חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודים לתארים מתקדמים

מאת: משה אלוןלימודים אקדמאיים08/04/2012984 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תואר ראשון מדעי ההתנהגות

מדעי ההתנהגות הוא התחום הכללי שמכיל בתוכו את תחומי נפש האדם כייצור חברתי: פסיכולוגיה, קרמינולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה (שני האחרונים באים ממדעי החברה) ועוד. מדעי ההתנהגות בוחנים את התנהגותו של האדם בכלים כאלו שיאפשרו לו להיות פרט מתפקד בחברה, במשפחה, בעבודה. שיבחר את המקצוע / מקום העבודה המתאים לו כדי שלא ידרדר לפשיעה, תסכול ואסון; כדי שיעבוד ביתר אושר ויביא סיפוק לעצמו וגם נחת למעסיקיו – וככה כולם מרוויחים, נפשית וכלכלית. שיהיה פרט מתפקד במשפחה וככה לא יאמלל את ילדיו או יגרום להם / לעצמו להידרדר לפשיעה.


לימודי מדעי ההתנהגות הוא תואר חיובי מאד, שמטרתו הבנה עגולה, משמעותית ומעמיקה של האדם כייצור חברתי – ובכך לשפר את פני החברה. מן התואר הזה אפשר להתקדם לתחומים רבים, ביניהם ייעוץ לחברות אודות הPERSONAL שלהם, כתיבה ומחקר, הוראה, משאבי אנוש ועוד.

תואר שני בפסיכולוגיה


תואר שנמצא תחת ענף מדעי ההתנהגות, אולם הוא מקצועי וספציפי מאד. אם תואר ראשון במדעי ההתנהגות (ולמען האמת, גם תואר שני) מעניק מבט כללי שממנו יוצאים מקצועות חדשים ומרגשים, תואר שני בפסיכולוגיה הוא ההכשרה המדוייקת והאחראית ביותר לכדי יכולת לפתוח קליניקה שמטפלת באנשים. מדובר במקצוע לכל דבר. תואר שני בפסיכולוגיה יכול להיות פתח למחקר, לייעוץ וגם לקלינקאות (עם מדובר בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית, אליו לא כל בוגרי התואר הראשון מתקבלים, אלא בכפוף לציונים גבוהים במיוחד וראיון אישי).


אנשים שרוצים בתואר זה אך לא כדי לטפל, יכולים להמשיך לMA במסלול כללי, שיכשיר אותם להיות יועצים בתחום, כותבים או חוקרים (וללמוד כמובן לתואר דוקטור אם ירצו). הטיפול בתחום זה צריך להינתן בידיהם של אנשים אחראים, מצטיינים ובעיקר פתוחי-ראש וחדורי אידיאולוגיה לטפל בבני אדם.

תואר ראשון במדעי המחשב


אם הייתם מאלו שכתבו פיתוחים לICQ סתם בגלל שהיה אפשר... אם תמיד התעניינתם בממשק משתמש... אם עשיתי "אמנות מספרים בינאריים"... נראה שתואר ראשון במדעי המחשב שיכשיר אתכם כמתכנתים ברמה גבוהה הוא ממש חובה עבורכם. התואר מכיל לימודי מתמטיקה, פיסיקה וסטטיסטיקה ברמה גבוהה מאד, שפות תכנות (מהפשוטות ביותר ועד PHP ושיטות מתקדמות), כתיבת הוראות, תוכנות וסקריפטים, מערכות הפעלה ועוד. בסופו של התואר תוכלו לעבוד על כל מערכת ניהול ולכתוב קוד ברמה גבוהה. אם תרצו להתקדם לרמה גבוהה אף יותר, כדי שתעשו תואר שני בתחום.


תואר שני מדעי ההתנהגות


אם הייתם מאלו שאוהבים לשבת עם חברים לשיחה... אם תמיד התעניינתם מדוע אנשים עושים פעולות כמו שהם עושים... אם אתם רוצים לעבוד עם בני אדם, תואר שני מדעי ההתנהגות הוא לגמרי חובה עבורכם. אתם יכולים להגיע לתואר זה גם ללא קשר לכך בתואר הראשון. הלימודים מיועדים לאנשים שרוצים לעבוד ולהבין בני אדם, דרך כלים סוציולוגיים, פסיכולוגיים וגופניים. לא מדובר בתואר טיפולי, אלא בתואר תיאורטי שמעניק כלים למקצועות חדשים ומרגשים. לדוגמה, אם עשיתם תואר רלוונטי כתואר ראשון בפסיכולוגיה – תוכלו להמשיך לתואר שני מדעי ההתנהגות, אולי ההמשך הטבעי למי שאינו רוצה לטפל, אלא ללמד, לייעץ או לחקור.


לימודים לתואר שני


באותו נושא נמליץ לכל אחד שיש לו את האפשרות להמשיך אל לימודים לתואר שני. מדובר היום בכמעט מינימום בהרבה מאד מקצועות: אפילו אתם רוצים להיות מורה, עובד לא זוטר בבנק או יועץ מכל סוג, במקומות ששוכרים שירותים של כאלו (כשכיר או פרילנס) מבקשים השכלה של תואר שני. אם קשה לכם להרשות לעצמכם זאת, בידקו הלוואות או מלגות – או לכו על תואר "נתמח", דוגמת האונ' הפתוחה. בנוסף, אפשר ללכת על מסלול לא מחקרי שהוא קצר יותר ויש בו פחות נקודות זכות. היום פשוט חייבים תואר שני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153385 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152725 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153922 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152782 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151893 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154212 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142523 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182441 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181712 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171481 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171946 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica