חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוקטור פוליש - מהי הדברה ביולוגית ולמה היא טובה יותר?

מאת: דוקטור פולישהדברה12/07/20121024 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד התחומים המתפתחים והמעניינים ביותר של הדברה הוא ההדברה הביולוגית. בהגדרה, מדובר על התערבות יזומה של בני האדם במערכות אקולוגיות במטרה לשלוט באוכלוסיית המזיק אותו רוצים להדביר באמצעים אקולוגיים ובשיטות ביולוגיות. היתרונות של שיטות אלה הוא שנחסכים מאתנו חומרי הדברה כימיים, אשר יכולים להיות מסוכנים ורעילים לנו ולסביבה כולה.דוקטור פוליש מסביר כיצד מתבצעת הדברה כזאת ומה הם היתרונות והחסרונות שלה?

מאת: ד"ר פוליש

ביצוע הדברה ביולוגית

בשנים האחרונות, בעקבות העלייה במודעות לשמירה על הבריאות ועלהסכנות השונות שיכולות להיגרם כתוצאה משימוש בחומרי הדברה כימיים שונים,עלה הצורך – בחקלאות בפרט – בפיתוח שיטות הדברה אשר, אינן משתמשות בחומריההדברה האלה, שעלולים להיות מסוכנים הן לאדם והן לסביבה כאמור. לשם כך,פותחו שיטות שונות, כדי לבצע את ההדברה באמצעים ביולוגיים. אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא שימוש בדגים מזן מסוים כדי לבצע את הדברה של יתושים. אחת הדוגמאות האחרות לביצוע הדברה ביולוגית היא באמצעות פיזור זבובים זכריםעקרים כדי לשלוט באוכלוסיית הזבובים.

בכל מערכת אקולוגית ישנו טרף וטורפים. הכנסת טורפים טבעיים למערכת אקולוגית בה הם לא היו קיימים יכולה לסייע לצמצם את אוכלוסיית המזיקה מסוים, שמשמש כטרף בעבור הטורף. שיטה נוספת אשר יושמה במקרים שונים הוא שימוש בפטריות שונות, ואפילו בחיידקים שונים כדי לבצע הדברה של מזיקיםמסוימים.

החיסרון – הפרת המאזן האקולוגי

אמנם הדברה ביולוגית חוסכת מאתנו ומהסביבה את החשיפה אלכימיקלים מסוכנים, אולם חשוב להבין כי קשה מאוד לחזות את ההשפעות המדויקותשל ההתערבות במערכת ומובן, שכאשר אנחנו מכניסים טורף עליון חדש – הרישאנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם מזיק חדש – וההשלכות של כל זה עלולות להיות הרסניות למערכת האקולוגית ולמטרה שלשמה התערבנו בתהליך מלכתחילה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקיון הבית היא מלאכה חשובה מאין כמוהה. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחיותבמקום שלא נעים להיכנס אליו בגלל ריח רע או בגלל אינספור חפצים שמצאו אתמקומם במקום לא להם. ואף על פי כן, אנו, דוקטור פוליש יודעים כי הניקיון עלול לגזול מאיתנו לא מעט זמן ולבוא על חשבון הפעילויות הנוספות שלהן עלינו להקדיש זמן אחרי יום העבודה.
1800393930 - ד"ר פוליש תמיד לשירותכם

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוקטור פוליש

מאת: דוקטור פולישניקיון13/03/13982 צפיות
כמו כל דבר בבית שאנו מתעסקים בו עם הידיים, גם המקלדת לא שונה וקולטת הרבה לכלוך וחיידקים. כדי לשמור על פעילות תקינה שלה חייבים לנקות אותה.

מאת: דוקטור פולישניקיון27/02/13827 צפיות
מגש קוביות הקרח נוטה להתלכלך ולספוג ריחות לא נעימים. חשוב לנקות אותו ולשמור כי קוביות הקרח אותם תמזגו לתוך כוס המשקה הקל שלכם לא יפגמו בשתייה.

מאת: דוקטור פולישניקיון06/01/13995 צפיות
מדובר בעולם רחב ומגוון של ניקיון שלעולם לא נגמר. במאמר הזה, נרחיב על עוד 10 טיפים שימושיים עבורכם לניקיון.

מאת: דוקטור פולישניקיון24/12/121022 צפיות
פעולות ניקוי בבית מתבצעות מתוך שגרה יומיומית מבלי לשים לב אפילו. לעתים בשגרה הזו, אנו מפספסים כתמים ישנים, ריכוזי אבק ולא מצליחים למצות את הניקוי. מומלץ להתעכב מספר רגעים ולנסות וללמוד מספר טיפים שיסייעו להפוך את ניקיון הבית לאפקטיבי יותר.

מאת: דוקטור פולישניקיון19/12/12958 צפיות
חנוכה לקראת סיום ולאחר שהדלקנו במשך שמונה ימים את נרות החנוכה, כעת צריך להתמודד עם סוגיה חשובה – כיצד מנקים את החנוכייה לפני שמאפסנים אותה עד לשנה הבאה.

מאת: דוקטור פולישניקיון17/12/12904 צפיות
כעת בחורף רובנו מוציאים את השטיח כדי שיהיה קצת יותר נעים בבית אך כמו כל דבר גם השטיח צובר כתמים ולכלוך ולעתים אף קשה לנקות אותו יותר מהרצפה. לפניכם כמה עצות לניקוי השטיח.

מאת: דוקטור פולישמשפחה וזוגיות - כללי05/12/12885 צפיות
בחנוכה אנו מארחים את החברים והמשפחה לאכילת סופגניות ולביבות, אך מה קורה כשאנו נאלצים לנקות את המטבח ? לפניכם כמה עצות לעבודה מהירה ונקייה.

מאמרים נוספים בנושא הדברה

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191740 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181640 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181248 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181369 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181375 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181351 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181268 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica