חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיל פרס - באילו מקרים עדיף להעסיק עובד שכיר לשיווק תיירות?

מאת: גיל פרסהשמה27/02/20121138 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בימים בהם הופך התייר הממוצע לצרכן נבון שבודק שורה רחבה של מלונותואתרים בטרם יזמין טיסה ליעד המבוקש, עושה כל אחד ממנהלי המלונות הללו ככליכולתו על מנת לחזר אחר סוכני התיירות וזאת במטרה לייצר עמם שיתוף פעולהארוך ואיתן ככל הניתן. בדיוק לשם כך שוכרים מנהלי האתרים משווקים אשרמופקדים על יצירת הקשר עם הסוכנים ועל ההגעה לסיכום.

באופן טבעי, ככל שלזכותו של אתר נופש מסויים יזקפו שיתופי פעולה רביםיותר כך כמות המבקרים באתר – תהיה גדולה יותר – ומכאן חשיבותם הגדולה שלהמשווקים. משווקי האתרים עשויים לעבוד בשתי מתכונות שונות: האחת, כעובדיםשכירים המהווים הלכה למעשה חלק בלתי נפרד מהאתר אותו הם משווקים. השניה,כפרילאנסרים המתמחים בשיווק ומכירות שטח. במאמר שלפניכם נדון ביתרונותובחסרונות הטמונים בכל אחת משיטות ההעסקה הללו.

העובד השכיר – ממוקד מטרה

יתרונו של העובד השכיר טמונה בכך שנאמנותו נתונה אך ורק למקום העבודהשלו וזאת בניגוד לפרילאנסר שמחוייב בדרך כלל למספר אתרים ומלונות בעתובעונה אחת. המשווק השכיר ממוקד מטרה ומקדיש את כל זמנו ומרצו לטובת קידומושל אתר הנופש בו הוא מועסק. בהקשר זה חשוב לזכור כי בין המשווק לבין מנהלהאתר מתקיים לעתים קרובות קונפליקט תמידי שעיקרו ברצון שונה – בעוד שמנהלהמלון או האתר מעוניין לגבות מהמבקרים מחיר גבוה יותר, אשר עשוי להקטין אתהתפוסה באתר, מעוניין המשווק דווקא בתפוסה גדולה יותר שכן פעמים רבות מכילהמשכורתו מרכיב עמלה המשמשת עבורו כתמריץ.

המנהלים הטובים ביותר נוהגים לעבוד עם לוח פעילות שנתי המחולק ל-52השבועות של השנה כאשר בכל שבוע נדרש המשווק לעמוד במכסה מסויימת. על פי רובמוכיחה את עצמה השיטה הזו בכל הנוגע למבחן התוצאה וזאת בהנחה כי המשווקאכן עושה את עבודתו נאמנה ולא מבלה את זמנו בעיסוקים אחרים.

החיסרון בשיטה זו טמון בעלות השכר הגבוהה של המשווק השכיר אשר עשוייהלעמוד על כ-15 אלף ש"ח לכל הפחות בחודש וזאת מבלי לקחת בחשבון את העמלותלהן זוכה המשווק.

חיסכון על חשבון האיכות

מודל ההעסקה השני מבוסס על מתן שירותי שיווק כנגד חשבונית במתכונתפרילאנס. כיום מדובר במודל הנפוץ יותר מבין השניים וזאת בעיקר משום היתרוןהמשמעותי הנעוץ בו – עלות ההעסקה הנמוכה (וזאת ביחס למודל המשווק השכיר).

החיסרון הגדול ביותר של הפרילאנסר היא כאמור מחוייבותו הפוטנציאליתלמספר אתרים ומלונות שעלולים להתחרות זה בזה במימד המסחרי. מבחינתו שלהמשווק אין בכך כל בעיה אתית כל עוד הכסף ממשיך לזרום לכיסו. מבחינתם שלהמנהלים מדובר במודל בעייתי שכן מלבד האינטרסים הצולבים שעלולים לצוץ חדשותלבקרים – לא יעלה בידם להתוות אסטרטגיית שיווק מסודרת שעשויה להיטיב עםבית העסק בטווח הארוך. במילים אחרות, כל העבודה מתבצעת על בסיס חשיבה לטווחקצר בלבד. זאת ועוד, החשיבה לטווח קצר מחייבת את הבעלים לדרוש תוצאות כאןועכשיו, כתוצאה מכך פעמים רבות מסתיימת העסקתם של הפרילאנסרים תוך זמן קצרוזאת לאור העובדה כי מבחינתם של המנהלים – הם פשוט אינם עומדים ביעדיםשהוצבו להם. סיום העבודה עם המשווק מחייבת את המנהל למצוא משווק חדש ובמהלךתקופת החיפוש וההכשרה עלולה פעילותו העסקית של אתר הנופש להיפגע.

ההמלצה – לייצר זהות בין המשווק לאתר

לבסוף, הניסיון מלמד כי רצוי לשכור עובד במשרה מלאה אשר יהפוך לנכסשיווקי ואסטרטגי של המלון ו\או של אתר הנופש. במקרה שבו תזרים המזומנים לאמאפשר זאת, ניתן לבחון את שכירת שירותיו של המשווק בשיתוף עם אתר נוסף שלאמתחרה על אותו קהל יעד.

חשוב מאוד ליצור זהות בין המשווק לאתרים וזאת בכדי שהמשווק יחוש את הוויהמקום ולא יעשה את עבודתו אך ורק בשביל תלוש המשכורת שמגיע בסוף החודש.בסופו של יום הפרשי השכר אינם כה גבוהים ועשויים להצדיק את עצמם לאורהתוצאות שיושגו.

כך או כך, בטרם תשכרו את שירותיו של של משווק זה או אחר מומלץ להתייעץעם יועץ מקצועי המתמחה בתחום פיתוח ושיווק התיירות שהרי בסופו של יום כולםמכירים את כולם.

גיל פרס, מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח תיירות

גיל פרס - נדל"ן תיירותי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אודותהכותב:
גיל פרס,מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח ושיווק תיירות ליצירת קשר:054-6676288


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל פרס

מאת: גיל פרסיזמות עסקית30/01/12870 צפיות
ביום א' האחרון, הודיע משרד התיירות כי הוא מתכנן להשקיע ב-2012 כ-6 מליון שקלים בקידום תיירות נוצרית מיפן ומאסיה בכלל. היעד 180,000 תיירים מאסיה בשנה הקרובה. מדוע חשוב שנצליח להביא אותם לכאן ומה יש לעשות?

מאת: גיל פרסתיירות ונופש - כללי06/10/11917 צפיות
המלחמה בעיראק, המלחמות במזרח אירופה וגם אסונות הטבע שקרו בתאילנד ובניו אורלינס, כל אלו ועוד, יצרו גל פורח הנקרא "תיירות מלחמה", אשר מושך אנשים לתייר באזורים מוכי אסון. מדוע אנשים נוטים לנסוע לבקר באזורי מלחמה? פלח השוק של תיירות המלחמה הינו קטן למדי, שהרי תיירים רבים מחפשים את המנוחה והפינוק של החופשה ולא תמיד מעוניינים בשהות באזור עם הווה או עבר קרוב כואבים למדי. תיירי המלחמה, הם בדרך כלל אנשים אשר יש להם קשר כלשהו לצבא ולחימה, או לחלופין – בוער בהם רצון טבעי ללמוד מה בדיוק אירע במקום ולחזות

מאמרים נוספים בנושא השמה

מאת: אסף דוריהשמה19/01/174137 צפיות
רבים בני האדם שלהם שאיפות גדולות, רעיונות מדהימים ויצירתיות מפותחת, לעיתים קרובות לאנשים יש מספר רעיונות ומספר תחומים בהם הם בעלי כישורים רבים וטובים ובכל אחד הם יכולים להצטיין ולהיות הטובים ביותר, הבעיה מתחילה כאשר לא יודעים במה להתמקד או לחילופין שמנסים לזרוק "חכה" לכל הכיוונים ולקוות שיעלה משהו מתוך מעמקי האפשרויות.

מאת: מועדפת בעירהשמה02/09/152738 צפיות
עבודה באחת מתחנות הדלק הרבות הפזורות ברחבי הארץ עשויה להיות אפשרות נוחה ומהנה. תוכלו לעבוד בתחנות הדלק של "פז", "סונול", "דור אלון", "טן" ואחרות, בתור מתדלקים או בתור מוכרים בחנויות הנוחות.

מאת: מועדפת בעירהשמה14/08/151915 צפיות
מה לא נאמר על העיר תל אביב. שהיא עיר בלי הפסקה, שהיא עיר לצעירים, שיש בה תרבות, עושר, כלכלה וספורט. אבל משום מה לא מדברים על עבודה מועדפת בתל אביב.

מאת: arielcהשמה17/04/151828 צפיות
טיפים למציאת עבודה באנגליה.

מאת: tanga2השמה10/04/152026 צפיות
עבודה במכירות מדלת לדלת במגוון יעדים.

מאת: taliyacovsonהשמה04/04/151646 צפיות
אירופה היא יבשת שמושכת ישראלים רבים שבוחרים לעבוד בה.

מאת: yossi dהשמה26/03/151768 צפיות
קשה שלא לשמוע על עבודה בחול אם אתה חי בישראל. הטרנד הזה ששטף המוני צעירים הופך לנפוץ ביותר. ישראלים רבים עולים על המטוס לאחר השירות הצבאי ובוחרים לחפש עבודה טובה ורווחית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica