חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך אדע האם טיפול EMDR מתאים לי?

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה09/07/20121341 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך אדע לטיפול EMDR  מתאים לי?

א. מהו הזמן הנכון לפנות?

בקצרה:
לעיתים אנו במצוקה נפשית (חששות, חרדות ופחדים) או שאנו מרגישים שיש כל מני מעצורים פנימיים שלא נותנים לנו להתקדם.

ומעט יותר בהרחבה:
א.    כשאנו חווים סימפטומים שגורמים לסבל, רגשות דכדוך וייאוש, סיוטים, התקפי בכי, תחושות נחיתות, , כמו התקפי זעם,           התנהגויות פיצוי (מזון/מין/קניות) חרדה,וכדומה. רוב האנשים חווים סימפטומים מסוג זה לפעמים, אך יש כמה סימנים ברורים      שמראים לנו שהמצוקה שלנו אמיתית וזה הזמן לשקול פנייה כדי לקבל סיוע: עוצמת הרגש, השלכותיו על תחומי החיים האחרים והמינון שלו (עד כמה הוא שכיח).

ב.    כאשר אנו בשיאו של משבר, או כאשר יש בעיה להתמודד עם חוויה שעברנו או שנעבור בעתיד. מדובר, כמובן, בחוויות טראומתיות, כגון תקיפה, אובדן, מחלה, תאונת דרכים,  וכו'..., אך בנוסף מדובר גם בקשיים בהתמודדות עם חוויות שכיחות יותר, כמו פרידה, צמצומים, דחייה (זוגית או חברתית),  וכשלון או פיטורים בעבודה.

ג.    כאשר מרגישים תקיעות בחיים: שיתוק וחוסר יכולת להמשיך במצב הקיים והן לשנות אותו. תחושה של מבוי סתום, אולי יחסים בין-אישיים לא מתגמלים, קריירה לא מוצאים בה סיפוק, תחושת ריקנות בחיים ואובדן מטרות.

דוגמאות:
•    התמודדות עם אירועים טראומתיים –תאונת דרכים, תקיפה, פיגוע, מוות של אדם קרוב וכד'.
•    התמודדות עם משברי חיים –גירושין, בגידה, פרידה, פיטורים, אבטלה, טראומת לידה וכד'.
•    התמודדות עם חרדה ופוביות – פחד קהל, חרדת בחינות, חרדת ביצוע, חרדת נהיגה, פחד מכלבים, פוביה דנטלית, סיוטים חוזרים וכד'.
•    שינוי דפוסי התנהגות חוזרים –, התקפי זעם, בחירות שגויות חוזרות, קשיים בקשרים אינטימיים, דחיינות, קושי בקבלת החלטות וכד'.
•    שיפור הישגים באמצעות הסרת חסמים למצוינות – שיפור הישגים ספורטיביים לפני תחרויות, שיפור הישגים אקדמיים בבחינות באוניברסיטה, בפסיכומטרי וכד'. שיכוך חרדות ביצוע של אמנים לפני הופעות ולפני אודישנים, שיפור היכולת של אנשי עסקים להציג פרזנטציות או לנהל מו"מ מוצלח, חיזוק תחושת הערך לפני בקשת קידום או העלאת שכר במקום העבודה וכד'.


בחנו את עצמכם:

•    האם לעיתים אתם חווים רגשות שליליים במשך תקופה ארוכה, בעקבות משבר או אירוע, אשר אינם חולפים מעצמם?
•    האם אתם לפעמים מרגישים שמשהו עוצר אותכם מבפנים, או אולי מונע ממכם להתקדם למרות אתם יודעים מה עליכם לעשות?
•    האם ראיתם דפוס חוזר בהתנהגות שלכם, אשר גורם לעיכוב בחיים האישיים או המקצועיים, ואשר למרות שהינכם מודעים אליו זה לא מונע ממכם לחזור עליו?
•    האם לעיתים אתם חווים תחושה לא נעימה, או חששות ופחדים, אשר גורמים לכם להימנע מלדבר בפני קהל, ולסגת כשאתם נמצאים במרכז, או לוותר על קידום חייכם האישיים או המקצועיים?
•    האם כאשר ניצבת בפניכם משימה מאתגרת, בתחום ספורטיבי, מקצועי או אישי, ואתם זקוקים לחיזוק נקודתי?

אם התשובה הייתה "כן" על אחד מהסעיפים לפחות – אזי טיפול EMDR יכול לסייע.


ג. אז איך טיפול EMDR יכול לסייע?

א.    הוספת הבנה עצמית וסביבתית
סוגי טיפול רבים בנויים על הנחת המוצא, שאומרת שברגע שהאדם מודע למה שמניע אותו – בעיותיו ייפתרו. ולכן הטיפול מתמקד אך ורק ביצירת מודעות לתהליכים תוך-נפשיים ובין-אישיים. בפועל, זה רחוק מלהספיק, ויש צורך להוסיף נדבך על המודעות והרצון: יכולת לבצע שינוי. יכולת נבנית בטיפול באמצעות שני תהליכים מרכזיים:

ב.    "הסרת שלשלאות רגליים" –  עיבוד ממוקד באמצעות EMDR על זיכרונות ואירועים שליליים מהעבר - זיכרונות של אירועים טראומתיים בעבר נוטים להמשיך לרדוף אותנו ולהשפיע לרעה גם על ההתנהגות בהווה. הדרך הטובה ביותר הקיימת לעיבוד זיכרונות מטרידים היא גישה טיפולית בשם EMDR.

ג.    רכישת כלים חדשים (לחשיבה, לניתוח סיטואציות, להתמודדות, לעיבוד רגשי) ועידוד להתנסות בחוויות חדשות.

לקבלת המדריך מיוחד: - כל שעליך לדעת כדי לבחור את הטיפול הפסיכולוגי המתאים לך ביותר

 



תגיות המאמר: EMDR


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טל קרויטורו
מנכ"ל ובעלים של קליניקות מומחים בשיטת EMDR – שיטת הטיפול הפסיכולוגי המוכחת ביותר בעולם.
רשת בפריסה ארצית
קבלו במתנה את המדריך המיוחד - כל שעליך לדעת כדי לבחור את הטיפול הפסכולוגי המתאים לך ביותר
הסיוע שאנחנו מציעים:
להתגבר על העבר – טיפול מהיר בדכאון, חרדה וטראומה
לדהור קדימה - שיפור השגים לביצועי שיא
מעכשיו לעכשיו – טיפולי הרגע האחרון
תל אביב, חיפה, ירושלים, אשקלון, ראשון לציון, רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, גוש תל מונד, חוף הכרמל , אמירים
לתאום: 1-700-70-90-76
WWW.EMDREXPERTS.CO.IL

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל קרויטורו

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה30/07/121814 צפיות
EMDR דומה לשיטות טיפול אחרות בכך שהיא מוכרת על ידי גופי טיפול פסיכולוגי מובילים ורק מטפלים בעלי תואר שני רשאיים לטפל בה, אבל בכל השאר – היא שונה לחלוטין, הן במוקד הטיפול והן באופן הסיוע. לכן הטיפול בEMDR מהיר בהרבה בהשוואה לחלופות

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה22/07/121608 צפיות
טיפול פסיכולוגי איננו מוצר אחיד- יש שיטות טיפול שונות, שמביאות לכדי תוצאות שונות וגם עשויות להיות מלוות בבעיות שונות. לעזרתכם צירפנו פירוט הן של הבעיות העלולות להתקיים בטיפול פסיכולוגי, והן של קריטריונים לבחירת טיפול פסיכולוגי שיתגבר על בעיות אלו.

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה18/07/121545 צפיות
שיטות טיפול פסיכולוגי שונות אחת מהשניה בהמשגת הבעיה ובמוקד הסיוע. בהתאמה יש שוני רב מאד בתהליך וגם בתוצאות. לדעת מה ההבדל ביניהן יאפשר לכם לקבל בחירה מושכלת ולהבין את היתרון היחסי של EMDR כטיפול פסיכולוגי.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196322 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196319 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196175 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196392 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196583 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196256 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica