חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ממה מורכב טיפול שורש

מאת: גיל הראלבריאות השן04/09/2009960 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפול שורש הוא טיפול שבשיגרה כאשר ישנה שן בה העששת חדרה את זגוגית ושכבת הדנטין של השן והגיעה למוך השן, הבנוי מכלי דם ועצבים ובעצם מהווה את רקמת השן הפנימית, או במצב בו נחשף מוך השן לזיהום עקב פגיעה.

קיימים מספר שלבים בסיסיים וקבועים בטיפול שורש:

  • פתיחת השן וסילוק העששת.
  • סילוק רקמת מוך השן וניקוי תעלות השורש.
  • מילוי השן בחומר מיוחד ולאחר מכן סתימתה.

טיפול שורש נעשה לרוב באמצעות הרדמה מקומית, אולם מדי פעם ניתן לערוך אותו ללא שימוש באלחוש מקומי, במקרה בו השן "מתה" ואובדת התחושה בשן. לפני שניגשים לטיפול, יש צורך לעשות צילום רנטן בכדי לוודא את מצב השן וממה היא סובלת.

במשך הטיפול מקובל לעשות צילומים נוספים, בכדי לזהות את אורכן של תעלות השורש. לאחר שנוקו התעלות, דוחסים לתוכן חומר סתימה מיוחד שכל תפקידו הוא למנוע חדירת חיידקים ובעצם למנוע דלקת. בסופו של התהליך מבצעים סתימה בשן בצורה המוכרת והפשוטה.

שן לאחר טיפול שורש עשויה להיות חלשה יותר ובעלת סיכוי רב יותר לשבירה. מסיבה זו רצוי להשלים את הכותרת תוך שימוש ביתד יצוקה או בורג באחת מתעלות השורש, ועליהם כתר. ישנם מקרים בהם השן נשברת לפני השלמת הכותרת אך אין זו סיבה לדאגה.

הטיפול יכול להיערך במספר מפגשים. קיימים מקרים בהם ניתן לסיים את הטיפול בפגישה אחת, במיוחד במקרה בהם השן לא הייתה נמקית עם תחילת הטיפול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דנטלי - רופא שיניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל הראל

מאת: גיל הראלבריאות השן05/12/10993 צפיות
דלקת חניכיים היא מחלה זיהומית, הנוצרת בגלל מגע חיידקים ההורסים את הרקמות העוטפות את השיניים וכך גורמים לספיגה של העצם התומכת. במצבים בהם דלקת החניכיים היא במצב מתקדם, ייתכנו גם תופעות התניידות שיניים ואף אובדן שיניים.

מאת: גיל הראלבריאות השן26/10/09938 צפיות
בימים אלה, עם הפיכתו של תחום רפואת השיניים לכדי תחום רפואי-כירורגי עשיר בעל התמחויות רבות הכוללות התמחות בשיניים ובלסתות, התמחויות בפנים, בחלל הפה ואפילו בבסיס הגולגולת, גדלו דרישות הסף להכשרת רופאי שיניים בהתאם וכעת מחוייב כל רופא שיניים לעבור הכשרה רפואית כללית.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201598 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181673 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181785 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181594 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171508 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171513 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171384 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica