חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יריעות ביטומניות מול זפת

מאת: איציק אסוליןבתים משותפים20/03/20121368 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יריעות ביטומניות מול זפת

איטום הוא אחד הצעדים החשובים במניעת נזקים למבנה שלנו ובשמירתו מוגן ויבש מפני חדירת נוזלים שבהמשך גורמים לנושא הרטיבות להופיע במלוא הדרו.

בדרך כלל פעילות האיטום המוכרת לנו ונראית במיוחד לקראת בואו של החורף הוא איטום גגות. איטום זה כאשר לא מבוצע כהלכה מועד לפורענות, כלומר בהמשך יגרום לתקלות ולעוגמת נפש רבה.

איטום כהלכה , מתחיל, בראש ובראשונה בבידוד נכון ובהכנה מתאימה של התשתית, ימשיך בבחירה נבונה של חומרי איטום ובהמשך בשימוש המקצועי בחומרים אלו על גבי התשתית.

בדרך כלל לעבודה יסודית ומקצועית של אנשי מקצוע מנוסים מתלווה אחריות מקיפה על טיב העבודה לאורך שנים, כמו בעת

עבודות שלד- דבר שמעיד על כך שלא צפויות תקלות וגם אם תהיינה כאלה הן יטופלו במהירות ובמקצועיות.

חומרי איטום המשמשים ל איטום גגות הם בעיקר זפת ויריעות ביטומניות.

זפת הוא חומר ביטומני אשר הוכחה יעילותו בשיטת זיפות גגות כחומר מונע מעבר של מי גשמים כלפי פנימה למבנה. מבנים רבים בעלי גגות שטוחים בהם אין שיפוע לניקוז המים מצוידים בשכבת זפת חם בתהליך הזיפות, ובמידה ותהליך זה בוצע כהלכה הוא יכול לשמש כחומר איטום מיטבי למשך 10-15 שנה לפחות.

שימוש בזפת הוא שיטת איטום מסורתית בה נקטו שנים רבות גם בעת בניית וילות או שיפוץ דירות

, ועדיין משתמשים בה איטום גגות בהם יש זפת ישנה הזקוקה לחיזוק. תהליך האיטום בזפת יבוצע באמצעות שתי שכבות וביניהן יריעות חיזוק כמו יוטה או רשת פלסטית. לזפת חמה יש צורך בהלבנה אחרת תאבד  מיעילותה מהר מאוד, וגם תחמם מאוד את הדירה שתחת הגג.

קיים חומר איטום טוב יותר מזפת וחדש יותר ממנו והוא נקרא יריעות ביטומניות.

השימוש בחומר זה יכול להחזיק מעמד למשך עשרות שנים אם בוצע בידי איש מקצוע מהימן ומנוסה.

לתהליך איטום הגג למניעת ה רטיבות תוך שימוש ביריעות ביטומניות מספר שלבים:

ניקוי יסודי של הגג מכל שרידי חומרי ניקוי והלבנה קודמים.

הנחת היריעות על גבי שכבת יסוד עשויה זפת על שכבת הבטון.

היריעות צריכות להיות מונחות בחפיפה ממש כמו רעפים ומהודקות לקיר באמצעות פסי אלומיניום. היריעות צריכות להיות מרותכות כמובן לשכבת היסוד.

שיטה זו נחשבת עמידה יותר משימוש בזפת ועלותה בהתאם.

 



תגיות המאמר: איטום, רטיבות, איטום גגות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק אסולין

מאת: איציק אסוליןבריאות השן14/03/13948 צפיות
תקשורת טובה עם רופא השיניים הוא הצעד הראשון בדרך לטיפול מוצלח ללא חרדה דנטאלית, לכן חשוב לחפש רופא שיניים העונה על כל הפרמטרים שציינו. בנוסף, לרופאים עומדים מספר אמצעים המסייעים בהפחתת הלחץ והמתח אצל המטופלים העומדים בפני כל סוגי טיפולי השיניים.

מאת: איציק אסוליןתרבות דיגיטלית06/03/131162 צפיות
באמצעות תוכנות מיוחדת לקונסולה ניתן להפוך אותה לסטרימר אשר באמצעותו ניתן להציג תמונות, לנגן קבצי מוסיקה, קבצי וידאו ואפילו ווידאו שצילמתם בעצמכם. הג'ויסטיק הוא אלחוטי ובאמצעות חיישנים ניתן לשחק באמצעות תנועה פיסית ולא רק עם הלחצנים. לג'ויסטיק יש מנגנוני רטט ולשלט סוללת ליתיום שיתרונה הגדול בכך שהיא נטענת. עוד מאפיין ייחודי לקונסולה זו היא תוספת מערכתית הנקראת MOVE אשר מקנה לשחקן תחושה כמעט אמיתית וחלק בלתי נפרד מהממשיות של החוויה. השחקנים באמצעות תנועות אמיתיות מתקדמים במשחק ונהנים מחוויה בלתי רגילה ממש כזו הדומה למציאות.

מאת: איציק אסוליןניתוחים פלסטיים04/11/121011 צפיות
אם בניתוחי אף ראינו גם גורם רפואי וגם גורם אסתטי הרי שניתוח מתיחת פנים למשל מתבצע רק מבחינה אסתטית ולכן נערך למבוגרים לרוב מעל גיל 40 מפני שהשינויים בעור הפנים נגרמו מהשנים שחלפו ומהגנטיקה שהשפיעה. מטרת מתיחת פנים היא להצעיר את מראה הפנים ולגרום לכך שעור הפנים יראה מתוח וחלק וכמובן כך יראה גם צעיר.

מאת: איציק אסוליןנישואין31/10/121022 צפיות
בגני אירועים תחת כיפת השמיים יש לא רק נוף מרהיב אלא גם קיימות מערכות הגברה ותאורה משוכללות, המקומות מעוצבים בסטייל רב, ומצוידים ברחבת ריקודים רחבת ידיים. בגלל השפע הקיים התחרות בשוק הולכת וגוברת על כל לקוח. כאשר אתם בעלי השמחה הולכים לתכנן אירוע ולבחור את המקום בו ייערך, חשוב לבחור במספר מקומות של גני אירועים כדי להבין פחות או יותר את הלך הדברים והעלויות שם.

מאת: איציק אסוליןנישואין12/09/121056 צפיות
כל אירוע חתונה מאופיין בהוצאות כספיות כבדות גם אם לא מדובר באירוע של 500 מוזמנים ומעלה ולכן כדאי להיערך בהתאם על מנת שהאירוע יהיה מוצלח אך גם לא יקר במיוחד ויאפשר לכם נקודת פתיחה טובה לחיים החדשים ללא כל חובות מיותרים.

מאת: איציק אסוליןצרכנות27/08/121211 צפיות
אין זה סוד שישראל אינה מן המדינות הגשומות ביותר בעולם, אלא להפך. היא מאופיינת בכמות דלה של גשמים. יחד עם זאת, תופעת הרטיבות קיימת במלוא הדרה בבתי אב רבים ישנים ואף חדשים אשר בהם לא הותקנה מערכת איטום כראוי. חשוב לדעת שמערכות איטום במבנים נחלקות לשתיים: מערכת איטום הנקראת חיובית ומערכת איטום הנקראת שלילית.

מאת: איציק אסוליןחתונות23/08/12990 צפיות
כאשר בוחרים חברה המתמחה בהפקת אירועים וחתונות בטבע, יש לבחור בחברה מומלצת גדולה ומקצועית בתחום אירועים בטבע. בעריכת אירועים בטבע אין להתפשר היות והחברה האחראית על כל הציוד והשירות היא זו שתקבע, באופן ניכר, ובמקצועיותה את הצלחת האירוע.

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222322 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222936 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223094 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222933 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222961 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211268 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201724 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica