חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה דומה ומה שונה בין שיטת הטיפול הפסיכולוגי EMDR ושיטות טיפול פסיכולוגי אחרות?

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה30/07/20121814 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדמיון נמצא במרכיבים הפורמליים – כולן שיטות פסיכולוגיות לכל דבר, בכולן לא כל אחד רשאי לטפל בהן אלא רק מי שלמד לימודים מתקדמים בתחום רלוונטי (פסיכולוגים, פסיכיאטרים, פסיכותרפיסטים) ועבר בנוסף הכשרה נוספת, כולן זכו להכרה על ידי גופים בינלאומיים כמו איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי ואיגוד הפסיכולוגים האמריקאי.
אז מה בכל זאת שונה בין EMDR לשיטות טיפול פסיכולוגי אחרות?
ניתן לחלק זאת לשלושה חלקים – התוצאות שונות, מה שמתמקדים בו בטיפול שונה, התהליך עצמו שונה.
התוצאות שונות – EMDR נמצאה במחקרים רבים כמהירה יותר (דורשת פחות פגישות) ויעילה יותר (מסייעת לאחוז גבוה יותר תוך מספר פגישות) , וכן ידידותית יותר למטופל ( פחות קשה רגשית, לא מצריכה שעות של 'שיעורי בית' בין פגישות), בהשוואה לשיטות טיפול אחרות אליהן הושוותה (טיפולי שיחה, טיפול בחשיפה, CBT, PE).
המוקד שונה – הסימפטומים והחסמים מהם אנחנו סובלים הם תגובה לגירוי מסוים.
ישנן שיטות טיפול בהן העיקר הוא מודעות לכך שמדובר בקשר של גירוי - ותגובה.
ישנן שיטות טיפול בהן העיקר הוא שינוי התגובה – למשל, אם אני חרד מראיון אז ילמדו אותי שיטות להירגע כשהחרדה מגיעה, או להתווכח עם מחשבות מעוררות חרדה.
לעומת זאת, ב- EMDR משנים את הגירוי – כך שהנסיבה (פרזנטציה למשל) לא תהווה יותר גירוי לרגש שלילי מלכתחילה.
בעוד שבטיפול קוגניטיבי ההנחה היא כי מה שיוצר את הסבל הרגשי הוא אמונות שליליות או 'הסיפור הפנימי' – בטיפול EMDR מתייחסים לאמונות שליליות ולסיפור פנימי שלילי כאל סימפטום – סימפטום של חוויה/ות חיים קודמות שלא השלימו עיבוד ויצרו אותם. בעוד שבטיפול דינמי ההנחה היא שאם נהיה מודעים למה השפיע עלינו זה יספיק כדי לעצור את ההשפעה המציאות לא מוכיחה זאת... בEMDR לא מסתפקים במודעות אלא משלימים את העיבוד של אותן חוויות.
עם השלמת העיבוד של אותן חוויות – הסימפטום של אמונות שליליות או סיפור פנימי שלילי פוחת או נעלם.
ב- EMDR לא נותנים כלים, אלא מסלקים את הסיבה – כשהסיבה מסתלקת, התוצאה מסתלקת.
טיפול EMDR כולל שפע תובנות ו"נפילת אסימונים" – רק שהם מגיעים בקצב מהיר מאד, ומגיעים מהמטופל בעקבות התהליך, ולא מצד המטפל.
התהליך שונה- בEMDR בדרך כלל 1-3 פגישות מספיקות לאתר את כל האירועים הרלוונטים הבולטים שעדין משפיעים עלינו בהווה. לאחר האיתור – מתחילים לעבד אותם באופן שיטתי. תהליך העיבוד כולל חזרה לזיכרון באמצעות ארבעה ערוצים – סנסורי (בדרך כלל תמונות אבל לפעמים ריח או קול) רגשי, קוגניטיבי ותחושות גוף – ומשלימים כעת את העיבוד שלא התבצע בזמן אמת באמצעות עידוד מערכת העיבוד הטבעי של המוח.
העיבוד מתבצע כשהמטפל מוודא ששתי ההמיספרות של המוח (גם השמאלית שאחראית על הפעילות הקוגניטיבית יותר וגם הימנית שאחראית על הרגש ותחושות הגוף) לוקחות חלק פעיל בתהליך. בשיטות טיפול אחרות בהן רק משוחחים, מפעילים בעיקר את ההמיספרה השמאלית ופחות את הימנית כך שבפועל נוצר פער בין מה שאנחנו יודעים שאנחנו אמורים לחשוב ולהרגיש, לבין מה שאנחנו באמת מרגישים. ברגע שזיכרונות האירועים עברו עיבוד הם הופכים להיות כמו כל זכרון אחר שאיננו טעון רגשית, והם כבר לא "מפעילים" אותנו .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טל קרויטורו
מנכ"ל ובעלים של קליניקות מומחים בשיטת EMDR – שיטת הטיפול הפסיכולוגי המוכחת ביותר בעולם.
רשת בפריסה ארצית
קבלו במתנה את המדריך המיוחד - כל שעליך לדעת כדי לבחור את הטיפול הפסכולוגי המתאים לך ביותר
הסיוע שאנחנו מציעים:
להתגבר על העבר – טיפול מהיר בדכאון, חרדה וטראומה
לדהור קדימה - שיפור השגים לביצועי שיא
מעכשיו לעכשיו – טיפולי הרגע האחרון
תל אביב, חיפה, ירושלים, אשקלון, ראשון לציון, רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, גוש תל מונד, חוף הכרמל , אמירים
לתאום: 1-700-70-90-76
WWW.EMDREXPERTS.CO.IL

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל קרויטורו

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה22/07/121608 צפיות
טיפול פסיכולוגי איננו מוצר אחיד- יש שיטות טיפול שונות, שמביאות לכדי תוצאות שונות וגם עשויות להיות מלוות בבעיות שונות. לעזרתכם צירפנו פירוט הן של הבעיות העלולות להתקיים בטיפול פסיכולוגי, והן של קריטריונים לבחירת טיפול פסיכולוגי שיתגבר על בעיות אלו.

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה18/07/121545 צפיות
שיטות טיפול פסיכולוגי שונות אחת מהשניה בהמשגת הבעיה ובמוקד הסיוע. בהתאמה יש שוני רב מאד בתהליך וגם בתוצאות. לדעת מה ההבדל ביניהן יאפשר לכם לקבל בחירה מושכלת ולהבין את היתרון היחסי של EMDR כטיפול פסיכולוגי.

מאת: טל קרויטורופסיכולוגיה09/07/121342 צפיות
משהו מפריע לכם או עוצר אתכם אבל אתם לא יודעים מה לעשות עם זה? לנוחיותכם סיפקנו כללי אצבע מתי כדאי לפנות לטיפול, תרגיל 'בחן את עצמך' קצר, ופירוט כיצד טיפול יכול לסייע.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196326 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196323 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196179 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196306 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196398 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196587 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196259 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica