חפש מאמרים:
שלום אורח
25.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כך תעשי ניקיון פסח מבלי לסבול מכאבי גב!

מאת: ז'אנה פילאטיסבריאות נשים18/04/20122215 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כך תעשי ניקיון פסח מבלי לסבול מכאבי גב!

מאת: ז'אנה קציר, מדריכת פילאטיס

כל שנה, בחג האביב, מתאמנות פונות אלי בתלונות על כאבים כתוצאה מהנקיונות וההכנות לחג. השנה החלטתי לתרום מהידע ומהניסיון שלי בתיקווה לעזור למתאמנות שלי לעבור את התקופה הזאת בכיף.

אז אם את מבלה שעות ארוכות בנקיון, עושה הכנות לארוחת מלכים, ורוצה להגיע זקופה, חייכנית וקלילה לארוחת חג, המדריך הזה הוא בשבילך!

10 טיפים שיעזרו לך בפסח הזה:

1. פזרי את המטלות שלך על פני שבוע לפחות – אל תשאירי את כל המשימות שלך ליום או יומיים. ניקיון ובישולים הם פעילות פיזית. גם אם תעשי פילאטיס במשך 8,9 שעות באותו יום, סביר להניח שתסבלי מכאבים. נסי לתכנן את הזמן כך שתקדישי להכנות כמה שעות בודדות בכל יום ולא יותר מכך.

2. עשי הפסקות באופן קבוע – כאשר את עושה פעילות גופנית, ולא משנה אם זה פילאטיס, הליכה בים או ניקיון פסח, נגרם נזק מיקרוסקופי לשרירים. הגוף מזהה את הנזק הזה, מתקן אותו וכך השריר נבנה ומתחזק. תהליך ה"תיקון" נעשה אך ורק בזמן מנוחה. אם תעסקי בפעילות ולא תתני לגוף שלך לנוח, הגוף לא יספיק לתחזק את השרירים שלך וסביר להניח שתסבלי מכאבים. אז על כל שעה של עבודה מאומצת ברחבי הבית, הקדישי לפחות 10 דקות למנוחה. נצלי זאת כדי לדבר עם חברה, לקרוא, לראות טלוויזיה או סתם לנוח.

3. הקדישי זמן למתיחות – וודאי שמעת לא פעם שחשוב לעשות מתיחות לפני אימון. אותו דבר גם לפני ניקיונות. חשוב לחמם את השרירים לפני שאת מתחילה לנקות, זה לא צריך לקחת יותר מ5-10 דקות, אך זה יעשה הבדל גדול בהרגשה שלך. אילו מתיחות לעשות? נסי להזכר אילו מתיחות המורות עושות בתחילת השיעור ונסי לחזור על כך.  העיקר שתניעי את המפרקים החשובים – מפרק הכתף, מפרק הירך, עמוד השידרה ושורשי כף היד.

4. אל תרימי דברים כבדים לבד – מה שמיוחד בניקיון פסח זה שמנקים את כל המקומות שתמיד מתעצלים – מאחורי הספות, מתחת למיטות, בפינות הרחוקות וכו'. אני בטוחה שלפחות 80% מהסיבות לכאבי גב בניקיון פסח נובעים כתוצאה מהזזת רהיטים כבדים בצורה לא נכונה. בשום אופן אל תזיזי מיטות, ספות ארונות וכו' ללא עזרה!

5. עצרי אם את חשה כאבים – כאב הוא הדרך של הגוף לתקשר איתנו. בהקשר של פעילות גופנית, כאב יכול להיות סימן לשריר שעובד ומתחזק, אך גם סימן לבעיה, או כשל במפרק מסוים. כשאת מנקה בבית ומרגישה כאבים, אין לך את הכלים לדעת מה משמעות הכאב. אם זה כאב חזק, במיוחד אם הוא בגב או בבירכיים, עצרי! נסי להחליף תנוחה, נסי לעשות הפסקה לפני שאת ממשיכה, בקשי עזרה במטלה הספציפית הזאת. אם הכאבים נמשכים, התייעצי איתי או אם איש מקצוע אחר. אל תמשיכי תוך כדי כאב חזק!

6. שימי לב איך את מתכופפת – ניקיון הרבה פעמים כולל הרבה התקופפות – להרים את הדלי, להרים את מטלית, לנקות מתחת לרהיט וכו'. אם תתכופפים בצורה לא נכונה כל כך הרבה, יווצר עומס רב על הגב ותסבלי מכאבים. תקפידי לכופף בירכיים כשאת מתכופפת - לעולם לעלום אל תרימי חפץ כבר מהריצפה עם רגליים ישרות! באופן כללי נסי לחפש דרכים לצמצם את הפעמים שאת מתכופפת. למשל, לשים את הדלי על מדרגה גבוהה כדי לא להתכופף אליו, להתאים את גובה שואב האבק כך שתוכלי להיות זקופה כשאת שואבת וכו'.

7. חפשי תנוחה נוחה לכל משימה – הרבה פעמים אנחנו עושות משימות מבלי לחשוב על התנוחה המתאימה לעשות אותן. אם תעשי את משימותיים לאורך זמן בתנוחה לא נוחה, ולא מתאימה, יווצר לחץ על מפרקים שונים ועל הגב. לפני שאת ניגשת לשטוף מאחורי הארונית, לנקות את המדף הגבוהה וכו', נסי לחשוב מה תהיי התנוחה המתאימה והנוחה ביותר לעשות זאת. אם את עושה משימה כלשהי הדורשת התכופפות לאורך זמן – פשוט שבי על שרפרף נמוך, או רדי על הבירכיים. אם את מנקה מקום גבוהה, פשוט תביאי לך כסא שיגביה אותך. אם את מנקה פינה רחוקה סלקי מכשולים – אל תתכופפי מעליו. במשימות שמחייבות התכופפות קדימה, למשל תליית כביסה, שימי רגל אחת על מדרגה או שרפרף זה יעזוב לך לשמור על הגב.

8. אל תוותרי על האימונים שלך – דווקא בתקופה שאת לחוצה, עמוסה, ומרגישה שאת עובדת כל היום, חשוב שלא תוותרי על שיגרת האימונים שלך. תהיה לך הזדמנות לעשות מתיחות נכונות, להתחזק, והכי חשוב להתמלא באנרגיות חיוביות שיעזרו לך להמשיך לעשות את משימותייך בשמחה.

9. בקשי עזרה – ניקיון ובישולים יכולים להיות גם הזדמנות לגיבוש משפחתי. נסי לשתף את כל המשפחה. סוד קטן מעולם השיווק –אל תאשלי "האם אתה רוצה לעזור?", תשאלי "במה את מעדיף לעזור – בשאיבת השטיח או באבק?" תמיד תתני שתי אופציות. ככה מי שתציעי לו ירגיש שהשליטה בידיו.

10. שימי מוזיקה שמחה – אין כמו מוזיקה שאת אוהבת כדי לתת לך אנרגיות טובות וכוחות לעשות את המשימות. אם תעשי את הניקיון בכיף ובשימחה, קרוב לוודאי שגם תסיימי יותר מהר, וגם תרגישי טוב יותר בסוף.

 

אהבת?

רוצה לקבל את המדריך החדש "איך להיראות ולהרגיש טוב בעונת החתונות?"

כנסי ללינק http://janakatsir.mypages.co.il/pages/6153

או בקרי בדף הפייסבוק שלי http://www.facebook.com/janapilates

בברכת חג שמח,

ז'אנה פילאטיס 0528512304

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ז'אנה פילאטיס, מדריכת פילאטיס ובעלת תואר בפסיכולוגיה

בקרו אותי בדף הפייסבוק שלי http://www.facebook.com/janapilates

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ז'אנה פילאטיס

מאת: ז'אנה פילאטיספילאטיס18/04/128173 צפיות
סטרס הוא לחץ ומתח נפשי הנובע ממנגנון אבולוציוני וסטרס לאורך זמן פוגע במערכת החיסונית. בחברה המערבית יש המון גורמי לחץ המעיבים על חיינו. במאמר יוסבר כיצד שיטת הפילאטיס יכולה הלוריד את רמת הסטרס בחיינו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/191453 צפיות
נשים רבות סבורות כי מדובר בניתוח נדיר, אך לא כך. בישראל מבוצעות כ 5000 כריתות רחם בכל שנה, ומדובר בניתוח מוכר ושכיח ברוב העולם. אמנם מדובר בניתוח המלווה בחששות רבים, אך אחוזי ההצלחה שלו גבוהים.

מאת: artikunoבריאות נשים05/03/148601 צפיות
לא כולנו נולדנו מושלמים. זה לא אומר שזה גזרה משמיים. ניתוחים פלסטיים מאפשרים לנו לעצב את המראה שלנו ולשנות את מה שאיננו אוהבים.

מאת: ירדן חוריבריאות נשים26/02/148229 צפיות
נשים רבות בוחרות לעשות ניתוח מחיצה באף בשביל לשפר את המראה שלהן, הבטחון העצמי והדימוי הגופני שהן מחזיקות על עצמן.

מאת: אודי ביגבריאות נשים06/11/138484 צפיות
אחת משלוש נשים תחווה דליפת שתן במהלך חייה. שכיחות התופעה עולה עם הגיל. נשים שעברו את גיל 64 יש להן 40% סיכוי לסבול מדליפת שתן. דליפת שתן בנשים שכיחה בעיקר במהלך ההריון ובסמוך ללידה. לעיתים היא חולפת מאליה ואולם לרוב מופיעה שוב עם הפסקת המחזור והשינויים ההורמונליים המתלווים לכך.

מאת: tkidumבריאות נשים28/10/138141 צפיות
במהלך השנים האחרונות חלה עלייה ברמת המודעות שלנו כלפי צורת חיינו. התחלנו לשים לב להשפעת התזונה על גופינו ותחושתנו, על חשיבות שתיית המים, התחלנו לשים לב לתכשירים בהם אנו משתמשים, למוצרי הקוסמטיקה שלנו, לזיהום האוויר והשפעתו הרעה על בריאותנו, לרמת הלחץ והחרדה שלנו ועוד. כתוצאה מעליית המודעות החלו אנשים רבים לקבל טיפולים אשר כלולים במסגרת הרפואה המשלימה. טיפולים כמו ארומתרפיה, דמיון מודרך, רפלקסולוגיה, רייקי, יוגה, מדיטציה ועוד, הפכו להיות מקובלים ופופולאריים בקרב הציבור ואנשים רבים הצליחו לשפר את

מאת: tkidumבריאות נשים28/10/138118 צפיות
אם אתם מעוניינים לשפר את התחושה שלכם - את הבריאות הנפשית, הרוחנית והפיזית שלכם, כדאי שתקפידו לחיות בצורה נכונה ובריאה. כדי לחיות בצורה מאוזנת ונכונה, יהיה עליכם להקפיד על המזון שאתם אוכלים, על כמות המים שאתם שותים (אנשים רבים אינם שותים מספיק מים), תצטרכו להקפיד על ביצוע פעילות גופנית, תצטרכו לשים לב לתכשירי הטיפוח שאתם מורחים על העור וכמובן, יהיה עליכם לנסות להפחית את רמת המתח והלחץ בחייכם.

מאת: tkidumבריאות נשים28/10/137879 צפיות
אם אתם מעוניינים לשפר את התחושה שלכם - את הבריאות הנפשית, הרוחנית והפיזית שלכם, כדאי שתקפידו לחיות בצורה נכונה ובריאה. כדי לחיות בצורה מאוזנת ונכונה, יהיה עליכם להקפיד על המזון שאתם אוכלים, על כמות המים שאתם שותים (אנשים רבים אינם שותים מספיק מים), תצטרכו להקפיד על ביצוע פעילות גופנית, תצטרכו לשים לב לתכשירי הטיפוח שאתם מורחים על העור וכמובן, יהיה עליכם לנסות להפחית את רמת המתח והלחץ בחייכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica