חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכאויות ומענקים לסטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז בביטוח הלאומי

נרשמת ללימודים גבוהים ? כל הכבוד !!

ייתכן שאתה זכאי לעזרה כספית ומענקים מהמדינה !!

הביטוח הלאומי עשוי להכיר בהפרעות קשב וריכוז כליקוי גופני כמובנו בחוק ולהעניק במקרים המתאימים פיצוי כספי נרחב לסטודנטים הכולל בין היתר מימון ותמיכה בלימודים.

הרציונל שעומד מאחורי הכרה זו הנו עידוד צעירים עם ליקויים גופניים (קלים כחמורים) לצאת ללימודים, לרכוש מקצוע ולהשתלב בצורה מיטבית בשוק העבודה. כלי זה נועד לצמצם משמעותית שכבה של שלמה של אזרחים שאינה מועסקת, וכך אינה מכניסה כסף לקופת המדינה אלא להפך, הופכת למעמסה כלכלית על הציבור בהיותם נתמכי קצבאות לאורך שנים.

יש סטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז הסובלים גם מליקויים גופניים נוספים שנגרמו כמו ליקוי שמיעה, ליקוי ראייה, בעיות אורטופדיות, קשיים רגשיים מטופלים, מחלות כרוניות ועוד שיכולות להיגרם גם כתוצאה מתאונת דרכים, תאונת עבודה, פגיעה בצבא ועוד.

בבואו להגדיר שיעור הנכות, בודק הביטוח הלאומי את מכלול הליקויים וקובע אך סך נכותו הרפואית של הסטודנט. לאחר ההכרה בנכות הסטודנט בשיעור של 20% לפחות ניתן להגיש בקשה מתאימה ולזכות בסל שיקום.

חשוב למלא את הטפסים המתאימים באופן נכון וכולל, להדגיש את החשוב ולצרף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. הגשת תביעה באופן נכון יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי הסטודנט בקבלת הסיוע הכספי.

לאחר הגשת התביעה יזומן הסטודנט לוועדה רפואית ובה המומחים הרפואיים הרלוונטיים לתביעה (נוירולוג ו\או פסיכיאטר ו/או מומחה אחר).  לאחר כשבועיים תישלח בדואר החלטתה של הוועדה באשר לשיעור הנכות. יש לבחון את ההחלטה שהתקבלה ובמקרים המתאימים להגיש ערר.

ולמה בעצם לעבור את כל הטרחה הזאת ?

סל השיקום הינם למעשה – סיוע ותמיכה כספיים לסטודנט הלומד 20 שעות בשבוע ומעלה. 

הסל כולל:

1. קצבה חודשית בחודשי הלימודים 2. החזר מלא של הוצאות בגין שכר הלימוד

2. החזר רכישת ספרי לימוד + אמצעי עזר נדרשים כמו מדפסת ומחשב...

3. שיעורי תגבור חיצוניים

4. הוצאה נסיעות

5. הוצאה דיור

כמו כן קיימים "שירותי הנגשה" ספציפיים לסטודנטים הסובלים מבעיות תקשורת חמורות כגון שירות תמלול לכבדי ראייה או תרגום לשפת הסימנים לכבדי שמיעה. 

שימו לב, סל השיקום האמור יכול להינתן עד שנה אחורה ממועד הגשת התביעה. קרי הגשה מאוחרת במהלך שנת הלימודים הראשונה תכסה בפועל עלויות הלימודים מתחילתם.

כמו במקרים רבים בביטוח הלאומי, גם זכויות אלה טרם חלחלו. ולמרבה הצער סטודנטים רבים לא שמעו על זה ואם שמעו לא יודעים מה לעשות עם המידע.

מעבר ל זכויות הכספיות, מדובר בצעירים עם קשיים, הבוחנים את דרכם בחיים. סל השיקום נועד לעודדם ללמוד, לעבוד ולהתפרנס. המעמסה הכלכלית הנלווית ללימודים מחייבת רבים לעבוד במקביל ללימודיהם, דבר המונע מהסטודנט להשקיע את כל כולו בלימודיו. סטודנטים בעלי הפרעת קשב וריכוז בלימודים אקדמאיים, יותר מאחרים, זקוקים מאוד, להקדיש את כל השעות היקרות האלה ללימודים. וכך, חשש זה מרחיק סטודנטים פוטנציאליים מלימודים ובעצם גם מעתיד טוב יותר עבורם.

אין ספק כי חבילת סיוע נדיבה זו תשפיע על מערכת השיקולים של הצעיר בבואו לקבל החלטות באשר לעתידו.

תהליך מבורך זה יוביל בהכרח לשילובם של צעירים בעלי פוטנציאל במעגלי הלימודים והעבודה ובעצם יהפוך את כולנו לחברה טובה יותר המעניקה הזדמנויות שוות לכל חבריה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד סיגל באואר דקל - הכותבת בעלת משרד נזיקין המתמחה במימוש זכויות סטודנטים הובלים מהפרעות קשב וריכוז בביטוח הלאומי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד סיגל באואר דקל

מאת: עו"ד סיגל באואר דקלליקויי למידה17/10/121266 צפיות
נרשמת ללימודים ? סובל מהפרעת קשב וריכוז? מה דעתך לתת למדינה לסייע בתשלום הוצאותיך בתקופת הלימודים ?

מאת: עו"ד סיגל באואר דקלהפרעות קשב וריכוז02/07/121280 צפיות
סטודנט, האם אובחנת בהפרעת קשב וריכוז? לקויות למידה? ליקוי גופני אחר? יתכן שמגיע לך סיוע כספי ניכר מהביטוח הלאומי.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162111 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161636 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152493 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152046 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151818 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151932 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152113 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica