חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

10 כללים לניהול נכון של העסק שלך

מאת: מאור כהןניהול28/06/20121088 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
עשרת הדיברות לניהול נכון של העסק שלך

בימים שכאלו שהמהפכה החברתית הבאה מעבר לפינה והמחירים מתייקרים. אין לנו הרבה על מי לסמוך חוץ מעל עצמנו. זאת אומרת שאנחנו מתחילים, מצד אחד, לחפש את כל הדרכים על מנת לשפר את עלויות הרכש לעסק שלנו ומצד שני מקפידים על רישום ומעקב אחר ההוצאות.

קצת עליי, כסיטונאי גדול המשווק לקהל לקוחות רחב ומגוון, למוסדות וחברות בתחום הקמעונאות, עליי לנהל הרבה ספקים ולבצע רכש בכמויות גדולות. לרוב מיצרנים ישראלים ולעיתים מייבוא מחו"ל. שמתי לב, שברגע שאני עובד לפי המודל שפיתחתי בשנים האחרונות, אני מגיע לתוצאות חיוביות בהכנסות ולתוצאות שליליות בהוצאות. החלטתי לשתף אתכם בכללים שעוזרים לי, שיעזרו לכם.

לפניכם מספר כללים לשיפור הרכש ולחיסכון בעלויות לעסק שלכם:

1. ראשית, יש "לעמוד על המשמר" כל הזמן ולשים לב לתנודות בשוק ובעלויות חומר הגלם שאתם נוהגים לרכוש, להדוף ולדחות את העליות עד כמה שניתן. זאת אומרת, אם זיהנו מחיר נמוך בהרבה ממה שאנחנו רואים בדרך כלל ויש לנו מקום בעסק לאחסן את המוצר, נקנה כמות כפולה ממנו וכך נהדוף את העלייה הצפויה.

2. לנהל מספר ספקים על כל קטגוריה על מנת לשמור על מתח עבודה בריא, מגוון מבצעים ותחרויות מחיר, זה תורם בעקיפין גם לגמישות וזמינות המלאי. כלומר, "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" ולדעת להשתמש בשוק לטובתנו. אם יש כמה ספקים נקנה מכל ספק את המוצרים שהוא מוכר יותר בזול וכך נחסוך עוד בעלויות הרכש.

3. לבצע סקר מחירים כל תקופה, זה לוקח זמן אך משאיר אותך מעודכן ומאפשר שיפור עלויות ואיכויות, כאן האינטרנט מהווה כלי מרכזי באיתור ספקים ומוצרים. בתוך כמה שניות וקליקים אנחנו נמצאים באתרי החברות ויכולים להשוות מחירים מבלי לרוץ אחרי סוכנים ואחרי קטלוגים ישנים. להשתמש בטכנולוגיה ולמנף אותה לטובתנו.

4. לוודא כי המחיר שסוכם אכן בא לידי ביטוי בחשבונית, לצערי זה לא תמיד כך ולא תמיד כתוצאה מטעויות אנוש. כן, אנחנו בסביבה תחרותית וכמו שאמרנו אף אחד לא ידאג לנו טוב ממה שאנחנו נעשה. לכן, יש להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע לחשבוניות, גבייה והוצאות.

5. לשמור על קשר טוב עם הספקים, הקשר החם מקנה, מעבר לנוחות גם נאמנות ויחס הוגן. על מנת לשמור על יחס חם, חשוב להקפיד על מוסר תשלומים גבוה ולא לצבור חובות אצל הספקים שלנו משום שחוב שלנו אצלם זה חוב שלהם מול מישהו אחר. מצב כזה יכול לגרום להתמוססות הקשר והמחירים הטובים שהיינו רגילים לקבל.

6. לבצע השוואת מחיר איכותית הלוקח בחשבון עלות אך גם תועלת. זאת אומרת שלא נסע לאילת על מנת לקבל מחיר נמוך יותר עבור המוצרים שאנחנו רגילים לרכוש לעסק, אך גם לא נזמין מהמכולת השכונתית במחיר מופקע. יש לעבוד מסודר ולקנות חכם על מנת להגדיל את ההכנסות.

7. ניזהר ממלכודות, המחיר הזול. השוק רווי בחברות, ספקים וסיטונאים שמעוניינים למכור לנו והם יעשו הכל על מנת שנקנה. לעיתים אפילו יורידו מחיר במוצר אחד לרצפה אך יכסו על כך במוצר אחר. נשים לב שאנחנו קונים מוצר זול כדי שלא נשלם בסוף פעמיים, האם המוצר שווה בכלל את הסכום ששילמנו עליו? יש משפט שאבא שלי תמיד אמר לי - "אני לא עשיר מספיק כדי לקנות בזול..."

8. ננסה לרכוש כמה שיותר קרוב ליצרן - פחות ידיים שמרוויחות בדרך. זה הכלל הגדול בעסקים. כמה שאנחנו יותר קרובים לצלחת אנחנו אוכלים יותר מהעוגה וככל שאנחנו מתרחקים מהעוגה ומהשולחן הפירורים שאנחנו אוכלים קטנים וקטנים. על מנת ליצור רווחיות בעסקים, צריך לא להתבייש ולא לחשוש, נרים טלפון ליצרן ולא לספק, ונזמין. במידה ואנחנו מזמינים כמויות גדולות.

9. עיקרון שאני אימצתי לי, הוא, לשתף את העובדים באחוזים מהרווחים. ליצור תחרות חיובית ורצון להשתפר בכל מה שקשור למכירות. הסוכנים מקבלים מוטיבציה חדשה שהם יודעים שהם אחראים לעצמם ויכולים לנפח את המשכורת שלהם והכל תלוי בהם וגם ישנה תחושת שייכות כך שאנחנו גם נותנים וגם מקבלים חזרה.

10. כלל חשוב נוסף שרבים נוטים לשכוח. אנחנו לא לבד בעולם. ניתן ועדיף להיעזר בעובדי המשרד על מנת לבצע את העבודה בצורה טובה יותר. ככל שנאציל יותר סמכויות כך נוכל לבצע יותר עבודה בזמן נתון. רק לא לשכוח לבדוק שהכל נעשה על פי העקרונות שציינו כאן.

לסיכום, צרכן חכם עורך השוואות נכונות ומשווה מחירים. יש להשתמש בטכנולוגיה לטובתנו על מנת לאתר ברשת חברות איכותיות שיעזרו לנו לצמצם את ההוצאות ולהגדיל את הרווחים. כתבה הבאה תעסוק בנושא השיווק והמיתוג האישי. עד אז בהצלחה ואל תשכחו לקנות חכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המחבר הינו סטודנט לתואר משולב משפטים -תקשורת במכללה למנהל בראשון לציון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאור כהן

מאת: מאור כהןצרכנות20/11/13929 צפיות
במהלך הערב אנחנו מבזבזים את כל האנרגיה שנותרה לנו ממהלך היום ובלילה נחים לשינה טובה עד הבוקר. הכתבה סוקרת את סוגי המשקאות שיכולים להעיר אותנו ולהכניס אותנו לשגרת היום בצורה טובה, בנוסף מצוינות דרכי אריזת המוצרים השונים.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201617 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201338 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica