חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לאיזה ארגון מתאימה מערכת בינה עסקית

מאת: רימון חייטמיחשוב ארגוני25/03/2012977 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני מספר ימים פגשתי מישהו אשר ביקש לשמוע על עבודתי. לאחר שהסברתי בקווים כלליים על מערכות BI, הוא שאל אותי: לאיזה ארגונים מתאימה מערכת כזו. עניתי בתשובה מהירה שלארגונים גדולים ובינוניים. ידידי המשיך לשאול, בינוניים וגדולים באיזה פרמטר: מחזור עסקי? מספר עובדים ?

לדעתי מערכת BI ייעודית מתאימה לארגון אשר מתקיים בו אחד משני התנאים הבאים:

1. המנכ"ל אינו מכיר את כל הלקוחות ו/או את כל העובדים. תנאי זה מראה על ארגון בו עשויים להיווצר פערי מידע אותם יש לסגור באמצעות הפצת מידע מהירה ויעילה. בעבר שוחחתי עם מנכ"ל של בית תוכנה בארץ המעסיק כ- 400 עובדים, מרביתם יושבים אצל לקוחות כעובדי מיקור-חוץ. באותה תקופה עדיין היה נהוג חיוב לשעת עבודה של עובד על פי שער דולר, בעוד שהמשכורות מחושבות כמובן בשקלים. הסברתי למנכ"ל מדוע הוא צריך מערכת בינה עסקית והוא בתגובה ענה שהמערכת מיותרת כיוון שהוא "יודע כבר הכל על החברה". שאלתי אותו: באיזה שער דולר יהפכו 5% מעובדיך ללא רווחיים? (כאמור, הכנסות בדולר והוצאות שכר בשקלים). כמובן שעל שאלה כזו לא יכול גם מישהו עם זיכרון יוצא מגדר הרגיל אשר זוכר את ההכנסות וההוצאות של כל עובד בראשו לענות ללא מערכת מידע .

2. ישנה הפרדה בין מכיני הדוחו"ת והמסקנות מהדוחו"ת לבין מקבלי ההחלטות בפועל. לדוגמה: כלכלן מכין, או מזמין מאגף מערכות מידע או מגורם חוץ ארגוני כגון רואה החשבון של החברה דו"ח עם רשימת 20 המוצרים בעלי המכירות הנמוכות ביותר ושבעה מהם הוא מסמן כלא כדאיים בייצור כלל. מישהו אחר בארגון הוא זה שיחליט בפועל על הוצאת המוצרים מסל המוצרים של החברה. גם תנאי זה מסמל למעשה את גודל החברה ואת העובדה שהיא צריכה מערכת דיווח ואחזור נתונים יעילה על מנת לשפר את קבלת ההחלטות בארגון.

 

בדרך כלל טוענים אנשי הארגון שפרויקט בינה עסקית בארגונם הוא יקר מידי. פרויקט בינה עסקית הינו אכן פרויקט יקר, גם בכסף שיוצא בפועל מקופת הארגון על חומרה, תוכנה ועבודת פיתוח וגם (ואת זה פעמים רבות לא מחשבים בארגונים) בשעות עבודה שיקדישו עובדי הארגון עצמו בעת אפיון והטמעת מערכת הבינה עסקית.

ברם, מערכת בינה עסקית אינה יקרה מידי. לדעתי ארגונים אשר עונים על הקריטריונים לעיל ישלמו סכומים גבוהים בהרבה כתוצאה מקבלת החלטה עסקית שגויה. הבעיה הינה כמובן שתמחור מערכת מידע חדשה הינו דבר פשוט לעומת תמחור קבלת החלטות איטיות או החלטות שגויות אשר קשה לעומדו בכסף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רימון חייט, בעל תואר BA בכלכלה ומנהל ו- MBA מהמכללה למנהל. בעל ניסיון של 15 שנים בניתוח, פיתוח וניהול פרוייקטים של בינה עסקית (BI) במגוון חברות בארץ.

עוסק בפיתוח, ניהול וייעוץ הנושא בינה עסקית. מרצה בקורס לבינה עסקית במכללה למנהל.

כותב את בלוג בנושא בינה עסקית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רימון חייט

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173391 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163495 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151815 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151753 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152271 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/141977 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148109 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica