חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיפוש פטנטים רשומים

מאת: פטנטיםפטנטים07/05/20121532 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פטנטים הם כלי עזר לפיתוח עסקי בעת תהליך פיתוח עסקי, יזמות עסקית פעמים רבות יכולה להתבסס על המצאה, לכן רישום פטנטים במיזמים רבים יש להם חשיבות מכרעת להצלחת היזמות העסקית ותוצאותיה. ממציאים יכולים לבצע חיפוש פטנטים רשומים בעצמם ללא הוצאות, מנועי חיפוש פטנטים רבים פתוחים לציבור הרחב, כך הממציא יכול לחפש המצאות בתחומים שונים באופן עצמאי וללא כל עלות. בעידן האינטרנט המידע נגיש וזמין לכל דורש, היתרון לממציא שהוא יכול לבצע חיפוש פטנטים חינם ללא כל עלות במילות מפתח ועל פי פילוחים המתאימים לצרכיו. לעיתים לממציא אין מספיק מידע טכני כיצד הוא עומד לבצע את ההמצאה, לכן לעיתים ממציאים תחילה מבצעים תכנון קונספט עקרוני ולאחר שיש להם די מידע, ולאחר שיש הגדרה ואפיון של ההמצאה הם מחפשים שוב במאגרי פטנטים חופשיים לציבור.

בשלבים הבאים ניתן להתחיל ברישום פטנטים על ההמצאה, תהליך רישום הפטנט מתבצע בדרך כלל על ידי עורך פטנטים המנסח ועורך את הבקשה המוגשת לרשות הפטנטים בישראל ובעולם. פטנטים רשומים ניתן למצוא במאגרי הפטנטים בישראל ובעולם, עורך הפטנטים מנסח את בקשת הפטנט בכדי שבוחן הפטנטים מטעם רשות הפטנטים יקבל את ההמצאה כפטנט ויעניק תעודת פטנט בסוף ההליך.

לכן שילוב בין הממציא, צוות טכני ועורך פטנטים יכול להשפיע על היקף זכות הפטנט במידה וזו תוענק לבעל בקשת הפטנט, בוחן הפטנטים מטעם רשות הפטנטים למעשה הוא זה שמבצע את חיפוש הפטנטים, הבוחן מחפש פרסומים של פטנטים קודמים בטרם יעניק פטנט למגיש בקשת פטנט חדשה, לכן גם אם מבצעים חיפוש פטנט ולא מוצאים דבר או שמוצאים פטנטים כאלו ואחרים, אין זה אומר שבוחן הפטנטים יתייחס לאותם פרסומים שמצויים בתחום ההמצאה, ניתן לראות בקשות פטנטים שמוגשות למספר בוחני פטנטים ברחבי העולם באותו נוסח, אך בוחני הפטנטים מהמדינות השונות יכולים למצוא כל אחד בנפרד פטנט אחר הנמצא בתחום, הבוחנים יציינו את הפטנט אותו הם מצאו באמצעות משלוח דו"ח בחינה להמצאה המוגשת כפטנט, מבקש הפטנט צריך להשיב לבוחן כיצד המצאתו בניסוחה המתוקן מתגברת על אותו פרסום שמצא הבוחן.

לכן גם אם ממציא יבצע חיפוש פטנטים רשומים בעצמו בחינם או שייעזר בחברה על ידי חיפוש בתשלום, אין זה אומר שאלו הם הפטנטים היחידים הנמצאים בתחום ופעמים רבות בוחן הפטנטים ימצא פרסומים נוספים. יש מדינות כמו ישראל וארה"ב שיש בהן חובת דיווח על פטנטים קודמים הקיימים בתחום אם הם מצויים בידי הממציא בעל הבקשה לפטנט, אך אם מידע זה אינו מצוי בידו אין צורך לדווח על מידע שאינו ידוע לו, אך יש מדינות שאינן דורשות מידע זה גם אם הוא מצוי בידי הממציא.

יש לבדוק כל מקרה ומקרה לגופו, לכן יש צורך להתייעץ עם עורך פטנטים שמכיר את חוק הפטנטים ויכול לעזור לממציא בדרך לקבלת הפטנט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פטנטים

מאת: פטנטיםפטנטים07/05/121479 צפיות
רישום פטנטים הנו תהליך המוגש לרשות הפטנטים בישראל או לרשויות פטנטים מחוץ לישראל, ממציא שיש לו המצאה יכול להגיש בקשה לפטנט, תחילה יש לבצע עריכה המלווה בשרטוטים

מאת: פטנטיםפטנטים14/03/121283 צפיות
יזמים רבים ברחבי העולם פועלים בכדי לקדם המצאות, המצאות בעולם מתחילות מחשיבה המצאתית של ממציאים בתחומים שונים, כך גם המצאות ישראליות והמצאות המגיעות ממציאים ברחבי העולם.

מאת: פטנטיםפטנטים25/01/121071 צפיות
רישום פטנט והשלבים בדרך לקבלת פטנט תחילה יש להגיש בקשה לפטנט לרשות הפטנטים במדינה בה הוחלט להגיש בקשה לפטנט. הגשת הבקשה לרשות צריכה להיעשות בצורה שנקבעה על ידי הרשות: טפסים מתאימים, תשלומי אגרות, ועוד.

מאת: פטנטיםיזמות עסקית15/09/101480 צפיות
יזמות ובמיוחד יזמות עסקית היא אחד העקרונות החשובים לפיתוח משק כלכלי. קידום עסקים, פיתוח מוצרים ורווח כלכלי נבנים באמצעות יזמות.

מאת: פטנטיםפטנטים24/02/101190 צפיות
החיפוש במאגרי פטנטים הוא אחד מהכלים החשובים העומדים לרשות הממציא בשלב קבלת ההחלטות בקשר לקידום המצאה ורישום פטנט עליה. החיפוש עוזר להפחית את רמת אי הודאות של הממציא והיזם בקשר להיתכנות וכשרות ההמצאה.

מאמרים נוספים בנושא פטנטים

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171488 צפיות
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה. רישום פטנט בישראל הוא בדומה לנהוג באירופה אם כי בשנים האחרונות מאושרים באופן יחסי יותר פטנטים על אפליקציות.

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171676 צפיות
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה.

מאת: רוני הכהןפטנטים01/08/161837 צפיות
איך עוברים על פני הדברים ההכרחיים על מנת שזה יהיה עורך מקצועי לפי כל אמות המידה הסטנדרטיות במדינת ישראל?

מאת: ראובן ברמןפטנטים28/08/152390 צפיות
אם זו ההיכרות הראשונה שלך עם תחום הפטנטים, אלה עשר הנקודות שכדאי לדעת.

מאת: ראובן ברמןפטנטים16/07/151736 צפיות
המאמר מתאר את הפרקים של בקשת פטנט, כפי שהתגבש בעולם במשך השנים

מאת: ראובן ברמןפטנטים14/07/151845 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים מדבר על האפשרויות העומדות בפני המוסדות הפיננסיים למנוע מגורם בלתי מורשה לחגוג על חשבון הלקוחות שלהם

מאת: רוני הכהןפטנטים19/11/142192 צפיות
פטנט חדש לבית הוא הזדמנות לשפר את איכות החיים, אם יש לכם רעיון טוב זה הזמן לקדם את התהליך, פיתוח פטנטים הוא תחום בו כל אחד יכול להצליח בעזרת ליווי מקצועי תומך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica