חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחשוב ענן – מזווית של Lean-IT

מאת: רפי מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/2012959 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחשוב ענן – מזווית של Lean-IT

מחשוב ענן הופיע בשמי עולם המחשוב ומאיים "להפריע" לארגוני IT מסורתיים ולהרגליהעבודה המוכחים שלהם, פרי ניסיון וידע של שנים, שנראו עד לאחרונה בלתי מעורערים.

במאמר זה, נבחן, מנקודת מבט של Lean-IT , מה משמעותן של האפשרויות החדשות שמביא אתו מחשוב ענן לעתידם של ארגוני IT והצעת הערך שלהם ל-Business.

חברות רבות ובתוכן Google, Microsoft ו- Amazon משקיעות הון עתק במרכזי מחשוב ענקיים גלובליים, על מנת לספק IaaS (Infrastructure as a Service), ולהזיז הרבה מהפונקציות של תפעול ה- IT ממודל של השקעה למודל המבוסס צריכה. אלה הם לא פחות ממפעלים המספקים שירותי מיחשוב בהיקפים ענקיים עם יתרון ממשי לגודל : מחירים נמוכים, (בסדרי גודל לעומת מה שיכול ארגון לספק לעצמו) , עם וירטואליזציה, יתירות (Redundancy), Fault Tolerance, אוטומציה המבטיחה שרידות וניהול במינימום מגע יד אדם.

מעבר לכך, Microsoft, Google, Amazon, SalesForce, SAP, Oracleואחרות מספקותSaaS- (Software as a Service) -  יישומים עסקיים, מודולים ופלטפורמות זמינים לשימוש או לשילוב שיישומים אחרים, תוך שימוש ב-Service Oriented Architecture – SOA , על מנת לספק חלקי תוכנה סטנדרטיים דרך האינטרנט , בעלויות ניהול, שינוי והתאמה נמוכות.

תנועה זו משקפת את המעבר ההדרגתי ממוצרים שתוכננו ונתפרו במיוחד עבור לקוח, למוצרים סטנדרטיים שניתן להתאימם במאמץ סביר , כך שיספקו חלק ניכר מדרישות הלקוח .

למרבית החברות ייקח שנים לשנות את אסטרטגיית ה-IT שלהם לכיוון זה. ומחשוב ענן לא יתאים לכל סיטואציה. למעשה הוא עלול לעורר לא מעט שאלות כגון  אבטחת מידע ו-Compliance, יותר מאשר אי פעם בעבר.   אלא שעלויות נמוכות צפויות לעודד ארגונים להעביר יותר ויותר חלקים מהמחשוב שלהם אל מחשוב ענן ואל מודל צריכת שירות, פנימי או חיצוני. כניסת מחשוב הענן לא תבטל את הצורך בארגון IT , אך אנו צופים שתפקידי ה-IT וגישתם להבאת ערך ל-Business ישתנו באופן דרמטי.

בטווח הקצר אנו צופים שארגוני IT ישקיעו בשיפורים ובסטנדרטיזציה של תשתיותיהם והשירותים הנלווים, ישפרו את יציבות התשתית ואת רמת השירות וינסו להקטין עלויות תפעול. לאורך זמן , כאשר ארגונים יעבירו יותר ויותר חלקים מתשתיותיהם ומסביבת היישומים שלהם לענן, המעבר הזה ייצור לחץ תחרותי על ארגונים אחרים לעבור לענן גם כן.

אימוץ של מחשוב ענן ברמה כזו או אחרת יגרום לשינוי במבנה מחלקת התשתיות בארגון , אבל לדעתנו, אין ספק שהוא לא ייתר את הצורך במשאבים פנימיים מקצועיים ומיומנים. למרות ששירותים רבים יסופקו מבחוץ – הקישור והממשקים עם ה-Businessעדיין יצטרכו להיות מנוהלים ברמה גבוהה של ידע ומיומנות.

אנו צופים שיהיה שינוי חיובי נוסף וחשוב ביותר , בתחום ההשקעה של ארגון ה-IT בשיפור תהליכים עסקיים.  על פי המאמר “The Tech Jobs That the Cloud Will Eliminate” אשר פורסם ב-CIO Magazine, מקצוע ה-ITיעבור בהדרגה מעיסוק מרכזי בידע טכנולוגי פרטני אל עבר החלק העסקי בארגון. הענן מאיץ את התהליך הזה של התמחות בתהליכים עסקיים,  ושל טכנולוגיה שמתחברת אל ה-Businessוזהו תהליך משמעותי ביותר.

בספרו מעורר המחלוקת “Does IT Matter ? Information Technology and the Corrosion of Competitive Advantage”, ניקולאס קאר טוען שעקב הסטנדרטיזציה והקומודיטיזציה של משאבי מחשוב, יקרה למחשוב מה שקרה במעבר מייצור חשמל מקומי לייצור חשמל מרכזי בסוף המאה ה-19. לדעתו מחשוב יחדל להיות מקור ליתרון תחרותי, כיון שהוא יהיה זמין לכל ובמחירים נמוכים.

בעוד שקאר טוען טיעונים משמעותיים ומדויקים רבים, אנו חולקים על מסקנתו הסופית וזאת מסיבה פשוטה: העלויות הנמוכות והנגישות למשאב, אינם מבטיחים בהכרח שכולם יצרכו אותו במידה שווה של תבונה ויפיקו ממנו אותה תועלת. למעשה יתכן מאוד שעלויות נמוכות של משאבים ושירותים ,יעודדו חברות להחליט החלטות שגויות שיובילו לניצול לא יעיל של יכולות IT , וייצרו מורכבויות מיותרות יותר מאי פעם בעבר לדוגמא: כפילות נתונים, ממשקים מורכבים, תיחום לא הגיוני בין מערכות, בחירת פתרונות לא מתאימים וכל אותן החלטות שמלוות ארגונים שאינם בענן.

בעוד שהענן יכול לשנות את מבנה ההוצאות של שירותי ה-IT , היתרון התחרותי יהיה בידיהם של הארגונים שידעו לבחור בשירותים הנכונים ולנצל אותם בתבונה לתמיכה ב-Businessשלהם.  והמפתח לכך...מנהיגות IT התומכת בשיפור מתמיד ובחדשנות בתהליכים עסקיים – Lean IT.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רפי מרקמן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רפי מרקמן

מאת: רפי מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121065 צפיות
“I don’t think we understand the success of Agile development and that’s one thing that gets in the way of convincing others. They think [we are] a strange collection of people who don’t like documentation. [But] it is much more than that.” She points out that people call their periods of Agile the highlights of their career, and say, “We enjoy it” and “It’s a fun thing.” / Linda Rising

מאת: רפי מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/12923 צפיות
נושא שימוש בפתרונות מבוססי ענן נמצא על שולחנם של מקבלי החלטות בארגונים רבים. בצד היתרונות המובטחים ע"י הספקים, קיימת אי בהירות לגבי יכולת המימוש, חסכונות בטווח הארוך, חשש מאובדן שליטה, יכולת התנתקות והחזרת שירותים "פנימה", נושאי אבטחת מידע, זמני תגובה ורצף שירות. שירותי ענן מתייחסים למגוון רחב של שירותים, שונים בהיקפם ובמהותם ובאופן המימוש. שני מאפיינים לבידול שירותי ענן לפי מאפייני השירות : IaaS, PaaS, SaaS ולפי סוג המימוש: Public Cloud, Hybrid Cloud, Community Cloud . במאמר נתייחס למכנה המשותף "ענן".

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173388 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163492 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151811 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151748 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152264 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/141974 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148104 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica