חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תופעת המכללות בישראל

כמו פטריות לאחר הגשם הופיעו המכללות בנוף ההשכלה הגבוהה הישראלי. לפני עשור אם היינו מסתכלים על שוק הלימודים להשכלה גבוהה בישראל היינו מוצאים מוסדות מכובדים וותיקים כגון: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת באר שבע, הטכניון, בר אילן ועוד אוניברסיטאות רבות וטובות. עם השנים החלו להופיע מכללות בישראל המציעות מגוון רחב של מקצועות שאת חלקם אפילו לא ניתן ללמוד באוניברסיטאות והחלו למשוך את קהל הלומדים הפוטנציאלי ללמוד אצלם.

אז מהו סוד הקסם של מכללות בישראל שגורם לרבים מהישראלים לנהור אחד לימודים במכללה?

לימודים במכללה- יתרונות

ללימודים במכללה יתרונות רבים, ויש סיבה שאחוז כל כך גדול מהאוכלוסייה בוחר ללכת ללמוד במכללות. ראשית, במרבית המכללות אין דרישה לביצוע מבחן הפסיכומטרי שעבור רבים הוא סיוט שעדיף להימנע ממנו. כמו כן, גם אם המכללה דורשת פסיכומטרי לרוב הדרישות נמוכות בצורה משמעותית מהדרישות ללימוד אותו מקצוע באוניברסיטה. כך שמי שרוצה ללמוד משפטים לדוגמא אינו צריך להוציא באזור ציון ה-700 כפי שנדרש באוניברסיטאות, וסף הכניסה הנמוך (יחסית) מאפשר קבלה של אנשים שאחרת לא היו זוכים להשכלה גבוהה או היו מתפשרים על לימוד מקצוע שדרישותיו נמוכות יותר אך הוא פחות מעניין אותם.

בנוסף לכל האמור, המכללות ככלל דוגלות בגישת הוראה שיותר מנגישה את הלימודים עבור הסטודנט. הכוונה היא שבהשוואה לאוניברסיטאות יש יותר יחס אישי של המרצים כלפי התלמידים, האווירה יותר קלילה ונינוחה. המוכנות של המערכת לעזור לתלמידים גבוהה יותר ויש אינטרס של המכללה שהתלמידים יוציאו את הציונים הטובים ביותר.

יתרון משמעותי אחרון שקיים במכללות הינו העובדה שחלק גדול מהמכללות מאפשרות לימודי ערב, דבר המאפשר לאנשים לעבוד במהלך היום וללמוד במהלך הערבים. עבור אנשים שהעבודה אצלם לא יכולה להידחות מפני הלימודים- זהו הפתרון המושלם.

מכללות בישראל- חסרונות

על אף התמונה הוורודה שצוירה לעיל, ללימודים במכללות עדיין יש מספר חסרונות במיוחד אם משווים אותם ללימודים אוניברסיטאיים. ראשית, מרבית המכללות בישראל גובות שכר לימוד גבוהה מאוד עבור כל שנת לימוד. היות ומדובר במוסד פרטי, ולא כזה המתוקצב על ידי המדינה, המכללות רשאיות לגבות את הסכום הנראה להם. אם ניקח לדוגמא את מכללת נתניה, המכללה למנהל בראשון לציון והבין תחומי בהרצלייה- שכר הלימוד במוסדות הללו נע בין 28-32 אלף לשנה. לשם ההשוואה שכר לימוד אוניברסיטאי הוא פחות מ-10,000 שקלים.

חיסרון נוסף טמון בעובדה שרמת הלימוד בחלק גדול מהמכללות אינה משתווה לזאת באוניברסיטה והם זוכים להקלות רבות יותר ובסופו של דבר המוניטין של בוגרי האוניברסיטה טוב יותר מזה של בוגרי המכללות.

 



תגיות המאמר: מכללות בישראל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תומר ביטון

מאת: תומר ביטוןבגרויות12/07/121102 צפיות
בגרויות צריך להשלים על מנת להתקבל ללימודים גבוהים,גם מבוגרים בוחרים להשלים בגרויות גם בגיל מאוחר יותר.

מאת: תומר ביטוןלימודים אקדמאיים03/06/121036 צפיות
מכללה, אוניברסיטה ומה שביניהן - סקירה אינפורמטיבית של התחום בישראל וגם מכללות או אוניברסיטאות זו תמיד הייתה השאלה הגדולה.

מאת: תומר ביטוןבגרויות17/01/121251 צפיות
מדוע כדאי לפנות להשלמת בגרויות בצבא? מהם היתרונות להשלמת בגרויות בצבא? מהן דרישות במגוון הקורסים במקצועות השונים? ועוד פרטים נוספים אודות השלמת בגרות בצבא.

מאת: תומר ביטוןבגרויות09/01/122000 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על השלמת 12 שנות לימוד. מדוע חשוב לסיים את הלימודים וכיצד ניתן להשלים את תעודת הבגרות.

מאת: תומר ביטוןבגרויות09/01/121048 צפיות
היכן ניתן ללמוד קורסים המתמחים בהשלמת בגרויות? מהם המחירים? והאם ניתן ללמוד בחינם קורסים להשלמת בגרויות ושיפור בגרויות?

מאת: תומר ביטוןבגרויות20/12/111117 צפיות
השלמת בגרויות חשובה לכל אלו שאין בידם תעודת בגרות מלאה. זאת על מנת לפנות ללימודים גבוהים. כול מה שרציתם לדעת על השלמת בגרויות. מדוע כדאי? היכן ניתן להשלים? ועוד.

מאת: תומר ביטוןבגרויות11/10/111168 צפיות
כל מה שצריך על מנת להשלים בגרות במתמטיקה

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182594 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182440 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181893 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181711 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171480 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172270 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171945 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica