חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטפל , מטופל ומה בטיפול

מאת: יפים וייץרפואה משלימה17/04/20121448 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטופל אשר מגיע לטיפול מחפש עזרה לכאביו, לרוב הוא נמצא במצב של מרחב מוגן מצומצם, כאביו גורמים לו לתסכול, סבל, צורך וחיפוש אחר עזרה ואף ספקנות לגבי יכולת הטיפול לסייע לו.  במקום זה נכנס לתפקיד המטפל אשר, אמור להרגיע ולהשרות ביטחון על המטופל כדי לנסות ולהגדיל את המרחב המוגן שלו עד כמה שניתן. ע"י הגדלת המרחב המוגן המטפל  יוצר במטופל אמון רב יותר בטיפול וביכולתו להתגבר ולהתמודד עם כאביו.  חשוב לזכור כי המטפל אינו פוטר את בעיות הכאב של המטופל אלא מוביל אותו בדרך הנכונה בכדי לגרום לגופו לתקן את עצמו, דרך החיבור בין הנפש לגוף.

התקשורת עם המטופל מתבססת על סיוע למטופל להשתחרר ולהיפתח   על מנת שניתן יהיה  להגדיר יחד עם המטפל את ציפיותיו מהטיפול. חלק ניכר  מהתקשורת בין המטפל למטופל אינה מילולית כלל אלא עוברת בדרך של מגע והתבוננות.

למימוש הציפיות תפקיד חשוב ביותר במהלך הטיפול ואחריו, יש להקפיד ולהכין את המטופל בכל תהליך הטיפול ולהביאו להכרה לקראת מה הוא הולך ומה מטרותינו כמטפלים. על המטפל להוריד את סף החששות של המטופל לפני במהלך ואחרי הטיפול. יש לחזק את בטחונו האישי ע"י שיתוף מלא בתהליך הטיפול ע"י מתן התייחסות למיקומי הכאב, עוצמתם, הופעתם של כאבים או היעלמותם. במהלך הטיפול יש לאפשר למטופל להתבטא ולזכור כי הוא מוביל את הטיפול והוא גם תמיד צודק ביחס לתחושותיו, כמטפל אין להסתיר מידע מהמטופל בשום מקרה. תפקיד המטפל להיות שם עבור המטופל.  על המטפל להיות אמפטי ולא סימפטי כחלק מובהק בהגדרת מערכת היחסים בטיפול.

המטפל צריך לאפשר תמיכה גופנית (הקלה ופתרון של כאבים), תמיכה רגשית/נפשית (כתוצאה מההקלה הגופנית), העצמת הביטחון העצמי של המטופל, מתן  כלים להתמודדות יום יומית,הגברת המודעות העצמית לגופו ואיך לעודדו לטפל בו, הנחיות תומכות גוף/רגש/נפש בין הטיפולים ויציבה נכונה .

חשוב לזכור  כי על המטפל לאפשר  למטופל לשלוט בטיפול. יש לסקור בעבורו את מצבו על כל ההשלכות המיידיות והעתידיות, את דרכי הטיפול וההתנהגות שאנו מצפים ממנו, צפי הריפוי והנחיות מקצועיות כמו: שינוי אורחות חיים והרגלים לצורך הימנעות מפגיעה נוספת, תזונה, שינה, פעילות גופנית, הורדת מתח נפשי, שינוי מקום עבודה ואופן ביצוע הפעילות וכו' .

על המטפל  להביא את המטופל להכרה כי האחריות להחלמתו מונחת כתפיו של המטופל מתוך הרציונל שאם הוא רוצה לעזור לעצמו נוכל למצוא את הדרך לסייע לו. צריך לזכור שאנשים הסובלים מכאבי שרירים (ולא חשובה הסיבה), חיים במצב של כאבים באים והולכים. זאת אומרת שסף הסיבולת שלהם נמוך והם רגישים יותר לשינויים כאלה ואחרים של תפקודם המשפיע על הכאבים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יפים וייץ - מטפל בשיקום תנועתי אורטופדי והפגת כאבים.

בקרו באתר שלי : http://www.yafimetapel.co.il

הצטרפו אלי לפייסבוק : https://www.facebook.com/yafimetapel

ליצירת קשר : info@yafimetapel.co.il   052-3695312

חבר באיגוד מקצועות העיסוי בישראל והלשכה למקצועות בריאות משלימים RCP-M12959.

מטפל באזור כפר סבא  והמרכז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפים וייץ

מאת: יפים וייץרפואה משלימה26/03/121079 צפיות
טיפול בשיטת השיקום התנועתי אורטופדי, מאפשרת למטפל דרך אבחון תנועתי מקיף ומדויק ומציאת מיקום הכאבים לזהות את מקור הכאב. באמצעות טכניקות טיפוליות הכוללות שימוש בטריגר פוינט תראפי – Trigger Point Therapy , שחרור רקמת פאשיה – Myofascial Release , קינזיו טייפ – Kinesio Taping Therapy ועיסוי רפואי להגיע לתוצאות מרשימות בפרקי זמן קצרים יחסית ולהחזיר את הגוף לאיזון והפגת כאבים. מטרת הטיפול היא אבחון ומציאת הגורמים אשר הביאו לחוסר איזון שהתבטא בכאב, טיפול בהחזרת האיזון לגוף ובכך לנטרל את הכאבים.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213864 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201533 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201334 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191625 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181633 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica