חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התמודדות עם אובדן- שלבים בתהליך של אבל חלק ב'

להלן מוצגים התיאורים של השלבים בתהליך האבל.

הכחשה. אנשים שמקבלים הודעות על מות אדם קרוב ויקר להם, מגיבים פעמים רבות במשפטים כמו: ``לא יכול להיות`` ``זאת בודאי טעות`` ``אני לא מאמין``. ההתנהגות שלהם והתגובות הרגשיות, בשעות ובימים הראשונים אחרי האובדן, נראית לעיתים תמוהה לסביבה, המצפה מהם להסתגר ביגונם. פעמים רבות הם ממשיכים לעסוק בעיסוקים יומיומיים, משוחחים בערנות עם הסביבה, אינם בוכים או מפגינים סימנים אחרים של כאב ויגון. תגובות אלה מוסברות על ידי מנגנון ההכחשה שמופעל אצלם לנוכח האובדן. ההכחשה מתבטאת בכך, שהאדם אינו קולט את המשמעות הרגשית של האובדן, ועושה הפרדה בין ההבנה השכלית, הפורמאלית, של האירוע שהתרחש, לבין קליטת מלוא המשמעות הרגשית של האירוע עבורו. לו הינו קולטים בבת אחת את מלוא המשמעות הרגשית של האובדן, המערכת הנפשית הייתה נתונה לאיום חזק מידי. הכחשה היא מנגנון הגנה שאינו מודע, כלומר האדם אינו מפעיל אותו באופן מכוון, אלא מגיב להנחיות שמקורן בתת מודע. מטרת ההכחשה היא למתן את התהליך של קליטת המשמעות הרגשית של האובדן, לאפשר לנו לעבור בשלום את הגל הראשון והבלתי צפוי לחלוטין של הכאב.

כעס וביטויים רגשיים אחרים: עם התפוגגות ההשפעה הממתנת של ההכחשה, מתחילה לעלות למודעות המציאות הכואבת, אבל אנחנו עדיין לא מוכנים לקבל אותה ולהשלים עימה. הרגשות החזקים שממלאים את הגרעין הפנימי הפגיע שלנו מתפרצים, ושכיח במיוחד ביטוי של כעס. הכעס יכול להיות מכוון כלפי מגוון רחב של מקורות, אנושיים ולא אנושיים. כועסים על דמויות הקשורות במוות של האדם הקרוב, (למשל, רופאים, במקרה של מחלה), כועסים על אובייקטים (למשל, מכונית, במקרה של תאונה), כועסים על הגורל, כועסים על מוסדות (למשל, הצבא, במקרה של מוות בשרות הצבאי), וכועסים אפילו על הדמות שאיבדנו, על כך שהשאירה אותנו לבד. במקרים רבים אנחנו כועסים על עצמנו, ומפתחים רגשות אשמה, על כך שיכולנו אולי לעשות משהו על מנת למנוע את המוות, ולא עשינו. גם הכעס, בדומה להכחשה, אינו רציונאלי ואינו לגמרי נשלט. גם הכעס, בדומה להכחשה, מהווה חלק מהמאמץ הלא מודע שלנו להיאבק נגד המציאות הכואבת שפלשה להוויה שלנו ללא כל הודעה והכנה, אם כי בדרך שונה. בשלב ההכחשה אנחנו מתעלמים מהמשמעות הרגשית של האובדן, ובשלב הכעס אנחנו מביעים מחאה והתרסה כנגדו ומנסים ``לפגוע`` בו.

התמקחות: האובדן כרוך בתחושה חזקה של פגיעות וחוסר אונים. אנחנו מרגישים שאיננו שולטים בהתרחשויות שמשפיעות על המצב הנפשי שלנו, וקשה מאד להתמיד בתחושה כזאת. בתגובה לכך אנחנו מנסים להחזיר את תחושת השליטה באמצעות הפעלה של מנגנון נוסף, גם הוא לא רציונאלי - התמקחות. תהליך זה בא לידי ביטוי במחשבות כמו ``אם לא היינו נותנים לו לצאת מהבית, היינו מונעים את המוות``, ``אם היינו מבקשים חוות דעת מרופא אחר, היינו מצליחים להציל אותה``, ``אם היינו נותנים לה יותר תשומת לב, אולי ההתאבדות הייתה נמנעת``. גם ההתמקחות, בדומה להכחשה ולכעס, מגויסת למאמץ הלא מודע שלנו לדחות את ההשלמה עם המציאות הכואבת.

דיכאון: שלב הדיכאון מגיע מספר שבועות אחרי האובדן, כאשר אנחנו מתחילים לחוש את החלל שנוצר בעולמנו עם ההסתלקות של הדמות האהובה, מתחילים לחוש געגועים, מתחילים להתעמת עם החוויה הכואבת של האובדן, אבל עדין לא מוכנים לקבל אותה. הדיכאון מתבטא בתחושה של עצב, געגועים, כאב, הסתגרות, ירידה ביוזמה ובאנרגיות הפנימיות שלנו. על אף העובדה שחלק מסימני הדיכאון בתהליך האבל, חופפים לסימנים של דיכאון קליני, אין מדובר בתגובה פתולוגית. ההבדל בין אבל לבין דיכאון שימש נושא למאמר מפורסם שכתב פרויד בתחילת המאה העשרים, בשם ``אבל ומלנכוליה``. לטענתו של פרויד, האדם הלוקה בדיכאון, (מלנכוליה), סובל מהערכה עצמית ירודה ומרגשי אשמה, בנוסף על הצער והעצב, בעוד אשר אצל האדם המתאבל, הצער אינו מלווה בערך עצמי נמוך. ניתן לראות את שלב הדיכאון בתהליך האבל, כביטוי נוסף להתנגדות של האדם האבל, להשלים עם האובדן. אם בשלבים הקודמים הוא הכחיש את משמעות האובדן, הביע מחאה והתרסה, וניסה להתמקח כדי להחזיר את הגלגל אחורנית, בשלב הדיכאון הוא נמצא בנסיגה, לוקח פסק זמן משגרת ההתנהלות היומיומית ומקיום קשרים מלאים עם הסביבה, שקוע בעצמו. שלב זה דרוש, כנראה, כדי להגיע לשלב האחרון, שמציין את המעבר מתקופת האבל, לשגרת הפעילות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תהליך הגירושין הינו תהליך טעון רגשית, מבלבל ולעתים אף מפחיד. חשוב שליווי התהליך וניהולו ייעשה על ידי טוען רבני המתמצא במטריה המשפטית ומכיר את ההליכים המנחים את שיקול דעתם של הדיינים, אך לא פחות חשוב – שיהיה רגיש לתהליך האישי אותו עובר כל מתגרש. צוות המשרד מלווה אישית ומקצועית כל לקוח, מתחילת ההליך ועד לסיומו. אנו זמינים תמיד לכל שאלה שתעלה ונותנים מענה מיידי לכל בעיה.

טו"ר ומגשר אברג'ל נסים מתמחה בתחומי המעמד האישי על גווניו כבר מספר שנים, ניהל ביד רמה ובהצלחה יתרה מספר רב של תיקים מורכבים המצריכים מומחיות רבה, דוגל במתן שירות מסור ובלתי מתפשר ללקוחות המשרד, החל ממועד קבלת הטיפול בתיק ועד לסיומו וברוח זו עובד משרדנו..

טו"ר ומגשר אברג'ל נסים חרט על דגלו את טובתו ונוחותו של הלקוח בראש מעייניו והענקת מירב תשומת הלב ללקוח, לבקשותיו האישיות הפרטניות, תוך מתן יחס אישי ומקצועי וכל זאת תוך ייצוג משפטי הטוב ביותר וללא תנאי. הטיפול המשפטי ניתן תוך הקפדה יתרה על דיסקרטיות ונאמנות מלאה.

טו"ר ומגשר אברג'ל נסיםהינו מגשר מוסמך בתחום גישור המשפחה ומשתמש בכלי הגישורי ככל שנדרש, לפי נתוני התיק ורצון הלקוח, במגמה לחסוך ככל הניתן מהלקוח והקרובים לו מאבקים קשים ומכאיבים.

סיים את תואר לימודיו בהצטיינות והוסמך כטוען רבני על ידי "מכון לנדר", כמו כן, סיים את לימודיו בהצטיינות כמגשר מוסמך על ידי "מרכז גבים לגישור".

בקיא גדול בהליכים המנחים את שיקול דעתם של הדיינים בביה"ד הרבני.

בעל ידע נרחב במשפטים, כותב מומחה באתרי מאמרים משפטיים.

יועץ מומחה בפורומים משפטיים בתחום דיני המשפחה והמעמד האישי.

משרדנו עוסק זמן רב בתחום דיני המשפחה תוך התמחות בניהול תיקים בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה, התמקדות מתמדת בצרכי הלקוח ובניית אסטרטגיה מדויקת עבורו.

משרדנו מייצג לקוחות בתחומים הבאים:

טיפול בגירושין ,מזונות, כתובה, משמורת, רכוש.

שלום בית.

ידועים בציבור.

נישואין אזרחיים.

צוואות, ירושות ועזבונות.

חטיפות ילדים.

אלימות במשפחה.

הוצאה לפועל של מזונות .

אפוטרופסויות.

גישורים.

הסכמי ממון.

צוות המשרד כולל עורכי דין מן השורה הראשונה בתחום דיני המשפחה הפועלים בשיתוף פעולה מתמיד למען הלקוח ולהצלחתו.

משרדנו נמצא ברחוב דון יוסף נשיא 8 בני ברק


לקביעת פגישה צלצלו: 050-8322672

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אברג'ל נסים - טוען רבני ומגשר משפטי


מהו אבל? איך מתמודדים עם אובדן? הזוגיות מתפרקת, אנו חשים כי אנו מאבדים את היקר מכל, מה עושים? איך ממשיכים הלאה? איך מפנימים? במאמר זה תמצאו את כל התשובות.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!!

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק השביעי בסדרת המאמרים ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק השישי בסדרת המאמרים ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק החמישי בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק הרביעי בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196312 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196313 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196168 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196295 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196379 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196576 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196250 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica