חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שאלות ותשובות בנושא קמינים והתקנת קמינים

מאת: מוקד חוםעיצוב פנים22/05/20122613 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ריכזנו עבורכם מבחר שאלות ותשובות בנושאי קמינים - התקנה / תחזוקה / שרות.

השאלות והתשובות מחולקות לנושאים כלליים והתקנות קמינים – ולשאלות לפי סוג הקמין:

ש.ת בנושאים כלליים הקשורים בקמינים / התקנות קמינים:

ש – איפה קונים קמין ?

ת- לצערנו גם בתחום הקמינים והתקנת הקמינים ישנם " חאפרים " חסרי ידע וניסיון המייצרים מתקינים ומשווקים קמינים ללא תקינה וללא תו תקן המציגים את עצמם כ"מומחים" בתחום.

קמין פגום או מתוכנן בצורה לקויה והתקנה לקויה יכולים לגרום נזק לנפש ורכוש.

קמין קונים בעסק / חנות המתמחה בקמינים.

הפרשי המחירים בתחום נובעים בעיקר מאיכות הקמין, חומרי הייצור ואיכות אביזרי ההתקנה, השוו מפרטי התקנה ואביזרים, אל תתפתו למחיר זול של  קמין והתקנה מהר מאוד תיווכחו לדעת - שמה שבזול עולה ביוקר.

בררו / בקשו המלצות על העסק עוד בטרם הרכישה מחברים / שכנים / לקוחות שאתם מכירים או שאתם בחרתם מרשימת לקוחות העסק, בדקו את השוק ואת החלופות העומדות לרשותכם לפי סוג הקמין הרצוי והמתאים עבורכם, עימדו על השוני והאיכות בין סוגי הקמינים, רכיבי ההתקנה, היצרנים ותקופות האחריות על הקמין וההתקנה.

המלצתנו היא כי העסק שמכר לכם את הקמין יבצע גם את ההתקנה וייתן עליה את האחריות במסגרת העסקה ולא יפעיל קבלני מישנה, כך שבמקרה תקלה לא תיפלו "בין הכיסאות" , השוו את מפרט ההתקנה בין ההצעות שקיבלתם ובחרו באביזרים הטובים ביותר בתחום לביצוע ההתקנה.

ש - איזה קמין לקנות עץ, גז או נפט ? ומה יותר זול ?

ת - בחירת סוג הקמין המתאים עבורכם צריכה להיעשות תוך בחינת מספר רב של גורמים שייעזרו בבחירת הקמין המתאים ביותר עבורכם – מומלץ לקרוא את המאמר המורחב בנושא בחירת קמין, מבחינת עליות הרכישה וההתקנה בד"כ קמיני הגז יקרים יותר מקמיני הנפט והעץ, מבחינת עליות האחזקה קמיני העץ יהיו זולים יותר מקמיני הנפט והגז.

ש- איזה הכנות נדרש לבצע בעת הבנייה להתקנת קמין ?

ת – בעת הבנייה נדרש לבצע את ההכנות הבאות על פי שלבי הבנייה : קידוח והכנת מעברי ארובה בתקרה ובגג , הנחת צנרת לפני ריצוף לקמיני נפט / גז, התקנת ארובה מבודדת לפני איטום גג בטון.

* מומלץ לקרוא מאמר בנושא תכנון מיקום הקמין ולהיוועץ עם בעל מקצוע לתכנון לוחות הזמנים והשלבים בבניה בהם נדרש לבצע את מעברי הארובה והצנרת ולקבל מידע טכני לגבי קטרי הארובה והצנרת לקמין שבחרתם .

ש – האם ניתן להתקין קמין בבית קיים שלא בוצעו בו הכנות להתקנת קמין ?

ת- בהחלט, צריך רק לקחת בחשבון כי תתיכן פגיעה בתשתיות חשמל או מים בעת הקידוחים למעברי הארובה והצנרת ושצנרת הנפט/ גז תהיה גלויה על הקיר בתוך הבית ולא מתחת לריצוף.

ש- האם ניתן להתקין קמין בבנין קומות ?

ת – לקמין עצים ונפט נדרשת התקנת ארובה עד לגג מה שמוביל בד"כ להתנגדות שכנים לנושא, אם מדובר בדירת הגג אין בעיה בהתקנת קמין עצים. לא ניתן להציב מכלי דלק על גגות, בקמין גז אין צורך בארובה עד לגג אפשר לצאת מקיר חיצוני ולכן ניתן בד"כ להתקין קמין גז בדירה בבנין במגבלות התקן.

ש- מהי ארובה מבודדת ?

ת- ארובה מבודדת היא למעשה ארובה בתוך ארובה שבתווך יש שמיכה קרמית המבודדת את מעבר החום מהארובה הפנימית  לארובה החיצונית בידוד זה נדרש לשם מניעת התכת יריעות האיטום שתוביל לכשל באיטום כמו כן הבידוד נועד למנוע את העיבוי על ובתוך הארובה כתוצאה מהבדלי הטמפרטורה בין הבית לחוץ.

ש – האם אפשר להסב קמין ?

ת – הקמין שרכשתם תוכנן לעבוד על סוג דלק מסוים ונגזרת של התכנון הכללי שבוצע ע"י היצרן הוא תכנון תא הבעירה, קוטר הארובה, עובי הדופן, זכוכיות הקמין, מנגנוני הביטחון, ואבזור בטיחותי נוסף, למרות שיש קמינים שמבחינה חיצונית נראים זהים לקמין שברשותכם ואלו מוסקים בדלק אחר והשינוי נראה לכם קל ופשוט לביצוע  לא מומלץ לבצע הסבה שכזו מכיוון שבד"כ התוצאה תהיה לא בטיחותית לא תקנית  ולא יעילה.

ש- מה ההבדל בין קמין לליבה ? האם ישנם ליבות לכל סוגי הדלקים ? ומה יותר יעיל ?

ת – קמין היא יחידה עצמאית/ Free Standהעומדת בפני עצמה -  ליבה היא יחידת  בילט אין / Insert המיועדת ליישום בתוך דקורציות אבן / מתכת / גבס וכו'. גם הקמין וגם הליבה מחממים את האוויר הבא עימם במגע וכך מחממים את הבית ולכן אפשר לומר בבטחה שקמין יהיה יעיל יותר בהעברת החום לאוויר מאשר ליבה בעלת הספק זהה, קיימים ליבות וקמינים לכל סוגי הדלקים.

ש – מהו המרחק בו ניתן להציב רהוט בבטחה מהקמין ?

ת- ניתן להציב רהוט בבטחה  במרחק של מטר מצידי הקמין ומטר מהחזית.

ש.ת קמיני נפט סולר:

ש- כל כמה זמן צריך לעשות בדיקה וטיפול לקמין נפט ומה זה כולל ?

ת – טיפול שנתי לקמין נפט / סולר יש לבצע אחת לשנתיים או במקרה תקלה, במסגרת הטיפול מנקים את הקמין והארובה, מכיילים את ווסת הדלק ובודקים בטיחותית את כל מרכיבי הקמין, הארובה וההתקנה.

ש- האם אפשר להפעיל את קמין הנפט גם בסולר ?

ת- קמין הנפט שברשותכם יכול לעבוד גם על סולר , נדרש כיול הווסת מחדש במעבר מנפט לסולר ולהפך עקב ההבדל בצמיגות הדלק, קחו בחשבון כי בשימוש בסולר זכוכית הקמין תלכלך יותר מאשר בנפט.

ש - מהו גודל מיכל הנפט שצריך להציב בגינה ? והיכן צריך למקמו ?

ת- בד"כ כלל מיכל הנפט יהיה בקיבולת של 500 ליטר (  100X 100 X50 ) ס"מ, גובה המיכל נקבע על פי הפרש הגבהים בין מיקום המיכל לבין מיקום הקמין, מיקום המיכל יאפשר תדלוק המיכל ע"י מכלית הדלק.

ש- מהו קוטר הארובה של קמין נפט ?

ת – קוטר הארובה של קמין נפט מייצור סידרתי הוא 12 ס"מ.

ש.ת קמיני עצים:

ש- מהו קוטר הארובה של קמין עצים ?

ת – קוטר הארובה של קמין העצים נקבע ע"י היצרן, אין שום קשר בין הספק הקמין לקוטר הארובה, כיום רובם של הקמינים הם בעלי קוטר ארובה של 15 ס"מ  אך ישנם קמינים עם קטרי ארובה של 18 ס"מ ו 20 ס"מ, בליבות בד"כ קוטר הארובה גדול יותר ונע בין 18 ס"מ עד 25 ס"מ, לא מומלץ להקטין את קוטר הארובה של קמין ליבת העץ מהמידה שהיצרן קבע הדבר יפגע ביעילות ותיתכן חדירת עשן לבית בזמן פתיחת דלת הקמין / ליבה.

ש- מהי בעירה משנית וניקוי חלון בקמין עצים ?

ת – בעירה משנית / Secondary-Combustion היא הבערה נוספת  ( שנייה ) של גזי הבעירה, הבערה זו מתבצעת ע"י הזרמת אוויר צח ומחומם מווסת האוויר בד"כ מחלקו העליון של הקמין אל מוצא הגזים בארובה, תוספת האוויר הנקי לבעירה המשנית של הגזים מגדילה את ניצולת הקמין ומפחיתה את פליטת הגזים והמזהמים דרך הארובה.

ניקוי חלון / Air Wash הוא הזרמת אוויר צח על חלון הקמין המונעת הצטברות לכלוך ומשקעים על החלון.

ש- באיזה עץ הסקה רצוי להשתמש?איך לצמצם את פליטת העשן מארובת קמין העצים?

ת- ככל שהעץ קשה יותר כך הוא טוב יותר, עץ להסקה חייב להיות יבש, מומלץ עץ שיובש שנתיים או להשתמש במד לחות ובעץ עם עד 10% לחות,  אם יש בעץ לחות העץ לא נשרף טוב ומייצר עשן רב וגורם למשקעים על הארובה והקמין, העצים הטובים יותר להסקה הם : זית הדרים, איקליפטוס, פקאן, תות – אלון ( אסור בכריתה) העצים הפחות טובים להסקה הם : אורן,ברוש, נוי לסוגיו.

ניתן להשתמש בברוש ואורן כעץ להדלקה ואז לעבור לעצים הקשים יותר.

אנו לא ממליצים על שימוש בגפת באזורים צפופים  הגפת יוצר מפגעי ריח ועשן.

הקפידו לקנות עץ מכורתים מורשים על מנת למנוע נזק ליערות ארצנו.

ש- האם שכנים יכולים למנוע ממני הדלקה של קמין העצים ?

ת- לא, אם הקמין שרכשת הוא מייצור סדרתי ועבר בדיקה של מכון תקנים והותקן כיאות מותר לך להתקין אותו בביתך, רצוי לבדוק לפני ההתקנה את הנושא עם הרשות המוניציפאלית  - בחלק מהמועצות והעיריות נדרש אישור לארובה ולקמין, אנו בעד יחסי שכנות טובה. שריפה של עץ רטוב, אורנים, ברושים, גפת ועץ מעובד או צבוע יגרמו למטרד ולמפגעי ריח ועשן, הקפידו לשרוף עץ איכותי ויבש והתחשבו בשכנים.

ש- האם ניתן להשתמש בקמין עץ בתחליפי עץ להסקה ובפחם אנתריציט ?

ת- אם קמין העץ שרכשם הוא מסוג " מולטיפיול " ( רב דלקי ) אז ניתן להשתמש בסוגי הדלק הנ"ל תוך שימת לב להוראות השימוש השונות במעבר מדלק זה לאחר אחרת יגרם נזק בלתי הפיך לקמין, קמיני המולטיפיול הם בעלי דופן עבה יותר מזו של קמין רגיל ויכולים לעבוד בטמפרטורות גבוהות יותר הנגרמות מבעירת פחם אנתריציט ותחליפי עץ, במידה והקמין אינו מולטיפיול אסור להשתמש בדלקים אחרים זולת עץ להסקה.

ש. כל כמה זמן צריך לעשות טיפול לקמין עץ? מתי לנקות את הארובה? ולמה זה חשוב?

ת- אחת לשנה לפחות, אנו ממליצים לנקות את הקמין והארובה לפחות אחת לשנה מיד בסיום העונה כך שהשרף והפיח שהצטברו לא יאכלו את חלקי הקמין והארובה במהלך הקיץ בהם הלחות באוויר גדולה.

כמובן שיש לבצע מעקב על הצטברות הפיח והשרף על דופן הארובה במהלך העונה על מנת למנוע התלקחות / סתימת ארובה.

נקוי תכוף של הארובה ימנע הצטברות שרף ופיח על דופן הארובה שעלולים להתלקח ולגרום נזק לארובה ולהצית חומרים דליקים בסמוך לה.

ש.ת קמיני גז:

ש- מה ההבדל בין ארובה כפולה לארובה אטמוספרית ?

ת- ארובה אטמוספרית מוציאה את גזי השריפה החוצה אל מחוץ לחלל המוסק אבל יניקת החמצן לבעירה מתבצעת מתוך החלל המוסק ומכלה את החמצן בבית , ארובה כפולה בנויה משתי ארובות האחת בתוך השנייה כשהפנימית מוציאה את גזי השריפה החוצה והחיצונית יונקת את האוויר הצח הנחוץ לבעירה מחוץ לבית.

ש – מהו קוטר הארובה של קמין גז  ?

ת- קוטר הארובה של קמין גז נקבע ע"י היצרן ומפרט ההתקנה, בד"כ בקמיני גז עם ארובה אטמוספרית קוטר הארובה יהיה 12 ס"מ ובקמיני גז עם ארובה כפולה הקטרים הנפוצים יהיו  15/10 או 18/11 או 20/13 .

ש – איזה מכלי גז וכמה מכלי גז אני צריך בשביל להתקין קמין גז בביתי ?

ת- להפעלת קמין גז נדרש מיכל גז של 48 ק"ג (לא ניתן לחבר קמין גז למיכל של 12 ק"ג), למרות שבד"כ מותקנים 2 מכלים של 48 ק"ג במאגר אנו ממליצים על מאגר של 4 מכלים עם מחליף אוטומטי או התקנת צובר גז.

ש- כל כמה זמן צריך לעשות בדיקה וטיפול לקמין גז ומה זה כולל ?

ת- קמין גז אטמוספרי חייב בבדיקה אחת לשנה, לקמין גז עם ארובה כפולה טרם נקבעה דרישה בתקן אנו ממליצים לבצע בדיקה וטיפול אחת לשנה, במסגרת הטיפול בודקים ומנקים את הקמין והארובה, בודקים בטיחותית את רכיבי הקמין, מגנוני הבטיחות, הארובה ומערכת הגז ומחליפים סוללות בשלט וברסיבר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוקד חום

www.heatcenter.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוקד חום

מאת: מוקד חוםעיצוב גינות11/05/129322 צפיות
אומרים שאש היא אחד הדברים שאפשר להסתכל עליו לנצח. משחר נעוריו הצטופף האדם סביב האש, חימם בעזרתה את מזונו והתחמם לאורה. היום בחיים המודרניים כמעט ואיננו נתקלים באש גלויה, עקב כך לא מעט אנשים בחרו להכניס את האש לביתם באמצעות קמין העץ וממשיכים במגמה זו על ידי הכנסת האש גם לגינתם וזאת ע"י הקצאת מקום בטוח להבערת אש בבור יעודי מחופה אבן או באמצעות מתקן מדורת הגן.

מאת: מוקד חוםאדריכלות פנים09/04/121350 צפיות
אחד מאמצעי החימום הטובים והעתיקים ביותר העומדים לרשותנו הינו הקמין, או בשמותיו האחרים "אח" או תנור ארובה. קיימים מספר סוגי קמינים המחולקים ל 3 קבוצות עיקריות על פי הדלק המזין אותם שהם: קמינים המוזנים בעץ, כאלה הניזונים בגז וכאלה הניזונים בנפט / סולר. הקמינים מהווים כיום אלמנט עיצובי לבית ולחלל חדר המגורים ומיוצרים בעיצובים מרהיבים ובשלל צורות בסגנון קלאסי או מודרני .

מאמרים נוספים בנושא עיצוב פנים

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים06/09/222484 צפיות
ברור כי כדי לקבל היתר בנייה, יש להגיש בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית, וככל שזו תחליט לאשר את הבקשה להיתר בנייה, ניתן יהיה להפיק את היתר הבנייה מכוחה של אותה החלטה, כל עוד היא בתוקף. מועדי תוקפה של החלטה ליתן היתר בנייה, ואפשרויות הארכת תוקפה, קבועים ב-תקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה), תשע"ו-2016 (להלן: "התקנות").

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים09/04/222726 צפיות
עיריית תל אביב – יפו חוק התכנון והבניה התשכ"ה 1965 מינהל ההנדסה 1 'עמ 22-0283 פרוטוקול החלטות רשות רישוי דיין משה 151 בצרון 34 בקשה מספר: 0283-22 גוש: 6150 חלקה: 392 תאריך בקשה: 2022/02/20 שכונה: ביצרון ורמת ישראל תיק בניין: 151-0758 סיווג: מסלול מקוצר/הוספת מרחב מוגן דירתי בקשת מידע: 201900843 שטח: 1766 מ"ר תא' מסירת מידע: 2019/06/12 מבקש הבקשה: דווידוביץ אמיר בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 שיר דווידוביץ אוראל בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 עורך הבקשה: פרמן אריאל שדה יצחק 57ב, תל אביב - יפו 6706630 תוכן הבקשה ע"י עורך הבקשה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202893 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: אבי דוידיעיצוב פנים20/11/202738 צפיות
המלצה על מיטה זוגית עם ארגז מצעים לשמירה על חדר שינה מסודר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים היא רהיט עם ערך מוסף.

מאת: גיא רונאלעיצוב פנים14/05/202805 צפיות
הדפסה על זכוכית הינה טרנד עולה בעולם עיצוב הבית והמשרד. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות שימושים רבים שלא התאפשרו קודם להדפסות מסוג זה. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות ומכאן את השימושים המומלצים עבורה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים02/04/202252 צפיות
הבאנו לכם כמה טיפים איך לתחזק את השטיח שלכם בצורה הנכונה כדי שתישמר לאורך זמן במראה המקורי

מאת: דוד כהןעיצוב פנים11/03/202228 צפיות
גם היום בעידן המודרני או הפוסט המודרני, בעידן בו אנחנו מחפשים עיצובים מינימליסטיים, עיצובים שמתאימים יותר לרוח התקופה ובוודאי למאה ה-21, הרי שיש תחומים מסוימים בהם אנחנו דווקא מעדיפים להיצמד לעיצובים קלאסיים, עיצובים ישנים וטובים, כאלה שאנחנו מכירים וכמו שטיחים קלאסיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica