חפש מאמרים:
שלום אורח
14.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כולנו יצירתיים

"כשם שבעקבות יום שנוצל היטב באה שינה ברוכה,
כך בא מוות מבורך בעקבות חיים מלאים"  [ לאונרדו דה וינצ'י]

מהי המחשבה הראשונה שעולה בראשכם כשאתם שומעים את המילה יצירתיות ?

ובכן, יש כאלה שרואים ביצירתיות משהו שונה ואפילו "משוגע", משהו נועז ויוצא דופן.

אחרים רואים ביצירתיות משהו אמנותי, שקשור ליצירה ולאמנות. יהיו כאלה שיאמרו כי בעיניהם להיות יצירתי זו היכולת לפתור חידות הגיון או לשחק שח-מט ...

יצירתיות היא הרבה יותר מזה.

המשמעות הבסיסית של "להיות יצירתי" היא :  ליצור ולהפיק את הטוב ביותר האפשרי .

ליזום.  לעשות.  ליצור.  ליצור סיטואציות חדשות, מצבים חדשים, תנאים חדשים, שינויים ושיפורים.

אני קורא לזה "למקסם":  גם במשמעות של קסם, וגם במשמעות של לנסות להגיע למקסימום האפשרי.

מסתבר כי לכולנו יש רצון פנימי ליצור. כל יצור אנושי מעוניין להשאיר את רישומו וחותמו, והדבר בא לידי ביטוי כבר שהיינו תינוקות :

מכירים את הסיטואציה בה האימא מנסה להאכיל את בנה התינוק ?

היא לוקחת את כפית הדייסה ומנסה באופן יצירתי לשוות לכפית צורה של "מטוס". תוסיפו את רעש המנועים שבוקע מגרונה והרי לפניכם טיסה מוצלחת היישר לפיו של התינוק.

"המטוס" מגיע בהצלחה לפיו של התינוק, ופריקת הדייסה נעשית בהצלחה מרובה -

אבל רק באופן זמני.

תמיד יגיע הרגע בו התינוק יתפוס את הכפית בידו הזעירה וינסה לבד.

הוא לא מעוניין שיאכילו אותו כי הוא פשוט רוצה לעשות את זה בעצמו.

מהר מאד נראה את שאריות הדייסה מרוחות על פיו, על הבגד, על הרצפה ואיפה לא ... אבל לא נוכל להתעלם מן החיוך הקטן והמתוק של התינוק המנצח. הוא מעוניין לעשות וליצור.

הוא מחזיק בכפית, והוא זה ששולט  "במטוס".

זוהי הרגשה נפלאה.

גם כשאנו מתבגרים אנו רוצים להרגיש שאנו שולטים במצב, ולא שהמצב שולט בנו.

אנו מעוניינים ליצור, להשפיע וליצור הצלחות, וכדי להצליח ולהיות יצירתי לא צריך להיות "משוגע". גם לא חייבים לדעת לנגן בכינור או להיות שחקן שח מקצועי.

היצירתיות זו תכונה עתיקה שטבועה בנו היטב.

המצאנו את הגלגל אך לא הסתפקנו בכך. המצאנו את המכונית ואת המטוס והגענו גם לירח.

אנו תמיד נשאף ליצור . זה קיים ב – DNA האנושי.

קרה לך שנסעת בדרך אחרת בעקבות פקק תנועה ?

טיילת למקום חדש, החלפת את המנה הקבועה במסעדה או שינית את טון הדיבור שלך כלפי אדם אחר ?

במידה רבה זוהי התנהגות של אדם המורכב ממרכיבים יצירתיים.
לכולנו יש את המרכיבים הללו.

אם לכולנו יש את המרכיבים הדרושים, מדוע רק חלק מאיתנו נחשבים ליצירתיים ?

מה מפריע לנו ליצור ?

מה קרה בדרך לילד הקטן הסקרן, המעז והיצירתי, שהפך למבוגר ידען שנצמד להרגלים ולשגרה ?

לאן נעלמו הדמיון המפותח, התעוזה, המעוף, היכולת לבטא בחופשיות את הרגשתנו ורצונותינו ?

האם אנו נאחזים בקרנות הרגלי החשיבה שלנו ומסרבים להרפות ?

נראה כי ההיגיון שלנו וההרגלים שלנו לעיתים חוסמים ומפריעים לנו ליצור הצלחות.

נראה שאם אנחנו חושבים בצורה מסוימת אנחנו מקבלים בהתאם משהו מסוים. אם אנחנו רוצים לקבל משהו אחר – כנראה שאין ברירה – אנחנו חייבים לחשוב אחרת. חשיבה יחד עם עשייה מתאימה. בהצלחה. רפאל כהן.

הכותב הוא רפאל כהן.
מומחה בעל שם בחשיבה יצירתית. ממציא מודלים חדשניים כדי לחשוב בצורה שונה, מעביר הרצאה ייחודית עבור חברות וארגונים. רפאל מעביר הרצאות וסדנאות גם לקהל הרחב והוא מחבר הספר רב המכר "האיש שהצליח לשנות את הסרט"

www.raphael-cohen.com

הרצאות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Ask4 קידום אתרים בגוגל

מאת: Ask4 קידום אתרים בגוגלייעוץ עסקי07/09/091956 צפיות
אם אתם קוראים שורות אלו, כנראה שהייתם רוצים לשפר את המזל שלכם או את היצירתיות שלכם. או את שניהם. אני סבור שגם אם אתם מרגישים שאתם יצירתיים או ברי מזל, תמיד יש מקום לשיפורים ולהטבות. בידכם להטיב ולשפר גם את המזל וגם את היצירתיות באופן מכוון ויזום. כיצד אפשר לשפר, ומה הקשר בין מזל טוב ליצירתיות ?

מאת: Ask4 קידום אתרים בגוגלייעוץ עסקי07/09/091055 צפיות
מאז שהיינו ילדים קטנים לימדו אותנו שיש תשובה אחת נכונה. למדנו גם שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, ושצריך לבחור בין לעשות משהו מסוים לבין לעשות משהו אחר. או שאני מרוויח או שאני בהכרח מפסיד ואילו הצד השני מרוויח. אנשים יצירתיים חושבים אחרת. הם משוכנעים שאפשר לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה, ובמקום לחשוב במושגים של " או ... או..." הם חושבים באופן של "גם ... וגם" (win win)

מאת: Ask4 קידום אתרים בגוגלייעוץ עסקי24/08/091036 צפיות
דעו לכם כי בכל בעיה , קושי או כביכול כשלון, מסתתרות להן מתנות נפלאות. נכון יעשה האדם החכם אם ישאל את עצמו איזו מתנה מסתתרת כאן ? איך אני יכול להפוך את הבעיה הזו להצלחה? הרעיון להפוך בעיה להצלחה הוא רעיון חיוני וחשוב מאד בתחום החשיבה היצירתית. אחת הדוגמאות הקלאסיות הוא הסיפור המפורסם של מדבקות ה - "פוסט איט" (post-it) המדבקות הצהובות, הורודות, הקטנות של חברת 3M.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222280 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221495 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22906 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211222 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21957 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211039 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201520 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica