חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מתגרשים - צעדים חשובים

מאת: רונן ברידיני משפחה02/03/20121350 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשהתחתנתם עשיתם טקס יהודי בניהולו של רב, תחת חופה ומול עדים. הטקס הזה הינו זהה לטקסים שנערכים בקרב בני עמנו היהודים במשך אלפי שנים. זוג יהודי הרוצה להתחתן או להתגרש מחויב לעשות זאת על-פי חוקי ההלכה ועל חוקים אלו בלבד. כמובן שזוגות אשר נישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל, במדינות המאפשרות זאת כמו ארצות הברית או קפריסין, אינם מחויבים כלל בטקס גירושין דתי, אך יש לקחת בחשבון כי גם הנישואים אינם מוכרים על ידי הרבנות ומבחינת ההלכה אין מדובר בזוג נשוי שכן לא נישא כדת משה וישראל. מכאן שכדי להתגרש, ממש כמו כשהתחתנתם, עליכם לסור לרבנות ולעבור טקס דתי שמנוהל על ידי רב מוסמך בדבר ותחת חוקים יהודים מתוך ההלכה. על פי החוק במדינה הגוף האחראי על מוסד הזוגיות בארץ הינו הרבנות בלבד, ולבית משפט לענייני משפחה, אותו גוף ממסדי חילוני אשר מנוהל על-ידי המדינה, אין את הסמכות החוקית לחתן או להתערב בגירושין.

בכדי לבצע את התהליך כולו יש לגשת למשרדי הרבנות ולמלא טופס בו אתם מודיעים על רצונכם להתגרש ולהגיש את הבקשה בכדי לקבל תור. לאחר הגשת הטופס, תהליך הכרוך באגרה של שלוש מאות שקלים (נכון לתאריך כתיבת שורות אלו), תקבלו תאריך בו עליכם להגיע מצוידים במיני טפסים בכדי לעבור טקס דתי לכל דבר, טקס בו תופרדו סופית על פי ההלכה ותהיו מותרים לנישואים חדשים. לפני טקס זה לא תוכלו להתחתן בשנית שכן, כפי שאתם יודעים. בהגישכם את הבקשה להינשא יש להוכיח כי אינכם נשואים, ואם הייתם נשואים עליכם להוכיח כי הינכם גרושים כדת וכדין על ידי הנפקה של אישור גירושין, מסמך אשר ניתן להפיק מיד בתום התהליך תמורת תשלום אגרה נוספת.

מה יש להביא לרבנות בכדי להתגרש?

שימו לב כי חובה עליכם לספק את כל מה שנדרשתם לו ברשימה הבאה, וכדאי אף לברר שנית מול הרבנות ביום בו תגישו את הבקשה הרשמית להתגרש בכדי לוודא כי לא נוסף או הוחסר דבר מה ברשימה. בכדי להתגרש יש להגיע מצוידים בכתובה שלכם מיום חתונתכם. בנוסף יש להגיע עם תעודת הזהות, ועם הוכחת התשלום, הקבלה כי מוכיחה כי שילמתם את האגרה על הטקס. בנוסף יש להצטייד במספר תמונות פספורט של כל אחד מבני הזוג. עליכם להגיע למקום עם עדים אשר יכולים להעיד, כל אחד מצידו, על שמו ושם אביו של כל אחד מבני הזוג. רבים מגיעים לרבנות עם הוריהם בכדי לעבור את התהליך, הטקס וההמתנה למסמכים, תהליך שיכול לקחת עד מספר שעות (בהתאם לכמות המתגרשים באותו היום).

ברגע שסיימתם את התהליך הדתי של הגירושין אתם מותרים בחתונה נוספת, אך מרגע זה ואילך לרוב מתחיל הסיבוב השני שכולל עורך דין גירושין ופנייה לבית משפט לענייני משפחה או לחילופין המשך התהליך בבית דין רבני – לפי רצונו של מי מבני הזוג המגיש את המסמכים ראשון. ישנו שוני רב בין שני בתי המשפט והלכי הרוח שונים למדי. ההיכלים השונים עוקבים אחרי סט חוקים שונה – חוקים אזרחיים מול חוקי התורה היהודית, ולכן יש לפנות לעו"ד אשר מתמחה בעניינים אלו בכדי שזה ידאג כי תגישו את המסמכים בבית המשפט אשר יטיב אתכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן ברי, כותב בנושאים של יחסים בינו לבינה, בעיקר בענייני גירושין, הסכמי ממון, חוק ומשפט גירושין, הסדרי ראיה ושאר העניינים החמים של עולם הפרידות. נושא זה מעסיק אותי מזה שנים רבות ואני בעל ידע רב בתחום. במאמרים כאן אשמח לחלוק מעט מרעיונותיי וידיעותיי בנושא, בתקווה כי אצליח לתרום למי מהקוראים ולעודד אתכם לפנות לאנשים הנכונים ובזמן הנכון, בין אם יועצים בתחום הנפש לתמיכה במהלך התהליך (לכם ולילדים) ובין עם לייעוץ עם עורך דין גירושין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן ברי

מאת: רונן ברידיני משפחה21/06/121209 צפיות
אילו מסמכים צריכים בני זוג אשר התחתנו בחתונה אזרחית בחו"ל ומעוניינים לסיים את הקשר? מה אם אחד מבני הזוג איננו יהודי? בעידן המודרני של הכפר הגלובלי, זוגות רבים מתחתנים מחוץ לישראל ומגיעים בסופו של דבר חזרה לארץ-הקודש. לעיתים הקשר לא מחזיק, והם מוצאים את עצמם מול בירוקרטיה כשהם רוצים להתגרש באופן רשמי. מאמר זה סוקר בקצרה את המסמכים הרשמיים אליהם יזדקקו בני הזוג נשואים אזרחית אשר מעוניינים לסיים את הקשר שלהם בצורה רשמית בתוך גבולות מדינת ישראל.

מאת: רונן ברידיני משפחה09/05/12999 צפיות
תהליך הגירושין יכול להשאירכם ריקים בהרבה מאוד מובנים - מכסף, רכוש, בית, אנרגיה, אך גם במובן הרגשי והנפשי. אנשים רבים שוכחים לתת את אנרגיה הדרושה לתמיכה באספקטים הרגשיים שבחיים שלהם, והדבר חשוב עד מאוד, בעיקר בתהליך גירושין. מאמר זה מזכיר לכם עוד זווית ומעודד אתכם לעשות את הדבר הנכון - והוא לפנות לייעוץ.

מאת: רונן בריבתי מלון26/04/121023 צפיות
מכל הטרנדים החמים של עולם התיירות, מלונות הבוטיק תופסים את מרכז הבמה בשנים האחרונות וממלאים את הארץ בשכיות חמדה ופינות מרגוע ייחודיות, צבעוניות ומעניינות ביותר. תכירו את מלון בראשית במצפה רמון - אחד המקומות היפים בארצנו ואחד המלונות האטרקטיביים ביותר כיום.

מאת: רונן ברידיני משפחה26/04/121122 צפיות
גברים רבים מוצאים את עצמם מופתעים מקבלת מסמכים הדורשים גט והתחלה של תהליך גירושין. הסטטיסטיקות מלמדות כי נשים לרוב אקטיביות יותר בתחום זה, ואלו הן הבוחרות לפעול וליזום את התהליך, בעוד הגבר "נרדם בשמירה" ומוצא את עצמו לא מוכן למהלך. מאמר זה מציע רעיונות המסבירים תופעה זו, וכמו כן מסביר מדוע כיום גברים מוצאים עצמם מופסדים מגירושין.

מאת: רונן ברינישואין23/02/121086 צפיות
כאשר זוג מחליט כי הגיע הזמן שכל אחד יפנה לדרכו, הם ניגשים כל אחד לעורך דינו ומתחילים בתהליך גירושין. תהליך זה נמשך לרוב הרבה מעבר למה שציפו לו מלכתחילה, מה גם שהוא גובה מחיר יקר הרבה יותר - מחיר בכאב רגשי. בעולם בו כולם נוטים לדאוג לחומרי, חשוב להיזכר מעת לעת כי ישנו עוד אלמנט עיקרי בחיים - העולם הרגשי. עורך דין גירושין יוכל ללכת אתכם לבית המשפט ולהציג את המסמכים הנכונים לקייס, אבל מי יעזור לכם להתמודד עם הכאב? ומי יתמוך בילדים במהלך הדרך הקשה? קראו מאמר זה כדי להבין מעט יותר את חשיבות הנושא.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182014 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica