חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חביב שמעוני עם טיפים לעיתונאי המתחיל

מקצוע העיתונאות יכול להיות מסקרן ומרתק אך גםדורש ותובעני. לצד משכורות סבירות ישנה התעסקות מרובה בפוליטיקה,התרוצצויות והתמודדויות עם לחצים כגון עמידה בזמנים, ריצוי כמה גורמים בוזמנית, והצורך לנסח משפטים שימשכו את עין הקורא. בשל כך, מקצוע העיתונאותאינו מתאים לכל אחד והוא דורש תשוקה אמיתית לכתיבה או להעברת מידע חיונילציבור. לאלו שבחרו "לנסות את מזלם" בתוך התעשייה הכנו רשימה של עצותמעשיות. מכיוון שהתעשייה המקומית איננה גדולה ואפשרויות התעסוקה הןמוגבלות, חשוב ביותר להיכנס לעולם העיתונאות "ברגל ימין", על מנת לשמור אתכל האופציות פתוחות, ולהותיר רושם טוב בקרב מעסיקים שכן רוב אפשרויותהעבודה מתקבלות  "מפה לאוזן" וקשה מאוד להתקבל רק על סמך קורות החיים.

טיפים והמלצות:

1)     דד ליין – כל בוגר מסלולי התקשורת שלצה"ל יודע, כי הדבר החשוב ביותר לעיתונאים הוא היכולת לעמוד בזמנים. גם אםאתם גלגולו של המינגווי, אם אינכם יכולים להעביר בזמן את החומרים לדפוס,אתם בבעיה. עורכים רבים יהיו מוכנים להתפשר על כתבים מעט פחות טובים, אךשיכולים לעמוד בזמני ההוצאה של העיתון.

2)     סוגה – כפי שציינו לפני כן, אפשרויותהתעסוקה בתחום הן מוגבלות ויכול להיות שעד שתגיעו לכתוב בעיתון "הארץ",תאלצו לכתוב במגזינים השונים. כל עיתון דורש פורמט אחר של כתיבה המתאיםלקוראיו. בעיתונאות לא קיים מושג כמו "כתיבה יפה", ישנה רק כתיבה נכונההמשרתת את האג'נדה של העיתון. לכן – כאשר אתם מתחילים לעבוד במערכת חדשה,רצוי כי תלמדו את הפורמט הנדרש מהכתבים ע"י עיון בגיליונות קודמים. אפילורצוי לקיים עם העורך או עם הממונה עליכם שיחת "תיאום ציפיות". אל תחששולהטריד את הממונה בנושא זה, רוב העורכים יראו זאת בעין יפה, וכרצון כנהלהשתלב בעיתון ולשרת אותו בצורה הטובה ביותר.

3)     טיפוח קשרים – ככל שהקילומטראז'העיתונאי שלכם יגדל, תצברו קשרים מקצועיים ואישיים לאורך הדרך. כאמור, הדרךהעיקרית להתקדם בתחום העיתונאות היא דרך קשרים, ולכן חשוב שתטפחו אתהקשרים, שצברתם ע"י איחול חג שמח בדואר האלקטרוני לרשימת האנשים, שהכרתם אוהפניית רעיונות שאינם מתאימים לפורמט בו אתם מועסקים כרגע, לכתבים אחריםשיכול להיות כי ימצאו בהם עניין.

הדבר החשוב ביותר הוא "להגדיל ראש". עורכים שמים לב כמעט מיד,מי הגיע למערכתכדי לומר שהוא עיתונאי ולהרוויח כסף ללא עבודה קשה, ומינמצא שםכדי להמשיך הלאה ולהתקדם בתעשייה.

חביב שמעוני למעלה מ- 5 עשורים בתעשיית הפרסום, המדיה, העיתונותוהאירועים, עבר כברת דרך ארוכה מנער שליח בעיתון "הארץ", עד לתפקידי מפתחוניהול ב"מעריב". במהלך תקופה זו צבר מלאי של ידע וניסיון, לצד חוויותמקצועיות רבות.

חביב שמעוני מנכ"ל סחר של "את", "סגנון", "להיות הורים" ו-"גורמה"

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חביב שמעוני

יזם ואיש עסקים - מומחה לפרסום, מדיה, הוצאה לאור וארגון אירועים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חביב שמעוני

מאת: חביב שמעוניתרבות ובידור05/07/131387 צפיות
הוצאת "באואר" בארצות הברית עובדת על שלושה מגזינים חדשים שיושקו בארצות הברית בתוך כחמישה חודשים ונועדו לפנות לנשים ולנערות.

מאת: חביב שמעוניטיפים שיווקיים12/06/131792 צפיות
דרך קידום מכירות זו ברשת האינטרנט היא רק אחת מיני רבות לעשות קידום מכירות לעסק שלכם אשר יתרום תרומה משמעותית לשיווק העסק וחשיפתו בצורה מוצלחת ביותר .

מאת: חביב שמעוניבידור ופנאי - כללי29/05/13918 צפיות
בארצות הברית מכונה המגזין O בקיצור. מדובר בירחון שנוסד על ידי אופרה ווינפרי. המגזין מכוון להעניק השראה לשלל הקוראים והקוראות לחיות את חייהם בצורה הטובה ביותר תוך הצגת מידע, מתן עצות מועילות וכלים כיצד להתמקד על שיפור עצמי. הירחון מקדיש את עצמו לעזור לקוראים לכוון את עצמם בצורה הטובה ביותר ולהציג את עצמם כפי שהם באמת.

מאת: חביב שמעונימיתוג22/04/131146 צפיות
כיום כבר מובן לכל בעל עסק שבלי להיות נוכח ברשת האינטרנט אין לעסק שלו סיכוי להגיע לקהל הלקוחות הנעזר בכלי זה באופן שוטף ויום יומי. כיום כל מספרה וחנות למכירת אוכל לחיות מחמד מפרסמים באינטרנט. אפליקציות חכמות יודעות להפנות אנשים לחנויות בסביבה באמצעות הסמארטפונים השונים והאינטרנט הפך לכר ענק לפרסום ושיווק.

מאת: חביב שמעוניפרסום11/04/13972 צפיות
כמה פעמים אמרתם לעצמכם כי בפגישת העסקים הבאה שלכם עם לקוח תקפידו על האופן בו אתם מתלבשים, תהיו מסורקים או מאופרים כמו שצריך, תפגינו חביבות יחד עם הנחישות הטבעית שלכם וכדומה? וכמה פעמים לא עמדתם במשימה, ויכול להיות שהפסדתם לקוח בגלל שטויות של חזות והופעה, סגנון דיבור או עייפות מוזרה. כמו המשפט השגור "לעולם לא ניתנה לאדם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני", שמתייחס בדרך כלל ליחסים שבין בין אדם בכלל הוא מתאים ובגדול גם בעסקים ובפרסום.

מאת: חביב שמעוניהודעות לעיתונות - כללי08/04/131009 צפיות
מגזין בישולים האמריקאי פורסם על ידי חברת AMERICANS TEST KITCHEN בברוקלין ויוצא לאור אחת לחודשיים. הייחוד של המגזין הוא בכך שאינו מכיל פרסומות.

מאת: חביב שמעונימיתוג04/03/131104 צפיות
מוצרי קידום מכירות מהווים כלי מעולה לקידום מכירות והגברת מכירות העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222947 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222820 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187396 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187557 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187506 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188042 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179634 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica