חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי מערכת איטום למבנה?

מאת: איציק אסוליןצרכנות27/08/20121214 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מהי מערכת איטום למבנה?

רבים מבתי האב בישראל סובלים מתופעה רחבת היקף הנקראת רטיבות עוד בטרם הקריאה לאיש מקצוע

יש להבין מהם מימדי התופעה ודרכי הטיפול בה, ויש להבין מהי מערכת איטום למבנה.

חשיבותו של האיטום היא ביצירת מעטפת למבנה שלנו המבודדת אותו מפני חדירת הנוזלים, כאשר אלו הם הגורמים לרטיבות , קור וחום.

התופעה השכיחה והידועה לשמצה אשר מגיעה לרוב המבנים וקיימת ברגע זה ממש בדירות רבות של מגורים  בנוסף ל

נזילות מים היא הרטיבות, והיא זאת שגורמת לא רק לכשלים אלא גם לליקויים שמקורם בחוסר איטום של המבנה שלנו.

אין זה סוד שישראל אינה מן המדינות הגשומות ביותר בעולם, אלא להפך. היא מאופיינת בכמות דלה של גשמים. יחד עם זאת, תופעת הרטיבות קיימת במלוא הדרה בבתי אב רבים ישנים ואף חדשים אשר בהם לא הותקנה מערכת איטום כראוי.

חשוב לדעת שמערכות איטום במבנים נחלקות לשתיים: מערכת איטום הנקראת חיובית ומערכת איטום הנקראת שלילית.

הבה נבין את ההבדלים: מערכת איטום חיובית היא ידועה כחשובה ביותר ומדוע? מפני שהיא זאת שיוצרת שכבת הגנה על יסודות וקורות מעטפת המבנה : מהיסודות ועד לגג המבנה- תהליך הנקרא איטום גגות או זיפות   כפי שנהוג היה לומר עד לא מזמן, היות ובתהליך זה מעורב חומר ביטומני הקרוי זפת.

תהליך האיטום כולל בתוכו גם קירות חיצוניים, איטום של חדרי רחצה הנעשים לעיתים על ידי אינסטלאטור

, איטום של חלונות ואיטום המרפסות של המבנה.

למעשה, מערכות איטום שליליות הן רק תוספת למערכת האיטום החיובית ההכרחית אשר משמשת דרך עקיפה כדי למנוע חדירת מים ורטיבות.

ברוב הפעמים, נעשה בה שימוש כאשר מתגלים כשלים שנובעים מתכנון לקוי של המבנה או אפילו מאיטום אשר לא מתאים או אפילו במצבי פיקוח לא מתאים שהתבצע בעת בניית המבנה ועל כן נפלו כשלים בתהליך זה.

כשלים בתכנון לקוי של מבנה לא רק גורמים לבעיית הרטיבות  להופיע אלא גם פוגעים בחוזקו של המבנה ומשפיעים על חוסנו ועל יסודותיו, מים שחודרים פנימה למבנה יוצרים כתמי עובש על הקירות ופגיעה במעטפת התרמית של המבנה.

 

הכלל התקף גם לגבי בניית בריכות שחייה הוא שככל שמערכות האיטום יהיו אמינות יותר, איכותיות ויבוצעו באמצעות בעלי מקצוע המנוסים והמומחים בתחומם, כך תסופק למבנה הגנה טובה ובידוד מפני נזקי החוץ באופן מתמשך- מעטפת המבנה תהיה מבודדת ומוגנת באופן הרמטי מנוזלים.

מהם החומרים המסייעים באיטום המבנה?

קיימים מספר חומרים למערכות איטום ובעיקר למערכות איטום שליליות אשר אנשי המקצוע משתמשים בהם במלאכתם כאשר הנפוצים שבהם הם: חומר אטימה ביטומני, חומרי איטום על בסיס פוליארטני, חומרי אטימה צמנטיים, חומרים על בסיס סיליקון (בעיקר לאיטום חלונות)  וחומרי אטימה על בסיס אקרילי. יש לקחת בחשבון את כל חלקי המבנה בתהליך האיטום על מנת לקבל את רמת האטימה המקסימלית למבנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק אסולין

מאת: איציק אסוליןבריאות השן14/03/13949 צפיות
תקשורת טובה עם רופא השיניים הוא הצעד הראשון בדרך לטיפול מוצלח ללא חרדה דנטאלית, לכן חשוב לחפש רופא שיניים העונה על כל הפרמטרים שציינו. בנוסף, לרופאים עומדים מספר אמצעים המסייעים בהפחתת הלחץ והמתח אצל המטופלים העומדים בפני כל סוגי טיפולי השיניים.

מאת: איציק אסוליןתרבות דיגיטלית06/03/131163 צפיות
באמצעות תוכנות מיוחדת לקונסולה ניתן להפוך אותה לסטרימר אשר באמצעותו ניתן להציג תמונות, לנגן קבצי מוסיקה, קבצי וידאו ואפילו ווידאו שצילמתם בעצמכם. הג'ויסטיק הוא אלחוטי ובאמצעות חיישנים ניתן לשחק באמצעות תנועה פיסית ולא רק עם הלחצנים. לג'ויסטיק יש מנגנוני רטט ולשלט סוללת ליתיום שיתרונה הגדול בכך שהיא נטענת. עוד מאפיין ייחודי לקונסולה זו היא תוספת מערכתית הנקראת MOVE אשר מקנה לשחקן תחושה כמעט אמיתית וחלק בלתי נפרד מהממשיות של החוויה. השחקנים באמצעות תנועות אמיתיות מתקדמים במשחק ונהנים מחוויה בלתי רגילה ממש כזו הדומה למציאות.

מאת: איציק אסוליןניתוחים פלסטיים04/11/121013 צפיות
אם בניתוחי אף ראינו גם גורם רפואי וגם גורם אסתטי הרי שניתוח מתיחת פנים למשל מתבצע רק מבחינה אסתטית ולכן נערך למבוגרים לרוב מעל גיל 40 מפני שהשינויים בעור הפנים נגרמו מהשנים שחלפו ומהגנטיקה שהשפיעה. מטרת מתיחת פנים היא להצעיר את מראה הפנים ולגרום לכך שעור הפנים יראה מתוח וחלק וכמובן כך יראה גם צעיר.

מאת: איציק אסוליןנישואין31/10/121023 צפיות
בגני אירועים תחת כיפת השמיים יש לא רק נוף מרהיב אלא גם קיימות מערכות הגברה ותאורה משוכללות, המקומות מעוצבים בסטייל רב, ומצוידים ברחבת ריקודים רחבת ידיים. בגלל השפע הקיים התחרות בשוק הולכת וגוברת על כל לקוח. כאשר אתם בעלי השמחה הולכים לתכנן אירוע ולבחור את המקום בו ייערך, חשוב לבחור במספר מקומות של גני אירועים כדי להבין פחות או יותר את הלך הדברים והעלויות שם.

מאת: איציק אסוליןנישואין12/09/121058 צפיות
כל אירוע חתונה מאופיין בהוצאות כספיות כבדות גם אם לא מדובר באירוע של 500 מוזמנים ומעלה ולכן כדאי להיערך בהתאם על מנת שהאירוע יהיה מוצלח אך גם לא יקר במיוחד ויאפשר לכם נקודת פתיחה טובה לחיים החדשים ללא כל חובות מיותרים.

מאת: איציק אסוליןחתונות23/08/12991 צפיות
כאשר בוחרים חברה המתמחה בהפקת אירועים וחתונות בטבע, יש לבחור בחברה מומלצת גדולה ומקצועית בתחום אירועים בטבע. בעריכת אירועים בטבע אין להתפשר היות והחברה האחראית על כל הציוד והשירות היא זו שתקבע, באופן ניכר, ובמקצועיותה את הצלחת האירוע.

מאת: איציק אסוליןעסקים מהבית02/08/121117 צפיות
בניגוד לסביבות עבודה משרדיות בהן קיימות דלפקים , בסביבת עבודה ביתית יש להיערך לכך ששולחן העבודה הכולל מחשב ברוב הפעמים יהיה מספיק גדול ומרווח כדי לאפשר עבודה נוחה במיוחד. חשוב גם לבחור בכיסא משרדי נוח המיועד לשיבה ממושכת אשר בו ניתן לכוונן את משענת הגב ולנעול אותה למצב הרצוי. חשוב גם לדאוג בכיסא לריפוד נוח ואוורירי כדי למנוע הזעה ואי נעימות

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214249 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204386 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205287 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193445 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica