרים שלי ובמתכונים שלי

מאמרים נוספים בנושא מתכוני מרקים

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"מתכוני מרקים22/11/152212 צפיות
מרק קישואים קצת אחר, טעים ומנחם.

מאת: vodplaceמתכוני מרקים12/10/151915 צפיות
מרק הוא תבשיל נוזלי פופולרי שמורכב ממרכיבים שונים שהתחממו ביחד בתוך סיר. מרק הוא מזון פשוט וזול שאפשר להכין מכל דבר בבית והוא מוגש בדרך כלל חם, אך בימי הקיץ אפשר למצוא מתכונים למרק טובים ויעילים קרים.

מאת: משה אלוןמתכוני מרקים27/06/135836 צפיות
בניגוד לאלו שמסתפקים בכוס התה הקטנה, ישנם אחרים שמעדיפים קערת מרק גדולה. גם בתחום המרקים לא חסר מגוון. החל ממרק עגבניות, דרך מרק עדשים או מרק תירס ועד למרקים הוותיקים והמוכרים של עוף עם שקדי מרק או סתם ספל של נמס בכוס. גם מתכוני מרקים הם סיבה טובה להוריד את טמפרטורת המזגן או לעטות לבוש מינימלי בדרך לכיתת הלימוד. ואולי בכלל עדיף ללכת על המקרה הקלאסי ולהיות חולה - כך גם תוכל ליהנות מקערית מרק עם כוס תה מהביל וגם לקוות שמישהי תבוא להכין לך אותם..

מאת: איריס לוי שף פרטימתכוני מרקים05/02/128714 צפיות
מרק בכלל ומרק פטריות במיוחד הוא המחמם האולטימטיבי ! היום ניתן לקנות כמעט בכל מרכול פטריות טריות מסוגים שונים שפעם רק חלמנו - פורצ'יני, אנוקי ועוד . אם רוצים ממש לשדרג את המרק אפשר להוסיף מחית פטריות כמהין או שמן כמהין שניתן לקנות היום בארץ.

מאת: יעקב קובי עזראמתכוני מרקים27/10/0910355 צפיות
ג'פניקה - סניף בת-ים המקום: ישנה אפשרות ישיבה בחוץ מול הים והטיילת או בתוך המסעדה הממוזגת / על הבר, אוירה נעימה, מוסיקת רקע עכשווית מעט רועשת. התפריט במסעדת ג'פניקה: כמו במסעדות האחרות מכיל מנות רבות עתירות קלוריות ושומנים אך ניתן לדלות ממנו ארוחה דלת שומן ואנרגיה. - אני כהרגלי מזמין סלט ירקות יפני המכיל: כמות נדיבה של אצות העשירים ביוד אשר חיוניים למטבוליזם תקין, כמות של 150 גר' טופו העתיר בפיט ואסטרוגנים יחד עם שאר ירקות כגו

מאת: רונן חואן רזניקמתכוני מרקים24/01/099346 צפיות
מרק גולאש בסיסי עם בצקניות
מתכון של אמא


מאת: רונן חואן רזניקמתכוני מרקים19/01/099886 צפיות
השמיים השחירו וקדרו מעל התל הנרחב עליו פרשו יצחק ובני ביתו את אוהליהם ומטענם,למרגלות התל,מסביב,רעו העדרים תוך גילויים ברורים של פחד וחשש לשמע הרעמים המתגלגלים ובאים.האופק האפיל והחל עוטף את המדבר הגדול.
בתוך אוהלו סיים יעקב לקצץ את שני הבצלים היבשים רבי הערך אשר היו באמתחתו.על המדורה בפינה הניח קדרת חימר רחבה,ולתוכה הטיל גוש של שומן כבש.הקדירה החלה רוחשת,ואד קל של חמימות החל פושט.


 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica