חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התמודדות עם אובדן- שלבים בתהליך של אבל חלק ג'

השלמה, קבלה והתארגנות מחודשת: השלב של השלמה עם האובדן וקבלתו כחלק בלתי נפרד מהקיום ומהזהות של המתאבל, מגיע ברוב המקרים אחרי מספר חודשים, כשנה, מתחילתו של תהליך האבל. קבלת האובדן מציינת את הפסקת המאבק שמנהל האדם כנגד השינוי שנכפה עליו. המשאבים שהשקיע המתאבל עד כה בהתמודדות נגד קבלת האובדן ובניסיונות לשנות את רוע הגזירה, יכולים להיות מופנים כעת לעשייה היומיומית השגרתית. המתאבל יכול לחוש שוב את שיווי המשקל התפקודי, שבו הוא מפנה את מרבית המשאבים שלו לפעילויות חיצוניות לעצמו, במישורים שונים כמו משפחה, עבודה, חיי חברה וכולי, פעילויות שבהן הוא חש סיפוק, משמעותיות וחדוות חיים. החזרה לשגרת הפעילות אינה מעידה על התעלמות מהאובדן. הקשר עם הדמות שהסתלקה מעולמו של המתאבל נשאר חזק ומשמעותי, והוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מהזהות המחודשת של המתאבל. לפיכך, השלמת התהליך של האבל לא מחזיר את המתאבל בדיוק למקום הרגשי והתפקודי שהיה בו קודם, אלא למקום חדש, האבל מסתיים בהתארגנות מחודשת, שמאפשרת לאדם לקיים חיים מלאים ומספקים, מבלי לנתק את הקשר עם הדמות האהובה שאיבד.


התהליך שתואר עד כה הוא נורמאלי, וממלא תפקיד הישרדותי בהסתגלות של האדם לשינוי המשמעותי כל כך שנכפה עליו על ידי הנסיבות. יתירה מזאת, מקרים בהם תהליך האבל ``נתקע`` בשלב של הכחשה, והאדם אינו מתעמת עם החוויות הקשות דרך הכעס והדיכאון, עלולים להעיד על תגובה לא מסתגלת, ואולי פתולוגית. חשוב להכיר באופי הנורמאלי של תהליך האבל, כי הוא כרוך, לעיתים, בהתנהגויות מוזרות, שיכולות להיתפס על ידי הסביבה כפתולוגיות. התנהגויות כאלו מופיעות בעיקר בשלבים הראשונים של הכחשה, כעס והתמקחות, והן לעיתים מנוגדות לציפייה האינטואיטיבית של הסביבה לגבי ההתנהגות של המתאבל. אנשים בסביבתו של המתאבל חוששים לעיתים כי הוא מתנהג באורח לא נורמאלי, כאשר הוא אינו בוכה, אינו מפגין צער, עסוק ללא הרף, מאשים את הנפטר או מביע כעס לא רציונאלי כלפי דמויות הקשורות במוות. הסיוע של הסביבה בתקופת האבל יכול להתבטא בתמיכה רגשית, הכלת הרגשות של המתאבל, ומתן לגיטימציה לרגשות הקשים שלו, ללא כל שיפוט או ביקורת.

יש מצבים בהם המתאבל מתקשה להשלים עם האובדן ולעבור משלב הדיכאון לשלב של התארגנות מחודשת. אנשים במצב זה עלולים לפתח תגובה מתמשכת בעלת מאפיינים רגשיים, קוגניטיביים והתנהגותיים של דיכאון עמוק. התנהגות כזאת יכולה להיות תוצאה של הרבה גורמים, כמו אופי הקשר שהיה בין המתאבל לדמות שנפטרה, האישיות של המתאבל, הסביבה בה הוא מתפקד, מצבים קודמים של משבר ומצוקה אליהם הוא נחשף, ועוד. התמשכות הדיכאון של המתאבל המלווה לעיתים בהחרפתו, התנגדות לקבל את האובדן והתעקשות להמשיך בתהליך האבל, מצריכים לעיתים עזרה מקצועית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תהליך הגירושין הינו תהליך טעון רגשית, מבלבל ולעתים אף מפחיד. חשוב שליווי התהליך וניהולו ייעשה על ידי טוען רבני המתמצא במטריה המשפטית ומכיר את ההליכים המנחים את שיקול דעתם של הדיינים, אך לא פחות חשוב – שיהיה רגיש לתהליך האישי אותו עובר כל מתגרש. צוות המשרד מלווה אישית ומקצועית כל לקוח, מתחילת ההליך ועד לסיומו. אנו זמינים תמיד לכל שאלה שתעלה ונותנים מענה מיידי לכל בעיה.

טו"ר ומגשר אברג'ל נסים מתמחה בתחומי המעמד האישי על גווניו כבר מספר שנים, ניהל ביד רמה ובהצלחה יתרה מספר רב של תיקים מורכבים המצריכים מומחיות רבה, דוגל במתן שירות מסור ובלתי מתפשר ללקוחות המשרד, החל ממועד קבלת הטיפול בתיק ועד לסיומו וברוח זו עובד משרדנו..

טו"ר ומגשר אברג'ל נסים חרט על דגלו את טובתו ונוחותו של הלקוח בראש מעייניו והענקת מירב תשומת הלב ללקוח, לבקשותיו האישיות הפרטניות, תוך מתן יחס אישי ומקצועי וכל זאת תוך ייצוג משפטי הטוב ביותר וללא תנאי. הטיפול המשפטי ניתן תוך הקפדה יתרה על דיסקרטיות ונאמנות מלאה.

טו"ר ומגשר אברג'ל נסיםהינו מגשר מוסמך בתחום גישור המשפחה ומשתמש בכלי הגישורי ככל שנדרש, לפי נתוני התיק ורצון הלקוח, במגמה לחסוך ככל הניתן מהלקוח והקרובים לו מאבקים קשים ומכאיבים.

סיים את תואר לימודיו בהצטיינות והוסמך כטוען רבני על ידי "מכון לנדר", כמו כן, סיים את לימודיו בהצטיינות כמגשר מוסמך על ידי "מרכז גבים לגישור".

בקיא גדול בהליכים המנחים את שיקול דעתם של הדיינים בביה"ד הרבני.

בעל ידע נרחב במשפטים, כותב מומחה באתרי מאמרים משפטיים.

יועץ מומחה בפורומים משפטיים בתחום דיני המשפחה והמעמד האישי.

משרדנו עוסק זמן רב בתחום דיני המשפחה תוך התמחות בניהול תיקים בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה, התמקדות מתמדת בצרכי הלקוח ובניית אסטרטגיה מדויקת עבורו.

משרדנו מייצג לקוחות בתחומים הבאים:

טיפול בגירושין ,מזונות, כתובה, משמורת, רכוש.

שלום בית.

ידועים בציבור.

נישואין אזרחיים.

צוואות, ירושות ועזבונות.

חטיפות ילדים.

אלימות במשפחה.

הוצאה לפועל של מזונות .

אפוטרופסויות.

גישורים.

הסכמי ממון.

צוות המשרד כולל עורכי דין מן השורה הראשונה בתחום דיני המשפחה הפועלים בשיתוף פעולה מתמיד למען הלקוח ולהצלחתו.

משרדנו נמצא ברחוב דון יוסף נשיא 8 בני ברק


לקביעת פגישה צלצלו: 050-8322672

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אברג'ל נסים - טוען רבני ומגשר משפטי


מהו אבל? איך מתמודדים עם אובדן? הזוגיות מתפרקת, אנו חשים כי אנו מאבדים את היקר מכל, מה עושים? איך ממשיכים הלאה? איך מפנימים? במאמר זה תמצאו את כל התשובות.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!!

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק השביעי בסדרת המאמרים ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק השישי בסדרת המאמרים ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק החמישי בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק הרביעי בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196296 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196298 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196153 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196279 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196362 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196559 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196234 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica