חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לגבר זה יותר קשה להתגרש

מאת: רונן ברידיני משפחה26/04/20121120 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר מסתכלים על הסטטיסטיקה, הגירושין עדיין לרוב קשים יותר לגברים אשר נאלצים לרוב לממן את בת זוגם בתשלום מזונות. עולמנו עדיין מתנהל בצורה פטריארכלית ולרוב כאשר בני זוג מתגרשים הגבר הוא זה אשר מוצא את עצמו עם עול ההוצאות על כתפיו. בעידן בו הכסף והנכסים מהווים עוגן לביסוס מעמד וכמדד להצלחה בחיים, צביון עולם משפט הגירושין השתנה לחלוטין. בעוד בעבר גירושין היו מחוץ לנורמה החברתית והיו דבר נדיר יחסית, כיום מדובר בתופעה נפוצה עד כדי מגפה. ולמרות זאת, ישנם דברים שונים אשר לא השתנו חרף השינויים התרבותיים הרבים אשר חלו בעידן זה.

התא המשפחתי במדינת ישראל לרוב מורכב מזוגות נשואים אשר נישאו בארץ בנוכחות רב ועדה. מעבר לכך - בארץ ישראל של זמננו לא ניתן להתחתן בחתונה אזרחית, והדרך להפוך את הזוגיות לרשמית וקבילה מול הרשויות עוברת עד היום בין כתלי הרבנות. מצב זה נשמר על-ידי חוקי מדינת ישראל אשר מקנים לרבנות את הזכות הבלעדית לביצוע טקסי חתונה (וגירושין) בקרב זוגות יהודים. התבוננות ראשונית בעובדה זו יכולה להטעות אותנו לחשוב כי לרוב הגבר ייצא בידו על העליונה במשפט הגירושין, שהרי זה יתנהל בבית דין רבני אשר מנוהל על ידי גברים ותחת חוקים ותקנות שמונחים לפי חוק התורה, הריהו חוק המושתת על דת פטריארכלית ואורחות חיים פטריארכלים. העובדות אינן מדוייקות, מה גם שהחוק מאפשר לזוגות מתגרשים לפנות גם לבית דין לענייני משפחה במקביל או כתחליף לבית הדין הרבני.

בפועל, התופעה הנפוצה ביותר הינה כי הגבר הוא זה אשר מפסיד את רוב זכויותיו ואילו האישה זוכה בזכות לגדל את הילדים בביתה, תוך קבלת מזונות ותשלומים שונים מהבעל אשר מחוייב על-פי תוצאות הדיונים לשלם סכומים שונים בכדי לתמוך במשפחתו, מבלי להיות מעורב או להיות מעורב אך בקצת בבחירות אותה מבצעת האם. כלומר, האם יכולה לקבל את המשמורת על הילדים ומכאן לבחור מה יאכלו, כיצד יתלבשו, היכן יחונכו, ובכלל לאילו תכנים יהיו חשופים, וזאת הרבה יותר מן האב. ההשפעה על חינוך הילדים בזוגות גרושים היא לרוב מכיוון האם, ואילו האב נתפס כמעין ישות אשר אחראית להגיע מעת לעת לאמר שלום ולתת כסף בכדי לתמוך במשפחה אשר הוא אינו חלק בה כלל וכלל.

דבר נוסף לו אנו עדים הוא הפאסיביות היחסית של הגבר בכל הנוגע להחלטה לבצע מהלך גירושין. על אף קיומה של תפיסה כלשהי הרואה את הגבר, הפטריארך, כיישות סמכותית ופעלתנית אשר מכתיבה את מהלך העניינים - הן בעולם והן בזוגיות, ישנן סטטיסטיקות אשר מראות כי האשה היא זו הבוחרת לרוב ליזום את המהלך ולהתגרש. ניתן להשוות זאת לעולם הרפואי בו גברים נוטים להיוועץ ברופא לעיתים רחוקות הרבה יותר מהאשה. בעוד גבר אשר חש מעט חולה יעדיף לא לפנות לעזרה, נשים נוטות לפנות לייעוץ כאשר משהו בגופן מטריד אותן ואיננו בריא לחלוטין. מצב זה משתקף גם בבחירה וביוזמה לבצע מהלך לכיוון סיום מערכת היחסים, ונשים רבות הן אלו הפונות בסופו של דבר לעורך דין גירושין ומתחילות בתהליך, ובכך תופסות את הגבר לא מוכן וזוכות להכתיב את מהלך העניינים בצורה יותר חדה. הן אלו אשר יגישו את המסמכים המשפטיים לבית הדין בו הן מעדיפות לבצע את המשפט, לרוב תוך התייעצות עם עורך דין דיני משפחה ובבית הדין האזרחי אשר נוטה יותר מזה הרבני ללכת לכיוון האשה וצרכיה לפי סטנדרטיים אזרחיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן ברי, כותב בנושאים של יחסים בינו לבינה, בעיקר בענייני גירושין, הסכמי ממון, חוק ומשפט גירושין, הסדרי ראיה ושאר העניינים החמים של עולם הפרידות. נושא זה מעסיק אותי מזה שנים רבות ואני בעל ידע רב בתחום. במאמרים כאן אשמח לחלוק מעט מרעיונותיי וידיעותיי בנושא, בתקווה כי אצליח לתרום למי מהקוראים ולעודד אתכם לפנות לאנשים הנכונים ובזמן הנכון, בין אם יועצים בתחום הנפש לתמיכה במהלך התהליך (לכם ולילדים) ובין עם לייעוץ עם עורך דין גירושין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן ברי

מאת: רונן ברידיני משפחה21/06/121206 צפיות
אילו מסמכים צריכים בני זוג אשר התחתנו בחתונה אזרחית בחו"ל ומעוניינים לסיים את הקשר? מה אם אחד מבני הזוג איננו יהודי? בעידן המודרני של הכפר הגלובלי, זוגות רבים מתחתנים מחוץ לישראל ומגיעים בסופו של דבר חזרה לארץ-הקודש. לעיתים הקשר לא מחזיק, והם מוצאים את עצמם מול בירוקרטיה כשהם רוצים להתגרש באופן רשמי. מאמר זה סוקר בקצרה את המסמכים הרשמיים אליהם יזדקקו בני הזוג נשואים אזרחית אשר מעוניינים לסיים את הקשר שלהם בצורה רשמית בתוך גבולות מדינת ישראל.

מאת: רונן ברידיני משפחה09/05/12997 צפיות
תהליך הגירושין יכול להשאירכם ריקים בהרבה מאוד מובנים - מכסף, רכוש, בית, אנרגיה, אך גם במובן הרגשי והנפשי. אנשים רבים שוכחים לתת את אנרגיה הדרושה לתמיכה באספקטים הרגשיים שבחיים שלהם, והדבר חשוב עד מאוד, בעיקר בתהליך גירושין. מאמר זה מזכיר לכם עוד זווית ומעודד אתכם לעשות את הדבר הנכון - והוא לפנות לייעוץ.

מאת: רונן בריבתי מלון26/04/121022 צפיות
מכל הטרנדים החמים של עולם התיירות, מלונות הבוטיק תופסים את מרכז הבמה בשנים האחרונות וממלאים את הארץ בשכיות חמדה ופינות מרגוע ייחודיות, צבעוניות ומעניינות ביותר. תכירו את מלון בראשית במצפה רמון - אחד המקומות היפים בארצנו ואחד המלונות האטרקטיביים ביותר כיום.

מאת: רונן ברידיני משפחה02/03/121349 צפיות
תהליך הגירושין אינו דבר של מה בכך אשר כולנו עוברים מדי יום-ביומו. כולם יודעים כי הוא קיים, אך כיצד הוא מתבצע ומה עלינו לעשות ברגע בו החלטנו כי אנחנו עושים את הצעד ומנתקים את ברית הנישואים אליה נכנסו, ברית על-פי ההלכה היהודית הינה מול הקדוש ברוך הוא, ולא ביננו לבין בן\בת הזוג.

מאת: רונן ברינישואין23/02/121084 צפיות
כאשר זוג מחליט כי הגיע הזמן שכל אחד יפנה לדרכו, הם ניגשים כל אחד לעורך דינו ומתחילים בתהליך גירושין. תהליך זה נמשך לרוב הרבה מעבר למה שציפו לו מלכתחילה, מה גם שהוא גובה מחיר יקר הרבה יותר - מחיר בכאב רגשי. בעולם בו כולם נוטים לדאוג לחומרי, חשוב להיזכר מעת לעת כי ישנו עוד אלמנט עיקרי בחיים - העולם הרגשי. עורך דין גירושין יוכל ללכת אתכם לבית המשפט ולהציג את המסמכים הנכונים לקייס, אבל מי יעזור לכם להתמודד עם הכאב? ומי יתמוך בילדים במהלך הדרך הקשה? קראו מאמר זה כדי להבין מעט יותר את חשיבות הנושא.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211498 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211293 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181673 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica